Ostin kukausi sitten uuden F-Securen ja ongelmia on riittänyt joka päivälle. F-Secure on selvästi menettänyt pelin ja päivityksistä huolimatta virukset jylläävät koneessani erittäin agressiivisesti. Koko konetta ei viitsi enää edes avata, koska aika menee F-Securen kanssa pelleilyyn. Mittani on tullut täyteen. F-Secure on paska. Samoin koko Microsoft-maailma on tiensä päässä. Näin ei voi enää jatkua. Tulen vaatimaan rahojani takaisin F-Securelta.
F_Secure menettänyt pelin viruksille
29
2788
Vastaukset
- Kyy
Ilmaista Avast!-antivirusohjelmaa. Se on ainakin itselläni toiminut.
Tosin voi olla, että sinun Windowsia ei enää millään saa toimimaan kunnolla. Saattaa olla, että virukset ovat jo tuhonneet tärkeitä tiedostoja, ja ellei sinulla ole varmuuskopioita, niin niiden tiedostojen palauttaminen entisellään on käytännössä mahdotonta (ainakin jos on paljon, ja kehittyneitä viruksia).
Jos asennat koneellesi Avastin, eikä silläkään saa viruksia pois, niin kannattaa koittaa laittaa koneesi kovalevy toiseen tietokoneeseen slaveksi, ja tällä puhtaalla tietokoneella koittaa puhdistaa virukset pois.
Ellei tämäkään auttanut, niin ainoa mahdollisuus lienee olevan kovalevyn formatointi ja koko Windowsin uusiksi asennus ( kaiken muun uudelleenasennus). Tämä on tietenkin viimeinen keino, mutta ainakin tehokas. Ja jos tämän teet, niin tulevaisuuden kannalta kannattaa asentaa heti alkuun virusskanneri (vaikka Avast), ja ottaa toisinaan varmuuskopioita.
Ja tosiaan ellei F-secure toimi niin kuin pitäisi, kannattaa vaatia rahojaan takaisin.- yes
ilmainen f-secure on hyvä
- epätietoinen
yes kirjoitti:
ilmainen f-secure on hyvä
halavatun ilmainen f-secure , eix se oo vaan kuukauden päivät ilmanen ja sen jälkeen täytyypi maksaa jos aikoo koneellaan pitää .Ja kuka nyt skeidasta viittii maksaa?
- niin
kun f-securesta huolimatta koneelle pääsi jatkuvasti viruksia .Lopulta se ei suostunut päivittämään ihtiään. No nyt on koneella ilmainen AVG ,joka löysi muuten securen jäljiltä 3 troijalaista.
- joo
Ennen kun rupeet vaatii rahoja takas, kato ettei sulla ole koneellas muita virustorjuntaohjelmia tai palomuureja. Heitä ne mäkeen ja kato sen jälkeen uudestaan. Yleeensä syy on siinä. Mulla on kyseinen ohjelma toiminu ihan hyvin.
Tietysti asetukset tarvii katsoo, että ne on oikein.- Ällistynyt käyttäjä
Ompa meidän firmassa sitten tosi osaamaton mikrotukihenkilö koska ei vielä tähän päivään mennessä ole onnistunut tuota virusohjelman irvikuvaa saattamaan sellaiseksi kuin edes auttavasti toimivalta virusohjelmalta sopisi odottaa.
Olen joskus luullut että kyseinen ohjelma markkinoidaan yrityksille sellaisena että toimisi edes auttavasti vaan näin ei näyttäisi olevan edes noiden kohdalla,enää en luule mitään vaan tiedän että ohjelma vain on surkea ja piste. - joo
Ällistynyt käyttäjä kirjoitti:
Ompa meidän firmassa sitten tosi osaamaton mikrotukihenkilö koska ei vielä tähän päivään mennessä ole onnistunut tuota virusohjelman irvikuvaa saattamaan sellaiseksi kuin edes auttavasti toimivalta virusohjelmalta sopisi odottaa.
Olen joskus luullut että kyseinen ohjelma markkinoidaan yrityksille sellaisena että toimisi edes auttavasti vaan näin ei näyttäisi olevan edes noiden kohdalla,enää en luule mitään vaan tiedän että ohjelma vain on surkea ja piste.Mitenkään ei oo tullut mieleen että vika vois olla mikrotukihenkilössä?
Jos tollanen ongelma on, kantsii mikrotukihenkilön ottaa yhteyttä F-secureen eikä vaan istuu ja ihmetellä.
Luulis että siellä on yrityksille joku erityinen yhteyshenkilö. - Ällistynyt käyttäjä
joo kirjoitti:
Mitenkään ei oo tullut mieleen että vika vois olla mikrotukihenkilössä?
Jos tollanen ongelma on, kantsii mikrotukihenkilön ottaa yhteyttä F-secureen eikä vaan istuu ja ihmetellä.
Luulis että siellä on yrityksille joku erityinen yhteyshenkilö.Kuten jo kerroin niin itse en LUULE enää mitään ja kyseinen tukihenkilö on saanut firman johdon myös vakuuttuneeksi tuon ohjelman tasosta ja se vaihtuu heti lomien jälkeen.
- joo
Kuten jo kerroin niin itse en LUULE enää mitään ja kyseinen tukihenkilö on saanut firman johdon myös vakuuttuneeksi tuon ohjelman tasosta ja se vaihtuu heti lomien jälkeen.
jos se onkin saanut Nortonilta jotain korvausta siitä että ohejlmisto vaihtuu. Kerropa johdolle että kyllä se F-secure toimii. Että kyse on taidoista tai halusta.
- Ällistynyt käyttäjä
joo kirjoitti:
jos se onkin saanut Nortonilta jotain korvausta siitä että ohejlmisto vaihtuu. Kerropa johdolle että kyllä se F-secure toimii. Että kyse on taidoista tai halusta.
Ei saa korvausta.
Oletko itse edes lukutaitoinen?
Jos olet niin alappa kahlata vaikka tätä osiota taakseppäin niin huomaat että ei täällä juuri muusta puhutakkaan kuin F-securen puutteista ja toimimattomuudesta.
Itse en enää jaksa jauhaa tästä aiheesta eikä minun tarvitsekkaan koska olen jo ajat sitten tiennyt totuuden ko.ohjelmasta. - joo
Ei saa korvausta.
Oletko itse edes lukutaitoinen?
Jos olet niin alappa kahlata vaikka tätä osiota taakseppäin niin huomaat että ei täällä juuri muusta puhutakkaan kuin F-securen puutteista ja toimimattomuudesta.
Itse en enää jaksa jauhaa tästä aiheesta eikä minun tarvitsekkaan koska olen jo ajat sitten tiennyt totuuden ko.ohjelmasta.Pitihän se arvatakin, ettei oikeesta tapauksesta ole kyse. Kenes palveluksessa sä olitkaan? Ekassa viestissähän sä sanoit että ostit ite, ja yhtäkkiä kyse olikin mikrotukihenkilöstä.
Jos Norton käyttää näin ala-arvosia keinoja, sen pahempi Nortonille. - Ällistynyt käyttäjä
joo kirjoitti:
Pitihän se arvatakin, ettei oikeesta tapauksesta ole kyse. Kenes palveluksessa sä olitkaan? Ekassa viestissähän sä sanoit että ostit ite, ja yhtäkkiä kyse olikin mikrotukihenkilöstä.
Jos Norton käyttää näin ala-arvosia keinoja, sen pahempi Nortonille.Vaikka sanoin etten kommentoi niin nyt tuohon lukutaidottomuuteesi on kyllä pakko todeta että taisin olla siinäkin oikeassa.
Mistä löydät sellaisen viestin jossa mainitsen ostaneeni kyseisen ohjelman ?
Sitä paitsi luulisi järjen jo sanovan sen verran että jos olisin Norttonin palveluksessa (en ole) niin tuskin meillä käytettäisiin F-securen tuotteita !
Joten ei millään pahalla mutta opettele nyt aivan ensimmäiseksi lukemaan ja palataan sitten vaikka asiaan. - joo
Vaikka sanoin etten kommentoi niin nyt tuohon lukutaidottomuuteesi on kyllä pakko todeta että taisin olla siinäkin oikeassa.
Sitä paitsi luulisi järjen jo sanovan sen verran että jos olisin Norttonin palveluksessa (en ole) niin tuskin meillä käytettäisiin F-securen tuotteita !
Joten ei millään pahalla mutta opettele nyt aivan ensimmäiseksi lukemaan ja palataan sitten vaikka asiaan."Ostin kukausi sitten uuden F-Securen ja ongelmia on riittänyt joka päivälle."
Näytti siltä että olet tuo ensimmäisen viestin kirjoittaja. Näyttää edelleenkin. - onneton
Vaikka sanoin etten kommentoi niin nyt tuohon lukutaidottomuuteesi on kyllä pakko todeta että taisin olla siinäkin oikeassa.
Joten ei millään pahalla mutta opettele nyt aivan ensimmäiseksi lukemaan ja palataan sitten vaikka asiaan.Taistelen virusten kanssa. Ei ole laajakaistaa. Mitä suosittelete ohjelmaksi.
- Ällistynyt käyttäjä
joo kirjoitti:
"Ostin kukausi sitten uuden F-Securen ja ongelmia on riittänyt joka päivälle."
Näytti siltä että olet tuo ensimmäisen viestin kirjoittaja. Näyttää edelleenkin.Jos moista epäilet niin tieto ei pidä kyllä alkuunkaan paikkaansa ja minä pystyn jopa tuonkin todistamaan jota sinä et taas pysty.
- joo
Jos moista epäilet niin tieto ei pidä kyllä alkuunkaan paikkaansa ja minä pystyn jopa tuonkin todistamaan jota sinä et taas pysty.
mikäs se sun todellinen ongelmas on?
- Sophos
onneton kirjoitti:
Taistelen virusten kanssa. Ei ole laajakaistaa. Mitä suosittelete ohjelmaksi.
Sophos virustorjuntaa, itselläni on kokeiluversio käytössä ja hyvin on pelittänyt tähän asti. Sophoksen ide-päivityspaketit ovat noin 2KB ja ne saa ladattua jopa modeemilla.
Käyttöjärjestelminä Linux ja WinXP torjunta on kummassakin Sophos. - /////////////
joo kirjoitti:
Tässä se taas tuli nörttiääliöiden suosikkisana: "Taito". Kylmä fakta on se, että jos ohjelma on huolellisesti ja moraalisesti tasokkaasti tehty, se toimii heti ja ilman ylimääräisia kommervenkkejä. F- eli Fuck-Securea ei saa toimimaan kunnolla millään konstilla, vaan se on todellinen viirusimuri. F-Securen moraalin perään on aika esittää kysymyksiä.
- Hehheh
///////////// kirjoitti:
Tässä se taas tuli nörttiääliöiden suosikkisana: "Taito". Kylmä fakta on se, että jos ohjelma on huolellisesti ja moraalisesti tasokkaasti tehty, se toimii heti ja ilman ylimääräisia kommervenkkejä. F- eli Fuck-Securea ei saa toimimaan kunnolla millään konstilla, vaan se on todellinen viirusimuri. F-Securen moraalin perään on aika esittää kysymyksiä.
"moraalisesti tasokkaasti"
Enpä ole moista roskaa vähään aikaan kuullut, oletpa varsinainen ruudinkeksijä sinäkin!
Hupaisaa on huomattava katkeruutesi FSää kohtaan. Taidatkin olla ko. lafkan ex-työntekijä, joka on YT-neuvoteltu pihalle?
:D - joopanen
///////////// kirjoitti:
"Virusimuri" on ihan oikea sana. Kaikki virukset on imuroinut mitä koneelleni on yrittänyt. Yhtään ei ole päässyt haittaamaan toimintaa. Kerro mikä virus pääsee F-securesta läpi, koska minulle ei ole tullut yhtään, ja sentään on F-secure ollut käytössä vuodesta 1991.
