Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

VAIHTO HONG KONGISSA

reppuilijaEevi

Matkustan piakkoin Filippiineille, vaihto on Hong Kongissä. Vaihto on aika tehokas, vaihtoaikaa vain reilu tunti. Miten onnistunee? Jatkolento Manilaan Cathay Pasificilla. Muutama päivä Manilassa ja sitten reppureissailemaan :D

8

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutaman kerran

      Onnistuu, kunhan koneesi vain saapuu aikataulun mukaan, eikä ole kovin paljon myöhässä.
      Minusta HongKongin kenttä on maailman paras toimivuudeltaan, vaikka matkustajavolyymit ovat suuria.
      Tutustu netissä jo ennakolta rakennukseen (vain yksi pitkä rakennus), alimmaisessa kerroksessa arrival ja seuraavassa departure. Monta nopeaa tsekkauspistettä käytössä, kun nouset toiseen kerrokseen. Monitoreja ja henkilökuntaa paljon. Liukutasoja käytävillä ja jos olet väärässä päässä rakennusta metrolla olet pian sen toisessa päässä. Jos tulee kiire hyppää pienen sähköauton kyytiin, niin kuljettaja vie sinut oikealle lähtöportille. Onnea!

      • Mabuhay2

        Hetkinen! Sanoit: Jos kone saapuu ajallaan? Tarkoittaako myöhästyminen sitä että joudut odottamaan seuraavaa lentoa ties miten kauan?

        Olen itsekin lähdössä F:lle pääsiäisen aikoihin ja mietin vaihtoehtoja HK(=Hongkong):n ja Frankfurtin välillä(eli Finnair-HK-Cathay Mla ja KLM:Hki-Frankfurt-Mla)
        Kyselin kommentteja threadissa tuolla toisaalla.
        Niin on monta mieltä kuin on vastaajaakin!


      • Muutaman kerran
        Mabuhay2 kirjoitti:

        Hetkinen! Sanoit: Jos kone saapuu ajallaan? Tarkoittaako myöhästyminen sitä että joudut odottamaan seuraavaa lentoa ties miten kauan?

        Olen itsekin lähdössä F:lle pääsiäisen aikoihin ja mietin vaihtoehtoja HK(=Hongkong):n ja Frankfurtin välillä(eli Finnair-HK-Cathay Mla ja KLM:Hki-Frankfurt-Mla)
        Kyselin kommentteja threadissa tuolla toisaalla.
        Niin on monta mieltä kuin on vastaajaakin!

        Kyllä se vähän näin on, mutta jos sinulla on jatkolento samalla lentoyhtiöllä he huolehtivat ja majoittavat sinut lentokenttähotelliin. Jos lentoyhtiösi vaihtuu HonKongissa saat makoilla lentoaseman penkeillä omaan lukuusi alone. Muistaakseni Cebu Pacific käy vaan kerran päivässä Honkarissa.

        Näistä myöhästymisistä ja vioista annetaan matkustajille varsin kummallisia selityksiä. Kerran olin lähdössä Hki-Vantaalta Finnairilla ja ensin jouduimme odottamaan yhden ylimääräisen tunnin lähtöaulassa, sitten koneessa toisen ja suihkarit kävivät koko ajan? Sai juoda jopa omia juotaviaan, eikä henkilökunta puuttunut siihen. Lopulta kapteeni ilmoitti, että toisen keittiön kahvinkeitin ei toimi, eikä saada toimimaan, mutta että lentoemot keittävät kaiken kahvin yhdellä toimivalla keittimellä (good idea)!

        Cathay Pacificilla kippari sen sijaan sanoi suoraan, että yhdessä moottorissa on ongelmia, (one bad engine) mutta aikansa kun oli "kaasutellut" lähdimme ja perille päästiin.


    • Las Pinas City

      Onnistuu hyvin koska saat boarding passit jo Helsingissä( olettaen että lennät One World lennot) eikä sun tarvinne hakea kapaasia ja mennä passintarkastuksen lävitse. Olen käyttänyt kyseistä vaihtokenttää 12 kertaa matkatessa Filippiineille,..toimii kuin junan klosetti.

    • Balicasag

      Juuri noin, eli jos lennat saman yhtion tai tassa tapauksessa One world alliancen lennolla Hong Kongiin saat reititettya laukut suoraan maaranpaahan. Tunti on lyhyt aika vaihdolle ja etenkin Hong Kongin kentalla. Jos Saapuva lento on pitka sen saapumisaika saattaa vaihdella keleista ja tuulista riippuen - 1.5 tuntia. Jos lentosi saapuu eri paahan Hong Kongin kenttaa, niin siirtymiseen menee helposti 30...40 minuuttia kavellen. Itse olen suosinut vahintain 2 tunnin vaihtoaikaa Hong Kongin tapauksessa.

    • Dont worry, Eevi, mulla oli Cathay Pasificin lennolla Honkkarissa vaihtoaika 50 minuttia, ja hyvin kerkesin. Jos tiukille menee, sinua on virkalilija vastassa tullessa heti putkessa. (Tietävät lentokentällä tilanteen eivätkä jätä matkustajaa pulaan). Voit kysyä asiaa vielä lentoemolta ennen laskeutumista.
      Ei oljsi uskonut, mutta juuri Honkkarin kentällä oli ihme sählinkiä lähtöportilla. Ihmiset kun pitää saada oikeassa järjestyksessä koneeseen, eli rullatuolipotilaat, lapsiperheet, koneen etupää ja sitten takapää, tai toisinpäin, ja tämmöinen ihmisten paimentaminen ei virkailijoilta kovin sutjakkassti sujunut. Kannattaa kuunnella virkailijoiden numerohuutoja ja katsoa omasta lipusta paikkanumero., joillakin kentillä mennään eri portaita putkesta koneeseen, riippuen paikastasi koneessa.
      Ja ne pienet laput, jotka on niitattu boarding passiin, kannattaa säilyttää, nimittäin Manilassa tarkastetaan näistä lapuista, että jokaisella on omat matkatavarat, tämä tapahtuu ennen tullia.

    • Balicasag

      Tosiaan Balicasag on pieni saari Boholin lansipuolella ja oikein mukava paikka sesongin ulkopuolella rauhoittumiseen. Ainakin muutama vuosi sitten siella ei kuulunut matkapuhelun muualla kuin saaren keskella olevassa majakassa. Siella on myos hyvat vedet sukeltamiseen. Rannat saarella eivat ole parhaat mahdolliset, mutta kaiken kaikkiaan hieno paikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe