kertokaa minulle missä vika kun miehet ei hae lavatansseissa???? ulkonäkö? en ole lihava tms. okei, olen sitä nuorempaa sukupolvea mutta eikö nuoret saa käydä tanssimassa?
osaan tanssia. en ehkä jivea koska ei ole ollut tilaisuutta opetella, mutta kaikkea muuta kyllä.
vai vaaditaanko täydellisyyttä että "voi" lähteä tanssimaan??
ei oo kovin motivoivaa odottaa eka tunti että kukaan hakee ja sen jälkeen saakin odottaa että naisten haku alkaa.
no, ehkä tanssiminen ei sitten ole tarkoitettu minulle, harmi.
mutta ois kivaa silti tietää missä vika.
miks miehet ei hae?
59
7516
Vastaukset
- Avarakatseinen
... mtta, mutta...
Jotenkin se on vaan niin outoa hakea tuntematonta tanssiin.
Minulle ainakin olisi paljon helpompaa, jos olis ensin vaikka "nakkikioskilla" jotain haastettu, niin sitten voisi ikäänkuin ohimennen kysyä tota tanssimista = saanko luvan! Haa!
Pitäisikö toiminta olla ohjatumpaa, ikäänkuin rusettiluistelu? - mies, 31 v
Paha sanoa tuon perusteella. Minkä ikäistä porukkaa siellä käy? On ymmärrettävää, jos kolme-neljäkymppiset ei hae 17-vuotiaita.
Ainakin Aurassa sekä miehiä että naisia jää riviin lähes aina seisomaan eli kaippa sitä valkataan sopivaa tanssiparia. Jos muka sopivaa ei löydy, jää tanssi väliin. Kannattaa muuten olla rivissä ajoissa, jotta pääsee eturiviin. Sillä on ratkaiseva merkitys. Älä vaan lannistu, itse lupaan ensi kerralla hakea nuorempiakin enemmän.- Tanssin taitaja
Ikäero ei ole mikään este hakemiselle. Itse olen yli viisikymppinen mies ja minua hakevat paljon myös alle kaksikymppiset tytöt. Tanssitaitoni ansiosta minua hakevat salin upeimmat vapaat naiset. Jopa sellaiset, joita nuorempana rukkasten pelossa en olisi edes uskaltanut hakea. Näiden myönteisten kokemusteni perusteella olen rohkaistunut hakemaan salin komeimpia ja taitavimpia naisia. Eikä rukkasia ole tullut. Tärkeintä on että osaat tanssia, et juo, etkä haise tupakalle, et tyrkytä itseäsi ja olet muutenkin luonnollinen ja reilu niin homma sujuu.
Tanssiminen on elämän toiseksi suurin nautinto. Mitä paremmin osaat, sitä enemmän myös nautit. - Anonyymi
Just Aurassa olen kaksi kertaa käynyt, mutta ainoa paikka missä minua ei haeta ollenkaan. Olen kivannäköinen, 53 v Pirkanmaalta ja osaan muut tanssit paitsi masurkan.
- Juha
Miehenä tiedän omalta kohdaltani, miksi haen harvoin illan kuluessa.
Vanhempana henkilönä (50V) en oikein halua tanssia
nopeata fox tai rock.
Pidän enemmän tunnelmallisista hitaista, tango, valssi, hidas valssi.
En halua hakea, jos tunnen olevani hieman hikinen
nopean setin jälkeen.
Haen mielelläni tuttua henkilöä, iloista ja puheliasta tyttöä.
Yksi syy on vielä ruuhkainen lattia. Erityisesti
valssin tanssiminen vaatisi tilaa lattialla.
En koskaan anna rukkasia naisten tunnilla. - valssi
nuoren kannattaa valita tanssipaikkansa melko tarkkaan. Itse (26v) käyn vain tietyillä tanssilavoilla, joilla tiedän käyvän myös muita nuoria (~alle 30v) ja niissä paikoissa pääsee hyvin tanssimaan.
lattialle pääseminen vaatii myös vähän uskallusta. Jos olet uusi jossain paikassa niin sinun on uskallettava seisoa eturivissä. Kukaan ei hae vierasta rivin takaa penkiltä, mutta jos olet tyrkyllä ja sen näköisenä, että haluat lattialle, niin kyllä varmasti joku sinutkin "nappaa" mukaansa.- mikämikäihme
mitkä miehet
- Anonyymi
Kun seisot eturivissä, miehet hakee tuttujaan takarivistä!
- Tanssittaja
Alku aina hankalaa lopussa kiitos seisoo.
Vaikeatapa on sanoa kun ei ole ollut vierestä näkemässä.
Näin vanhempana henkilönä sitä on hieman varautunut hakemaan kovin paljon nuorempia vaikka mieli joskus tekisikin. Pitäähän muille nuoremmille mieshakijoille antaa tilaisuus ensin.
Vinkki 1: Rohkeata (tai kainoakin) silmäpeliä vain mukaan. Kyllä hakevat miehet ymmärtävät (pitäisi ymmärtää), että sen tarkoitus ei ole olla mikään lupaus pidemmälle menevästä. Siis katse vain rohkeasti kohti mahdollisia hakijakandidaatteja ja mielellään kaunis hymy päälle. Vaivihkaisen pienen flirtin taitavat voivat sitäkin panna varovaisesti peliin.
Vinkki 2: Kun vihdoin olet tullut haetuksi, ei pidä näyttää hapanta naamaa tanssiessa vaikka ei kaikkein miellyttävimpänä senhetkistä tanssipartneria pitäisikään. Pääasiahan oli kai tanssiminen.
Sinulla on nyt markkinointikanava ympäristöösi auki. Viestittämällä positiivista asennetta ja mielikuvaa, että nautit tanssimisesta saat muutkin hakijat kiinnostumaan itsestäsi. Ole silti oma itsesi. Miehet nimittäin seuraavat yllättävän tarkasti lattialla pyörähteleviä mahdollisia haettavia naisia pannen merkille pienimpiäkin yksityiskohtia.
Näin tulet huomatuksi niin ahkerimmille ja kokeneemmille tanssittajille kuin niille ujoimmille ja vasta-alkajillekin. Ujoja meissä miehissäkin kyllä löytyy ihan riittävästi. Tai lievemmin sanottuna vaikkapa epävarmoja itsetunnostaan.
Sitten kun pää on saatu auki, vientiä riittääkin. Omasta nuoruudestani muistan kuinka tanssien alkuhetkinä olin suorastaan velvoitettu hakemaan serkkutyttöjä ja muita tuttuja, jotta heidän flaksinsa loppuillasta olisi taattu. Muuten ei kunnian kukko laulanut jälkeenpäin. - nainen
oon ihan täysi-ikäinen enkä joku 17vee...
oon seisonu eturivissä ja hymyillyt ja kaikkea.
kun ne liput maksaa pikkasen niin ihan vaan naisten tuntia vasten ei viittis lähteä...
ja jos koko illan on yksikseen seisoskellut ei siinä kuulkaa kauheesti hymyilytä enää... :(
mutta jos joku on eksynyt hakemaan, kyllä multa hymyä riittää:)
joku kysy että mistä päin oon, kehä kolmosen ulkopuolelta eteläisestä suomesta.
mutta jos on sellanen tarkotus että uudet innokkaat tanssijat ei oo tervetulleita niin...
kaikki vinkit on ihan tervetulleita :) ja koitan ottaa neuvoista vaarin ennekuin into ehtii lopahtaa.- tanzu
niin, alku aina hankalaa. Mutta ainahan on naisten tansseja, joissa ei voi syyttää kuin itseään, jos ei pääse tanssimaan ;)
toivottavasti pääset mukaan tähän iloiseen harrastukseen! - Aino
Huomioitavia juttuja ovat ehdottomasti myös vaatetus, varsinkin KENGÄT! Vaatetuksen on oltava väljä, hyvin liikkumiseen sopiva. Olkapäällä ei saa roikkua käsilaukkua tai muuta tanssia häiritsevää. Jalassa on hyvä olla matalapohjaiset tanssikengät, ei mitään piikkareita. Nämä tosin ovat asioita, jotka luulen sinun jo varsin pitkän tanssiurasi takia tietävän. Tuollaisia mainitsemiani käsilaukkutyyppejä hakevat vain ravintolassa tanssimaan tottuneet.
Ja muuten: Itse olen 16-vuotias, ja minua hakevat tanssimaan aivan kaiken ikäiset ja näköiset miehet. Yleensä varmimmin pääsee eturivissä seisomalla ja hymyilemällä. Naamapakkien antamista pitää myös välttää.
Mikä ihmeen periaate on, että haetaan vain tuttuja?! Eihän sillä tavalla tutustu kehenkään! - Mies
Aino kirjoitti:
Huomioitavia juttuja ovat ehdottomasti myös vaatetus, varsinkin KENGÄT! Vaatetuksen on oltava väljä, hyvin liikkumiseen sopiva. Olkapäällä ei saa roikkua käsilaukkua tai muuta tanssia häiritsevää. Jalassa on hyvä olla matalapohjaiset tanssikengät, ei mitään piikkareita. Nämä tosin ovat asioita, jotka luulen sinun jo varsin pitkän tanssiurasi takia tietävän. Tuollaisia mainitsemiani käsilaukkutyyppejä hakevat vain ravintolassa tanssimaan tottuneet.
Ja muuten: Itse olen 16-vuotias, ja minua hakevat tanssimaan aivan kaiken ikäiset ja näköiset miehet. Yleensä varmimmin pääsee eturivissä seisomalla ja hymyilemällä. Naamapakkien antamista pitää myös välttää.
Mikä ihmeen periaate on, että haetaan vain tuttuja?! Eihän sillä tavalla tutustu kehenkään!"Mikä ihmeen periaate on, että haetaan vain tuttuja?!"
Tuollaista juttua täällä on esitetty usein, jota myös olen ihmetellyt. Kyllähän ahkera tanssija oppii muutamia naamoja nopeasti, mutta en minä ainakaan sen perusteella valitse, että tuo on tuttu, sen kanssa tulee helpommin juttuun, haen siis sitä. Päinvastoin, kun lähtee ihan ilman taka-ajatuksia tansseihin, en mielelläni tanssi samojen kanssa liikaa, jottei synny väärinkäsityksiä. - mies 44v
Aino kirjoitti:
Mikä ihmeen periaate on, että haetaan vain tuttuja?! Eihän sillä tavalla tutustu kehenkään!.. ja hyvä nimimerkki "nainen"
Tanssikengät eivät todellakaan ole huipputanssijoitten etuoikeus. Meillä tavallisilla tanssijoillakin homma hoituu paljon mukavammin oikeilla tanssikengillä. Myös laukusta ja muusta rekvisiitasta Aino on oikeassa.
Eli jonkin verran me miehet päättelemme noista mitä voi olla odotettavissa. Ja tosiaan se katsekontakti ja hymy voi auttaa. - Aino
mies 44v kirjoitti:
.. ja hyvä nimimerkki "nainen"
Tanssikengät eivät todellakaan ole huipputanssijoitten etuoikeus. Meillä tavallisilla tanssijoillakin homma hoituu paljon mukavammin oikeilla tanssikengillä. Myös laukusta ja muusta rekvisiitasta Aino on oikeassa.
Eli jonkin verran me miehet päättelemme noista mitä voi olla odotettavissa. Ja tosiaan se katsekontakti ja hymy voi auttaa.Pitkään erinäisiä tanssikeskusteluja seuranneena väitän, että kengillä on väliä myös FLAKSIN kannalta. Eli perimmäinen syy tanssikengille on tiestysti oma mukavuus, mutta suuri osa miehistä hakee neitoja, joilla on tanssiin soveltuvat kengät. Se kertonee jotakin tanssitaidosta.
- Taikuri
http://www.tanssiaalto.com/
Kyllä tanssikurssin käynyt mies hakee ja hakee muuten se nainenkin, joka on käynyt edes alkeiskurssilla:-)
Noilla kursseilla vaihdetaan paria jatkuvasti aina kun käsketään ja siinä sitä tutustuu kaikkiin. Niitä ne ihmiset ovat, jotka lattialla pyörivät ja tanssimaan haetaan sikin sokin, vaikka olisi naisten tai miesten haku.
Osaamista ei tarvitse pelätä - kunhan tanssii rytmin mukaan. Eihän ne yhtyeetkään soita samalla tavalla niitä biisejä, kuin mitä me kuulemme levyltä. Naisen kuuluu seurata miestä, vaikka kuinka omalaatuisella tyylillä tanssisi. Mies vois käydä tanssikurssilla - jo ekalla askeleella, nimittäin sen kynnyksen yli päästyään, tajuaa paljon ja loput tulee itsestään ajan myötä --- ei tarvitse miettiä, ketä hakee tms. Parhaat miehet haetaan usein jo vessan ovelta, mutta ei sehän johtuu siitä, että niitä tyyppejä on liian vähän:-)
Älä laita sellaisia vaatteita päälle, joilla ei voi liikkua kunnolla. Jos hikoilet kovasti, vaihda paita illan aikana. Jos jotain taikasauvaa haikailet, tässä yksi: matkahammasharja:-) - tanssija
Olen kierrellyt paljon eri tanssipaikoissa oman vaimoni kanssa ja seuraillut siinä sivussa ketä hakaa ketäkin...Olen pannut merkille että tosi usein tuossa eläkeiän vaiheilla on usein ollut sellaisia miehiä (pedofiilejä), jotka tykkää hakea vain 15-20v.Sitten ne istuukin suu mutrulla naistentunnilla,heh.he siitäs saavat.Pitäisi minun mielestä hakea laidasta laitaan niin ei tarvis istuskella kun naistenhaku on menossa.
- nainen
aluksi: kiiti kaikille jo vastanneille:)
täällä törmää aika usein siihen "vaan tuttuja haetaan"-ilmiöön. tanssikenkien parusteella täällä on jonkun verran myös tanssiseurojen porukkaa. niistä tietää että ne nyt ei ainakaan hae.
tanssikursseja on vasta syksyllä joten sellaisista ei oo nyt apua.
mulla on ollu tähän asti sellainen käsitys että tansseihin on tarkoitus mennä Tanssimaan ja näkemään ihmisiä ja et tunnelma ois sellainen hyvä, mutta nyt oon vähän alkanu epäilemään. en tiiä uskooko kukaan mutta tuntuu aika nololta toisinaan seisoskella rivissä kun kukaan ei hae.
lisää kommentteja saa laittaa...- Tanssittaja
Lyhytkursseja on myös joissakin paikoissa esim. Pavilla myös joinakin iltoina (kesällä keskiviikkona) tuntia ennen tanssien alkua. Sinne pääsevät kaikki halukkaat samalla lipulla kuin tansseihinkin. Usein opettaja/ohjaaja huhuilee tunnin aluksi parittomille pareja. Silti aika moni opettelee askeleita myös yksin ilman paria. Saattaa olla helpompaakin.
Kyllä lyhytkursseillakin pääsee ihan auttavasti alkuun.
Tuo ns "sisäpiiriläisyys" tai sellainen tuntemus on tietysti jonkinverran valitettavaa. Mutta käy siellä tansseissa (Pavilla) paljon opinhaluisia nuoria miehiäkin hakemassa lisäoppia tanssitaitoihinsa.
Haluaisinkin lopuksi yllyttää myös paremman tanssitaidon omaavia miehiä/seurojen jäseniä hakemaan illassa vähintään yhtä tai kahta vasta-alkajaakin jotta nämäkin pääsisivät saamaan tuntumaa tanssimiseen. - mies
En ole monellakaan eri lavalla käynyt, joten en tiedä niiden tavoista, mutta eräässä salolaisessa tanssiravintolassa oli kerran tosi tylsää. Vaikka periaatteessa osaan tanssia, ei kukaan hakenut eikä edes lähtenyt tanssimaan. Kovin monta kertaa en viitsinyt yrittää, kun paikan ilmapiiri tuli selväksi. Kovin oli sisäänpäin lämpeävää... Ymmärrän hyvin, miltä se tuntuu.
- sama
mies kirjoitti:
En ole monellakaan eri lavalla käynyt, joten en tiedä niiden tavoista, mutta eräässä salolaisessa tanssiravintolassa oli kerran tosi tylsää. Vaikka periaatteessa osaan tanssia, ei kukaan hakenut eikä edes lähtenyt tanssimaan. Kovin monta kertaa en viitsinyt yrittää, kun paikan ilmapiiri tuli selväksi. Kovin oli sisäänpäin lämpeävää... Ymmärrän hyvin, miltä se tuntuu.
oli siis se, että kannattaisikohan kokeill muita paikkoja?
- Tanssittaja
sama kirjoitti:
Kokeile oikeaa tanssilavaakin joskus. Esimerkiksi Pavia Helsingissä. Siellä on se "oikea" lavatanssimeininki ja väkeä riittää viikonpäivästä riippumatta. Lisäksi se on täysin raitis paikka koska mitään alkoholitarjoilua ei ole.
Ps.
Koska olet mies yllytän senkin vuoksi kun siellä (Pavilla) on tansseissa yleensä melkoinen naisenemmistö. - mies
Tanssittaja kirjoitti:
Kokeile oikeaa tanssilavaakin joskus. Esimerkiksi Pavia Helsingissä. Siellä on se "oikea" lavatanssimeininki ja väkeä riittää viikonpäivästä riippumatta. Lisäksi se on täysin raitis paikka koska mitään alkoholitarjoilua ei ole.
Ps.
Koska olet mies yllytän senkin vuoksi kun siellä (Pavilla) on tansseissa yleensä melkoinen naisenemmistö.Anteeksi, että kirjoitin epäselvästi. En korostanut tarpeeksi sanoja "monellakaan eri lavalla". Olen käynyt, ennen jopa ahkerastikin, lavoilla, mutta vain kolmella eri sellaisella. Nyt on hiljaisempaa, koska kaverini ei ole innostunut. Täytyy hankkiutua eroon sellaisesta...
Olen käynyt Aurassa, Valasrannalla ja Särkällä. Naisten ylivoima ei ole ollut niin suuri kuin ehkä Pavialla. Tarjoilusta huolimatta meininki on noissa paikoissa hienoa ja ikäjakauma sopiva. Ravintolat ei ole kiinnostanut sen jälkeen, kun keksin lavat. - eri paikkoihin
sama kirjoitti:
tanssimaan ja eri päivinä muutama kerta viikossa ympäri vuoden.
- Tosimies 30 v
Rohkeutta vaan peliin.Kannattaa lähteä jonkun tutun miehen/miehien kanssa tanssimaan vaikka kimppakyydillä niin olisi tuttuja hakijoita usein on niin että homma lähtee käyntiin vähän tulee hakuja. Kannattaa lähteä iloisella mielellä ja pukeutua viehättävästi niin hakuja kyllä tulee ei tanssitaito ole tärkein ominaisuus. Valitettavasti tanssilavoille on enemmässä määrin tullut "taidetanssijoita" jotka tanssivat keskenään pienessä sisäpiirissä. Yleisesti miesten keskuudessa näitä pidetään pelleinä/homoina arvostus on henkilökohtaisesti 0.
Aurinkoista kesää toivottaen tosimies - tosiasia
Jossain on joskus tehty jotain (epävirallista) tutkimusta siitä, että naisen täytyisi käydä samalla lavalla lyhyen ajan sisällä vähintään neljä kertaa, että pääsee tanssimaan. Silloin miehet huomaavat, että tuohan on täällä ihan tosissaan. Ja naistentunnit kannattaa käyttää kokonaan hyödyksi, kuten aiemminkin on näköjään todettu. Siitä se pikkuhiljaa lähtee.
Itse olen alle kolmekymppinen ja hakijoiden ikähaarukka on 20 - 60, ja mikäs siinä, minusta on kiva tanssia eri ikäisten ja eri tasoisten tanssijoiden kanssa, siitä se oma taitokin kehittyy.
Tsemppiä tanssimiseen, älä vielä luovuta.- kesätanssija
Mää en käykään kuin naistentanseissa ne harvat kerrat kun lavalle lähtee.Turha mennä pahoittaan mieltänsä muulloin. Sekin jo harmittaa kun naistentansseissa on se tunti miehille, yleensä liian aikaisin illalla. Ennen sitä on kerennyt pari tuntia tanssia tosissaan ja kun tulee tunnin tauko ja fiilis lässähtää niin kyllä sitä aika usein tulee kotiin lähdettyä. Rippikouluiästä asti on tullut tanssittua ja vanhemmiten tanssikurssitkin käytyä.
Mää haen kyllä mieluummin ei-tuttuja. Vaikkei mulle tuttuja kerkee kerääntyäkään kun vaihdan töiden takia paikkakuntaa vuoden parin välein ja samalla kantalavaanikin.Haen sekä selvästi itseäni nuorempia hyviä "poikia" tanssimaan, jotka ovat oppineet taitonsa kursseilla sekä hieman vanhempia herrasmiehiä, jotka vievät vahvalla perinteisellä tyylillä ja taidolla.
Aika usein kyllä käy naistentansseissakin niin, ettei miehet lähde.Miesten joukossa vasta onkin nirppiksiä ja tärkeilijöitä. - nora
kesätanssija kirjoitti:
Mää en käykään kuin naistentanseissa ne harvat kerrat kun lavalle lähtee.Turha mennä pahoittaan mieltänsä muulloin. Sekin jo harmittaa kun naistentansseissa on se tunti miehille, yleensä liian aikaisin illalla. Ennen sitä on kerennyt pari tuntia tanssia tosissaan ja kun tulee tunnin tauko ja fiilis lässähtää niin kyllä sitä aika usein tulee kotiin lähdettyä. Rippikouluiästä asti on tullut tanssittua ja vanhemmiten tanssikurssitkin käytyä.
Mää haen kyllä mieluummin ei-tuttuja. Vaikkei mulle tuttuja kerkee kerääntyäkään kun vaihdan töiden takia paikkakuntaa vuoden parin välein ja samalla kantalavaanikin.Haen sekä selvästi itseäni nuorempia hyviä "poikia" tanssimaan, jotka ovat oppineet taitonsa kursseilla sekä hieman vanhempia herrasmiehiä, jotka vievät vahvalla perinteisellä tyylillä ja taidolla.
Aika usein kyllä käy naistentansseissakin niin, ettei miehet lähde.Miesten joukossa vasta onkin nirppiksiä ja tärkeilijöitä.Mikisi miehet ei hae sitäpä olen monesti itsekin miettinyt rivissä seisoessani
Miksi me naiset ajatellan että vika on meissä?Aina pitäisi olla miellyttämässä miehiä vaan katsopa sitä miesrivistöä - hymyileekö ne sielä tasaisella valkoisella hammasrivistöllä raikkaan, puhtaina ja siisteiä?Kelvataanhan me työelämässäkin laidasta laitaan presidentistä lähtein.Siispä pää pystyyn jos miehet ei hae niin vaihdan lavaa tai mene naistentansseihin tai vaihda johonkin muuhun harrastukseen. - mies
Kuullostaa oudolta tutkimustulokselta, liekö tehty esson baarissa? Ei minua ainakaan kiinnosta tanssiparia valitessani, käykö joku ahkerammin tai harvemmin tansseissa. Voin kyllä kiinnittää huomiota hyvään tanssijaan ja yrittää hakea sitä, mutta en kranttuile ja pyri hakemaan ainoastaan näitä hyväksi havaittuja. Jos havaitsen jonkun, joka ei osaa perusaskelta, sitä en hae. Muuten tuollaisilla havainnoilla ei ole merkitystä.
- "tutkimuksesta" v...
mies kirjoitti:
Kuullostaa oudolta tutkimustulokselta, liekö tehty esson baarissa? Ei minua ainakaan kiinnosta tanssiparia valitessani, käykö joku ahkerammin tai harvemmin tansseissa. Voin kyllä kiinnittää huomiota hyvään tanssijaan ja yrittää hakea sitä, mutta en kranttuile ja pyri hakemaan ainoastaan näitä hyväksi havaittuja. Jos havaitsen jonkun, joka ei osaa perusaskelta, sitä en hae. Muuten tuollaisilla havainnoilla ei ole merkitystä.
Lähinnä nyt tarkoitin niitä ihmisiä, jotka käyvät samoilla lavoilla viikosta toiseen. Kyllä sieltä huomaa ensikertalaiset ja ne muut "hullut" joiden naama on siellä näkynyt ennenkin.
Itse pystyn aika hyvin sanomaan, onko miestenrivissä seisojat käyneet ennen ko. paikassa vai ei.
Tietenkin tuo "tarkkailu" on jokaisen oma asia, mutta näin on mulle isot pojat kertoneet.
- Aino
Mä en kyllä ymmärrä miksi miehet sitten eivät hae.. Itse olen 16-vuotias tyttö, ja joka keskiviikko Särkässä on hyvä flaksi. Ja tanssimisen(lue: hakurivissä seisomisen) aloitin vasta kesän alussa. Kaiken ikäiset hakevat, eivät vain vanhat papat. Ja itse haen naistentunnilla niitä, joiden kanssa oli miellyttävä tanssia. Flaksi kävi jopa finkkutansseissa, jotka ovat aina pullollaan nuoria, kauniita ja tanssitaitoisia naisia.
Paljon on esim. tanssi.netin keskustelupalstalla ollut juttua siitä, jos nainen lähtee vieraaseen paikkaan, niin ensimmäiset kerrat saa varmasti tyytyä seisoskelemaan. Varsinkin jos kyseessä on vanhempi nainen ja paikka on täynnä nuoria.- missPurple
Olen nuori ja tansseissa käynyt vasta kevättalvesta lähtien.
Naistenhaulla haen usein ja muutenkin tanssimaan pääsen hyvin.
Se on asenteesta (ja tanssipaikasta) kiinni pääseekö lattialle.
"Huonojakin" iltoja on toki välillä, sillä ei aina voi onnistaa.
..Eihän sinne kuitenkaan seisoskelemaan mennä, joten naistentunnista kannattaa ottaa kaikki irti.:) - Aino
missPurple kirjoitti:
Olen nuori ja tansseissa käynyt vasta kevättalvesta lähtien.
Naistenhaulla haen usein ja muutenkin tanssimaan pääsen hyvin.
Se on asenteesta (ja tanssipaikasta) kiinni pääseekö lattialle.
"Huonojakin" iltoja on toki välillä, sillä ei aina voi onnistaa.
..Eihän sinne kuitenkaan seisoskelemaan mennä, joten naistentunnista kannattaa ottaa kaikki irti.:)Uskon kyllä, että ensikertalaisen on vaikea lähteä "piiri pieni pyörii" -paikoille(Pavi, Riutta) mutta ei niilläkään tanssimaan pääse ellei yritä. Sopivan paikan löytäminen avaa mahdollisuuksia. Luulisin esim, että kun olen saanut Särkässä muutamia vakitanssittajia, niin samat herrat saattavat tulla hakemaan talvella Aurassa.
- nainen
oon lukenut kaikki viestinne, mutta silti porukka ei vaan hae. siis oon koko kesän nyt ravannut näillä tietyillä lavoilla mutta tuntus että flaksi huononee koko ajan:(
pari tuttua tyyppiä hakee jos sattuvat olemaan paikalla, mutta mulla on jotenkin sellanen mielikuva et porukka ei usko minun osaavan tanssia. törmäsin myös erääseen vanhempaan tanssitaidottomaan mieheen joka haki minua todennäköisesti siksi koska huonon tanssitaitonsa vuoksi ei uskaltanut hakea muita. ja kuvitteli etten minäkään oikein osaa.
tai sitten naamani ei vaan yksinkertaisesti miellytä miehiä. jos satun olemaan tansseissa jonkun ystävättäreni kanssa, heitä kyllä haetaan vaikka eivät ehkä kauhean ahkerasti yleensä tanssi.
minua on aiemmin luultu vanhemmaksi kuin oikeasti olen, mutta nyt lavoilla olo tuntuu ihan kakaralta vaikken varmasti ole nuorin joka siellä käy.
ois kivaa oikeesti tietää missä vika. mua ärsyttää kun kukaan ei voi ees sanoa mitään. rivissä vaan seisoskelen ja katselen ympärilleni. tiedän että kun eka tunti on seisoskeltu ja hakijoita ei näy, naamani ei ole niitä iloisimpia, mutta sitten kyllä hymyilyttää jos joku hakee... :)- mies
Pahus vieköön, kunpa näkisin sinut rivissä, niin kertoisin näin miehen näkökulmasta.
Sellainenkin juttu tuli mieleni, että jospa olet kovin trendikäs tai jotain sinne päin. Ainakin minä koen lavoilla sopivampana vähän konservatiivisemman tyylin pukeutumisessa. Mutta jos tunnin seisoskelun jälkeen näytät juuri siltä kuin tunnin seisoskelun jälkeen luulisi kenen tahansa näyttävän, voi samantien luovuttaa. - juoppo
Nyt tulee vinkki, jonka kaikki tositanssijat teilaavat, mutta eihän kokeilemalla mitään menetä, korkeintaan maineen...
Lähdepä huviksesi muutaman lasillisen jälkeen ravintolaan. Itselläni ainakin tanssi on silloin paljon rennompaa ja ilmekin kuulemma iloisempi. Tietysti saa varautua siihen, että kaikenlaisia tanssitaidottomia örisijöitä ilmaantuu hakijoiksi, mutta ehkä sen kerran kestää, kun asennoituu sopivan välittömällä tavalla. Tämän kokeen tarkoituksena onkin vain selvittää, oletko ehkä kuitenkin liian arka ja ujo, jolloin se saattaa olemuksestasi paistaa liikaa läpi.
- nainen
en ole arka enkä ujo. en käytä liian trendikkäitä vaatteita, ihan tavallisia mitä muutkin.
en viitti sanoa tarkkaa sijaintia koska sitten en ainakaan kehtaa mennä enää lavoille.
mistä porukka voi tietää osaanko tanssia vai en tms jos kukaan ei hae? miten voin ikinä mitään uutta oppia jos en voi ikinä kokeilla? sen verran tiiä että miehen tanssitaito vaikuttaa kans siihen miten se tanssi sujuu, ei yksinomaan minun. tanssitaidottoman miehen kanssa ei voi tanssia hyvin/oikein vaikka itse osaisinkin paremmin.
kaikki on varmaan huomannut minut paikalla kuitenkin, ja miksipä ei huomaisi kun yksikseen seisoskelee...oon suunilleen aina aika hyvin näkyvillä
kaikki on kokeiltu.- hakuvuoro
Oletko hakenut itse naistenvuorolla? Sellainen on yleensä kaikilla tanssilavoilla tunnnin ajan joskus klo 22-23 kieppeillä. Siitä joko kuulutetaan tai paikan seinällä on taulu tai "liikennevalot" joista saa informaatiota.
- nainen
hakuvuoro kirjoitti:
Oletko hakenut itse naistenvuorolla? Sellainen on yleensä kaikilla tanssilavoilla tunnnin ajan joskus klo 22-23 kieppeillä. Siitä joko kuulutetaan tai paikan seinällä on taulu tai "liikennevalot" joista saa informaatiota.
haenhan miä naistenvuorolla aika ahkerasti, yleensä koko ajan. on vaan aika turhaa ja turhauttavaa mennä/maksaa vain naisten tunnista jolloin pääsee tanssimaan. kalliiksi tulee yksi tunti... :(
ihmiset vois sanoa mulle miks flaksi ei käy! saatan loukkaantua, mutta sitten ainakin tietäisin miks kukaan ei hae ja jos mahdollista, voisin koittaa tehä asialle jotain. tai jos ei oo mahollista niin silti ois very nice to know.
terkkui vaan lavoille kaikille miehille ympäri suomen jotka sattuu huomaamaan yksinäisen naisen lavalla... korostan vielä että osaan tanssia vaikka edustankin sitä harvahkoa nuorempaa sukupolvea! olen tanssinut sellaisten miesten kanssa myös joilla ei ole tanssista juuri mitään hajua...
jos joku/jotkut pelastais mun illan sillä että hakis tanssimaan, oisin varmasti yhtä hymyä... - Hakuvuoro
nainen kirjoitti:
haenhan miä naistenvuorolla aika ahkerasti, yleensä koko ajan. on vaan aika turhaa ja turhauttavaa mennä/maksaa vain naisten tunnista jolloin pääsee tanssimaan. kalliiksi tulee yksi tunti... :(
ihmiset vois sanoa mulle miks flaksi ei käy! saatan loukkaantua, mutta sitten ainakin tietäisin miks kukaan ei hae ja jos mahdollista, voisin koittaa tehä asialle jotain. tai jos ei oo mahollista niin silti ois very nice to know.
terkkui vaan lavoille kaikille miehille ympäri suomen jotka sattuu huomaamaan yksinäisen naisen lavalla... korostan vielä että osaan tanssia vaikka edustankin sitä harvahkoa nuorempaa sukupolvea! olen tanssinut sellaisten miesten kanssa myös joilla ei ole tanssista juuri mitään hajua...
jos joku/jotkut pelastais mun illan sillä että hakis tanssimaan, oisin varmasti yhtä hymyä...No ihan varmasti haen jos kohdalle satut! Akselilla Pavi, Riutta, Mäntsälä, Somero...
- kivikengässä
Olipa ihanaa kuulla, että jollakulla toisellakin on samanlaisia kokemuksia lavoilta kuin meikäläisellä. Vaikka olen siis todella pahoillani keskustelun aloittajan puolesta, omasta puolestani ja kaikkien muidenkin jostain syystä seinäruusuiksi päätyneiden puolesta!! Tanssiminen olisi ihana harrastus JOS VAIN PÄÄSISI TANSSIMAAN. Itselläni on täsmälleen samoja kokemuksia ja mietteitä kuin keskustelun aloittajalla, teksti voisi olla omaani. Olen tällä hetkellä niin kypsynyt koko touhuun, että olen toistaiseksi päättänyt lopettaa tanssimisen (tai sen yrittämisen) kokonaan. Paha mieli vaan tulee kun lavoilla (esim. Pavi, Riutta) käy. Tosi sääli juttu, sillä osaan myös itse tanssia ja nautin tanssimisesta todella paljon. Mutta en enää kestä lavaelämääni seinäruusuna. Yhden tunnin naistenhaku ei paljoa lohduta.
Itse tosiaan olen toistaiseksi lopettanut tanssimisen kokonaan ja yritän keksiä itselleni jonkin toisen harrastuksen.
Kaikille muille toivottelen parempaa onnea lavoilla!- Aino
Täytyy sanoa tanssi.net:in keskustelupalstaa seuranneena, että juuri mainitsemasi paikat (Riutta ja Pavi) ovat ainakin aloittelevan tanssijan kannalta pahoja paikkoja. Niissä tosiaan "piiri pieni pyörii" ja tuntemattomat neidon voi olla vaikea tulla haetuksi. Luulen, että olisi itselläkin orpo olo jos sinne suuntaisin..
- neiti_18
Aino kirjoitti:
Täytyy sanoa tanssi.net:in keskustelupalstaa seuranneena, että juuri mainitsemasi paikat (Riutta ja Pavi) ovat ainakin aloittelevan tanssijan kannalta pahoja paikkoja. Niissä tosiaan "piiri pieni pyörii" ja tuntemattomat neidon voi olla vaikea tulla haetuksi. Luulen, että olisi itselläkin orpo olo jos sinne suuntaisin..
Todella, että olet jäänyt seinäruusuksi! Itse olen tälläinen nuori tyttö ja vaikka en käy kovin usein tanssilavoilla, pääsen aina tanssimaan ja kailenlaiset miehet tulevat hakemaan. En ole mikään huippuhyvä tanssija, mutta ihan hyvin osaan ainakin valssia ja foxia.. Käyn tosin aikalailla vain eräällä tietyllä lavalla eli olen jo ihan tuttu naama siellä. En tiedä johtuuko myös ulkonäöstäni se, että miehet hakevat minua mielellään tanssimaan sillä olen nätti, iloinen, puhelias ja tykkään "pynttäytyä" tansseihin lähtiessä. Antaisin sulle sellasen neuvon, että lähtisit kokeilemaan muitakin lavoja, kuin Pavi ja Riutta, koska oon saanu sellasen kuvan, että siellä käy ilmeisesti todella sisäänlämpiävää ja nirppanokkasta porukkaa! Kokeile ennemmin jotain pienempiä tanssipaikkoja, joilla käy paljon nuoria ja paikalla on hyvä bändi. Ei sinne tansseihin tarvitse aina lähteä niin vakavissaan tanssimaan ja kritisoimaan tanssiehdokkaita vaan enimmäkseen hauskaa pitämään ja tutustumaan uusiin ihmisiin.. Toivottavasti et ole jo ehtinyt luopua tanssiharrastuksestasi!
- Tanssittaja
neiti_18 kirjoitti:
Todella, että olet jäänyt seinäruusuksi! Itse olen tälläinen nuori tyttö ja vaikka en käy kovin usein tanssilavoilla, pääsen aina tanssimaan ja kailenlaiset miehet tulevat hakemaan. En ole mikään huippuhyvä tanssija, mutta ihan hyvin osaan ainakin valssia ja foxia.. Käyn tosin aikalailla vain eräällä tietyllä lavalla eli olen jo ihan tuttu naama siellä. En tiedä johtuuko myös ulkonäöstäni se, että miehet hakevat minua mielellään tanssimaan sillä olen nätti, iloinen, puhelias ja tykkään "pynttäytyä" tansseihin lähtiessä. Antaisin sulle sellasen neuvon, että lähtisit kokeilemaan muitakin lavoja, kuin Pavi ja Riutta, koska oon saanu sellasen kuvan, että siellä käy ilmeisesti todella sisäänlämpiävää ja nirppanokkasta porukkaa! Kokeile ennemmin jotain pienempiä tanssipaikkoja, joilla käy paljon nuoria ja paikalla on hyvä bändi. Ei sinne tansseihin tarvitse aina lähteä niin vakavissaan tanssimaan ja kritisoimaan tanssiehdokkaita vaan enimmäkseen hauskaa pitämään ja tutustumaan uusiin ihmisiin.. Toivottavasti et ole jo ehtinyt luopua tanssiharrastuksestasi!
Vai sisäänlämpiävää porukkaa käy Pavilla ja Riutalla. Mitä vielä. Pavilla on aina reippaat tanssit. Lattia täyttyy heti ensi minuuteista lähtien tanssijoista. Oikeastaan se täyttyy jo tuntia ennen tanssien alkua niinä iltoina kun siellä on kaikille tarkoitettua lipun hintaan sisältyvää tanssinopetusta ennen varsinaisten tanssien alkua.
Tilanteen voi tarkistaa vaikkapa
http://www.tanssi.net
linkistä. Siellä on paljon muutakin hyödyllistä.
No jos totta puhutaan onhan se joiltakin osilta hieman sisäänlämpiävää. Pavilla käy kuitenkin niin paljon muutakin tanssihaluista porukkaa, että mukaan mahtuu aivan varmasti aloittelijoita ja vähemmän käyneitä sekä haettavien että hakijoiden joukkoon.
Kannattaa ensin katsoa minkälainen hakukäytäntö lavalla on. Eli missä haettavat (naiset) ovat. Sekin kannattaa panna merkille missä päin hakuriviä ovat ns. paremmat tanssijat l. ne joita haetaan useimmin ja missä päin sellaiset jotka ovat tanssitaipaleellaan vasta alussa.
Ei tarvitse kuin olla väärässä paikassa niin kukaan ei hae! Parempien joukosta eivät paljon tanssineet uusia kasvoja juuri hae. Ne aloittelijat ja aremmat taas katselevat hakuriviä sieltä päin missä arvelevat tasoistensa tanssitettavien löytyvän.
Nykyään tanssiorkesterit soittavat niin monipuolista ja vaihtelevaa musiikkia, että ellei osaa kuin yhtä tai kahta lajia joutuu yhtenään pomppimaan hakurivistä pois ja takaisin. Jos esim foxia osaa auttavasti niin sillä pääsee jo hyvin alkuun.
Ps Hyvä vinkki olisi ottaa joku tuttu kaveri mukaan. Vaikkapa samaa sukupuoltakin oleva. Ilta sujuu rattoisammin ja jos toista haetaan niin kyllä toisellakin on sitten paremmat mahdollisuudet. - Aino
neiti_18 kirjoitti:
...oli tarkoitettu neiti_18?? Minulla nimittäin ei ole ollut ongelmia tanssimaan pääsyssä, vientiä on kyllä riittänyt. Enkä siis ole ikinä käynyt Pavilla tai Riutalla, vaan mainitsin, että JOS kävisin siellä, en varmaankaan pääsisi tanssimaan kuin yhden tai kahden kävelijän kanssa(HUOM! en ole mikään todella hyvä tanssija, mutta on tosiasia, että naisen tanssitaito ei kehity ainaisesta perusvaihtoaskel-matelemisesta!).
Siltä osalta tunnustudun nirpaksi, kunnianhimoa ja HALUA OPPIA on niin paljon, että haen mielelläni hiukan itseäni parempia ja olen iloinen jos he hakevat minua! - maippi24
Aino kirjoitti:
hepsansaa....kuuluisa repliikki: Pavi on kuulemma paikka jossa..." niin minäkin olin kuullut juttuja sisäpiiristä ym, kun eka kerran tänä kesänä sinne suuntasin...ja ohoh mikä yllätys oli, kun menin paikalle. ensimmäinen kappale ja minua haettiin tanssimaan ja siitä se ilta lähti. no joo ilmeisesti minua haki tanssimaan sitten pavilla tunnettu kasvo, joka osasi tanssia, sillä sana levisi, että opetan lavatansseja....siis ihmiset huomasi, että osaan tanssia..onhan siis tanssitaidosta hyötyä:) ja ne tanssikengät ja asu vaikuttaa myös siihen, millaisen ensivaikutelman antaa lavoilla itsestään. itselläni on malkein aina lavoilla hame, sillä sen kanssa on helpompi tanssia ja tanssikegät olen aikoinaan ostanut tanssikenkiä myyvästä liikkeestä...Iloinen mieli, hymy ja puheliaisuus auttavat silloin, kun menee uuteen paikkaan..
maippi:)
- mies
Olinpa lauantaina Valaksella pitkästä aikaa. Tulin vähän myöhässä, vajaan tunnin ennen naisten hakua. Yllätyin, kuinka suuri osa naisten tunnin hakijoista oli niitä, joita olin itse ehtinyt hakea aikaisemmin. Ehkä vierasta todellakin on monien mielestä vaikeampaa hakea kuin sellaista, jonka kanssa on jo tanssinut?
No, tämä ei suoraan liittynyt varsinaiseen aiheeseen. Sen sijaan muutamaa henkilöä en olisi mielelläni enää toista kertaa hakenut, koska kokemus ei ollut miellyttävä. Toinen liimautui tiukasti minuun kiinni, vaikka oltiin vieraita ja lämpötila salissa kuin huonossa saunassa. Toista sai koko ajan työntää eteenpäin, jolloin tanssi on melkoisen raskasta eikä yksinkertaisia juttuja monipuolisempaa tanssia viitsi yrittää. Näillä en halua lannistaa ajoittelijoita, sillä eräs ilmoitti heti ennen tanssin alkua olevansa ensimmäistä kertaa paikalla. Siitä huolimatta meillä oli kahden kappaleen ajan oikein hauskaa. Muutaman kerran piti pysähtyä ja ottaa rytmistä kiinni, myös toistemme varpaita potkittiin ahkerasti eikä käännöksetkään olleet sujuvimpia. Tällä kaikella pyrin siis herättämään kysymyksen, osaako todella itse tanssia? Ei riitä, että menee periaatteessa hyvin perusaskelta. Muut tekijät saattavat pilata asian miehen näkökulmasta katsottuna, vaikka nainen (siis yleisesti ottaen, ei ainoastaan samaa nimimerkkiä käyttävä keskustelun avaaja) pitäisikin itseään kohtuullisen hyvänä.
En tiedä, miten tuollaista asiaa voi parhaiten itse mitata, mutta oliko joskus seinäruusujen tilanteessa kyse tästä?- Tanssittaja
En näkisi asiaa ihan noin toivottomana.
Ei kukaan ole seppä syntyissään.
Kyllä aloittelevaa tanssinharrastajaa pitäisi kannustaa ja olla kärsivällinen. Tietysti asia erikseen ovat nämä "erinomaiset" tanssijat (ainakin omasta mielestään), jotka eivät halua pilata tanssinautintoaan riskeeraamaalla tuntemattomien kanssa.
Tanssiminenhan on, tai pitäisi olla myös sosiaalista kanssakäymistä. Tutustumista uusiin ihmisiin. Muutakin kuin täydellisten ja hienojen kuvioiden peräjälkeen mielettönällä vauhdilla toistamista.
Huumori ja myönteisyys auttavat monissa tapauksissa. Muistan olleeni melkoinen mestari nuorempana väistelemään liian tungettelevaa tanssiotetta. Syy silloin taisi olla useimmiten muualla kuin siinä että olisin pitänyt partneria luotaantyöntävänä tai vastenmielisenä. Pikemminkin päinvastoin.
Virheellistä asentoa oli jopa vaikea korjata myöhemmin tanssikursseillakaan. Oikea asento tuntui aluksi luonnottomalta ennenkuin siihen tottui. - mies
Tanssittaja kirjoitti:
En näkisi asiaa ihan noin toivottomana.
Ei kukaan ole seppä syntyissään.
Kyllä aloittelevaa tanssinharrastajaa pitäisi kannustaa ja olla kärsivällinen. Tietysti asia erikseen ovat nämä "erinomaiset" tanssijat (ainakin omasta mielestään), jotka eivät halua pilata tanssinautintoaan riskeeraamaalla tuntemattomien kanssa.
Tanssiminenhan on, tai pitäisi olla myös sosiaalista kanssakäymistä. Tutustumista uusiin ihmisiin. Muutakin kuin täydellisten ja hienojen kuvioiden peräjälkeen mielettönällä vauhdilla toistamista.
Huumori ja myönteisyys auttavat monissa tapauksissa. Muistan olleeni melkoinen mestari nuorempana väistelemään liian tungettelevaa tanssiotetta. Syy silloin taisi olla useimmiten muualla kuin siinä että olisin pitänyt partneria luotaantyöntävänä tai vastenmielisenä. Pikemminkin päinvastoin.
Virheellistä asentoa oli jopa vaikea korjata myöhemmin tanssikursseillakaan. Oikea asento tuntui aluksi luonnottomalta ennenkuin siihen tottui.Kannustetaan vain aloittelijoita. Kirjoitinhan äsken positiiviseen sävyyn juuri sellaisesta. Eikä siitäkään ole kovin pitkää aikaa, kun itse olin vastaavassa tilanteessa. Kritiikkini muita kohtaan sai alkunsa nimim. naisen kommentista, jossa hän kertoi osaavansa tanssia, mutta silti ei kukaan hae. Tuntui siltä, että nuo edellisessä kirjoituksessa mainitsemani kaksi vähemmän miellyttävää kokemusta eivät johtuneet siitä, että nämä henkilöt olisivat olleet aloittelijoita, vaan jo jonkin aikaa tanssia harrastaneita. Ilman vakituista paria on vain vaikeata saada palautetta omasta tanssista ja on helppo luulla, että vuoden tai kaksi harrastaneena osaa melko hyvin.
- Tanssittaja
mies kirjoitti:
Kannustetaan vain aloittelijoita. Kirjoitinhan äsken positiiviseen sävyyn juuri sellaisesta. Eikä siitäkään ole kovin pitkää aikaa, kun itse olin vastaavassa tilanteessa. Kritiikkini muita kohtaan sai alkunsa nimim. naisen kommentista, jossa hän kertoi osaavansa tanssia, mutta silti ei kukaan hae. Tuntui siltä, että nuo edellisessä kirjoituksessa mainitsemani kaksi vähemmän miellyttävää kokemusta eivät johtuneet siitä, että nämä henkilöt olisivat olleet aloittelijoita, vaan jo jonkin aikaa tanssia harrastaneita. Ilman vakituista paria on vain vaikeata saada palautetta omasta tanssista ja on helppo luulla, että vuoden tai kaksi harrastaneena osaa melko hyvin.
Aivan niinhän se olikin kun uudemman kerran luin kommenttisi.
Tuossa vakinaisessa parissa on myös pikkuisen kielteistäkin puolta. Kun itse lähes aina tanssin vakinaisen kumppanini kanssa lavoilla ja tanssikursseillakin, olen huomannut että oudompien kanssa tassiminen onkin sitten vaikeampaa.
Pitäisi olla ainakin muutama partneri, joiden kanssa pääsee kokeilemaan pakostakin erilaista vientiä ja seuraamista. Tietysti jos keskittyy 100% siihen omaan vakipariinsa, saattaa tanssi olla parhaimmillaan täydellistä; ajatustenlukua myöten. Mutta eipä sitten osaakaan viedä muita yhtä hyvin. - mies
Tanssittaja kirjoitti:
Aivan niinhän se olikin kun uudemman kerran luin kommenttisi.
Tuossa vakinaisessa parissa on myös pikkuisen kielteistäkin puolta. Kun itse lähes aina tanssin vakinaisen kumppanini kanssa lavoilla ja tanssikursseillakin, olen huomannut että oudompien kanssa tassiminen onkin sitten vaikeampaa.
