Hei,
Tarkoitus matkustaa Helsingistä Kööpenhaminan kautta Eurooppaan - Blue1 ja SAS lennot.
Lievästi liiikunta esteinen matkustaja kun olen (mahdoton kantaa juuri mitään painavampaa), olen yrittänyt etsiä eri vaihtoehtoja matkatavaroiden kuljetukseen.
Ruumaan tulisi yksi matkalaukku, sitten on mukana käsilaukku, läppäri. Salliiko Blue1 nama kaksi käsimatka tavaroiksi?
Yhdeksi vaihtoehdoksi ajattelin ottaa pienikokoisen matkiksen, joka mahtuisi käsimatkatavarana, jonne sitten sulloa kentällä käsilaukku ja läppäri, ja takkini. ja vetää sitä mukanani.
Blue1 ei pysty tarjoamaan mitään ns. apua kuljettaa painavampia tavaroita portilta koneeseen. Olen aivan epätoivoinen! Matka on äkkilähtö, perhesyistä.
Matkatavarat
3
494
Vastaukset
- zzzzz<zz
1 käsimatkatavara, sanotaan sivuilla aika selvästi. Ota kassi, johon mahtuu sekä läppäri että käsilaukku, mutta varmista, että kassi mahtuu annettuihin ulottuvuus- ja painorajoihin:
http://www.blue1.com/fi/fi/Matkustusinfo/Matkatavaraohje/Kasimatkatavara/
Lentoyhtiöt ja lentoasemat ovat velvollisia tarjoamaan määrätynlaista apua mm. liikuntaesteisille matkustajille, ks. EU-asetusta 1107/2006,
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:204:0023:003:fi:PDF
Vähän tulkinnanvaraista, mutta matkatavaroiden kantaminen portilta koneeseen ei taida kuulua sellaisen avun piiriin. Jos käsimatkatavaraa on niin paljon, ettei sitä jaksa kantaa, on parempi suosiolla ottaa vähemmän käsimatkatavaraa. - esses
Kiitos. Käsimatkatavaraa ei todella ole paljon, käsilaukku vain missä paperini ja lääkkeet, ja lippu ja passi. Vaan tuo läppäri ... on ongelma ja tarvitsen sen mukaani.
- DDR
Kyllä Helsinki minun mielestä kuuluu Eurooppaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1125468Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku413665Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖523495Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle933348- 811887
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt341777450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1341667Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.431619Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531326- 161189