Tiedoston iso koko

ozzi123

Tein tarjouspohjan jossa on PHAKU-funktiolla haku eri excel tiedostosta (13 mt) siellä rivejä 65000 ja jos ei löydy siitä niin sitten hakee toisesta melkein yhtä isosta excel tiedostosta.

Phaulla haetaan tuotenimi ja yksikkö ja hinta, tuoterivejä on kymmenkunta joihin nuo tiedot haetaan.

Onko mitään keinoa jolla tämän tiedoston koon saisi pysymään järkevänä, nyt vaikka se on tallentaessa yli 8 mt. Siis vaikka sinne ei olisi haettu yhtään tietoa, kunhan siellä on yksikin kaava joka viittaa tuonne isoihin tiedostoihin haun kautta niin tämän tiedoston koko kasvaa noin isoksi?

Ja tiedän että mennään rajoilla että tämä kannattaa Excelillä toteuttaa, mutta siinä on muita etuja miski sen haluan tehdä Excelillä. Onko joku muu tapa kuin PHAKU -funktio järkevämpi?

2

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu ihan helposti VBA:lla.
      Teet tekstitiedoston, missä kaikki tiedot on ja sieltä sitten haut( voi hakea useampiakin esiintymiä samalla ehdolla...)
      eli piece of the cake

jos ei onnaa niin laita sitten mallitiedosto,hakuehdot,mihin tulos haetaan ja miten yms tietoa
      www.kundepuu.com (vaatii rekisteröitymisen)
      niin guruilta saat vastauksen pikaisesti ...

Keep EXCELing
      @Kunde

• ozzi123

Kiitos vinkistä. Pitänee testata tuokin ihan jatkoa varten. Nyt tämän ongelman ratkaisin laittamalla nuo isot listat samaan tiedostoon eri tasoille. Näin yhden tiedoston koko oli noin 8 mt, kun jos noi olisi olleet erillisiä 13 mt, 8 mt ja 6 mt.

Tämä siksi että loppukäyttäjä pääsee ilman mitään ohjemointia ajamaan uudet hinnastot kun ne päivittyvät.

PS Kunde, palaset loksahti paikalleen ja huomasin että meillä on muutakin yhteistä asiaa, laitan tuolta yhden foorumin kautta sinulle YV:tä piakkoin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4588
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3632
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2910
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2394
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2056
    Aihe