Hei,
Tarkoitus matkustaa Helsingistä Kööpenhaminan kautta Eurooppaan - Blue1 ja SAS lennot.
Lievästi liiikunta esteinen matkustaja kun olen (mahdoton kantaa juuri mitään painavampaa), olen yrittänyt etsiä eri vaihtoehtoja matkatavaroiden kuljetukseen.
Ruumaan tulisi yksi matkalaukku, sitten on mukana käsilaukku, läppäri. Salliiko Blue1 nama kaksi käsimatka tavaroiksi?
Yhdeksi vaihtoehdoksi ajattelin ottaa pienikokoisen matkiksen, joka mahtuisi käsimatkatavarana, jonne sitten sulloa kentällä käsilaukku ja läppäri, ja takkini. ja vetää sitä mukanani.
Blue1 ei pysty tarjoamaan mitään ns. apua kuljettaa painavampia tavaroita portilta koneeseen. Olen aivan epätoivoinen! Matka on äkkilähtö, perhesyistä.
Matkatavarat
3
482
Vastaukset
- zzzzz<zz
1 käsimatkatavara, sanotaan sivuilla aika selvästi. Ota kassi, johon mahtuu sekä läppäri että käsilaukku, mutta varmista, että kassi mahtuu annettuihin ulottuvuus- ja painorajoihin:
http://www.blue1.com/fi/fi/Matkustusinfo/Matkatavaraohje/Kasimatkatavara/
Lentoyhtiöt ja lentoasemat ovat velvollisia tarjoamaan määrätynlaista apua mm. liikuntaesteisille matkustajille, ks. EU-asetusta 1107/2006,
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:204:0023:003:fi:PDF
Vähän tulkinnanvaraista, mutta matkatavaroiden kantaminen portilta koneeseen ei taida kuulua sellaisen avun piiriin. Jos käsimatkatavaraa on niin paljon, ettei sitä jaksa kantaa, on parempi suosiolla ottaa vähemmän käsimatkatavaraa. - esses
Kiitos. Käsimatkatavaraa ei todella ole paljon, käsilaukku vain missä paperini ja lääkkeet, ja lippu ja passi. Vaan tuo läppäri ... on ongelma ja tarvitsen sen mukaani.
- DDR
Kyllä Helsinki minun mielestä kuuluu Eurooppaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014224- 2443374
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792295Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851963Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391609- 1381270
- 151228
- 481208
- 991131