Zyxel P-870HN-51b DSL valo keltaisena??

Xyzel

Niin semmoista kysyisin että miksiköhän kyseisessä purkissa Zyxel P-870HN-51b on DSL valo keltaisena. Laitoin Soneran valokuitu liittymän, ja enpä noista modeemin asetuksista tiedä, että onko jokin asetus pielessä. Ohjeessa ainakin oli, että vihreänä kuuluis palaa, niin kuin on edellisässäkin modeemeissa minulla vihreänä loistellut valot Kiitos

10

1548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yellowlight

Käyttöohjeessa varmaan kerrotaan . Lue sieltä: Kiitos!

• Xyxel

Sepä se kun ei kerrottu, ja olen googlettanut moneen kertaan, mutta en ole vastausta löytänyt sen takia täältä kyselin.

• ehkä kannattaisi

"Zyxel P-870HN-51b on DSL valo keltaisena. Laitoin Soneran valokuitu liittymän"

opetella eri tekniikoiden väliset erot. ADSL-tekniikkaa ei käytetä mitenkään kuituverkoissa.

• Kunhan kysyin

Mitä väliä minun on opetella. Minulle netin käyttössä riittää kun se vaan pelaa. Ei tarvi opetella kaikkea. Riittää kun koneet asennan ja huollan. Kunhan vaan kysyin miellenkiinnon vuoksi teiltä viisammilta dsl valosta, sekin ehkä tiedon hakua?Ei häiritse vaikka onkin valo keltaisena. Netti pelaa silti.

• Sep-phoh

Jos valo on keltainen, laatikko käyttää VDSL linjaa. Jos vihreä, käytössä on ADSL linja.
      Eli toimii niinkuin pitääkin.

• Sep-phoh

Toisinsanoen keltainen valo meinaa että käytössä on valokuitu, vihreä taasen tarkoittaa että käytössä on normi kuparilanka.

• Niinpä niin
        Sep-phoh kirjoitti:

Toisinsanoen keltainen valo meinaa että käytössä on valokuitu, vihreä taasen tarkoittaa että käytössä on normi kuparilanka.

Kiitos tulihan se sieltä: näinhän se selittyykin:) No kaikki sitten ok.

• petteris2
        Sep-phoh kirjoitti:

Yleensä huoneistoihin tulee joko VDSL tai ADSL kuparia pitkin talojakamosta. Jakamoon voi sitten tulla optinen kuitu eli jakomossa on VDSL tai ADSL kytkimiä, joista lähtee kierretty kuparikaapelipari asuntoihin.
        Voi myös olla niin, että ADSL modeemi menee lähimpään puhelinkeskukseen saakka kuparilla. Keskuksessa on operaattorin ADSL kytkin (D-SLAM).
        VDSL tulee todnäk aina taloon kuidulla, koska yhteysetäisyys kuparipiuhoilla on lyhyempi kuin ADSL tekniikalla.

• Realisti777

Sama ongelma. Pc portti keltaisena. Muut vihreänä. Eli miten se selittyy että soneran 100meganen muuttuu adsl linjaksi Pc:n ulostuloon? Muissa on digiboxi,xboxi. Ne siis vihreänä

• puhdistaheti

Siitepölyä portissa. Putsaa äkkiä ettei kone muutu raskaaksi. Sitten ei suju työt enää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe