Järjettömyys hupuissaan mennä Turkkiin ja jumittaa hotellilla koko aika syömässä. Ettekö te lainkaan nauti erilaisista ruokapaikoista, uudesta kulttuurista, paikallisesta väristä, kokemuksista ja vaikka mistä. Te vain istutte monikansallisessa hotellissta syöden turistimättöä. Teiltä jää väliin toisen kulttuurin perinteiset ja paikalliset kokemukset, herkut ja atmosfääri.
All Inclusive on aivan älytön
133
11528
Vastaukset
- reissaaja minäkin
No kyllä sua harmittaa, mitä muut tekee. Älä hyvä ihminen pilaa päivääsi moisen takia.
- utelias reissaaja
Miks se mua harmittais? Ajattelin vain valaista, mitä ne tonokit menettää istuessaan kaikki illat venakoiden kanssa hotellilla.
- örve
utelias reissaaja kirjoitti:
Miks se mua harmittais? Ajattelin vain valaista, mitä ne tonokit menettää istuessaan kaikki illat venakoiden kanssa hotellilla.
menisit töihin niin helpottaisi tuo paha olo
- aakooteessä töissä
örve kirjoitti:
menisit töihin niin helpottaisi tuo paha olo
Töissähän se vasta se paha olo tuleekin. Kun kaikki kiusaa ja pomo on narsisti.
- harmittaahanse
Miksi oletat all in paketin edellyttävän istumista hotellilla ? Samalla tavalla voi käydä syömässä muullakin ja "istua iltaa" missä haluaa. Paketit on niin halpoja,että monissa hotelleissa pelkkä aamiainen maksaa saman. Arvosteliat,ÄLKÄÄ ottako all in pakettia - niin yksinkertaista se on. Antakaa kuitenkin toisten tehdä omat valintansa loman ja ruokailujen suhteen
- allinkin
Monet asiat ne meitä poloisia harmittaa. Toisten lomailu ja ruokailukin näyttää olevan ojentamisen tarpeessa. Eiköhän olisi helpointa keskittyä OMAN lomakohteen ja ruokailujen valintaan
- ihanavapausvalita
Halvin kaikkikuuluu pakettimme (lisää hotellin hintaan) on ollut 60e/viikko/henkilö. Jos viikon lomalla,käytännössä 6pv juo vaikkapa 4 olutta muualla ruokajuomina ja "iltaa istuessa". Hinta on jo kalliimpi. Monissa hotelleissa aamiaista ei saa tuohon rahaan. NO, omia valintoja, turha murehtia toisten valintoja. Mikään ei estä ruokailuja hotellin ulkopuolella, niin myös olemme tehneet.
- vihellyksenidiootti
Eiköhän ole parempi "valaista" OMIA lomakohteita ja ruokailuvaihtoehtoja. Atmosvääriä ;D
Monet paketit niin halpoja että aamupalaa ei toisaalla saa samaan hintaan. Mikään ei pakota hotellilla AINA syömään, aamupala on kiva olla. Toisia lomanviettäjiä ei voi valita, saattaa olla jopa venäläisiä lomalaisia samassa hotellissa,valitsetpa minkä vaan hotellin. Onneksi mitään seurusteluvelvoitetta ei ole - omiavalintoja
JOS tuntuu älyttömälle all in paketti. Silloin sitä ei kannata ottaa, etsiskelee loman parasta ruokapaikkaa. Mikään ei estä syömästä vaikkapa päivittäin muualla kuin omalla hotellilla, niin halpoja on kaikki kuuluu paketit.
- riittävästiomiaasioitako
Eihän tuo kaikkikuuluu paketti tarkoita että PITÄÄ JUMITTAA HOTELLILLA !!!! Paketit on niin halpoja että vaikka käy vaan aamupalalla ja juo pari olutta päivän aikana. Ei harmita yhtään,että otti paketin. VALINTAHAN on vapaa - jos ei tykkää - ei ota. Turha murehtia toisten valintoja, tässäkään asiassa
- kuvitelmia
Kenen mielestä kaikkikuuluu paketti on älytön - hän ei varmaan sitä ota, yksinkertaista !
Jos joku tässä keskustelussa ON ÄLYTÖNTÄ , kuvitelma ettei voi syödä hotellin ulkopuolella jos all in paketin ON ottanut. Halvin paketti meillä on ollut 60/vko/henk. !! Espanjassa, grutsissa v.2014. Tuolla rahalla EI saa edes aamupalaa monista hotelleista, vai käyttekö senkin etsimässä eri ravintoloissa kaupungilla
- mielipiteensä hällä
1) kaikilla ei ole varaa käydä syömässä ulkona kaikkia aterioita. Ja jos on varaa, niin mikä estää nauttimasta esim. illallisen hotellin ulkopuolella olevissa ravintoloissa.
2) All Inclusive hotelleissa ei tarvitse murehtia juomista ja ruuista auringonoton lomassa altaalla. Ei tarvitse miettiä mihin mennä aamupalalle, mitä juomaa ostaa kaupasta jne. Tämä on varsinkin LASTEN kanssa todella kätevää ja voi keskittyä itse loman viettoon ennemmin kuin syömisten ja juomisten pohtimiseen.- veijo 1
erittäin samaa mieltä, muutamassa inklusiitissä olleena ;)
- vastaus täältä
veijo 1 kirjoitti:
1) Jos Ai maksaa noin 300-400 enemmän kuin pelkkä lento hotelli tai "tavallinen" valmismatka, miten muka siihen sitten on varaa, muttei syömiseen ulkona?
Esimerkkinä: AI Turkissa halvimmillaan 550,-/vko. Lento hotelli 300,-/vko. Eli sulla jää ruokarahaa 200,-/vko eli lähes 30 euroa/pvä. Mä olen lomillani Turkissa syönyt noin 5-10 eurolla/pvä. Ja jos alkoholia nautin, haluan että se on "käypää" tavaraa, en mitään sekoituksia tai muovipullokaljaa muovilaseista.
2) en ole koskaan hotellissani murehtinut juomasta tai ruuasta, vaan olen ostanut tarvitsemani hotellista tai käynyt hotellin ulkopuolella syömässä/noutamassa jotain. (maksaa voi myös huonelaskuun). Lähes kaikissa hotelleissa on aamupala, jos se ei riitä, turistikohteet on täynnä ravintoloita, joissa tarjotaan myös aamupalaa. Yleensä hinta on noin 3-6 euroa.
Minulle osa lomanviettoa on pohtia uusia mahdollisia ruokia, ruokapaikkoja ja ravintoloita. En voisi kuvitellakaan että lilluisin all inclusive hotellissa rannekkeet käsissä muiden turistien (lue venäläisten) kanssa. - samaa mieltä
Juuri näin !
Mikä ihme joillakin nylppii siinä jos joku haluaa olla AI hotelelleissa. Ei ummarra. Jokainen lomailee tyylillään. Pääasia että nauttii.
Itse olen lomaillut sekä että. Joissain maissa en Ai palvelua ottaisi, koska hinnat on niin hirmu halpoja muutenkin mutta esim. Turkissa moinen on varsinkin perheelliselle tai vähänkään enemmän drinksuttelijalle mitä parhain vaihtoehto. - kermanekkaliina
samaa mieltä kirjoitti:
Juuri näin !
Mikä ihme joillakin nylppii siinä jos joku haluaa olla AI hotelelleissa. Ei ummarra. Jokainen lomailee tyylillään. Pääasia että nauttii.
Itse olen lomaillut sekä että. Joissain maissa en Ai palvelua ottaisi, koska hinnat on niin hirmu halpoja muutenkin mutta esim. Turkissa moinen on varsinkin perheelliselle tai vähänkään enemmän drinksuttelijalle mitä parhain vaihtoehto.Ai miksikö sivistyneitä ihmisiä jurppii se, että iso osa muista suomalaismatkaajista on itseensä käpertyviä juntteja, joilla ei ole mitään kulinaarista sivistystä ja jotka ulkomailla ollessaan haluavat syödä samaa valmisruokapaskaa kuin kotona?
- Ytruopå
kermanekkaliina kirjoitti:
Ai miksikö sivistyneitä ihmisiä jurppii se, että iso osa muista suomalaismatkaajista on itseensä käpertyviä juntteja, joilla ei ole mitään kulinaarista sivistystä ja jotka ulkomailla ollessaan haluavat syödä samaa valmisruokapaskaa kuin kotona?
Tunge nyrkki perseeseesi ja nauti sen jälkeen kulinaristisesti imeskellen!
- vapaatyylikin
samaa mieltä kirjoitti:
Juuri näin !
Itse olen lomaillut sekä että. Joissain maissa en Ai palvelua ottaisi, koska hinnat on niin hirmu halpoja muutenkin mutta esim. Turkissa moinen on varsinkin perheelliselle tai vähänkään enemmän drinksuttelijalle mitä parhain vaihtoehto.Helppoa, halpaa ja saa valita mitä haluaa syödä. Eihän tuo all in paketti mikään pallo jalassa ole, voihan muuallakin käydä syömässä jos huvittaa. Liikkumistakaan tuo ei mitenkään rajoita.
Tuo hinta jonka paketti maksaa, menisi ruoka- ja rantajuomiin. Olemme rantahotelleissa joissa rannallakin juomat helppo hakea. Älkää murehtiko toisten valinnoista !! - helppova
veijo 1 kirjoitti:
Helppoa ja vaivatonta. Kyllä noissa ravintoloiden annoksissa on tullut monia pettymyksiä. All in, Voi itse valita mitä ottaa eikä tarvii olla aina rahapussi levällään jos lapsi haluaa limpparin tai jäätelön. Seuraava hotellimmekin on meren rannalla,voi aurinkotuolille ottaa evästä vaikkapa välipalatarjoilusta allasbaarilta ja oluen . OMIA valintoja jokaisella. Joka tykkää etsiä päivät ruokapaikkoja - siitä vaan.
- makuasiat
ei se kuule noin ole. puhut ilman kokemusta, ihmiset saa kait valita ite mitä ja miten atmosfääreihin tutustuu eikä ai velvoita asumaan ruuan tai juoman vieressä....
mukavaa loman ootusta, vielä reilu kuusi vkoa lomaan ja Alanyaan. - Herkkuja
Ei todellakaan tosiaan velvoita koko aikaa istumaan ruoan/juoman vieressä.
Siellä on tarjolla koko Turkin ihana "ruokakirjo" ja siksi se on ihan mukava valita välillä.
Ja mikäpä estää ruokailemasta välillä aivan muualla.
Ja herkkuja varmasti on paljon enemmän, mitä sinä mollaaja viikon/parin aikana nautiskelet lomallasi:-)
Osta sinäkin joskus hieman tasokkaampi matka ja nauti täysihodosta!- bukedidir
Haha, vai koko ihan Turkin ruokakirjo =) Turkkilaisesta ruuasta voidaan puhua vasta sitten, kun joku turkkilainen "emäntä" sitä omin käsin vääntää; ei saa all inclusivesta EIKÄ edes lokantaseista. Eihän siellä ole kuin perusmättöä tiskissä =D Jos se ja jonottaminen on sinulle tasokasta matkailua niin kaikin mokomin! Itse pysyn kaukana all inclusiveista ja viiden tähden majotuksista. Kyllä tasokkaan matkailun tekee joku ihan muu. Persus vaan liikkeelle ja etsimään "kunnollisempaa" sapuskaa ja herkkuja muualta; ei löydy hotelleiden valikoimista kuten ei aitoa turkkilaista tunnelmaakaan. All inclusivet sitäpaitsi ryöstää paikallisilta tuloja, kun rahat ohjautuvat monikansallisille yrityksille mutta sitähän TASOKKAAN loman hakijat eivät varmaan harmittele...
- ei kiitti vaan
Miksi ottaisin täysihoidon, kun käyn mielelläni ihan paikallisissa locantasissa syömässä. En viitsi venakoiden kanssa illallistaa.
- hyi että....
bukedidir kirjoitti:
Haha, vai koko ihan Turkin ruokakirjo =) Turkkilaisesta ruuasta voidaan puhua vasta sitten, kun joku turkkilainen "emäntä" sitä omin käsin vääntää; ei saa all inclusivesta EIKÄ edes lokantaseista. Eihän siellä ole kuin perusmättöä tiskissä =D Jos se ja jonottaminen on sinulle tasokasta matkailua niin kaikin mokomin! Itse pysyn kaukana all inclusiveista ja viiden tähden majotuksista. Kyllä tasokkaan matkailun tekee joku ihan muu. Persus vaan liikkeelle ja etsimään "kunnollisempaa" sapuskaa ja herkkuja muualta; ei löydy hotelleiden valikoimista kuten ei aitoa turkkilaista tunnelmaakaan. All inclusivet sitäpaitsi ryöstää paikallisilta tuloja, kun rahat ohjautuvat monikansallisille yrityksille mutta sitähän TASOKKAAN loman hakijat eivät varmaan harmittele...
Eikös noissa hotelleissa ole hyvin pitkälti sitä pizzaslica, kebab, pasta settiä?
- karat
hyi että.... kirjoitti:
Eikös noissa hotelleissa ole hyvin pitkälti sitä pizzaslica, kebab, pasta settiä?
Jos ei tiedä asiasta niin ei kannata kommentoida. Otimme viimeksi all inclusive ja olimme tyytyväisiä, otimme usein aamupäivisin aurinkoa altaalla ja oli kiva juoda virvokkeita, olutta , mehua ilman että tarvitsi kaivaa lompakkoa. Myös päivällinen syötiin usein hotellilla ja vasta illalla lähdimme kaupungille. Siellä menimme hyvään ravintolaan. Mutta hotellin ruuissa ei ollut mitään vikaa. Mutta toki on kiva vaihdella ja kokeilla eri paikoissa. Seuraavan kerran kun menemme otamme saman systeemin.
- ei kiitos mulle ei
karat kirjoitti:
Jos ei tiedä asiasta niin ei kannata kommentoida. Otimme viimeksi all inclusive ja olimme tyytyväisiä, otimme usein aamupäivisin aurinkoa altaalla ja oli kiva juoda virvokkeita, olutta , mehua ilman että tarvitsi kaivaa lompakkoa. Myös päivällinen syötiin usein hotellilla ja vasta illalla lähdimme kaupungille. Siellä menimme hyvään ravintolaan. Mutta hotellin ruuissa ei ollut mitään vikaa. Mutta toki on kiva vaihdella ja kokeilla eri paikoissa. Seuraavan kerran kun menemme otamme saman systeemin.
Jos otat sitä aurinko rannalla, ei sielläkään tarvitse kaivaa lompakkoa, virvokkeet tulevat tölkistä tai pullosta, kuten kalja, joka tulee pullosta, ei hanasta tai pahimmassa tapauksessa 1,5 litran muovipullosta. Maksaa voi vasta lähtiessä.
Sehän se oliskin hassua, jos vielä illallisen jälkeen jäisitte tyypilliseen tapaan hotelliin hengailemaan. Tosin monet menee jos siinä vaiheessa nukkumaan.
Joo, ei niissä ruuissa varmaan mitään vikaa ole, mutta minä kyllä mielelläni syön muutakin lomillani kuin hotellin "laitosruokaa". Nautin paikallisista erikoisuuksista ja eritoten ala cartesta. Töissä lounasruokailessa pidän buffet-tyypisestä ruokalasta. - karat
ei kiitos mulle ei kirjoitti:
Jos otat sitä aurinko rannalla, ei sielläkään tarvitse kaivaa lompakkoa, virvokkeet tulevat tölkistä tai pullosta, kuten kalja, joka tulee pullosta, ei hanasta tai pahimmassa tapauksessa 1,5 litran muovipullosta. Maksaa voi vasta lähtiessä.
Sehän se oliskin hassua, jos vielä illallisen jälkeen jäisitte tyypilliseen tapaan hotelliin hengailemaan. Tosin monet menee jos siinä vaiheessa nukkumaan.
Joo, ei niissä ruuissa varmaan mitään vikaa ole, mutta minä kyllä mielelläni syön muutakin lomillani kuin hotellin "laitosruokaa". Nautin paikallisista erikoisuuksista ja eritoten ala cartesta. Töissä lounasruokailessa pidän buffet-tyypisestä ruokalasta.Enkös mä juuri kirjoittanut että teimme molempia, iltaisin kävimme eri ravintoloissa, myös paikallisia erikoisuuksia syömässä ja päivisin söimme hotellilla....ymmärrys hoi.
- kiittitiedosta
ei kiitos mulle ei kirjoitti:
Joo, ei niissä ruuissa varmaan mitään vikaa ole, mutta minä kyllä mielelläni syön muutakin lomillani kuin hotellin "laitosruokaa". Nautin paikallisista erikoisuuksista ja eritoten ala cartesta. Töissä lounasruokailessa pidän buffet-tyypisestä ruokalasta.Niiiin, sitte?
- eitäydellinen
karat kirjoitti:
Enkös mä juuri kirjoittanut että teimme molempia, iltaisin kävimme eri ravintoloissa, myös paikallisia erikoisuuksia syömässä ja päivisin söimme hotellilla....ymmärrys hoi.
Sorry, toi kiittitiedosta oli tuolle edelliselle tarkoitettu.
- d\gda
eitäydellinen kirjoitti:
Sorry, toi kiittitiedosta oli tuolle edelliselle tarkoitettu.
mene pois provoilemasta
- veijo 1
bukedidir kirjoitti:
haista ite, hotelleita löytyy ihan hyviä ruokia, joskin tähtiä täytyy olla paljon että saa sitä "parempaa" sapuskaa, mutta jos suomalaisessa ravintolassa on hyvä ruoka vaikka ei olekaan lotan tekemää, niin eiköhän turkissakin osata ilman sitä muoria sieltä vuorilta ;)
- masa63v
HUOM!
Ei noin saa vastata, osta tasokkaampi loma. sama monelle muulle vastaajalle , miksi pitää vastata törkeästi, toista loukaten. kaikilla ei ehkä ole varaa ostaa tasokasta lomaa ja mikä sit on tasokasta se aivan makua asia. yksi tykkää äidistä toinen tyttärestä ja kolmas molemmista.
Oikein mukavaa lomaa teille kaikille ja kunniottakaa/rakastakaa toisianne. - parempaa kuin luulet
hyi että.... kirjoitti:
5 kertaa ollaan oltu Alanyassa ja 4 niistä oli all inclusivella. Ei todellakaan ole mitään pizza, kebab, pasta-settiä. Kokemus on 4 eri hotellin all inclusivesta ja jokainen tarjosi rahalle vastinetta.
Ja tosiaan senkin lisäksi tuli vielä syötyä ravintolassa, joten ei mennyt hukkaan eikä jäänyt makuelämykset saamatta.
Jokainen lomailee niinkuin parhaaksi näkee ja todellakin all inclusive on helppo vaihtoehto mm. perheelliselle. - törkyturpa
masa63v kirjoitti:
HUOM!
Ei noin saa vastata, osta tasokkaampi loma. sama monelle muulle vastaajalle , miksi pitää vastata törkeästi, toista loukaten. kaikilla ei ehkä ole varaa ostaa tasokasta lomaa ja mikä sit on tasokasta se aivan makua asia. yksi tykkää äidistä toinen tyttärestä ja kolmas molemmista.
Oikein mukavaa lomaa teille kaikille ja kunniottakaa/rakastakaa toisianne.Tämä aloitushan oli ihan törkeä. Miksi sellaiseen pitäisi antaa sievistelevä vastaus?
- Ymmärrän
bukedidir kirjoitti:
Bukedidir: AIVAN AIVAN AIVAN juuri näin! Mielettömän hyvä kirjoitus, osuit ihan naulan kantaan. Tasokkaan matkailun tekeekin juuri se joku muu!!!!
- paikallinen ja all
Jaah, olen itse ainakin tuon "karat" nimimerkin kannalla:)
- kalvakäsiiiii
turkissa ei ole kyllä muutenkaan mitään hyvää muuta ku halvahkot hinnat....kerta riitti enkä varmasti uudelleen mene .....mutta jos pakko olisi niin olisin all inclusiven varassa mieluusti hotellissa ...saa ainakin olla sisäänheittäjiltä rauhassa
- he he he
Jos elämä menee pilalle siitä, että joku huutelee perään ja koittaa saada asiakkaaksi, kannattaa todella pysyä kotona.
- Matkustelenainen
Siellähän niitä huutelijoita on, turisteille tarkoitetulla basaarialueella. Siitä jos uskaltaa seuraavaan kortteliin ja vielä seuraavaan kylään, niin voi nähdä Turkkia ja turkkilaisia, ei vain kauppiaita.
Ujot ja arat voi kyllä pysyä kotonakin. - 11
Matkustelenainen kirjoitti:
Siellähän niitä huutelijoita on, turisteille tarkoitetulla basaarialueella. Siitä jos uskaltaa seuraavaan kortteliin ja vielä seuraavaan kylään, niin voi nähdä Turkkia ja turkkilaisia, ei vain kauppiaita.
Ujot ja arat voi kyllä pysyä kotonakin.Annettas kaikkien kukkien kukkia, jos joku tykkää ja ottaa All paketin, eihän se ole sinulta pois! IIhmiset ovat erilaisia ja viettävät lomaansa eri tavalla. Toiset arvostavat eri asioita kuin toiset.
Haloo. - lahe1979
Matkustelenainen kirjoitti:
Ujot ja arat voi kyllä pysyä kotonakin.Taikka voi lähteä Thaikkulaan ja nauttia!
- Lukutaitoo
11 kirjoitti:
Annettas kaikkien kukkien kukkia, jos joku tykkää ja ottaa All paketin, eihän se ole sinulta pois! IIhmiset ovat erilaisia ja viettävät lomaansa eri tavalla. Toiset arvostavat eri asioita kuin toiset.
Haloo.En kirjoittanut All paketista yhtään mitään. Haloo.
- tyhmä turisti
Ootko miettiny, että toiset matkaa sinne ihan vaan LEPÄÄMÄÄN esim. lasten kanssa, mikä tarkoittaa valinnan mukaan makoilua hotellilla ja altaalla / rannalla ja mahdollisimman helppoa ylläpitoa. Lasten kanssa ei kuule välttämättä tee kauheesti mieli lähtee etsimään aina uutta ruokapaikkaa, jos eilisiltainen ateria ei ollutkaan ihan nappisuoritus paikallisessa...
Jos sun tuntuu sille, että on pakko vouhkata ympäriinsä kieli vyön alla, hiki lentäen, just tyhmänä turistina joka paikassa palloillen ja paikallisten jaloissa jatkuvasti pyörien, niin ole hyvä vaan ! Jatka vaan samaan malliin ja oo hiljaa ! - SarahBay
TOTTA KIRJOITAT!
En ymmärrä matkustajia jotka maksavat "ilmaa" All Inclusivesta,samat mössöt tarjolla eri vadeissa lounaalla/päivällisellä ja todellakin nuo itänaapurin vieraat vallanneet jo Alanyankin,joten niin kauas hotellista kuin mahdollista ja ulos nauttimaan hyvästä Alanyan ruokatarjonnasta,...matkan hinta All Inclusivessa jujutettu siten,ettei sitä huomaakaan,miten paljon kalliimpi se onkaan,laskekaa ja verratkaa hyvät ihmiset.
Kannattaa varata matka johon kuuluu aamiainen ja käydä muuten ulkona syömässä,näkee paikallisia ihastuttavia Ihmisiä ja etc :D- EI Allia!!!
Näin on !
Kantsii tosissaan tsekata hintoja All I:n ja matkan johon kuuluu aamiainen,ero on käsittämättömän iso,joten sillä erolla illastaa ulkona hyvätasoisissa ravintoloissa upeesti ja näkee samalla paikallista elämää sekä kulttuuria. - vertaile
Eipä ole hinnoissa eroa, pari kesää sitten Tjäreborgin hotelli aamiaisella n. 2500 euroa ja seuraavana vuonna Aurinkomatkojen hotelli Grand Zaman n. 2500 euroa all inclusivella, joten en tajua tätä hinnoista möykkäämistä.
Nyt tänä kesänä Aurinkomatkalla hotelli puolihoidolla n.1300 euroa. Nämä hinnat koskee kahta aikuista ja kahta teiniä.
- Atmosfäärii
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta mitä VITTUA se sulle kuuluu mitä muut lomaltaan hakee tai mikä heidän mielipiteensä ALstä on? En minäkään pitämistäsi sandaali sukka yhdistelmästä kera vyölaukun.
- molempiia parempi
hyvä atmosfääri, vielä samempaa mieltä.
All Inclusive on aivan älytön mielipide vapaassa maassa on älytön ja mitä ihmettä
häntä besserwiseriä kiinnostaa muiden valinnat, kuten muitakaan ääri mielipiteitä kannattavia.
perustelut asialleen voinee sanoo myös asiallisesti tai/JA sitten ei....
- ruokaa ruokaa ruokaa
Ainakin Nazarin ALl Inclusivet on niin edullisia, että kannattaa ihan siksi ottaa "taustatueksi". Aamiainen hotellilla ja kaikki mahd. juomat koko päivän ilman lisämaksua. Jos laiskottaa niin vähän apetta hotellilta ja illan viiletessä muualle syömään jos haluaa. ...
Tai jos koo päivä luuhattu tutustumassa paikkakuntaan, niin illalla väsyneenä on kiva käydä omalla hotellilla syömässä ja iltadrinksuilla ja sitten raahautua nukkumaan.
Me ollaan käyty Alaniassa jo 5-6 kertaa, joten nähtävyydet on koluttu ja seuraavaksi mennään vain lepään ja oleen ja nauttimaan laiskottelusta. Ei siinä ole mitään pahaa!!!! - PeeWelisti
Edullinen All inclusive.... kenelle?
Useiden raporttien mukaan, mm. ECPAT, ei näistä All Inclusivepaikoista jää pennin hyrrää paikallisille. Työvoima ja raaka-aineet tuodaan muualta, työolosuhteet useasti huonoimmat mahdolliset koska k vaihtoehtoja ei ole. Jos itsestä tuntuu mukavalle kytkeytyä vangiksi "viihtymislaitokseen" ja turismin sosiaalipoliitinen ´puoli ei kiinnosta ja ylikansalliset yritykset ovat sydäntä lähellä, niin sinne vain!
Muuten on tuhansia tapoja järjestää matka joka antaa enemmän itselle ja matkakohteen asukkaille!- JuuPelisti
Juuri näin. Omia silmiäni aukaisi kummasti luettuani "Tervetuloa paratiisiin, reportaasi turismiteollisuudesta" -kirjan. All inclusive käsitellään ja pari muutakin "paratiisin" epäkohtaa. Pyytäkää hyvät matkansuunnittelijat lähikirjastoanne hankkimaan, jos ei vielä löydy!
- Karat II
Voi hyvänen aika että on huolia ihmisillä...toisten ihmisten tekemisistä ??
- TT
Viime vuonna olimme ensimmäistä kertaa All Inclusive lomalla, kun saatiin sellainen halpaan hintaan. Aiemmin itsekin olin hyvinkin epäileväinen tämän vaihtoehdon suhteen.
Kokemus osoittautui kuitenkin ihan positiiviseksi. Hotellin aamiainen oli todella kattava, ei voinut verrata normaaliin hotelliaamiaiseen. Hyvä startti päivälle. Lounas nautittiin välillä kaupungilla ja lähinnä paikallisissa pikkuravintoloissa, joissa ruoka oli halpaa ja erittäin hyvää! Paljoa ei tuo kirpaissut, vaikka hotellilla lounas olisi ollut ilmainen. Välillä puolestaan tultiin lounaalle hotellille ja jatkettiin auringonottoa ja uimista altaalla, jossa oli ilmaiset virvokkeet ja iltapäivällä vielä kahvit ja teet :)
Illallistakin syötiin hotellilla vaihtelevasti, aina ruoka oli erittäin hyvää ja ihan paikallistakin ruokaa siis tarjolla, ei pelkkiä turistiruokia! Erilaisia kebab-patoja yms, jotka todella maukkaita :) Toki välillä halusimme myös lähteä illallistamaan erilaiseen ympäristöön, jolloin päädyimme siis syömään ulkona ravintolassa. Iltaa aloiteltiin joskus myös hotellilla, virvoikkeita nauttien. Jos lounaalla olimme syöneet vaatimattomammin, otimme pientä hiukopalaa ensin hotellilla ja illan kävelimme ja teimme ostoksia kaupungilla, jonka jälkeen sitten nautimme myöhäisempää illallista ravintolassa.
Mielestäni löysimme mukavan tasapainon all inclusive-lomailun ja "tavallisen" loman vieton välillä. Paljon säästöä teki pelkästään se, että juomat olivat all inc-paketissa mukana, koska kesähelteellä tosiaan virvokkeita kului. Automaattisesti tuo all inc- ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki aika vietetään hotellilla ja paikallista menoa ja kulttuuria ei pääse näkemään missään. Hotellimme oli toki ihan keskusta-alueella, joten helppo oli lähteä tutkimaan ympäristöä. Eri asia toki, jos hotellisi olisi jokin todella iso kompleksi, kaukana itse kohteesta ja eristettynä paikallisesta menosta. Selllaiseen en lähtisi ikinä.
Tänä vuonna samanlaiselle lomalle tällä kertaa kahdeksi viikoksi ja jälleen hotellina keskustahotelli All Inclusivella :) - elokortti
niissä on vaan kännisiä venäläisiä vetämässä lisää viinaa,en suosittele.Kokemujsta on....
- ////=?K
Valitse oikein niin et veli venäläistä näekkään, valitse halpa niin näet, yksinkertaista, kokemusta ei kokemujsta on tuosta ekasta vaihtoehdosta!
- yki
kun kovasti näytää häiritsevän mene selaiseen hoteliin .missä ei ole venäläisiä niitäkin löytyy .Toisaalta veli venäläinen voipi olla mukavaa seuraa.Ei muuta sinulle ,kuin jää kotiin taitaa olla parasta tässä tapauksessa.
- AKKI ;)
////=?K kirjoitti:
Valitse oikein niin et veli venäläistä näekkään, valitse halpa niin näet, yksinkertaista, kokemusta ei kokemujsta on tuosta ekasta vaihtoehdosta!
Itänaapurimme turisteja on nykyisin joka paikassa,myös Alanyassa ja parhaimmissakin hotelleissa,heillä kun on rahaa matkustella ja shoppailla,valitettavasti vaan rynnivät joka paikkaan ensimmäisenä ja tää tuli koettua viime elokuussa myös Alanyassa,joten ei se hotellin hinnasta ole kiinni!
- russianwotka
Känniset venäläiset viihtyy juuri noissa varsinaisesta kohteesta kauempana olevissa suuremmissa hotellikomplekseissa, mutta ei kannata antaa sen häiritä.
Miksi pitää matkustaa jonnekin Turkkiin, jos haluaa syödä kyseisen maan ruokaa? Onhan turkkilaisia ravintoloita lähempänäkin. Mä en ainakaan mene Turkkiin, en vaikka matka olisi kuinka halpa, sillä turkkilaiset miehet ovat ällöttäviä!
- 145895
EI RAHAA EI LOMAA. PERS AUKINEN PUHUU , SÄÄLITTÄVÄ TAPAUS SINÄ,
- Turkkilaiset sucks
145895 kirjoitti:
EI RAHAA EI LOMAA. PERS AUKINEN PUHUU , SÄÄLITTÄVÄ TAPAUS SINÄ,
"145895" on Caps Lock pohjassa kirjoittavien reppanoiden kantaisä.
- Kesäää ja turkkia od
Kun on käynyt Turkissa jokusen kerran, on huomannut että nautiskelu erinäisissä ravintoloissa on vaan rahan tuhlausta, turkissa voi nauttia monista asioista mutta turkkilainen ruoka ei kuulu niihin asioihin. All inclussive hotellin sai halvemmalla kuin hotellin ilman aamupaloja, joten siksi valitsin sen perheellemme...mutta se ei meinaa sitä että istuisimme hotellila odottamassa seuravaa ruokailua...
- 1+10
JAA TYRKKIIN.
EI P****E IKINÄ!- 2+10
Jos ei oo rahhaa ei niin ei!
- niniiiiii
Sanoisin kyllä että jos varaa on niin kannattaa ehdottomasti käydä eri paikoissa syömässä, onhan sekin elämys! Meillä oli all inclusive ja oli todella tylsä aina käydä syömässä, varsinkin kun ruoka oli aina lähes sama. Ainut positiivinen oli alkoholi jota sai juoda niin paljon kun jaksoi. (tosin alkoholia tuli juotua jossain ihan muualla kuin hotellilla) Olihan se toki edullinen, mutta jos maata haluaa kokea ja nähdä niin en kyllä suosittele.
- AAPO
Kyllä nazarin kaikkisisältyy hintaan hotellit ovat todella tasokaita ja ehdottomasti hintansa arvoisia mutta jos itse haluaa sössätä ruokansa jossain apart.2x niin siitä vaan saa vaan kokoajan valitaa matkatoimistolle että kaikki on ihan hanurista otan mielummin 5xluxusta melko samaan hintaan
- veijo 1
jos olet kotona jääkaapilla koko ajan, elä ihmeessa ota inklusiittiä, et pääsisi ruokapöydästä minnekkään, mutta jos elämäsi tarkoitus ei ole syöminen, inklusiitin voi ottaa ihan huoletta, se on kätevä, halpa, hyvä ja lasten kanssa erittäin helppo. ei muuten tarjota monikansallista mössöä, vaan paikallisia herkullisia ruokia.
- timango
Ottamatta kantaa eettiseen puoleen, huomaan monenkin kirjoittajan puhuvan "ilmaisista virvokkeista ja lounaista"? Eikös kaikille ole selvää ettei sellaisia ole? Kyllä jokaiselle Cokistölkille löytyy maksaja....Ja sen maksajan tunnet hyvin;)
- ugh olen puhunut
No tyhmä kai jokainen nyt tarkoittaakin lähinnä, että ne KUULUVAT HINTAAN, minkä olet jo maksanut... Sanonta joillekin syntyy siitä, että ei tarvi repostella sitä rahapussia joka syömisen ja juomisen kanssa.
voihan sitä pilkkuakin viilata, kun ei muuta tekemistä ole.
Muuten tää on ihan outo keskustelu ja tyhmä.
- masa63v
Olemme menossa toukokuussa ko hotelliin. Mutta ryhmässä on lapia 2-10 v 5 kpl
tämä systeemi on ehkä hyvä kun lapsia mukana, mutta en menisi missään tapaukessa nais ystäväni kanssa. Juur sen takia et haluaa köydä monis eri paikois ja jopa tehda ehkä itsekkin romanttinen illallinen hyvien ruokien ja juomien kera. Nam nam - provo
Eiköhän ole parempi,että te köyhät lomailette kotimaassa, ja ostatte 5 euron pizzan, siinä sitä tasoa teille....
- Bumba
Varasin kesäks 2 viikon all inclusive paketin, tuli maksamaan 880e eli ei juuri mitään. Varmasti tulee muuallakin kuin hotellissa syötyä. kuitenkin tuossa paketissa houkutteli se että aurinkotuolit ja juomat kuuluivat hintaan myös rannalla.
- halvalla EI pääse
Bumba kirjoitti:
Varasin kesäks 2 viikon all inclusive paketin, tuli maksamaan 880e eli ei juuri mitään. Varmasti tulee muuallakin kuin hotellissa syötyä. kuitenkin tuossa paketissa houkutteli se että aurinkotuolit ja juomat kuuluivat hintaan myös rannalla.
No tähän nyt on pakko kommentoda, kun hinnoista on tässäkin ketjussa ollut puhe.
Turkkiin 2 viikon matka pakettimatkoilla maksaa alhaisimmillaan 209,-/3 tähden hotellissa aamupalalla. Lennot saa tarjouksesta alle 200 euron Antalyaan ja hotelleita alkaen 3 euroa yö. Toki hinnat riippuu missä vaiheessa kesää matkaan lähtee.
Eli hinnanerotus tässä tapauksessa on noin 650,-/2 vkoa. Jo tuolla hinnalla, 325 euroa viikossa syö varsin hienoissakin paikoissa Turkissa juomineen päivineen.
Mitä taas tulee aurinkotuoleihin rannalla, ne ovat AINA ilmaisia, jos tilaat syötävää tai juotavaa ko. rantapaikan ravintolasta/baarista. Esim. vaikka vesipullon (2TL).
Juomat tosiaan All Inclusivessa kuuluu hintaan, mutta aikamoinen alkoholisti sa a olla että tuon 650 euron edestä 2 viikossa viinaakin vetää. Toisekseen huomautan että monessa hotellin AI:ssä he eivät enää tarjoile, mikäli asiakas on päihtynyt, eli ei kannata luottaa siihen, että sinne menee dokaamaan.
Itse kuulun ryhmään, joka käy hotellilla vain nukkumassa ja suihkussa. Joten ei tulisi mieleenkään istua siellä syömässä kahta viikkoa. - Apolle
Bumba kirjoitti:
Kylläpä on kallis matka!!!
Varsinkin Alanyaan jos olet menossa :(
- 35lugf
Turkinmatkaajat kinastelee.. maailmanmatkaajien aatelistoa.. hah haa.
- 40+4
Ja sun maailmanmatkaajan piti tulla tänne Turkkipalstalle solvaamaan, vaikket oo koskaan edes Turkissa käynyt? Säälittävää. Ehkä säkin joskus vielä pääset matkoille, kun tarpeeksi äitisi säästää rahaa!
- lapsiko olet
40+4 kirjoitti:
Ja sun maailmanmatkaajan piti tulla tänne Turkkipalstalle solvaamaan, vaikket oo koskaan edes Turkissa käynyt? Säälittävää. Ehkä säkin joskus vielä pääset matkoille, kun tarpeeksi äitisi säästää rahaa!
Itse syyllistyt myös solvaamiseen ja viellä pahemmin.Lapsellista kirjotusta.
- hienostunut
Suomalaisella tuulipuvulla on monta syytä valita all-inclusivematka. Ensiksi, halpuus. Se tuntuu niin halvalta kun mättö on jo maksettu, sen kuin mättää sisään. Sama periaate kuin ruotsinlaivan seisovassa pöydässä jota varten paastotaan pari päivää "että jaksaa syödä koko rahan edestä". Ällöttävää.
Toiseksi, hotlan all-inclusivessa ei tarvitse jättää juomarahaa - taas pääsee halvalla. Junttia.
Kolmanneksi, suomalainen tuntee itsensä epämukavaksi ravintolassa, jossa pitää tankata ruokalistaa ja miettiä kuumeisesti menun hintoja, sekä riidellä laskun jakamisesta. Taas junttia.
Neljänneksi, joku sanoo että vaikka on ostanut all-inclusive-paketin niin voi käydä hotlan ulkopuolella syömässä. Ei muuten voi, kun halvempaa on mättää hotlassa.
Itse vältän all-inslusivejunttiulua em. syistä. Lento hotlapaketit ovat sen sijaan jees.- tosihienostunut
Heh, vain juntti huomaa muut juntit, eikä tuo kielioppikaan kerro kovin sivistyneestä tapauksesta, ja viisas ei puhu, eikä hullu huomaa.
- tiistaitiistai
No voihan...!
Mä olen matkustellut paljon, mutta ei ole kyllä tarvetta revitellä siitä.
nyt eka kertaa päätin että seuraava reissu on Al i. Ihan vaan mukavuuden vuoksi.
Taidat olla joku surkimus, joka säästää ikuisuuden päästäkseen reissuun?
Eipä pahalla. - Näin on...
Minusta ei ole enää jees että pitää itse mm. etsiä hotellit ja reittilennot. Noinkin toimin, mutta ei se kyllä minusta mitään parempaa maailmanmatkaajaa tee.
Täällä jotkut aliarvioivat Venäläisiä, sinä taasen all-palvelua ja pakettimatkaajia.
Se on sinun oikeutesi. Minusta naurettavaa.
Minua all-paketeissa viehättää helppous. Siihen sinunkin on tyytyminen, jokaisella ihmisellä kun on oiieus omanlaisensa matkailuun.
Sihen ei sinulta lupaa tarvita.
- Tiina.K
Tunsin oloni epämukavaksi Turkissa jo muutenkin,yksi kerta riitti sitä maata.
Kyllähän kovimmassa kännissä oli Suomalaiset,välillä oikein hävettää koko kansan puolesta minkälaisia juntteja olemmekaan.
Olen käynnyt mm. Italiassa,Kreikassa,Thaimaassa,Espanjassa ja Kyproksella ja jokaisessa voin käydä vielä uudestaan mutta en mene ikinä enään turkkiin maahan missä nainen tuntee itsensä halvaksi lihapalaksi kun karvakädet lääppimässä koko ajan.- fiksu ihminen
Tiina K:lle:
Mitenhän se lomamaa vaikuttaa suomalaisen känniin? Turkissa kovimmassa kännissä, mutta muissa luettelemissasi maissa ei?
Miten muuten muiden ihmisten känni panee hävettämään tai ylipäätänsä vaikuttaa suhun mitenkään? Mulle on täysin sama missä suomaalaiset Turkissa tai muuallakaan lomaansa viettää, kännissä tai ei, en mä niiden seurassa istu, enkä koskaan puhu suomea reissussani (ainakaan kovaan ääneen), eli ei ne mua maanmieheksi tunnista.
hienostunut: mua ehkä nolottaa enemmän toi hotla. Kukaan hienostunut ihminen ei puhu hotlista tai rafloista. Myöskään seuramatkat ei kuulu hienostuneiden ihmisten lomailuun. - Just niin hauskaa
fiksu ihminen kirjoitti:
Tiina K:lle:
Mitenhän se lomamaa vaikuttaa suomalaisen känniin? Turkissa kovimmassa kännissä, mutta muissa luettelemissasi maissa ei?
Miten muuten muiden ihmisten känni panee hävettämään tai ylipäätänsä vaikuttaa suhun mitenkään? Mulle on täysin sama missä suomaalaiset Turkissa tai muuallakaan lomaansa viettää, kännissä tai ei, en mä niiden seurassa istu, enkä koskaan puhu suomea reissussani (ainakaan kovaan ääneen), eli ei ne mua maanmieheksi tunnista.
hienostunut: mua ehkä nolottaa enemmän toi hotla. Kukaan hienostunut ihminen ei puhu hotlista tai rafloista. Myöskään seuramatkat ei kuulu hienostuneiden ihmisten lomailuun.Tunnistan tyypin: sen joka peittelee suomalaisuuttaan olemalla hiljaa, mutta vaatetus paljastaa kaiken. Kerrankin opastetulla retkellä pienessä ryhmässä oli tälläinen pariskunta. Oli hauskaa pyöriä niiden kintereillä, kun pariskunta ei voinut puhua toisilleen. Minä seuralaisineni puhuimme kuin kukaan ei ymmärtäisi Suomea. Lopuksi menin tosi innoissani juttelemaan, että voi että kun kivaa kun olikin muitakin suomalaisia. Voi sitä kiemurtelun määrää.
Tämä hauskuus ei tapahtunut Turkissa, eikä kukaan juonut alkoholia. Retkikohde oli hienostunut kulttuurikohde, vaikka reppumatkailijoita olimmekin. Suomalaisista ystävistäni en tiedä. - oletkin tosi hauska
Just niin hauskaa kirjoitti:
Tunnistan tyypin: sen joka peittelee suomalaisuuttaan olemalla hiljaa, mutta vaatetus paljastaa kaiken. Kerrankin opastetulla retkellä pienessä ryhmässä oli tälläinen pariskunta. Oli hauskaa pyöriä niiden kintereillä, kun pariskunta ei voinut puhua toisilleen. Minä seuralaisineni puhuimme kuin kukaan ei ymmärtäisi Suomea. Lopuksi menin tosi innoissani juttelemaan, että voi että kun kivaa kun olikin muitakin suomalaisia. Voi sitä kiemurtelun määrää.
Tämä hauskuus ei tapahtunut Turkissa, eikä kukaan juonut alkoholia. Retkikohde oli hienostunut kulttuurikohde, vaikka reppumatkailijoita olimmekin. Suomalaisista ystävistäni en tiedä.Ootpas tosi tosi hauska, että kuvittelet että minä lähtisin opastetuille ryhmäretkille ja vielä "paljastavasti" pukeutuneena... :) Kyllä mä käyn ihan itsekseni tutustumassa kulttuuriin ja jos tarvin opasta, otan kyllä paikallisen kaverin opastamaan. EI muuten tulisi mieleenkään esim. Borneon viidakossa ottaa mahdollista suomalaista opasta viidakkoon opastamaan joka on lukenut esitteistä viidakon elämästä. Kyllä minä paikallisen kaverin, joka tuntee seudut kuin omat taskunsa otan. :)
Toisekseen tuo pukeutuminen... EN todellaakaan kulje Karjalan paidoissa, Hankkijan lippiksissä tai Marimekon laukuissa sytytelleen röökiäni Coltin sytkärillä. :) Seuralaiseni kanssa voin puhua vaikka turkkia tai mahdollisesti kreikkaa, jos haluan! :) - hauskaakin hauskempi
oletkin tosi hauska kirjoitti:
Ootpas tosi tosi hauska, että kuvittelet että minä lähtisin opastetuille ryhmäretkille ja vielä "paljastavasti" pukeutuneena... :) Kyllä mä käyn ihan itsekseni tutustumassa kulttuuriin ja jos tarvin opasta, otan kyllä paikallisen kaverin opastamaan. EI muuten tulisi mieleenkään esim. Borneon viidakossa ottaa mahdollista suomalaista opasta viidakkoon opastamaan joka on lukenut esitteistä viidakon elämästä. Kyllä minä paikallisen kaverin, joka tuntee seudut kuin omat taskunsa otan. :)
Toisekseen tuo pukeutuminen... EN todellaakaan kulje Karjalan paidoissa, Hankkijan lippiksissä tai Marimekon laukuissa sytytelleen röökiäni Coltin sytkärillä. :) Seuralaiseni kanssa voin puhua vaikka turkkia tai mahdollisesti kreikkaa, jos haluan! :)Vai niin, mitä sitten?
- hahhahahhahahahhahaa
hauskaakin hauskempi kirjoitti:
Vai niin, mitä sitten?
No sitähän sä kysyit!
- kilo ja päivä lissää
Täysrehuruokinta,kerran olin minäkin
- khihiih
ja munaa sai tarjoilijoilta
- eijaksa
Olisikohan tämä aihe kaluttu jo loppuun?
- kaffella...
Kun kahvi kuppi täälä maksaa 8 euroa , niin kyllä siinä on jo valmis all inclusiveen. Viiden tähden hotellissa myös hinnat jäätäviä. En ole koko elämäni aikana koskaan maksanut kahvista 8 euroa...
- keväällä Turkkiin
Jopas taas ollaan napit vastakkain mokomasta asiasta.Tasan jokainen
matkustaa omien mieltymyksien mukaan,ei siitä kuulu kenenkään muun
arvostella.AI on erinomainen vaihtoehto lomailuun,näkeehän sen jo
suosiostakin.Eihän se kaikille ole hyvä vaihtoehto sehän on selvä.
Itse on tullut käytettyä kaikkia vaihtoehtoja ja en ala kyllä pitämään
jotain yhtä ainoana parhaana kaikille.En todellakaan ymmärrä miksi
täällä sorrutaan haukkumaan toisten mieltymyksiä,vaikkakin se kertoo
paljon ihmisestä jolla ei ole kaikki arvot kohdallaan. - tuplamamma
Samaa mieltä Keväällä Turkkiin- nimimerkin kanssa. Tää All Inclusive keskustelu herättää suuria tunteita kuin karppaus ikään... :)
Jokainen matkustaa omien mieltymystensä mukaan, ja ei ole yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa matkustaa. Toiset haluaa helpon loman AI:n kanssa, toiset haluaa lomallaan kierrellä ja katsella ja etsiä ruokapaikkoja, mitä pahaa kummassakaan vaihtoehdossa ??
Me ollaan matkusteltu molemmin vaihtoehdoin, ja kumpikin tuntui hyvältä vaihtoehdolta aina kyseisessä kohteessa.
Lopettakaa tuo haukkuminen ja nauttikaa lomastanne all inclusivella tai ilman... :) - höpönhöpön
All Inclusive ei haittaa pätkääkään maahan tutustumista. Meillä oli all inclusive, syötiin aamulla runsas aamiainen, auto oli vuokrattuna neljäksi päiväksi jonka aikana ehdittiin ajaa yli 1000 kilometriä Turkkiin tutustumassa. Oltiin vuoristossa, Antalyassa ym. ja ei haitannu all inclusive ollenkaan. Päiväreissun jälkeen mentiin hotellille illalliselle ja nautittiin. Illallisen jälkeen sitten tutustumaan Alanyan iltaelämään.
Mun mielestä AI ei ole älytön, itse olen sen jo 2 kertaa ottanut Alanyaan matkatessa ja edelleenkin tulevana kesänä se on otettuna ja se oli jo kriteerikin hotellia valitessa. Onhan ne lento hotelli-paketit halpoja, mutta kovin usein sitä varten pitää matkata ensin täältä Lapista tuonne Helsinkiin ja se taas kuluttaa pörssiä joskus kovastikin. Meillä on tulevana kesänä lento Oulusta, AI ja hotellin sijainti mielestäni aivan paras :) Nämä kaikki vaikuttivat omaan päätökseeni. Ei meillä ainakaan ole tuo all inclusive rajoittanut muualla syöntiä. Eräällä pariskunnalla on kokemusta sekä AI-matkasta että huoneistohotellista, jossa matkan hintaan ei kuulunut mitkään ateriat. Kertoivat, että hh-matka tuli paljon kalliimmaksi kokonaisuudessaan kuin AI-matka. Kun lomalle ei lähde pyöritteleen kattiloita ja kauhoja, niin sillon tulee syötyä paljon ulkona ja siinä samalla ku otat vähän olutta, niin äkkiä onki ravintolalaskulla hintaa... ja jos 2 henkeä syö sen 2 kertaa päivässä ravintolassa ja siihen 2-3 oluset päälle, niin kyllä sitä kuluja tulee siinäkin. Ja todellakin AI-hotellissa on se ihana vapaus, että ei tarvi kantaa sitä kukkaroa hotellilla ollessa ja sitten vahtia omaa aurinkotuolia ja tavaroita koko ajan altaalta päin. Itselleni se AI on ylellisyyttä, että ei tarvi hotellilla huolehtia mistään.
- again
ilman muuta all inclusive. Ei tarvitse ravata pitkin kaupunkia etsimässä sellaista "paikallista", jossa uskaltaa syödä. Sieltä voi saada sellaisen pöpön, että on koko loma pilalla.
- dex1
Meillä viikon matka edessä ja mukaan 4purkkia hernekeittoa ruisleipä ja näkkäripaketti. Kaupasta illaksi jugurttia ja hedelmiä...eiköhän pärjätä...
omasta mielestäni All inclusive on hyödyllinen, mutta siihen on sitten sitoutunut koko lomansa ajaksi jos haluaa rahalleen vastinetta. Ei viitsi mennä muualle syömään kun on maksanut siitä että saa syödä hotellilla. Varmasti kätevä lapsiperheille, mutta minulle riittänee aamupala hotellilla. Muualla voi syödä päivällisen ja marketeista saa huoneeseen kivaa iltapalaa.
Mutta jokainen tehköön tavallaan, kaik on okei.- Onana
Meillä on ollut joka kerta Alanyassa all inclusive, eikä me olla koettu, että se olis sitonut meitä liikaa. Ja kun aiemmilla reissuilla on syöty hotellilla aamupala ja illalla on syöty hotellilla, jos on oltu paikalla ja kun on otettu sitä oluttakin, niin on kyllä saatu rahalle vastinetta =) Mutta tietysti jokainen valitsee, kuten itselleen kokee parhaaksi. Meillä on tulevana kesänä lähdössä osa seurueesta finnmatkoilla huoneistohotelliin ja me nazarin kautta Karat-hotelliin. Laskin vähän hintoja molemmista meidän perheelle eli 2 aikuista ja 1 vauva. Tuo huoneistohotelli, johon laskin, olisi tullut puolihoidolla maksamaan meidän perheelle 1221 euroa ja Karat-hotelli all inclusivella 1350 euroa. Eli ei tarvinut lisätä, ku 129 euroa, niin saadaan täyshoito koko perheelle =) Mutta jotkuhan tykkää huoneistohotellista senkin takia, että on enemmän tilaa, ku hotellissa on vaan se yks huone, missä sitte on kaikki sekasin :D
Eiköhän ihmiset jotka mollaavat toisten lomakäyttäytymista paikkaile sillä vain omaa huonoa itsetuntoaan. Jos itsetunto on tarpeeksi hyvä voi hyväksyä jokaisen itselleen parhaaksi katsoman lomailutavan. Ei se tee ihmistä juntimmaksi tai fiksummaksi. Ajattelemme vain asioista toisin.
- 123654
Onhan siinä AI:ssa sekin pointti ,että, jos käykin niin , jotta lompakko ja rahat häviää, niin ompahan ainakin ruoka maksettu! Ei tarvi nälissään olla!
Tuttavapariskunta on kokenut sekä lento huoneistohotelli-matkan että all inclusivenn ja totesivat, että heillä tuli kokonaisuudessaan maksaan enemmän lento huoneistohotelli-reissu...
- Kaikki kukat kukkii
Naurettava ketju, tapella siitä, onko al vai joku muu systeemi parempi. Miksikähän mulle tuli mieleen se takavuosien mainos, jossa lapsoset hiekkalaatikolla kehuskelivat, kenen äiti tekee parasta ruokaa...
Sitä äkkiä luulisi,että löytyisi tärkeämpiäkin jutun aiheita, kuten vihjeitä hyvistä nähtävyyksistä tai "mansikkapaikoista", jonka joku onnekas on löytänyt ja toivoo muidenkin löytävän. Ruokaa nyt on joka kulmalla ja mikään ei takaa, kun menet uuteen paikkaan joka ilta, millaista ruoka on ja saatko siitä salmonellan tai jonkun muun pöpön.
Ei näe ravintolasta päällepäin, mikä on hygieniataso.Onneksi suurin osa täällä on sitä mieltä, että kukin tekee niinkuin parhaakseen näkee ja kaikki ovat OIKEASSA, joten täysin älytön ja turha ketjun aloitus. - GHKDFGN
Kaikki kukat kukkii kirjoitti:
Naurettava ketju, tapella siitä, onko al vai joku muu systeemi parempi. Miksikähän mulle tuli mieleen se takavuosien mainos, jossa lapsoset hiekkalaatikolla kehuskelivat, kenen äiti tekee parasta ruokaa...
Sitä äkkiä luulisi,että löytyisi tärkeämpiäkin jutun aiheita, kuten vihjeitä hyvistä nähtävyyksistä tai "mansikkapaikoista", jonka joku onnekas on löytänyt ja toivoo muidenkin löytävän. Ruokaa nyt on joka kulmalla ja mikään ei takaa, kun menet uuteen paikkaan joka ilta, millaista ruoka on ja saatko siitä salmonellan tai jonkun muun pöpön.
Ei näe ravintolasta päällepäin, mikä on hygieniataso.Onneksi suurin osa täällä on sitä mieltä, että kukin tekee niinkuin parhaakseen näkee ja kaikki ovat OIKEASSA, joten täysin älytön ja turha ketjun aloitus.Kyllä! Juurikin jokainen tekee omasta lomastaan omansa näköisen ja nauttii juuri niistä asioista mistä itse haluaa =) Joku tykkää etsiä joka ilta uusia juttuja ja ravintoloita, jotkut taas arvostavat valmiiksi maksettua ateriaa =) Itse olen ottanut aina all inclusiven, mutta käyn syömässä myös hotellin ulkopuolella ravintoloissa.
- Gumus
GHKDFGN kirjoitti:
Kyllä! Juurikin jokainen tekee omasta lomastaan omansa näköisen ja nauttii juuri niistä asioista mistä itse haluaa =) Joku tykkää etsiä joka ilta uusia juttuja ja ravintoloita, jotkut taas arvostavat valmiiksi maksettua ateriaa =) Itse olen ottanut aina all inclusiven, mutta käyn syömässä myös hotellin ulkopuolella ravintoloissa.
Itsekin suosin usein AI-hotelleja mutta silti käyn kerran tai pari syömässä muuallakin. AI-hotelleja käytän ihan sen takia, että hotellialueella voi liikkua ilman lompakkoa. Usein AI-on myös hinta-laatusuhteeltaan edullinen vaikka söisi parina iltana jossain muualla.
Viime kesänä olin Gumuksessa, joka ei ole AI-hotelli. Hotellin ruoka oli niin hyvää ja illalliskattaus hotellin nurmialueella niin viihtyisä, että söin useimmiten illallisen hotellilla.
Mutta kukin taaplaa tyylillään ja moni myös vaihtaa tyyliään tilanteen mukaan. :)
- Köyhäily ei kannata
Meidän perheelle Ai maksoi 150e viikko per hlö, jos eri hinnat jaetaan kaikkien kesken! Ruokaa riitti aamusta iltaan ja erilaisia drinkkejä sai tiskiltä. Muksut ryystivät limua, jätskiä, hampurilaisia ja lettuja normaalit päivälliset ja illalliset. Valittavaa oli aina ihan järjettömästi ja kokit kokkasitvat grillissä jotain erikoisuuksia joka päivä. Ei kukkaron kantamista mukana, ei tappelua ruokapaikasta, ei loppulaskun selvittelyä ravitolassa, ei ajan tuhlausta ruokapaikalle menemiseen, ei suurta riskiä saada vatsatautia tai ruokamyrkytystä = LOMAA ja halpaa sellaista. Ulkona syöminen olisi tullut maksamaan enemmän ja tätä ei tarvitse edes alkaa laskemaan.
PS. Yhtään venäläistä ei hotellissa ollut. - tylsä turisti
Minä juuri ostin äkkilähtönä all loman. Matkaan 16v pojan kanssa, jolla on kokoajan nälkä ja jano ja jano ja nälkä. All matka oli niin edullinen että uskon säästäväni näin. Olkoonkin ruoka muuallakin edullista, nyt sitä on ainakin riittävästi tarjolla. Ja halutessa mennään muualle syömään. Tämä nyt sopii meille tässä tilanteessa. Olemme olleet kerran aikaisemmin all hotellissä, Tunisiassa ja se oli onni, että meillä oli siellä all. Hotellissa oltaisi syöty kuitenkin, kun ei kaupungissa asuttu.
- Kaikki tyylillään.
Joopa-joo, jokainen tyylillään. Älkäähän nyt hermostuko ! Me tällä hetkellä nautimme tuosta all-systeemistä . En kertakaikkiaan jaksaisi joka ilta vääntäytyä kolmen lapsen kanssa kaupungille etsimään sopivaa ruokapaikkaa. Miettiä mitä kukakin tenavista mahtaisi syödä... sitten odotellaan ruuhkaisessa ravintolassa ruokia. jne jne. EI EI , mä en nauti tuosta TÄLLÄ HETKELLÄ ! Oi, miten on helppoa löytää hotellin ravintolasta maittavaa ruokaa jokaisen makuun. Saan syödä rauhassa, kun lapsille siinä sivussa tarjolla kivaa ohjelmaa. Kukin tyylillään ja aikansa kutakin .
- tylsä turisti
Lisään vielä, että menemme Aurinkomatkojen reissuun. Hotellissa on kaksio ja all inclusive , ruuat koneessa ja kenttäkuljetukset kuuluu hintaan ja hintaa viikolle tuli 520e / nenä. Minusta hyvin kohtuullista. Ei paljon itketä, vaikka osa aterioista syötäisi muuallakin.
- Äitilapset3ja7
AI on tosiaan lasten kanssa huippu. Kannattaa tosin ottaa sitten tasokas hotelli, koska keskitason hotelleissa AI on aika suppea ja muutenkin hotellialue tylsempi kuin "kunnon residensseissä".
Meillä on lasten myötä alettu nauttimaan AI-lomista. Nyt juniori on 3-vuotias ja sen ikäisen kanssa ruokapaikan etsintä, ruuan odottelu hyvässä lykyssä tunnin ja laskun odottelu puoli tuntia -> ei onnistu tämän vintiön kanssa. Tosin eipä kiltti ja rauhallinen esikoinenkaan meinannut kestää, mutta onneksi keksittiin sitten nämä AI-lomat, jossa buffet pyörii ja lapset saa tasaisemmin ruokaa pitkin päivää kuin itse kaipaisi. Sen lisäksi pelkkiin juomiin uppoaa matkalla pieni omaisuus.
Ehkä kahdestaan valittaisiin toisenlainen loma tai lasten kasvaessa isommaksi. Nyt kuitenkin All Inclusive on meidän juttu. Miksei toisaalta voitaisi kahdestaankin vaan olla ja nauttia? - zzzzzz691
All inc paikoissa ei köyhät pyöri jaloissa....
- !!!
Ihan olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Tosin vaikkakin ai on maksettu, ni voihan sitä käydä toisaallakin syömässä. Joidenkin mielestä tietty tällanen toiminta on rahan tuhlausta. Ja onhan se...
Lapsen kanssa matkustettaessa tuo ai on kuitenkin ääreest hyvä ratkaisu! Ja onneksemme on Turkissa tullu käytyä jo niin monesti, että ruokakulttuurikin on tullut tutuksi :D - turkinpippuri 50
Olen varannut ensimmäistä kertaa all inc matkan. Olen yksin lähdössä ja ajattelin levätä, lukea ja ottaa aurinkoa. Hotellini on viistähteä ja odotan lomaltani rentoa meinikiä. Osallistun joillekkin retkille, hamamiin ja vaan nautin olostani.
Olen matkustanut paljon ja tähän elämäntilanteeseeni sopii se etten näin yksin matkaavana tarvitse lähteä ruokapaikkoja etsimään. Olen kuullut että All inc on parempi hygieniataso ja ruuan laatu tasokasta. Tykkään myös nauttia olutta ja viiniä.
Varmaankin lapsiperheille tämä on loistava ratkaisu. Harmi kun emme silloin tajunneet kokeilla kun lapset oil pieniä tai minulla on sellainen käsitys että se oli silloin niin kallista.- menossa kohta
Meidä matka pelkällä aamupalalla olisi maksanut 30 euroa vähemmän kuin matka johon kuuluu all inclusive, eli ei hirveän kallis satsaus eikä harmita jos joka ruokaa ei hotellilla tulekkaan syötyä.
- matkamies4
Itsellä on jo lento maksettuna yli 6kk kestävälle reppureissulle aasiaan. Silti käyn ennen sitä avokin kanssa tekemässä 1vk AI reissun. Se on matka jolla asumme 5 tähden hotellissa miettimättä ulkomaailmaa, vain toisiimme keskittyen. Matkoja ja lomia on erillaisia. Eri aikaan, yksin tai yhdessä voi sama matka olla taivas, tai paha pettymys. Älä siis tyrkytä mielipiteistäsi muille. Ymmärrä myös että 7-14 päivän loma on eri kun kuukausia tai vuosi kestävä matka. Matkalla tutustuu oikeasti ajan kanssa maahan, kulttuuriin ja sen ihmisiin. Lomalla vain raapaistaan ja mieluummin nautitaan herkästä hedonismista koska vielä voimme.
- paljonreissannut
Olin kerran kanarialla kaverin 50 vuotispäivä viettämässä siis karkumatkalla kaverin sukulaisia. Se katso viikon sohvalta ampumahiihtoa ja sanoi. Oon lomalla. Enpä siihen voinut kommentoida mitenkään. Jokainen tahollaan. Yksin kuljin viikon ja hyvä fiilis jäi. Eli eiköhän jokaisella matkansa maksaneella ole oikeus viettää lomansa miten haluaa. Ei kaikki sitä kulttuuria halua nähdä. Päästä vaan vapaalle. Ylihuomenna matkaan taas Alanyaan ja ihan omilla ehdoillani. Kukaan ei ohjaa minun tekemisiäni.
- Thamani
Et taida koskaan ollut majoittuneena hyvätasoiseen hotelliin ai:n kera. Siellä nimittäin kokit puuhaavat just niitä turkkilaisia sapuskoja erikoisuneeksineen. Sinähän saat syödä missä haluat, ihmettelen miksi otat paiseita toisten ruookailuista kun et näytä niistä kuitenkaan tietävän mitä niihin kuuluu. AI:n voi muuten ottaa silloinkin, vaikkei edes sitä käyttäisi =)
Keskityhän nyt siihen syömiseesi itse ja keksi jotain oikeasti järkevää aihetta! - Ruben+
Viiden tähden hotellit ovat aina all inclusiiveja, no meitä rikkaita se ei häiritse vaikka pitäisi paastoa.
- ikke läskisoosi
Hyvätasoinen all inclusive on rennon turistin valinta. Saat menna ja tulla ja syödä kunnolla, tai olla syömättäkin jos on jotakin mielenkiintoisempaa.
- turkkifanit
Kylläpä osuit naulankantaan kommentissasi! Suurin nautinto on istahtaa syömäään erilaisissa paikoissa, ruokahan on aina hyvää!!! Varsinkin lokanta-paikat, missä paikalliset syö, ovat mahtavia, ei mitään hienoja menu-juttuja, vaan maukasta tourkkilaista ruokaa!
- mimmi10
Syököön kukin ihan mitä tahansa ja missä tahansa. Ihmiset ja tilanteet ovat erilaisia. Naurettavaa..
- Honeyfood
No, me toiset otamme sen AI:n ilman että siitä stressamme. Syömme siellä jos syömme, mutta ainakin on pöperöt valmiina jos sattu tarvitsemaan. Näin yksinkertaista se on jos vain vähänkään OSAA ajatella ;)
- Beezir
Ja kannattaa huomioida, että monet lomailevat eri tavalla. Meilläkin tehdään kahdenlaisia lomia; toisilla mennään nimenomaan paikkoihin joissa halutaan käydä ja sitten myös kierrellään ja tutkitaan kulttuuria ja historiaa ja toisilla lomilla taas valitaan all inclusive -rantaloma, jossa aivot saa heittää narikkaan aivan tyystin. Joten aloittelijan ininä on turhaa. Toki se itseäkin mietityttää miksi suomalaiset lentelee Turkkiin ja menevät siellä jonnekin suomibaariin laulamaan karaokea, mutta jokainen tyylillään ja se ei ole multa pois :)
- all_inklu_kiinnostaa
Mä just varasin matkan, ja otin all-inclusivena. Oon matkustanut paljon, ja kyllästynyt kiertämään tuntemattomia ravintoloita - usein ei niiden tasosta ole mitään tietoa etukäteen. Jokapäiväiseen ruoan metsästykseen monta kertaa päivässä. Itse käymään kaupassa ja raahaamaan snäksejä hotelleille jne.
Nyt otin All inclusiven, koska se vapauttaa oikeasti siihen, että saan makoilla vaan hotellin altaalla. Välillä voin käydä syömässä, hakea drinksuja sen verran kun huvittaa ilman, että tarttee itse lähteä kauppaan tai jäitä ostamaan. Illat voin sitten bilettää kylillä, käydä ehkä illallisella jokusen kerran hotellin ulkopuolella - krapulapäivät taas nauttia vaan hotellin valmiista ruoasta ja hakea tasoittavaa, kun siltä tuntuu. - all.inkku.on.pyllystä
Hotelleiden oluet ovat täyttä rapakaljaa joissa prosentteja ei ole.
Jos " vodkaa" uskallat tilata niin se on kotipolttoista pontikkaa laimennettuna.
Pullovedetkin ovat jälkikäteen pullotettua hanavettä. - GinTonicKiitos
Jos viikko Alanyassa huoneistohotellissa ilman ruokia ja juomia maksaa350 euroa ja 4 tähden all inclusive hotellissa viikko 500 euroa, niin kumman valitset?
Itselleni ainakin valinta helppo... - HuoneistohotellinTorakka
Suora lainaus Deturin sivulta:
Lähtö Alanyaan 5.4.2018
Lento Lavinia Huoneistot ( ei aterioita ) 279 euroa/henkilö
Lento Grand Atilla Hotelli ( all inclusive ) 339 euroa/henkilö
Siitä vaan jokainen laskemaan, paljonko all inclusive tulee maksamaa enemmän per päivä :)
Kyllä pitää olla ihmisen oikeasti idiootti, jos valitsee Lavinia huoneistot.- HuoneistohotellinTorakka
Tuo yllämainittu esimerkki oli siis viikon matka ;)
- CK123
AI otettiin ainakin meillä kaiken varuilta. Nyt on oma asunto.
- PappaMeneePanemaan
Minä tahdon maksullisia tyttöjä koska olen vanha ja ruma mutta pippeli rautaa.
Se ei ole Turkissa mahdollista joten menen Bulgariaan. Sinne on vielä halvemmat hinnat ja lyhyempi lentoaika.
Aurinko se paistaa siellkin, sano. - 123123123
AI otetaan aina jos hotellia tarvitaan. Ei se tarkoita sitä että jumitetaan. Jos jää kattaus välistä, ei haittaa. Sen verran tulee rahaa olla että voi syödä missä haluaa ja jos muksujen kanssa menee systeemit sekaisin, syödään Ai:n mukaan. Nyt ei tätä ongelmaa enää ole, lapset isoja jo. 5 krt käytiin kun olivat pieniä ja oli AI, nyt mennään erilailla ja edelleen Turkkiin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2124263
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1042151Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.182143Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341802- 1811584
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut261471Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111283Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2191226- 391192
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331160