Hikkaduwaan 2 vkon päästä

RH

Olen Hikkaduwassa 20.3. alkaen. Muutama kysymys ennen matkaa:
- matka CMB:sta Hikkaduwaan kestää ilmeisesti 4-5 tuntia? Olen harkinnut sisäistä lentoa Colombosta Koggalaan. Ja Koggalasta sitten jollain kuljetuksella Hikkaduwaan. Onko hyvä suunnitelma? Ja miten pääsen Koggalasta Hikkaduwaan?
- Onko Hikkaduwassa rahannnostoautomaatteja vai saako rahaa vain Gallesta tms?
-Matkalle lähtöön on niin vähän aikaa, etten ehdi saamaan viisumia Suomesta käsin?Miten asia hoituu Colombon kentällä?

Ja toki kaikki Hikkaduwaa ja sen ympäristöä koskevat vinkit on tervetulleita :)

16

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ösdlösdllösdaas

      Ei lentokentältä ihan noin kauaa kestä Hikkaduwaan. Tai riippuu tietysti ruuhkista ja kelloajasta. 3 tuntia voisi olla hyvä aika. Uudella motarilla kulkee nykyään suurin osa autoista, mm. hitaat kuorma- autot ja pyöräilijät käyttävät rantareittiä.
      Nopein tapa olisi vaihtaa bussi henkilöautoon (tilattuun yksityistaxiin)

      Sisäinen lento??? En ole kuullutkaan Sri Lankan sisäisestä lennosta.
      Koggalaan voisi joku pienkoneella lentää, mutten usko tähänkään. Kyseinen kenttä on harrastajille, ei reittiliikenteelle. Unohda lentäminen pienkoneella ellet sitten halua siitä jotain extreame kokemusta. Kellä lomalla nyt kiire olisi?

      Hikkaduwasta saa nostettua/ vaihdettua rahaa. Viisumista en tiedä mitään. Itse aina tilasin sen Tukholman lähetystyöstä ja hyvissä ajoin, koska suomessa ei ollut Sri Lankan lähetystöä... Tuskin vieläkään.

      Hyvää matkaa

    • RH

      Kiitos vastauksesta!

      Eli hyppään bussiin kentältä.. Tuon sisäisen lennon bongasin Sri Lankan Airlinesin sivuilta... Hinta noin 50 eur. Mutta jos bussimatkakaan ei kestä tuon kauempaa, niin unohdan tosiaan lentosuunnitelman.

      Viisumiasiaan vielä kaipailen vastausta. Varasin lennot vasta hetki sitten, siksi en ole voinut hankkia viisumia etukäteen. Mutta soittelen suurlähetystöön ja tiedustelen sieltä asiaa.

    • Senanayake

      Viisumia nyky ajan taas lentokentältäkin saa,en siitä varma onko se maksu tai ilmainen......kyllä Sri lankan sisään lentoa myös nyky ajan mahdollisuus!Hikkaduwaan pääse alle pari tunnillakin uudesta mootori tiellä.no muuta kuin hyvää matka vaan,mä itselleni kandysta(Sri lanka).

    • ayubowan -83

      Tietoa Lankasta :
      Matka Bandaranaiken kentältä Colomboon saattaa kestää tunnin verran ( riippuu
      paljon ruuhkista ). Lentokenttä ei siis sijaitse Colombossa. CMB - Hikkaduwa-matka
      kestää vuorokauden ajasta riippuen 2 - 3 tuntia nykyään. Tähän reissuun suosittelen autovuokraa kuskin kera, homman voi hoitaa iisisti Suomesta käsin.
      Mainitsemasi lento Colombo-Koggala : en ole kuullut tällaisista, yksityisvesitasoja
      on tosin vuokrattavissa ISOLLA rahalla. Maan sisäistä lentoliikennettä kehitetään
      parhaillaan mm. parin uuden lentokentän rakentamisen muodossa ( yksityinen rahoituspuoli saatiin kuntoon, valtiolta ei rahaa pahemmin tällaisiin investointeihin heru ). Maan sisäinen matkustus hoituu hyvin busseilla ja junilla ( Colombon ja Mataran välinen raideosuus ollut remontissa jonkin aikaa, en tiedä onko tämä jo saatettu loppuun ). Auto kuski on helpoin eikä liian kallis kulkumuoto maassa.
      Toivottavasti tästä on jotain hyötyä matkaasi varten.

    • prasse

      tama ei ole hyvaa suunnitelma CMB tarkoita varamaa lentoasemlla...?
      nyt on motaritie colombosta Gallen asti(kottawasta alka) hikkaduwaan asti kesta noin 45, min voi aja 100km/tunti
      lentoasemmalta noin 2.3 tuntia...
      ei tarvitse varaa sisaissta lentoa koggalaaan asti
      koska pita aja takasin hikkaduwaan voi kesta noin 45min ja makasaa....
      on mahadollista raha nosta hikaduwassa outomaattin kauta,ja myos Gallessa
      varamaa visumia saa colombo L.A malta maksa noin 25 usD
      lissa teitoa,ja myos jerestaa retkia
      [email protected]

      • Se A -83

        Hyvä paikallinen retkiopas Prasse,

        CMB:lla tarkoitan Colomboa ( jos "suomenkieltäsi" yhtään ymmärsin..

        Moottoritie on kyllä, olen itsekin sillä ( suht´tyhjällä ) tiellä liikkunut.
        Matka Colombosta Hikkaduwaan ei suoriudu 100 km / tunnissa esim. paikallisten autojen ko. vauhtiin tottumattomien moottorien takia.Innokkaiden autoilijoiden ylikuumentuneita moottoreita on saanut jkv. todistella!
        Motari alkaa Kottawasta eikä sitä pitkin pääse Hikkaduwaan asti vaan rantatietä
        joutuu käyttämään kuitenkin osittain.


      • prasse
        Se A -83 kirjoitti:

        Hyvä paikallinen retkiopas Prasse,

        CMB:lla tarkoitan Colomboa ( jos "suomenkieltäsi" yhtään ymmärsin..

        Moottoritie on kyllä, olen itsekin sillä ( suht´tyhjällä ) tiellä liikkunut.
        Matka Colombosta Hikkaduwaan ei suoriudu 100 km / tunnissa esim. paikallisten autojen ko. vauhtiin tottumattomien moottorien takia.Innokkaiden autoilijoiden ylikuumentuneita moottoreita on saanut jkv. todistella!
        Motari alkaa Kottawasta eikä sitä pitkin pääse Hikkaduwaan asti vaan rantatietä
        joutuu käyttämään kuitenkin osittain.

        Hei Se
        mina teidan CMB terkoita Colombo
        mutta joku luulen lentokenta on ihan Colombossa
        mina tarkoitan lentokentalta colombonn noin yli 30km


    • sanna.

      Ja se viisumi! Vuoden alusta on tullu Sri Lankalle se sama viisumi kuin jenkkeihin. Sen voi hakea sähköisesti ennen matkaa ja maksaa.. hmm.. en muista. Ite oon lähössä sinne työharjotteluun vuoden lopussa! Can't wait!

    • hikkaduwa

      Kaikkein yksinkertaisin tapa matkustaa lentokentältä Hikkaduwaan on tilata taksi Hikkaduwasta, se maksaa euroissa noin 60, jos ottaa taksin lentokentältä, on maksu noin puolet kalliimpi. Taksit ovat ilmastoituja ja niihin mahtuu 6-8 henkilöä.
      Ajomatka kestää noin 3-4 tuntia riippuen liikenteestä, öisin matka saattaa taittua kahdessa tunnissa kun ei ole liikennettä.
      Jos olet seikkailija niin voit hypätä myös bussiin lentoasemalla ja vaihtaa Colombon bussiasemalla Hikkaduwaan menevään bussiin, voit jopa saada istumapaikankin hyvässä lykyssä. Juna on tällä hetkellä pois suljettu, koska rata etelään on uusintatyön alla, eikä junat siis kulje ollenkaan.
      Tulin Hikkaduwasta juuri kuukauden vaihteessa ja olen viettänyt siellä talvet useiden vuosien ajan. Luotettavan taksin voi varata puhelimella ja englannin kielellä numerosta 94777629470

      • hikkaduwa

        Sisäisiä lentoja Sri Lankassa ei ole ollenkaan, siis ainoat mahdollisuudet ovat bussi tai taksi Hikkaduwaan mennessä, päivällä kannattaa ajaa moottoritietä, siellä voi huoletta ajaa 100km./tunnissa, mutta ensimäiset n. 30km. joutuu ajamaan ruuhkaista vanhaa tietä ja loppumatkasta joutuu Hikkaduwan kohdalla kääntymään vanhalle paikallistielle, jota on n. 10km.
        Uudenaikaisen viisumin (30vrk.) saa myös Colombon lentokentältä, mutta se on kalliimpi kuin etukäteen hankittaessa, jolloin se on suomalaiselta 20 dollaria.


