sony f828

ggt

löytyykö sony f828 käyttäjiä/omistajia?
itse olen omistanut kyseisen kameran muutamia päiviä ja olisi kiva vaihtaa hieman mielipiteitä!

6

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tim

      ostin kameran hesasta talvella, nyt on kuvattu n. 6600 kuvaa...kannattaa muuten mun mielestä valita jatkuva kuvien numerointi. lähinnä täysautomaattiasennossa sekä scn-asennossa iltaisin jos aihe on vaatinut.
      lähikuvaus muutaman sentin päästä on todella upea mahdollisuus. helposti unohtuu lähikuvausasento päälle mutta silti tarkentuu oikein kauaskin. samoin kerran painoin sivussa olevan käsitarkennuksen päälle lähikuvauksessa, ilmoitti vain ettei käsitarkennus nyt onnistu ja kuvasi automaatilla. aika fiksu. videokuva tv:stä katsottuna vastaa normaali tv-kuvaa. ongelmana on vain että tarkentelle jatkuvasti ja se joskus häiritsee. nappeja on niin valtavasti etten ole ennättänyt perehtyä kuin muutamaan!

      • ggt

        juu, mullakin tahtoo aina macro jäädä päälle...olisi hyvä jos siinä olisi parempi muistutus..:) aina käy niin että kun tulee se "unelma" kuvaustilanne niin jälkeen päin huomaa että damn!! macro oli päällä..:)
        pirun kätevä tuo valotuksen lukitus heti tuossa peukalon vieressä, sillä saa nätisti pelattua niin ettei taivas "pala" puhki!
        mitä tykkäät kuvanlaadusta?


    • Kinbe

      Ok kamera moneen kuvaukseen.
      Itse olen ottanut mainoskuvia ja luontokuvia.
      Kuvista tullut palaute on ollut pääosin hyvää, (kuvia on ollut kirjastossa näytillä) ja jos puhutaan kuvan laadusta palaute on ollut ainoastaan positiivista. Eli kaikkiaan kamerasta on moneen kuvaustilanteeseen,

      • HMJ

        Kuinka Sonyn kääntyvä kahva toimii pystykuvia ottaessa?
        Otan suuren osan kuvista pystykuvina, joten järkkäri kunnon pystykahvalla on aivan ehdoton. Kahvassa on aukon ja ajan säätökiekot, joten kuvaaminen käy hyvin.


      • tim
        HMJ kirjoitti:

        Kuinka Sonyn kääntyvä kahva toimii pystykuvia ottaessa?
        Otan suuren osan kuvista pystykuvina, joten järkkäri kunnon pystykahvalla on aivan ehdoton. Kahvassa on aukon ja ajan säätökiekot, joten kuvaaminen käy hyvin.

        no ei se toimi pystyasennossa kun on ikäänkuin sarana joka liikku vain just toisinpäin. kuvasin matkalla salaa mummoja siten että kamera oli polvilla ja katselin runko taivutettuna etsinkuvaan...


    • Mika

      Mielestäni oivallinen kapine. Erityisesti kääntyvä perä on rokkia. Filmipuolella olen kuvannut kuiluetsimisellä keskikoon rolleiflexillä ja mamyalla ja reilu näyttö ja kääntyvä perä mahdollistaa saman kuvausasennon:). Kamera on niin tukeva ja jämerä ettei edes kaipaa mitään kuvanvakainta. Aika kauan se tallentaa isojatiedostoja olisi hyvä jos pystyisi puskuroimaan ne, mutta kyllä sillä pärjää. Kuvan laatu on ollut loistavaa mielestäni ja kohinaa on pahasti liioiteltu. Ulkoinen salama toimii pelkällä keskisynkallakin eli antiikkisiakin salamoita voi käyttää :). No raw/tiffin tallenusta lukuunottamatta kamera on tuulennopea ja mahdollistaa aika monipuolisia kuvaustapoja. Esim. voi kuvaussessiossa säätää valotuksen manuaalisesti ja teipata säädöt kiinni niin saa tasalaatuisia kuvia ja kuvaaminen nopeutuu kun ei tarvitse kameran jokakerta arpoa valotusta erikseen. Kuvan kokovaihtoehtoja voisi olla enemmän ja kuvakoon ilmoitustapa voisi olla selkeämpi esim. x ja y pixeleinä. 3:2 kuvakoko on loistava vaihtoehto, mutta se saisi olla käytössä muillekin kuin täydelle resolle. Harmittavaa ettei parhaan videon kuvaus onnistu cf kortille vaikka käyttäisi nopeata korttiakin, jonka kamera kyllä muutoin osaa hyödyntää.Itse ole kyllä ollut tyytyväinen ja digijärkkärin hankintaon lykkääntynyt usealla vuodella kunnes sille saralle tulee varteenotettavia vaihtoehtoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe