Tiedoston iso koko

ozzi123

Tein tarjouspohjan jossa on PHAKU-funktiolla haku eri excel tiedostosta (13 mt) siellä rivejä 65000 ja jos ei löydy siitä niin sitten hakee toisesta melkein yhtä isosta excel tiedostosta.

Phaulla haetaan tuotenimi ja yksikkö ja hinta, tuoterivejä on kymmenkunta joihin nuo tiedot haetaan.

Onko mitään keinoa jolla tämän tiedoston koon saisi pysymään järkevänä, nyt vaikka se on tallentaessa yli 8 mt. Siis vaikka sinne ei olisi haettu yhtään tietoa, kunhan siellä on yksikin kaava joka viittaa tuonne isoihin tiedostoihin haun kautta niin tämän tiedoston koko kasvaa noin isoksi?

Ja tiedän että mennään rajoilla että tämä kannattaa Excelillä toteuttaa, mutta siinä on muita etuja miski sen haluan tehdä Excelillä. Onko joku muu tapa kuin PHAKU -funktio järkevämpi?

2

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu ihan helposti VBA:lla.
      Teet tekstitiedoston, missä kaikki tiedot on ja sieltä sitten haut( voi hakea useampiakin esiintymiä samalla ehdolla...)
      eli piece of the cake

      jos ei onnaa niin laita sitten mallitiedosto,hakuehdot,mihin tulos haetaan ja miten yms tietoa
      www.kundepuu.com (vaatii rekisteröitymisen)
      niin guruilta saat vastauksen pikaisesti ...

      Keep EXCELing
      @Kunde

      • ozzi123

        Kiitos vinkistä. Pitänee testata tuokin ihan jatkoa varten. Nyt tämän ongelman ratkaisin laittamalla nuo isot listat samaan tiedostoon eri tasoille. Näin yhden tiedoston koko oli noin 8 mt, kun jos noi olisi olleet erillisiä 13 mt, 8 mt ja 6 mt.

        Tämä siksi että loppukäyttäjä pääsee ilman mitään ohjemointia ajamaan uudet hinnastot kun ne päivittyvät.

        PS Kunde, palaset loksahti paikalleen ja huomasin että meillä on muutakin yhteistä asiaa, laitan tuolta yhden foorumin kautta sinulle YV:tä piakkoin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      170
      3506
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      101
      1859
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1767
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      128
      1652
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      394
      1591
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1447
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1163
    8. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      63
      1086
    9. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1083
    10. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      54
      1001
    Aihe