- Voi pahus
joopanen kirjoitti:
"Virusimuri" on ihan oikea sana. Kaikki virukset on imuroinut mitä koneelleni on yrittänyt. Yhtään ei ole päässyt haittaamaan toimintaa. Kerro mikä virus pääsee F-securesta läpi, koska minulle ei ole tullut yhtään, ja sentään on F-secure ollut käytössä vuodesta 1991.
Kävipä köpelösti tuota sinun viestiä lukiessa,kävi nimittäin juuri noin kun otsikossa lukee.
Pitäisi hieman ajatella mitä tännekkin kirjoittaa ettei ala lukeminen käydä lukijan hengen päälle. - joopanen
Voi pahus kirjoitti:
Kävipä köpelösti tuota sinun viestiä lukiessa,kävi nimittäin juuri noin kun otsikossa lukee.
Pitäisi hieman ajatella mitä tännekkin kirjoittaa ettei ala lukeminen käydä lukijan hengen päälle.Kahvia ei yleensäkään pidä juoda sellaisen jolla on taipumusta ahdistukseen ja harhoihin. Se kohottaa myös verenpainetta. Nykyisin suositellaan vihreää teetä, se rauhoittaa hermoja ja pidentää ikää (jos se nyt on tarpeen).
- mulla
toiminut loistavasti f-secure...en kyllä käy millään ihme sivuilla tai lataa mitään humpuukia
- Mikko
Miksi joku maksaa virusohjelmasta kun ilmaisiakin on saatavilla? Kun näitäkin palstan juttuja lukee voi päätellä että esim. ilmaisen AVG-virusohjelman kanssa ei ole ongelmia. Lukemattomia on koneet johon olen asentanut maksullisen ohjelman tilalle AVG:n ja on löytynyt useita matoja. Myös ilmainen Avast ei löydä kaikkia matoja.
- ...
sanonnan; "EI ole olemassa ilmaisia lounaita".
Ei ole myöskään olemassa ilmaisia ohjelmia, joku aina maksaa. Ja sen "jonkun" nimi on käyttäjä, eli asiakas. Ohjelmistotalot eivät harjoita hyväntekeväisyys-Äiti Teresa-työtä.
Ohjelmistotalot eivät toimi omaksi tappiokseen.
Ne toimivat tehdäkseen RAHAA. Ohjelmistotalot eivät ole kiinostuneita (kuin vain näennäisesti) käyttäjien koneitten turvallisuudesta. Lupauksia on helppoa antaa, mutta "ilmaisen lounaan" tarjoajaa ei sido mitkään takuu, tuo/vahinkovastuu yms asiat.
Sen sijaan maksullisten tuotteiden ostajillla ja käyttäjillä on kuluttajasuojalakien mukainen oikeus vaatia korvausta viallisesta tuotteesta. "Ilmaisen tuotteen" käyttäjä ei voi sensijaan, vahinkotapauksissa, hakea korvausta yhtään mistään. Ilmaisilla tuotteilla ei ole mitään takuita, eikä niiden tarvitse edes toimia.
Heti kun joku puhuu jostain ilmaisesta, mistä tahansa, minulla herää pahoja aavistuksia. Mitä "ilmaisempi", sitä kallimmaksi se käyttäjälle tulee pitkällä tähtäimellä.
Tyhmyydestä saa maksaa..todellakin. Juuri siksi vältän ilmaisohjelmia.. - jjp
... kirjoitti:
Ei ole myöskään olemassa ilmaisia ohjelmia, joku aina maksaa. Ja sen "jonkun" nimi on käyttäjä, eli asiakas. Ohjelmistotalot eivät harjoita hyväntekeväisyys-Äiti Teresa-työtä.
Ne toimivat tehdäkseen RAHAA. Ohjelmistotalot eivät ole kiinostuneita (kuin vain näennäisesti) käyttäjien koneitten turvallisuudesta. Lupauksia on helppoa antaa, mutta "ilmaisen lounaan" tarjoajaa ei sido mitkään takuu, tuo/vahinkovastuu yms asiat.
Sen sijaan maksullisten tuotteiden ostajillla ja käyttäjillä on kuluttajasuojalakien mukainen oikeus vaatia korvausta viallisesta tuotteesta. "Ilmaisen tuotteen" käyttäjä ei voi sensijaan, vahinkotapauksissa, hakea korvausta yhtään mistään. Ilmaisilla tuotteilla ei ole mitään takuita, eikä niiden tarvitse edes toimia.
Heti kun joku puhuu jostain ilmaisesta, mistä tahansa, minulla herää pahoja aavistuksia. Mitä "ilmaisempi", sitä kallimmaksi se käyttäjälle tulee pitkällä tähtäimellä.
Tyhmyydestä saa maksaa..todellakin. Juuri siksi vältän ilmaisohjelmia..jos edes pystyt todistamaan että maksullinen antiviruksesi on jotenkin ollut viallinen.
Saat mahdollisesti valittamalla virusturvarahasi takaisin, ei muuta.
Itse käytän maksullista Norman antivirusta joka tuli koneen mukana, mutta en tuomitse kotikäyttäjille tarkoitettuja ilmaisversioita kuten AVG noin jyrkästi. - Kyy
Mitkä ne madot olivatkaan nimeltään, joita (ilmainen) Avast ei tunnista? Moni olisi varmasti kiinnostunut tietämään. Kiitos jo etukäteen mahdollisesta vastauksesta.
- Dan
Kyy kirjoitti:
Mitkä ne madot olivatkaan nimeltään, joita (ilmainen) Avast ei tunnista? Moni olisi varmasti kiinnostunut tietämään. Kiitos jo etukäteen mahdollisesta vastauksesta.
Yleisimmät syyt näihin iänikuisiin "sejase antivirusohjelma ei toimi, nyyh ja pärskis" -itkuvirsiin on se, että pahvipääkäyttäjä ei ole a)lukenut asennusohjeita
b)kuvittelee että mitä useampi antivirusohjelma koneella on asennettuna, sitä parempi turva (asia on päinvastoin)
c)ei ole päivittänyt viruskuvaustietokantoja, tai on ryssinyt automaattisen päivityksen pois päältä
Lisäksi todettakoon, että nettimatoja vastaan antivirussoftat eivät suojaa. Niitä varten tarvitaan palomuuri.
Viimeisien vuosien aikana näitä tapauksia on tullut setvittyä mikrotukihenkilön ominaisuudessa aivan riittävästi. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne tapaukset, jolloin vika on ollut itse softassa, ja tällaisessakin tapauksessa asia on hoitunut softapäivityksellä/korjauksella.
Ja niin, Antivir on hyvä, mutta ilmainen. Kuten täällä joku mainitsi, ei ole ilmaisia lounaita. Mikäs siinä, jos uhkapeli kiinnostaa. - Mikko
... kirjoitti:
Tyhmyydestä saa maksaa..todellakin. Juuri siksi vältän ilmaisohjelmia..Kerroppa mitä vikaa on ilmaisessa esim. Linuxissa tai Mozillassa. Miten esim. Windows korvaa jos sen käyttöjärjestelmä tuhoaa tarkeät tiedostot kovalevyltä? Voin kertoa että aivan samoin kuin maksulliset virusohjelma -firmat korvaavat ohjelman aiheuttamat ongelmat - ei mitenkään. Esim. AVG -virusohjelman saa myös maksullisena versiona joka päivittyy "automaattisemmin" kuin maksuton versio, mutta kumpikin versio käyttää juuri samaa virustietokantaa. Ja tuo ilmaisuus on tietenkin tulkinta kysymys. Nimittäin useat ilmaisohjelmat ovat ilmaisia vain yksityisihmisille ei firmoille ja ilmaisuus perustuu mm. sille että yksityinen ihminen käyttäessään ilamista ohjelmaa esim. kotikoonessaan mm: oppii käyttämään sitä, huomaan sen hyvyyden ja mainostaa, ehdottaa sitä työpaikallaan ostettavaksi yritykseen ja toimii näin välillisenä markkinointi miehenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961605- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4151017- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126752- 51688
- 78675
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651