Laajakulma Nikon D3100:iin

Helmi kaurapuuroon

Ostanko todella hienon? Meneekö se tuolla rungolla "hukkaan"? Katselin yhtä Zeissin superlaajakulmaa, joka maksaa nelinkertaisesti tuon rungon verran. Taidan olla tyhmeliini?

Jonain päivänä saan ostetuksi hienon rungonkin, ja silloin minulla olisi jo valmiina hieno lasi. Tiedän jatkavani tätä harrastusta loppuikäni. Kuvaan mielelläni maisemaa, yötaivasta, kaupunkia kirkkoineen ja museoineen, myös hämyisissä sisätiloissa (jos on sallittua). Olen piakkoin lähdössä matkalle, jolla olisi kuvattavaa. Ainut laajakulmani on se kaupanpäälle tullut.

Kuten huomasitte, olen aloittelija. Pohtikaa ja ehdottakaa jotain järjenhiventä tähän varustehimooni?

8

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laajaakulmaa

      Entäs tämä: Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G ED? Totellinen superlaajakulma, kallis kun mikä mutta taatusti hintansa väärti. Valovoima riittää hämärissä kuvaamiseen, ja piirtää todella terävästi.Sittemmin käy nimenomaan myös FX- kennoiseenkin.

      • Helmi kaurapuuroon

        Kiitos. Onko Sinulla se? Saako sillä tyrmäävän tähtitaivaan ja revontulet? Vaellan myös Lapissa, valosaasteettomilla seuduilla. Silloin olen yritellyt ja epäonnistunut, johtuen sekä luokattomista varusteista että silkasta osaamattomuudesta.

        Mieliteko kasvoi taas. Pitää ryhtyä miettimään rahapuolta.


      • laajaakulmaa
        Helmi kaurapuuroon kirjoitti:

        Kiitos. Onko Sinulla se? Saako sillä tyrmäävän tähtitaivaan ja revontulet? Vaellan myös Lapissa, valosaasteettomilla seuduilla. Silloin olen yritellyt ja epäonnistunut, johtuen sekä luokattomista varusteista että silkasta osaamattomuudesta.

        Mieliteko kasvoi taas. Pitää ryhtyä miettimään rahapuolta.