Kuinka moni itse vuokraava on tuon isännöitsijäntodituksen hankkinut? Itse en sellaista ole ikinä tilannut ja nyt vasta luin että se olisi ilmeisesti nykyään pakollinen.Onko näin?
Yksikään vuokranhakija ei ole sellaisen perään kysellyt,mutta jos kysyisi niin voisin siinä tapauksessa hankkia.
Isännöitsijäntodistus
18
3407
Vastaukset
- jhftydrdsu
Yleensa sosiaalitoimiston kautta tulonsa saava tarvitsee ko todistuksen.
Asumistuki kai vaatii sen myos.
Jos sinulle ei tule vastaavaa vuokralaista-et sellaista kaytannossa tarvitse. - Wilperii
Ihan höpöjä juttelet. Taisi sinulla mennä sekaisin isännöitsijäntodistus ja talonkirjaote.
Isännöitsijäntodistus on ainoa dokumentti jolla voi todistaa että on oikeasti oikeutettu antamaan asunnon vuokralle. Lisäksi siitä ilmenee lähiaikojen mahdolliset remontit.
Solmisitko sinä vuokrasopimuksen ihmisen kanssa joka ei ole osoittanut oikeuttansa antaa asunto vuokralle? Maksaisitko hänelle vuokravakuuden? Antaisitko hänelle sotusi?- kvroa
Kysyin muiden vuokranantajien toimintatapaa?Oletko vuokranantaja?
Koska yksikään vuokranhakija ei ole sen perään kysellyt,niin mietin vain että onko yleisessä käytössä yksityisillä vuokranantajilla? kvroa kirjoitti:
Koska yksikään vuokranhakija ei ole sen perään kysellyt,niin mietin vain että onko yleisessä käytössä yksityisillä vuokranantajilla?Ja minä vastasin asiallisesti. Itse päätät miten asiallisille vuokralaisille vuokraat... :)
- no huh huh
kvroa kirjoitti:
Koska yksikään vuokranhakija ei ole sen perään kysellyt,niin mietin vain että onko yleisessä käytössä yksityisillä vuokranantajilla?Sinäkö täällä päätät kuka saa kirjoittaa ja vastata? Antoiko joku sinulle luvan kysellä täällä yhtään mitään?
- no huh huh
no huh huh kirjoitti:
Sinäkö täällä päätät kuka saa kirjoittaa ja vastata? Antoiko joku sinulle luvan kysellä täällä yhtään mitään?
Aloittajan kannattaisi siirtyä johonkin suljettuun keskusteluryhmään niin muut ei häiritsisi
- kvroa
Tässä taas huomaa että oikeasti täällä ei ole vuokranantajia kirjoittelijoina kovinkaan paljoa koska yksikään sellainen ei ole vielä vastannut kysymykseeni. Olen viime aikoina huomannut että täällä ei asiallista keskustelua saa mitenkään aikaiseksi.
- turhia menoja
Täällä häiriköi kaikenlaista mielipiteensä kertojaa, ei tiedon, yksi typerimmistä on LKV_välittäjähörhö, joka on jossakin ketjussa tunnustanut asuvansa vuokralla ja sen huomaa jutuista. Ei asuisi vuokralla, jos osaisi asiansa.
Alkuperäiseen kysymykseen, en ole koskaan tuota isännöitsijätodistusta hankkinut vuokralaista varten, ei sellaista tarvitse edes sossun ja kelan asiakkaan kohdalla, eikä kukaan ole koskaan kysynyt. Jos kyselee, katsotaan toinen tilalle, jos ei halua kuluja korvata. - ex-vuokralainen
turhia menoja kirjoitti:
Täällä häiriköi kaikenlaista mielipiteensä kertojaa, ei tiedon, yksi typerimmistä on LKV_välittäjähörhö, joka on jossakin ketjussa tunnustanut asuvansa vuokralla ja sen huomaa jutuista. Ei asuisi vuokralla, jos osaisi asiansa.
Alkuperäiseen kysymykseen, en ole koskaan tuota isännöitsijätodistusta hankkinut vuokralaista varten, ei sellaista tarvitse edes sossun ja kelan asiakkaan kohdalla, eikä kukaan ole koskaan kysynyt. Jos kyselee, katsotaan toinen tilalle, jos ei halua kuluja korvata.Entisenä moninkertaisena vuokralaisena taas toteaisin että olen itse hankkinut aina tarvittaessa isännöintitodistuksen kelaa tai sossua varten, milloinkaan en ole saanut sitä vuokraisännältä
- 77899555555222222222
ex-vuokralainen kirjoitti:
Entisenä moninkertaisena vuokralaisena taas toteaisin että olen itse hankkinut aina tarvittaessa isännöintitodistuksen kelaa tai sossua varten, milloinkaan en ole saanut sitä vuokraisännältä
Pitää kait se isännöitsijäntodistus olla vuokratukea hakiessakin. Siitä näkee asunnon neliöt. Ainakin ennen se oli niin että yksinään ei saanut asumistukea kuin vissille neliömäärälle. Saattaa kyllä olla tämä käytäntö muuttunut. Taitaa olla nykyään vaan maksimivuokra jolle tukea saa, en ole tämän asian kanssa ollut missään tekemisissä aikoihin.
- voi voivoi
kuka haluaisi kuulla sinun omahyväistä mielipidettäsi?
- dodiiiiii
Eipä ole minunkaan kohdalla kukaan kysellyt isännöitsijätodistusta. Olen aina vuokrannut työssä käyvälle hakijalle. Olen myös kertonut rehellisesti tulevista remonteista, jottei tarvitse sitten tapella myöhemmin mahdollisten vuokranalennus vaatimusten suhteen tai vuokralainen vaihdu pian. Tarjoan myös isännöitsijän numeroa jos remonteista tulee enemmänkin juttua.
Yleensä soitan isännöitsijälle ensin ennen vuokraamista ja kyselen kuulumiset. Viime aikoina ovat laittaneet sähköpostiin 5 vuoden suunnitelman remonteista, jonka olen sitten sähköpostilla lähettänyt vuokralaiselle ennen sopimuksen allekirjoitusta. Ei pääse sitten väittämään ettei jotain kerrottu hänelle etukäteen. - vuokraaanantaja
Kopio osakekirjasta ja sen siirto kertoo myös omistajan.
On esitettävä energiatodistus, ei isänn. tod.
Hyvä kertoa 5 v. pts.
Kun on avoin ja rehellinen eikä salattavaa voi pyytää kiinn. vuokralaista soittamaan isännöitsijälle!
Jos on epäreilu vuokranantaja niin ehkä isänn. kuulee asiasta.
Itseäni inhottaa ne vuokranant. jotka epärehellisesti maalauttavat tai muuten pidättävät ''muka-rahaa'' vakuudesta. Vuokralaisten tulisi hanakammin tehdä tutkintapyyntöjä, ei maksa mitään.
Itse olen rehellinen vuokranantaja jo kymmeniä sopimuksia thenyt- ei koskaan valitusta!- olet jo säälittävä
Kopio osakekirjasta ei todista asunnon nykyisestä omistajasta mitään.
Mitä helvettiä vuokralainen tekee energiatodistuksella ja miksi tämä sen maksaisi?
Vuokralainen kantelee vuokranantajasta isännöitsijälle, mitä hyötyä?
Vuokralaisen tulisi hanakammin tehdä tutkintapyyntöjä poliisille?
Miksi kukaan vuokranantaja neuvoo noin idioottimaisia?
Et varmasti ole vuokranantaja, sinusta ei ole sellaiseen, vaan olet palstan nimim. Välittäjä_LKV, joka on katkeroitunut koko maailmalle, kun mikään ei onnistu, oma asunto mennyt pakkohuutokauppaan ja velkaa loppuelämäksi. olet jo säälittävä kirjoitti:
Kopio osakekirjasta ei todista asunnon nykyisestä omistajasta mitään.
Mitä helvettiä vuokralainen tekee energiatodistuksella ja miksi tämä sen maksaisi?
Vuokralainen kantelee vuokranantajasta isännöitsijälle, mitä hyötyä?
Vuokralaisen tulisi hanakammin tehdä tutkintapyyntöjä poliisille?
Miksi kukaan vuokranantaja neuvoo noin idioottimaisia?
Et varmasti ole vuokranantaja, sinusta ei ole sellaiseen, vaan olet palstan nimim. Välittäjä_LKV, joka on katkeroitunut koko maailmalle, kun mikään ei onnistu, oma asunto mennyt pakkohuutokauppaan ja velkaa loppuelämäksi.Minä en ole katkeroitunut koko maailmalle, oletko sinä? Minulla ei myöskään ole mennyt yhtään asuntoa pakkohuutokauppaan, onko sinulla.
Olet aivan oikeassa siinä, ettei osakekirjan kopio todista mitään oikeudesta antaa asunto vuokralle, sinä varmaan osaat avata asian tarkemman sisällön :)
- MarjaLeena42
Isännöitsijätodistuksen sisältö: https://www.vuokraisanta.fi/vuokraisanta/kiinteistoalan_tietopankki/asunnot_-_osto_myynti_ja_vuokraus/asunnon_ostaminen/asunnon_ostajan_muistilista/isännöitsijäntodistus
- riippuu tilanteesta
Antaessani muinoin asunnnon välitettäväksi, välittäjä halusi isännöitsijäntodistuksen ensimmäisellä kerralla, ei sitten enää seuraavilla kerroilla.
Kun viimeksi itse esittelin asuntoa vuokralaisehdokkaille, he tapasivat poislähtevät vuokralaiset, eikä syntynyt mitään keskustelua, onko minulla oikeutta vuokrata a.o. asuntoa.
Kyllä asiallista olisi, jos isännöitsijäntodistus olisi näytettävissä. Ei siinä tarvita energiatodistusta, vain omistajuuden osoittava paperi.
Samoin kummankin osapuolen pitäisi näyttää henkilöllisyystodistus viimeistään sopimusta tehtäessä.
Saattaahan se tuleva vuokralainenkin käyttää jonkun muun sosiaaliturvanumeroa.
Ja aina tarkistan luottotiedot. Kustannukset saa vähentää verotuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279