Eli siis sanokaa kaksi koira rotua jotka haluaisitte yhdistää ja mitkä hyvät puolet ottaisitte molemmista roduista.
Tiedän että tämä ei ole mahdollista mutta ihan huvin vuoksi kyselen :)
Tässä esimerkkinä oma "haaveeni"
Rodut jotka sekottaisin olisivat karjalanarhukoira ja jämtlanninpystykorva.
Karjalankarhukoirasta ottaisin: kauniin ulkonäön, vähän "tulisuutta" ja valppaan olemuksen
Jämtlanninpystykorvasta ottaisin: Hyvän haukku tiheyden, uskollisuuden, eloisat
silmät ja jalkavuuden
Ja plussana molemmista metsästys taidon. Siinä olisi minun unelma koira :)
Mikä on teidän?
Yhdistetään koirat! :D
5
142
Vastaukset
- bet best
ottaisin pohjanpystykorvan ja jämptin sekotuksen.
Pohjiksesta erinomaisen luonteen, pinen pystykorvan sisukkuuden ja haukku tiheyden
jämptistä ottasin jalkavuuden taipumusen suuriistalle ja lojaalisuuden - Toimintaa oli
Pidin aikanaan kovasti suomen ajokoiran ja itälaikan sekoituksesta. rauhallinen luonne ja mikään elukka ei mettäs saanu olla rauhassa. Ajoi jänistä, kettua, haukku lintui ja hirviä ja supikoirat koki loppunsa ym pikku elukat mäyrään asti. Aina arvoitus et mikä taas haukun aihe kun kuului.
- Tyhmä kysymys
Itse ottasin bretonin ja pohjanpystykorvan sekoituksen :) En jaksa nyt perustella miksi mutta pohjis elää sydämessä aina! Ja bretoni muuten vaan ihana koiruus.
- spk/kihara
Kiharakarvainennoutaja ja suomenpystykorva. Tulisi kiharan noutovietti ja suomenpystärin tulisuus samaan pakkaukseen. Sopivan kokoinenkin tulisi, jos olisi saman kokoinen kuin kihara ja pystis keskimäärin, mutta sellaisia välimuotoja seropeista yleensä tulee. Kestäisi loistavasti vettä (kiharalta perittyä) ja pakkasta (pystikseltä). Sopisi kaikelle riistalle, kaikilla keleillä ja jopa välissä lasten iloksi perinteisiin koiraharrastuksiin. Hyvä vahtikoira samalla, jossa yhsdistyy pystiksen haukkuherkkyys ja kiharan suojelevuus. Siinä olisi haaveilemani metsästyskoira :-)
Minulla oli samanaikaisesti suomenpystykorva ja kihara, jotka olivat tätdellinen yhdistelmä kaikesta selviseksi. Voi kun saisi sellaisen sekoituksen jostain, voisi jopa harkita moisen risteytyksen kasvattamista itse - Mä ottaisin
Sekoittaisin isomunsterin ja pitkäkarvaisen collien
Munsterilta osa luonteesta ja ulkonäkö, uskollisuus ja ilmeikkyys
Collielta myös osa luonteesta rauhallisuus muita eläimiä kohtaan(en muista tiedä mutta oma collikka on aivan äärettömän rauhallinen vaikka rottani kiipeilisivät päällä, kanin kanssa parhaat kaverukset ja kissankin kanssa leikkii)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051699
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271452En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k921312- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101048Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111019Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall214820Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122753
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718