Mikä ois hyvä ja halpa ompelukone tavalliselle kotona ompelevalle
hyvä ompelukone
12
8602
Vastaukset
- mummeliina
Tilaa Karnaluksista Janomen peruskone saat alle 200 eurolla hyvän koneen.
Tai osta vanha malli Berninan kone- husovarnatar
Mene ompelukonekauppaan ja kysy esim. vaihdossa tulleita, käytettyjä ja huollettuja, useimmiten jopa takuukoneita, Husqvarna, Pfaff, Bernina...
Kysy myös ilmainen käyttöopastus ja käyttö-huolto-ohjekirja mukaan.
Edullista löytyy.Muista, mitä keveämpi kone, sen heppaisempi (muoviosia paljon).
- :)
Osta kirppikseltä ilman käyttöohjetta ja kysele sit täältä semmosta, jos et osaa ommella kuin suoraa ja siksakkia:)
- KaarinaMess
Mulla kokemuksia koneista ja sanoisin että jos ostat käytetyn
ehdottomasti Pfaff tai Bernina, ei missään tapauksessa huskia, huskin käytetyt
tulevat vaihtoon koska aina jotain vikaa.....en suosittele- nx
En suosittele ostamaan käytettyä ompelukonetta, uusia saa niin halvalla, Singerin peruskone jollet tarvitse muuhun kuin vaatteiden ompeluun ja korjaukseen.
- yksin
Bernina activa ihan peruskone on tosi hyvä. Ostin siihen lisäosana napinläpijalan.
- huoltoketju
Käytetty ompelukone on ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin uusi kiinalainen. Lähes kaikki merkit 80-luvulta ja osa 90-luvulta ovat tosi laadukkaita. Parhaita ovat Bernina, husqvarna, pfaff, elna, janome, singer, toyota, riccar sekä brother. Muut merkit ovat ehkä jotain tusinatavaraa, joihin on laitettu joku merkkilätkä. Olen huoltanut koneita 27 vuotta työkseni ja suosittelen ostamaan koneen ompelukoneliikkeestä, jossa annetaan takuu käytetyllekin koneelle. Jos löydät jostain vanhan koneen halvalla ,niin kannattaa katsoa ettäsiinä on kaikki osat. Varaosat ovat nykyään erittäin kalliita. Eli ekoteko on huollattaa vanha kone ammattitaitoisella huoltomiehellä, kuin se että ostaa uuden kiinalaisen!!!!
- Olga
Oisko jollakulla kokemusta bernina minimaticista? Saisin semmosen halvalla, mutta en tiiä onko se hyvä.
Mulla oli anopin vanha rautabernina lainassa pitkään ja se oli todella hyvä. Kaverin Husqvarna myös pelitti lainassa loistavasti. Molemmat koneet kuitenkin "kutsuttiin kotiin". Tappelin singereitten kanssa vuosia (2kpl) - ostin lopulta Husqvarnan Viking Emeraldin - maksoi maltaita, mutta eipä ole tarvinnut enää koneen kanssa kiroilla ;)
Husqvarna, Bernina, Pfaff - käytettynä ja huollettuna olisi mun suositusItse en ole käytettynä ostanut,vielä.
Osamaksulla olen kaikki koneeni ostanut ja olen ollut tyytyväinen.
Viimeisin ostos muutama vuosi sitten perusompeluun oli Janome indigo 14.
Jaksaa ommella paksumpaakin matskua.
Ainoa missä ei pelitä,on ohuet,joustavat keinokuitukankaat.
Tällaisessa materiaalissa neula nostaa kankaan mukanaan ylös eikä tikkiä siihen kohtaan synny.
Ja käytin sentään ohuinta mahdollista neulaa,joka oli tarkoitettu joustaville materiaaleille.
Ainoa huono puoli niin mahtavassa koneessa.
Tämä kun ompelee jopa nahkaa....- kiirsi
Mummellina
Tuotko Janomesi takuuhuoltooon Musyamael? - Anonyymi
Minä ostin joku aika sitten Pfaff 160 koneen. Olen katsonut Brother innovis 15 konetta, jossa hyvä opetusvideo täällä netissä. Kumpi on parempi. otan nielelläni vastauksia tänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904302
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382602Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1062448Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082228Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321935
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1961609Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607- 291588
- 791396