Pitäisi olla ainakin muutama partneri, joiden kanssa pääsee kokeilemaan pakostakin erilaista vientiä ja seuraamista. Tietysti jos keskittyy 100% siihen omaan vakipariinsa, saattaa tanssi olla parhaimmillaan täydellistä; ajatustenlukua myöten. Mutta eipä sitten osaakaan viedä muita yhtä hyvin.Totta joka sana. Lisäksi vakituisen kanssa käy helposti niin, että palautteen antaminen toiselle muuttuu syyttelemiseksi ja riidaksi. Vika on aina toisessa osapuolessa eikä itsessä. Tällöin tanssin alkuperäinen ajatus unohtunut melko tehokkaasti ja jäljellä on vain suorittamista ja kilpailua. Tästä minulla on valitettavasti kokemuksiakin, joten nykyään käynkin yleensä yksin tansseissa vaikka seurustelenkin. Suhteen kannalta tämä ei varmasti ole paras tilanne, mutta pitäisikö harrastuksesta luopua, jos toinen kyllästyy etenkin, kun naisen ehdoton vaatimus miehelle oli suhteen alussa hyvä tanssitaito? Muutaman kerran tansseissa on käynyt ilmi, että muitakin, yleensä naisia, on samassa tilanteessa. Poikakaveri ei ole kiinnostunut tanssimisesta, joten on lähdetty yksin.
Alkuperäinen aihe etääntyy uhkaavasti, mutta ehkä siihen ei ole enää kellään lisättävää?
- nainen
olisi kai pitänyt aluksi tarkentaa että en käy riutalla tai pavilla tanssimassa. on olemassa muitakin lavoja e-suomessa...
mutta kokemusteni mukaan pieni piiri pyörii täälläkin jossain muodossa.
teillä monilla oli ihan rohkaisevia kommentteja, kiitos niistä :) mutta eipä näy vieläkään onni suosivan. jos osaisin jivea pärjäisin kai paremmin. ja sitten: jos hyvät tanssijat ei ikinä hae, huonojen kans on aika paha opetella tai tanssia hyvin.
kysymys:miten konkarit ja "hyvät tyypit" on ensiaskeleensa opetelleet? onko kaikki parhaat ollu ihan ekasta lavatanssikerrasta lähtien NIIN hyviä ja osaavia?
joku mainitsi tanssiasennosta... hmm. on sitä miehilläkin huonoja asentoja.
kesä on pian ohi ja tanssit samoin. en voi sanoa että olisi kauhean hyvä mieli tansseista yleisesti jäänyt. saa nähdä miten/jos intoa riittää jatkossa, mutta edelleen tanssiminen tuntuu mukavalta ja mieluummin lähden lavoille kuin baariin...vaikka karkea yleistyshän on se että minun ikäisteni nuorten pitäisi juhlia illat baareissa yms.
jos ensi kesänä homma alkaa menemään samaan malliin, voi olla että olen sittenkin valinnut väärän harrastuksen. sanon vaan edelleen sen että tää seinäruusuksi jääminen harmittaa kovasti ja nimenomaan siksi koska en tiedä syytä miksi porukka ei hae. vai onko tarkoitus että mietiskelen joka hiivatin ilta että mitähän vikaa minussa sattuu olemaan...- peiliin
En näe mitenkään mahdolliseksi, että joku muu ihminen olisi syypää siihen, että et tunne saavasi ansaitsemaasi menestystä harrastuksessasi. Totean näin ilman sarvia ja hampaita, älä siis loukkaannu.
Asiassa voi olla vaikka musiikin tajuamiseen ja kuuntelemiseen liittyvä tekijä: Rytmi ei ole veressä, rytmitajuiset ja musikaaliset havaitsevat, jos rytmitajusi ja musiikki ei mene kohdalleen. Tanssilavoilla miehet ovat sitä rytmi veressään elävien parhaimmistoa, he kyllä huomaavat. Me huonommat emme edes mene mittaamaan rytmitajuamme tai oppimiskykyämme näiden osaavien joukkoon.
Itse havaitsin tämän rytmiongelman itselläni juuri tanssikursseilla, silti motoriikka sentään riittää hyvin käsillä tehtävään nikkarointiin ja liikemuisti piileskelee siellä golfmailan varressa.
Onneksi ymmärsin lopettaa kahden tanssikurssin jälkeen, muuten en olisi enää kävelevien kirjoissa.
Suosittelen lopettamaan välittömästi sellaisen harrastuksen, josta saa yrittämisestä huolimatta pahan mielen. Voin vakuuttaa, että sadoittain muita, kokeilemisen arvoisia yksilö- ja joukkuelajeja löytyy, ja siellä saattaa löytyä vastakkaista sukupuoltakin.
Tärkeintä on siis löytää sopiva harrastus. Silloin harrastus on oikea, kun siihen ei tarvitse kouluttautua tai erityisesti ponnistella, se vain on, ja siitä nauttii, ja nauttiessaan oppii.
Työ ja itsetehostus ovat erikseen, näitä ilmiöitä tietenkin on myös harrastusrintamalla. Valitettavasti.
-Kaks Vasenta Jalkaa- - Rytmitajuton
peiliin kirjoitti:
En näe mitenkään mahdolliseksi, että joku muu ihminen olisi syypää siihen, että et tunne saavasi ansaitsemaasi menestystä harrastuksessasi. Totean näin ilman sarvia ja hampaita, älä siis loukkaannu.
Asiassa voi olla vaikka musiikin tajuamiseen ja kuuntelemiseen liittyvä tekijä: Rytmi ei ole veressä, rytmitajuiset ja musikaaliset havaitsevat, jos rytmitajusi ja musiikki ei mene kohdalleen. Tanssilavoilla miehet ovat sitä rytmi veressään elävien parhaimmistoa, he kyllä huomaavat. Me huonommat emme edes mene mittaamaan rytmitajuamme tai oppimiskykyämme näiden osaavien joukkoon.
Itse havaitsin tämän rytmiongelman itselläni juuri tanssikursseilla, silti motoriikka sentään riittää hyvin käsillä tehtävään nikkarointiin ja liikemuisti piileskelee siellä golfmailan varressa.
Onneksi ymmärsin lopettaa kahden tanssikurssin jälkeen, muuten en olisi enää kävelevien kirjoissa.
Suosittelen lopettamaan välittömästi sellaisen harrastuksen, josta saa yrittämisestä huolimatta pahan mielen. Voin vakuuttaa, että sadoittain muita, kokeilemisen arvoisia yksilö- ja joukkuelajeja löytyy, ja siellä saattaa löytyä vastakkaista sukupuoltakin.
Tärkeintä on siis löytää sopiva harrastus. Silloin harrastus on oikea, kun siihen ei tarvitse kouluttautua tai erityisesti ponnistella, se vain on, ja siitä nauttii, ja nauttiessaan oppii.
Työ ja itsetehostus ovat erikseen, näitä ilmiöitä tietenkin on myös harrastusrintamalla. Valitettavasti.
-Kaks Vasenta Jalkaa-Jos et harrasta enää tanssia, niin miksi kirjoitellet tällä palstalle, ja vielä keskellä yötä?
Se että sinun tanssiharrastus ei lähtenyt kunnolla käyntiin rytmitajun puutteen takia, kertoo vain sinusta, ei kysyjästä. Itselläni oli alkuun niitä rytmi-ongelmia, mutta en niistä sen kummemmin välittänyt. Vuosien tanssimisen jälkeen rytmitaju alkoi löytyä.
Ongelma ei ole kysyjän rytmitajussa, ei tanssitaidossa eikä pukeutumisessa. Vain siinä että EI HAETA. Ja se että ei haeta, johtuu vain vallitsevasta ilmapiiristä. Kukaan ei halua näyttäytyä "väärän" ihmisen seurassa, ettei menetä oma asemaa tanssipiireissä. Ei haeta tuntemattomia, liian vanhoja (=omanikäisiä), ylipainoisia, liian tyylikkäästi pukeutuneita, liian kauniita, liian fiksun näköisiä. Täytyykö heidän kaikkien siis poistua lavoilta, että pieni piiri jatkaa iloista pyörimistä? - yövuoro,...
Rytmitajuton kirjoitti:
Jos et harrasta enää tanssia, niin miksi kirjoitellet tällä palstalle, ja vielä keskellä yötä?
Se että sinun tanssiharrastus ei lähtenyt kunnolla käyntiin rytmitajun puutteen takia, kertoo vain sinusta, ei kysyjästä. Itselläni oli alkuun niitä rytmi-ongelmia, mutta en niistä sen kummemmin välittänyt. Vuosien tanssimisen jälkeen rytmitaju alkoi löytyä.
Ongelma ei ole kysyjän rytmitajussa, ei tanssitaidossa eikä pukeutumisessa. Vain siinä että EI HAETA. Ja se että ei haeta, johtuu vain vallitsevasta ilmapiiristä. Kukaan ei halua näyttäytyä "väärän" ihmisen seurassa, ettei menetä oma asemaa tanssipiireissä. Ei haeta tuntemattomia, liian vanhoja (=omanikäisiä), ylipainoisia, liian tyylikkäästi pukeutuneita, liian kauniita, liian fiksun näköisiä. Täytyykö heidän kaikkien siis poistua lavoilta, että pieni piiri jatkaa iloista pyörimistä?..ei yöllä kirjoittamisessa pitäisi mitään pahaa olla. Voi todellakin olla, että kysyjä on ollut riittävän musikaalinen ja liikunnallisesti lahjakas käydäkseen tanssikumppaniksi kelle tahansa.
Silti, vastuun sysääminen yksinomaan muille, seinäruusuksi joutumisesta, on epäoikeudenmukaista, eiväthän muut tiedä sitä, että tanssimahdolisuudet yksittäisellä henkilöllä ovat jääneet vähäiseksi, ja tarvitsisi kipeästi tanssikaveria. Voisi vaikka hankkia mukaan kavereita, joiden kanssa sitten sopisi tanssivansa hiljaiset hetket ?
Vaikka minusta ja mahdollisesta tanssimattomuudestani tässä nyt ei puhutakaan, ihmettelen kärttyisyyttäsi, kun itse avaudut "ilmapiiristä" ja "pienen piirin iloisesta pyörimisestä" . Saahan tänne tanssista kiinnostunutkin kirjoittaa, voisi olla, että innostuisin uuteen alkuun, sen verran ikää ja resursseja on kertynyt lisää, että yksityistunnit ja kunnon koulutuksellinen asiakassuhde voisikin tuottaa tulosta.
Mutta jos asia on niin kuin annat ymmärtää, että sinne tansseihin on turha mennä kurssien jälkeenkään edes jotakin oppineena, kun "ilmapiiri" pysyvästi vieroksuu uusia naamoja, kannattaako sitten edes alkaa treenata ?
-Kaks Vasenta Jalkaa- - Rytmitajuton
yövuoro,... kirjoitti:
..ei yöllä kirjoittamisessa pitäisi mitään pahaa olla. Voi todellakin olla, että kysyjä on ollut riittävän musikaalinen ja liikunnallisesti lahjakas käydäkseen tanssikumppaniksi kelle tahansa.
Silti, vastuun sysääminen yksinomaan muille, seinäruusuksi joutumisesta, on epäoikeudenmukaista, eiväthän muut tiedä sitä, että tanssimahdolisuudet yksittäisellä henkilöllä ovat jääneet vähäiseksi, ja tarvitsisi kipeästi tanssikaveria. Voisi vaikka hankkia mukaan kavereita, joiden kanssa sitten sopisi tanssivansa hiljaiset hetket ?
Vaikka minusta ja mahdollisesta tanssimattomuudestani tässä nyt ei puhutakaan, ihmettelen kärttyisyyttäsi, kun itse avaudut "ilmapiiristä" ja "pienen piirin iloisesta pyörimisestä" . Saahan tänne tanssista kiinnostunutkin kirjoittaa, voisi olla, että innostuisin uuteen alkuun, sen verran ikää ja resursseja on kertynyt lisää, että yksityistunnit ja kunnon koulutuksellinen asiakassuhde voisikin tuottaa tulosta.
Mutta jos asia on niin kuin annat ymmärtää, että sinne tansseihin on turha mennä kurssien jälkeenkään edes jotakin oppineena, kun "ilmapiiri" pysyvästi vieroksuu uusia naamoja, kannattaako sitten edes alkaa treenata ?
-Kaks Vasenta Jalkaa-Tuli vain mieleen tyypit jotka ryntäävät koneelle heti tanssi-illan jälkeen ja kirjoittavat pitkän raportin jossa kuvataan yksityiskohtaisesti myös kuutamoa kotimatkalla.
Tuo kaveri-asiaa ei ole niin helppo, vaikka nuori ihminen olisikin kyseessä. Kaverit eivät välttämättä ole kiinnostuneita lavatanssista. Pitää varmaan olla hyvin laaja kaveripiiri, että löytyisi seuraa joka lähtöön.
Lavoilla kannattaa käydä, sisäpiireistä huolimatta, jos vähänkin tekee mieli. Eihän mitään muutu, jos kaikki piireihin kuulumattomat vain kiltisti poistuvat lavoilta. Lavoilla käy erilaisia ihmisiä, ja kyllä kysyjällekin löytyy hakijoita. Ehkä vain eri tanssipaikalta. Ja voihan käydä kursseilla, joissa on parinvaihtoa. Sieltä voi saada uusia tuttavuuksia, jotka hakevat. Ei tosin mistään swing-seuran kursseilta, siellä on hyvin tarkka hierarkia.
Tämä on siis ihan vain oman kokemukseni pohjalta. Olen nyt varsin taitava tanssija, myös opettajien mielestä. Aloittaessani olin hyvin kömpelö. Eikä ollut sitä rytmitajuakaan. Tanssitaidostani kiitän vain itseäni ja paria tanssiopettajaa. En viitsinyt nuoleskella ketään päästäkseni tanssimaan. Nyt tiedän, että tein oikein.
Ensimmäiset lavatanssikokemukseni sain juuri sisäpiirilavalta. Kävin, vaikka en saanut tanssia kuin pari kertaa illan aikana. En tiedä, kehittyikö siinä tanssitaito, mutta luonne vahvistui ihmeellisesti.
Älä nyt sinäkään luovuta. Mutta et kai oikeasti ajo ottaa yksityistunteja? Niistä on hyötyä vain kilpatanssissa, ja siinäkin vasta silloin kun on käynyt alkeiskurssin. Olet mies, ihan varmasti joku aktiivinen nainen ryhtyy sinua opettamaan ja neuvomaan ihan ilmaiseksi.
Lavatanssi on vain harrastus muiden joukossa. Kenestäkään aikuisesta aloittelijasta ei enää tule ammattitanssijaa. Ehkä oman lavatanssiseuran ohjaaja, jos on paljon luppoaikaa. Vaikka joku kenties tanssii jotain lavatansseja paremmin kuin muut lavatanssijat, se ei tee hänestä huipputanssijaa, eikä välttämättä edes hyvää tanssijaa. Suosio, eli hakujen määrä, ei riipu tanssitaidosta millään tavalla.
- DM40
En hae naisia, jotka: Ovat pahan hajuisia, erityisen rumia, törkeän huonoja tanssimaan, leuhkan näköisiä - Näyttävät siltä etteivät halua tanssia kanssani, liian nuoria jotta voivat kuvitella että haen muussa kuin tanssimielessä (tietty teen vastahakuja), ovat joskus antaneet pakit jne. Tuossa varmaan tärkeimmät.
- Kokenut lavoilla kävijä
Älä vain ihmeessä välitä siitä roskasta, mitä noi ovat tässä kirjoitelleet. Tämä on tanssipiireissä hyvin yleinen ilmiö: kun nostat kissan pöydälle, saat haukut. Et muka osaa tanssia, olet ruma ja haiset pahalle. Rohkeista ja rehellisistä ihmisistä tanssipiireissä ei pidetä. Kollektiiviset illuusiot ovat tärkeämpiä kuin totuus.
Ja totuus on se että tanssitaidolla ei ole mitään väliä. Huono itsetunto ajaa nämä lavojen vakiokävijät hakemaan joko tuttuja tai sitten ns. helppoja naisia. Siitä tietystä naistyypistä en rupea tässä sen enempää, ettei vain kukaan loukkaannu.
Kaikilla lavatanssin aktiiviharrastajilla, niin miehillä kuin naisilla, on ongelmia itsensä kanssa. Ja tanssiriippuvuus ei ole hauska vitsi vain ikävä tosiasia. Olen itse kokenut tanssiriippuvuuden, silloin elämässä mikään ei tunnu miltään, tärkeä on ainoastaan tanssi, eivät läheiset eivätkä lähimmäiset. Ja tanssimisen takia tulee tehtyä sitä ja tätä.
Sinun ei kannata olla yhtään surullinen, etteivät nämä henkisesti vajavaiset tyypit, joiden elämä pyöri lavojen ympärillä, miellä sinua kaltaisekseen. Kyllä ne ihan ulkonäön perusteella hoksaavat ettet ole heidän kaltainen, vaan henkisesti vahva, itsenäisesti ajatteleva ihminen.
En missään nimessä tarkoita, että sinun pitää lopettaa lavatanssiharrastus. Miten enemmän sinun kaltaisia ihmisiä käy lavoilla, sitä parempaan suuntaan ilmapiiri muuttuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225968Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745282059Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk261366Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111263Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861123Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64991
- 65931
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59915Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24914