Olen ollut työttömänä ansiosidonnaisella vajaan vuoden. Sain työvoimatoimistosta nyt sähköpostitse kutsun rekrytointitilaisuuteen. Onko tällainen kutsu velvoite vai perustuuko vapaaehtoisuuteen? Pidetäänkö siellä esim. kirjaa tilaisuudessa olleista tms. Jos jätän väliin, tuleeko seuraamuksia? Aika ko. tilaisuuteen on minulle ylivoimaisen hankala.
Kutsu
14
579
Vastaukset
- nnkk---
Kyllä sinne on mentävä,aika varmasti on hankala nyt kun lusmuilet!!!
- hammashoitoon
Kuule, en lusmuile vaikka työtön olenkin. Työttömälläkin voi olla ihan oikeita, normaalin ihmisen menoja, esimerkiksi viisaudenhampaan poistoleikkaus juuri samaan aikaan.
- Tämmöistä
hammashoitoon kirjoitti:
Kuule, en lusmuile vaikka työtön olenkin. Työttömälläkin voi olla ihan oikeita, normaalin ihmisen menoja, esimerkiksi viisaudenhampaan poistoleikkaus juuri samaan aikaan.
Jos sulla todella,oikeasti on samaan aikaan hammashoito niin ei mitään ongelmaa ollenkaan. Ilmoita työkkäriin vaikka juuri sähköpostilla, että et pääse silloin kun tilaisuus on, paikalle. Syynä viisaudenhampaan poistoleikkaus. Mikäli tilaisuuus on tarkoitettu pakolliseksi, ja kävijät nimenomaan tarkistetaan ja poisjääneiltä katkeaa työnhaku ja aletaan valmistella karenssilausuntoa, niin sua pyydetään tomittamaan todistus asiasta. Mikäli tilaisuus vapaaehtoinen,niin ei tule mitään kyselyjä. Etukäteen sitä ei voi tietää, eikä täällä netissä ainakaan.
Meidän toimistossa pyydetään toimittamaan ko. hammashoidosta/terveyskeskuskäynnistä/päivähoitopalaverista tms. yksinkertainen todistus asianosaisilta, että näin on.
Eli ei vaadita tietenkään perumaan hammashoitoa, kun tässä kaupungissa sinne on 6kk jonot, kuten kaikki tietää.
Pyydetään käynnillä todistus hammashoitajalta/hammalääkäriltä, että hoito on ollut xx.xx. päivänä klo se-ja-se. Toimita toditus työkkäriin, niin työnhaku ei katkea eikä karenssia voida määrätä.
Hoida asiasta ilmoittaminen etukäteen,niin työnhaku ei katkea ollenkaan. Toditsus sitten jälkikäteen tietysti.
Jotkut tilaisuudet on pakollisia eli kutsun saanet on tiedossa, ja tilaisuuuden jälkeen käydään läpi, ketka oli paikalla ja ketkä eivät. Ne jotka jäivät pois, niin niiden työnhaku katkeaa siitä päivästä. Mikäli poissaoloon ei ole mitään lain hyväksymää syytä, niin karenssia määrätään. Nykyään yhä useammin määrätään kyllä 5kk työssäoloehto, mikä monilla jää pysyväksi.
Jostain syystä siinä kaupunginosassa, missä asuu pitkäaikaistyöttömät ja sossun asiakkaat hoidetaan kaikkien hampaita kaupungin toimesta aivan loistavasti. Tämä päätelmä sillä perusteella, että kun laittaa kutsukirjeen yksilöityyn työnhakuusuunnitelman tekemistä varten varmaan 3 viikkoa ennen menemään asiakkaalle, niin päivää aikaisemmin tulee soitto, että juurikin silloin on hammaslääkäriaika. Sitten kun sanoo että toimita hammashoitajalta todistus että kävit siellä ja siirretään tuota haastatteluaikaa myöhemmäksi, niin aletaan kiroileen ja lyödään luuri korvaan.
- khmmmmm
Kyllä se kutsu pitää tulla "oikean" postin kuljettamana....
Ei sähköpostin lukeminen ole mikään velvoite. Postiosoite on oltava.- kurssille mars
Sama juttu, kokoajan pukkaa kampin työkkäristä erään herrahenkilön toimesta milloin kurssihakua, milloin typeräiä ei edes oman alan työpaikkahakuja!!!
Silkkaa pelleilyä!!
- tietokoneeton
No, ei kai sähköpostitse lähetettyyn kutsuun tarvitse reagoida! ! Sitten toimisin, jos kirje kolahtaisi postiluukusta...
- 3t4rtjku
En reagoi mihinkään työkkärin kutsuihin, ellei se liity työllistymisuunnitelmaani.
Jokainen työkkärin kutsu, oli se sitten s-postitse tai Itellan lähettämä tai pulloposti, niin ei mitään merkitystä. Vastaan ainoastaan työ/koulutusTARJOUKSIIN.- mie11
Eikös työllistymissuunnitelmassa ole kuitenkin keskeisenä asiana työn saanti? Rekrytointitapahtuma liittyy mielestäni työhakuun ja -saantiin.
- fref..
kuulostaa sellaista mikä lähetetään kaikille työttömänä oleville jos vain sähköposti löytyy hiedän koneeltaan. Kyllähän se tottakai liittyy työnsaantiin mutta epäilen suuresti sen pakollisuudesta. NS kutsut "työhaastatteluun" ovat niitä pakollisia kekkereitä. Tietenkin jos sinulla on työnhakusuunnitelma jossa lukee että aion osallistua jokaiseen rekrytointitapahtumaan niin sitten..
- minä taas
Kutsu on suunnatu työttömille korkeakoulututkinnon suorittaneille (kuten minä). Työnhakusuunnitelmassani ei ole erikseen juuri rekrytointitilaisuuksia mainittu, ainoastaan omatoimista työnhakua. Vaikuttaa tällaiselta joukkotapahtumalta, mainittu mm. joitakin firmoja nimeltä.
Harmittaa, kun mainintaa pakollisuudesta tms. ei mainittu, en nyt tiedä pystynkö mitenkään osallistumaan. Tilaisuuden kestokin vain pari tuntia, mikä vielä enemmän tuntuu hankalalta järjestää. Ei ole aiempia kokemuksia näistä työkkärin kutsuista yms., joten vaikea tietää mitä edellyttävät. minä taas kirjoitti:
Kutsu on suunnatu työttömille korkeakoulututkinnon suorittaneille (kuten minä). Työnhakusuunnitelmassani ei ole erikseen juuri rekrytointitilaisuuksia mainittu, ainoastaan omatoimista työnhakua. Vaikuttaa tällaiselta joukkotapahtumalta, mainittu mm. joitakin firmoja nimeltä.
Harmittaa, kun mainintaa pakollisuudesta tms. ei mainittu, en nyt tiedä pystynkö mitenkään osallistumaan. Tilaisuuden kestokin vain pari tuntia, mikä vielä enemmän tuntuu hankalalta järjestää. Ei ole aiempia kokemuksia näistä työkkärin kutsuista yms., joten vaikea tietää mitä edellyttävät.Sainpa minäkin tiedotteen erään yrityksen työ- ja elinkeinotoimiston tiloissa järjestämästä rekrytilaisuudesta. Ajattelin käväistä siellä mutta muistin ajan väärin, tarkistin sen kutsukirjestä istuessani bussissa matkalle työkkäriin. Havaitsin, että klo 12 alkavaksi muistamani kaksituntinen päättyikin tuohon aikaan! En siis ehtinyt mutta onneksi ei esittelijöiden joukossa ollut kuin yksi firma, jolla saattaisi olla minulle jotain tarjottavaa.
Vapaaehtoisiksi minä miellän nuo tilaisuudet, jollei kutsukirjeessä tai työnhakusuunnitelmassani mainita niihin osallistumista edellytykseksi työttömyysturvan saamiselle. Toki osallistun niihin, jollei töitä ole ... tai jollen katso aikaa väärin.
- TarkkaPoika
Vantaalla aikoinaan harrastettiin työkkärin joukkotapahtumia. Tapahtumissa oli "firmat" kertomassa työmahdollisuuksistaan. No kahdessa tapauksessa olen ollut mukana ja se ainoa firma (SOL) joka oli lupautunut tilaisuuteen saapumaan, ei tullutkaan paikan päälle. Yhdistykset ovat olleetkin tilaisuuksissa äänessä. Itse keskityin siihen, että minun läsnäolo tulee huomioiduksi ja vaadin käyntiläpyskään allekirjoituksen työkkärin henkilöltä, että olen ollut paikalla. Sekä otin tilaisuudesta valokuvan ja äänityksen jolla voin osoittaa oleeni tilaisuudessa mukana.
- en minäkään
Tuollaisiin kutsuihin ei tarvitse reagoida.
- kokemusta on
Kylläpä vaan kannattaa reagoida näihin kutsuihin, jokaisen omasta tilanteesta riippuen. Karenssi tulee melko varmasti, jos et ole ilmoittanut työkkärin mielestä, ns. pätevää syytä, olla tulematta näihin "kutsuihin". Tämähän on vaan asiakkaiden kyykyttämistä, harvoin näistä mitään todellisia työpaikkoja irtoaa. Jos joku saa palkallisen duunin tätä kautta, hyvä niin. Nykyään ihmetyttää työkkärin toiminta yleensäkin. Työllistämistoimenpiteet ja -keinot?? Se on ainakin varmaa, että jos et suostu työkkärin toimenpiteisiin, niin karenssia tulee. Aina vaan karenssia. Se on työkkärin motto. Joskus olisi kiva, kun saisi keskustella työllistysmisasioista vuorovaikutteisesti ja rakentavasti, mutta ei. Sieltä ei tarjota oikeita työpaikkoja, vaan näitä yhdeksän euron orjatöitä ja "kursseja", jotka harvoin johtavat palkkatöihin. Joutaisi romuttaa koko systeemi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh942294Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1741878- 1791446
- 243894
- 68816
- 62789
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11786- 55692
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611