      • mhhh
        hikkaduwa kirjoitti:

        Sisäisiä lentoja Sri Lankassa ei ole ollenkaan, siis ainoat mahdollisuudet ovat bussi tai taksi Hikkaduwaan mennessä, päivällä kannattaa ajaa moottoritietä, siellä voi huoletta ajaa 100km./tunnissa, mutta ensimäiset n. 30km. joutuu ajamaan ruuhkaista vanhaa tietä ja loppumatkasta joutuu Hikkaduwan kohdalla kääntymään vanhalle paikallistielle, jota on n. 10km.
        Uudenaikaisen viisumin (30vrk.) saa myös Colombon lentokentältä, mutta se on kalliimpi kuin etukäteen hankittaessa, jolloin se on suomalaiselta 20 dollaria.

        Hei Hikkaduwa
        Olemme menossa kuukauden päästä omatoimimatkalle.
        Miten taksin hinnoittelu toimi siellä? Osaatko/osaako joku kertoa paljon kannatta maksaa taksimatkasta kentältä Colomboon hotellille?
        Onko siellä mittarit/ etukäteen sovittu hinta, tai sama systeemi, mikä muissa Aasian maissa


    • Pupsipuu

      Mulla lento lähtee 29.pv kohti Sri lankaa ja hikkaduwaa. Tää on nyt sitten neljäs kerta kun sinne meen. Itse olen aina mennyt taksilla, tai siis pakulla johon tosiaan mahtuu 6-8 henkeä. Hinta vaihtelee siinä 50-80 euron välillä, riippuen kuinka hyvän diilin saa :)

      Mutta yleisesti ei ole mitään mittareita, vaan tosiaan sovitaan hinta etukäteen. Colombon hinnoista en valitettavasti osaa sanoa, siellä kuitenkin vähän kalliimpaa olettaisin kuin Hikkaduwassa. Mut joku 100rupiaa/kilsa?

      Mutta esim mun systeri on tulossa nyt 29.1 Sri lankaan ja tuun sitä vastaan lentokentälle, että meitin kyydissäkin pääsisi Hikkaduwaan, jos sattuu aikataulut osumaan :)

      • mhhh1

        Kiitos vastauksesta ja kyydin tarjouksesta. itse löysin myöskin lentokentän viralliset sivut, missä on hinnat ja alueet tosi kattavasti. Aavistuksen verran hinnankampi,mikä olisi sovittu hinta.
        Me ollaan 29 päivä Dambullasta tulossa alas päin


      • Matkailijaperhe
        mhhh1 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta ja kyydin tarjouksesta. itse löysin myöskin lentokentän viralliset sivut, missä on hinnat ja alueet tosi kattavasti. Aavistuksen verran hinnankampi,mikä olisi sovittu hinta.
        Me ollaan 29 päivä Dambullasta tulossa alas päin

        Onko kenelläkään kokemusta junalla Hikkaduwasta Colomboon? Ensi talvena ajattelimme lähteä toisen kerran Sri Lankaan. Yhdessä blogissa kerrotaan junamatkan maksavan 0,60 €!
        http://maltaisenmaailman.kuvat.fi/blog/34/Sri Lanka & Delhi 30.1.-12.2.2011


    • alexis92

      Olin hikkaduwassa noin tasan vuosi sitten! Ja en keksi muuta kuin kehuja! Itse matkustin ensiksi Colomboon ja sieltä bussilla 4 tuntia hikkaduwaan. Hikkaduwa on kaunis paikka, jossa erinomaiset rannat. Paikalliset ovat todella ystävällisiä ja mukavia! Itsellä aina tapana tutustua paikallisiin, sillä heiltä suurimman tiedon ja näkemyksen paikasta saa, koska heillä tietenkin on enemmän kokemusta alueesta ja nähtävyyksistä. Tutustumalla paikallisiin oli matka paljon tuottoisampi! Pois lähtö oli tietenkin haikea, koska hyviä ystäviä siellä sain. Ehdottomasti matkustaisin uudelleenkin! Ilmapiiri hikkaduwassa on todella rauhallinen ja iloinen ottamatta huomioon sen kovaäänistä liikennettä. Tööttäämisen kanssa siellä ei todellakaan säästellä ja se on käytännössä koko kellon ympäri:D.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1017
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      920
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      851
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      848
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe