torakkakammo

Anne

Moi!Tässä yks torakkakammoinen kyselee paikkoja mis niitä ei välttämättä tarviis nähdä...Onko esim. Bulgariassa?
Oisin vastauksista tosi kiitollinen,koska niiden perusteellakin matkakohde valitaan.. =)

30

14149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siguli

Huippuvuorilla niitä tietääkseni ei esiinny, lähes kaikkialla muualla siitä etelään kylläkin. Jos tosiaan kammoat hyönteisiä noin paljon, on viisainta unohtaa Suomea eteläisemmät kohteet kokonaan.

• tiuku

valitettavasti niitä löytyy kaikkialta missä lämmintä!!! Onhan niitä meillä täällä suomessakin(helsingissä)... Niihin pitää vaan tottua jos mielit lämpimään!!! Onneksi ne eivät tee mitään ihmisille,mutta ovathan ne iljettäviä...Hiuslakkapullo mukaan!! ;)

• Sitä sattuu

Alpeilla tuskin esiintyy? Muita mahdollisia paikkoja lienevät Grönlanti ja Etelä-Manner.

• Anne
        Sitä sattuu kirjoitti:

Alpeilla tuskin esiintyy? Muita mahdollisia paikkoja lienevät Grönlanti ja Etelä-Manner.

No kai se on sit vaan psyykattava itsensä ettei ihan heittäydy hotellin parvekkeelta ulos jos torakoita näkyy... ;)
        Joittenkin "kauhukertomusten" jälkeen nää Suomen hyönteiset tuntuu ihan kivoilta otuksilta....
        Kiitti vastauksista! *menee kehittelemään torakka-ansoja*

• tiuku
        Anne kirjoitti:

No kai se on sit vaan psyykattava itsensä ettei ihan heittäydy hotellin parvekkeelta ulos jos torakoita näkyy... ;)
        Joittenkin "kauhukertomusten" jälkeen nää Suomen hyönteiset tuntuu ihan kivoilta otuksilta....
        Kiitti vastauksista! *menee kehittelemään torakka-ansoja*

Kannattaa ottaa hiuslakkapullo mukaan ja kun näet hotellissa torakan suihkutat sitä...Se jäykistyy ja kuolee ja sitten vain vedät sen alas vessanpöntöstä...Tätä kuulemaani neuvoa en ole vielä päässyt itse testaamaan mutta täytyypä kokeilla elokuussa kun matkaan Playa del inglesiin... :)

• lisko
        tiuku kirjoitti:

Kannattaa ottaa hiuslakkapullo mukaan ja kun näet hotellissa torakan suihkutat sitä...Se jäykistyy ja kuolee ja sitten vain vedät sen alas vessanpöntöstä...Tätä kuulemaani neuvoa en ole vielä päässyt itse testaamaan mutta täytyypä kokeilla elokuussa kun matkaan Playa del inglesiin... :)

Voin antaa vinkin. Olin aikoinani töissä Tansaniassa siellä asunnossani oli erilaisia "ötököitä" mukaan lukien torakat jotka yön pimeinä tunteina heräsivät eloon piilopaikoistaan.Valaistus pitää ne loitolla.Mutta meillä ei aina ollut sähköä saatavilla, niin hankin makuuhuoneeseeni liskoja jotka pitivät niin torakat kun muutkin ötökät kurissa oli tietenkin kiusallista herätä yöllä kun lisko luikerteli vatsan päällä.. mutta kaikkeen tottuu myös torakoihin ei ne mitään tee.
        Hauskaa lomaa.

• fobia
        tiuku kirjoitti:

Jos olet menossa Inglesiin,ota 10 pulloa tiukasti kiinnittävää hiuslakkaa mukaan torakoita vastaan, sillä siellä niitä todella kuhisee ja pääset testaamaan tätä konstia. Mutta ehkä oikea torakkamyrkky olis tehokkaampi. Ollessamme Inglesissä myrkytimme huoneen joka kerta kun lähdimme ulos ja tukimme yöksi aina ovenraot sekä jätimme valot palamaan. Mutta silti.....

• dippii
        fobia kirjoitti:

Jos olet menossa Inglesiin,ota 10 pulloa tiukasti kiinnittävää hiuslakkaa mukaan torakoita vastaan, sillä siellä niitä todella kuhisee ja pääset testaamaan tätä konstia. Mutta ehkä oikea torakkamyrkky olis tehokkaampi. Ollessamme Inglesissä myrkytimme huoneen joka kerta kun lähdimme ulos ja tukimme yöksi aina ovenraot sekä jätimme valot palamaan. Mutta silti.....

mitä itse olen ollut inglesissä, niin ainoatakaan torakkaa en ole nähnyt (ehkä ollut tuuri), en myöskään bulgariassa ja egyptissä, vaikka kummassakin asuin 3 kk

• tiuku
        dippii kirjoitti:

mitä itse olen ollut inglesissä, niin ainoatakaan torakkaa en ole nähnyt (ehkä ollut tuuri), en myöskään bulgariassa ja egyptissä, vaikka kummassakin asuin 3 kk

Kun olin viime joulukuussa inglesissä kadut "kuhisivät" yö aikaan torakoita...Niitä oli ja PALJON! Olen matkustellut useissa kohteissa esim.välimerellä ja MISSÄÄN en ole törmännyt sellaiseen määrään torakoita!!! Ei niitä vilkkailla pääteillä ollut, eikä päivisin ollenkaan, mutta kun meni illalla hiukan syrjäisemmälle kadulle(keskustassa) niin torakoita vilisti ristiin rastiin...Ja varmasti kaikki jotka nukkuivat sen kadun hotelleissa heräsivät meidän kiljuntaan ;)

• fobia
        tiuku kirjoitti:

Kun olin viime joulukuussa inglesissä kadut "kuhisivät" yö aikaan torakoita...Niitä oli ja PALJON! Olen matkustellut useissa kohteissa esim.välimerellä ja MISSÄÄN en ole törmännyt sellaiseen määrään torakoita!!! Ei niitä vilkkailla pääteillä ollut, eikä päivisin ollenkaan, mutta kun meni illalla hiukan syrjäisemmälle kadulle(keskustassa) niin torakoita vilisti ristiin rastiin...Ja varmasti kaikki jotka nukkuivat sen kadun hotelleissa heräsivät meidän kiljuntaan ;)

Täysin sama kokemus minulla. Ikinä ei enää Inglesiin,se oli maanpäällinen helvetti ja loma oli täysin pilalla. Kyllä niitä oli muuten keskustassakin,hotelleissa ja KAIKKIALLA ilta-ja yöaikaan

• GHIA
        fobia kirjoitti:

Täysin sama kokemus minulla. Ikinä ei enää Inglesiin,se oli maanpäällinen helvetti ja loma oli täysin pilalla. Kyllä niitä oli muuten keskustassakin,hotelleissa ja KAIKKIALLA ilta-ja yöaikaan

Kyllä,näin on!Meillä oli neljän tähden hotelli,joka oli ihan viimeisen päälle,silti yöllä torakat tuli oven raoista sisään.ja nimenomaan kaduilta.yöllä kun pimeällä kadulla käveli,joka askeleen alla kuului ritinää kun astuin torakoiden päälle!

• Maza

Eniten on torakoita Teneriffalla, mutta kyllä niihin voi törmätä melkein missä vaan.

- Jätä yöllä valot johonkin, koska ötökät eivät pidä siitä
      - Pidä lavuaarien korkit kiinni yölläkin
      - Laita kaikki ruokatavarat piiloon. Jos mahtuvat niin laita kaikki jääkaappiin.

Teneriffalla saa hotellin respasta myrkkyä, jos nämä veitikat tekevät hyökkäyksen.

• fobia

Italiassa, Toscanassa en nähnyt yhtään torakkaa. Myöskään en Kyproksella,Limassolissa nähnyt,en Duprovnikissa Kroatiassa enkä myöskään ihmeekseni Indonesian Balilla nähnyt yhtään ainutta torakkaa.

• Klaus

Torakoita nähnyt paljon: Teneriffa
        Torakoita muutamia: Sunny Beach
        ei torakoita: Mallorca, Rhodos, Faro, Cattolica, Costa Del Sol

• Bali

Balilla torakoita. Itse asiassa suurin torakka, jonka näin oli viiden tähden hotellissamme (Bali Bintang) kylpyhuoneessa. Kun laitoin juomalasin päälle, niin juuri ja juuri ruumis sopi lasin alle - jalat jäivät ulkopuolelle. Jätin sen henkilökunnalle muistoksi - elävänä. Kreikassa oli myös, mutta muualla en ole niihin törmännyt. Eli kyllähän niitä lähes jokaisessa etelän kohteessa on, mutta ei niitä aina näe.

• tiuku
        Klaus kirjoitti:

Torakoita nähnyt paljon: Teneriffa
        Torakoita muutamia: Sunny Beach
        ei torakoita: Mallorca, Rhodos, Faro, Cattolica, Costa Del Sol

Kyllä on torakoita Rhodoksella... Meidän hotellihuoneessa vilisti yksi öy kun tultiin sinne julmetun ISO torakka...Ei oikein uni meinannut sen jälkeen tulla... :(

• Klaus
        tiuku kirjoitti:

Kyllä on torakoita Rhodoksella... Meidän hotellihuoneessa vilisti yksi öy kun tultiin sinne julmetun ISO torakka...Ei oikein uni meinannut sen jälkeen tulla... :(

Niin, kyllähän se paljon hotellistakin on kiinni, että onko torakoita vai ei......
        eli hotellintasolla ja sijainnillakin on vaikutusta torakoiden esiintymiseen.

• Matkaltaja

Pääsinpä muutama vuosi sitten pistäytymään Bora Bora Yacht Clubilla, Ranskan Polynesiassa (Tahitin lähisaarella). Baari oli sillä hetkellä jokseenkin tyhjä. Vaimoni ollessa naistenhuoneessa tunsin käsivarrellani oudon kosketuksen. Gekko! Sellainen sisiliskoa muistuttava otus, suunnilleen samankokoinenkin. Otus vilisti sitten kyynärvarttani pitkin pöydälle ja kävi nuuhkimassa Maïthaï-lasini jalkaa (ei sentään pyrkinyt lasiin!). Hetken päästä liskoja oli pöydällä oikein kaksittain. Vaimoni palattua olivat otukkeet ehtineet jo poistua pöydältä, mutta toinen veikisteli meille vielä seinällä (gekko pystyy liikkumaan pystysuoria pintoja pitkin; sillä on uskomattomaat tarttumaelimet jaloissaan!).

Paikallisille gekko on mieluisa vieras, koska se syö hyönteisiä ja on itsessään harmiton.

• Zepe

Lasketko gekkon torakoihin vai halusitko vain päästä kehaisemaan matkallasi?

• Matkaltaja
        Zepe kirjoitti:

Lasketko gekkon torakoihin vai halusitko vain päästä kehaisemaan matkallasi?

Gekko ei kuulu mielestäni torakoihin eikä edes russakoihin. Jos keskustelunavaus sattuu olemaan torakoista, niin kai tämän teeman puitteissa sopii sentään kertoa kokemuksiaan muistakin örniäisistä! