Yhdistetään koirat! :D

Jämtlanderi !

Eli siis sanokaa kaksi koira rotua jotka haluaisitte yhdistää ja mitkä hyvät puolet ottaisitte molemmista roduista.

Tiedän että tämä ei ole mahdollista mutta ihan huvin vuoksi kyselen :)

Tässä esimerkkinä oma "haaveeni"

Rodut jotka sekottaisin olisivat karjalanarhukoira ja jämtlanninpystykorva.

Karjalankarhukoirasta ottaisin: kauniin ulkonäön, vähän "tulisuutta" ja valppaan olemuksen

Jämtlanninpystykorvasta ottaisin: Hyvän haukku tiheyden, uskollisuuden, eloisat
silmät ja jalkavuuden

Ja plussana molemmista metsästys taidon. Siinä olisi minun unelma koira :)

Mikä on teidän?

5

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bet best

      ottaisin pohjanpystykorvan ja jämptin sekotuksen.

      Pohjiksesta erinomaisen luonteen, pinen pystykorvan sisukkuuden ja haukku tiheyden

      jämptistä ottasin jalkavuuden taipumusen suuriistalle ja lojaalisuuden

    • Toimintaa oli

      Pidin aikanaan kovasti suomen ajokoiran ja itälaikan sekoituksesta. rauhallinen luonne ja mikään elukka ei mettäs saanu olla rauhassa. Ajoi jänistä, kettua, haukku lintui ja hirviä ja supikoirat koki loppunsa ym pikku elukat mäyrään asti. Aina arvoitus et mikä taas haukun aihe kun kuului.

    • Tyhmä kysymys

      Itse ottasin bretonin ja pohjanpystykorvan sekoituksen :) En jaksa nyt perustella miksi mutta pohjis elää sydämessä aina! Ja bretoni muuten vaan ihana koiruus.

    • spk/kihara

      Kiharakarvainennoutaja ja suomenpystykorva. Tulisi kiharan noutovietti ja suomenpystärin tulisuus samaan pakkaukseen. Sopivan kokoinenkin tulisi, jos olisi saman kokoinen kuin kihara ja pystis keskimäärin, mutta sellaisia välimuotoja seropeista yleensä tulee. Kestäisi loistavasti vettä (kiharalta perittyä) ja pakkasta (pystikseltä). Sopisi kaikelle riistalle, kaikilla keleillä ja jopa välissä lasten iloksi perinteisiin koiraharrastuksiin. Hyvä vahtikoira samalla, jossa yhsdistyy pystiksen haukkuherkkyys ja kiharan suojelevuus. Siinä olisi haaveilemani metsästyskoira :-)

      Minulla oli samanaikaisesti suomenpystykorva ja kihara, jotka olivat tätdellinen yhdistelmä kaikesta selviseksi. Voi kun saisi sellaisen sekoituksen jostain, voisi jopa harkita moisen risteytyksen kasvattamista itse

    • Mä ottaisin

      Sekoittaisin isomunsterin ja pitkäkarvaisen collien

      Munsterilta osa luonteesta ja ulkonäkö, uskollisuus ja ilmeikkyys
      Collielta myös osa luonteesta rauhallisuus muita eläimiä kohtaan(en muista tiedä mutta oma collikka on aivan äärettömän rauhallinen vaikka rottani kiipeilisivät päällä, kanin kanssa parhaat kaverukset ja kissankin kanssa leikkii)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe