hyvä ompelukone

asdfgggg

Mikä ois hyvä ja halpa ompelukone tavalliselle kotona ompelevalle

12

9631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummeliina

      Tilaa Karnaluksista Janomen peruskone saat alle 200 eurolla hyvän koneen.
      Tai osta vanha malli Berninan kone

      • husovarnatar

        Mene ompelukonekauppaan ja kysy esim. vaihdossa tulleita, käytettyjä ja huollettuja, useimmiten jopa takuukoneita, Husqvarna, Pfaff, Bernina...
        Kysy myös ilmainen käyttöopastus ja käyttö-huolto-ohjekirja mukaan.
        Edullista löytyy.Muista, mitä keveämpi kone, sen heppaisempi (muoviosia paljon).


    • :)

      Osta kirppikseltä ilman käyttöohjetta ja kysele sit täältä semmosta, jos et osaa ommella kuin suoraa ja siksakkia:)

    • KaarinaMess

      Mulla kokemuksia koneista ja sanoisin että jos ostat käytetyn
      ehdottomasti Pfaff tai Bernina, ei missään tapauksessa huskia, huskin käytetyt
      tulevat vaihtoon koska aina jotain vikaa.....en suosittele

      • nx

        En suosittele ostamaan käytettyä ompelukonetta, uusia saa niin halvalla, Singerin peruskone jollet tarvitse muuhun kuin vaatteiden ompeluun ja korjaukseen.


    • yksin

      Bernina activa ihan peruskone on tosi hyvä. Ostin siihen lisäosana napinläpijalan.

    • huoltoketju

      Käytetty ompelukone on ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin uusi kiinalainen. Lähes kaikki merkit 80-luvulta ja osa 90-luvulta ovat tosi laadukkaita. Parhaita ovat Bernina, husqvarna, pfaff, elna, janome, singer, toyota, riccar sekä brother. Muut merkit ovat ehkä jotain tusinatavaraa, joihin on laitettu joku merkkilätkä. Olen huoltanut koneita 27 vuotta työkseni ja suosittelen ostamaan koneen ompelukoneliikkeestä, jossa annetaan takuu käytetyllekin koneelle. Jos löydät jostain vanhan koneen halvalla ,niin kannattaa katsoa ettäsiinä on kaikki osat. Varaosat ovat nykyään erittäin kalliita. Eli ekoteko on huollattaa vanha kone ammattitaitoisella huoltomiehellä, kuin se että ostaa uuden kiinalaisen!!!!

    • Olga

      Oisko jollakulla kokemusta bernina minimaticista? Saisin semmosen halvalla, mutta en tiiä onko se hyvä.

    • Mulla oli anopin vanha rautabernina lainassa pitkään ja se oli todella hyvä. Kaverin Husqvarna myös pelitti lainassa loistavasti. Molemmat koneet kuitenkin "kutsuttiin kotiin". Tappelin singereitten kanssa vuosia (2kpl) - ostin lopulta Husqvarnan Viking Emeraldin - maksoi maltaita, mutta eipä ole tarvinnut enää koneen kanssa kiroilla ;)

      Husqvarna, Bernina, Pfaff - käytettynä ja huollettuna olisi mun suositus

    • Itse en ole käytettynä ostanut,vielä.
      Osamaksulla olen kaikki koneeni ostanut ja olen ollut tyytyväinen.
      Viimeisin ostos muutama vuosi sitten perusompeluun oli Janome indigo 14.
      Jaksaa ommella paksumpaakin matskua.
      Ainoa missä ei pelitä,on ohuet,joustavat keinokuitukankaat.
      Tällaisessa materiaalissa neula nostaa kankaan mukanaan ylös eikä tikkiä siihen kohtaan synny.
      Ja käytin sentään ohuinta mahdollista neulaa,joka oli tarkoitettu joustaville materiaaleille.
      Ainoa huono puoli niin mahtavassa koneessa.
      Tämä kun ompelee jopa nahkaa....

    • kiirsi

      Mummellina
      Tuotko Janomesi takuuhuoltooon Musyamael?

    • Anonyymi

      Minä ostin joku aika sitten Pfaff 160 koneen. Olen katsonut Brother innovis 15 konetta, jossa hyvä opetusvideo täällä netissä. Kumpi on parempi. otan nielelläni vastauksia tänne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe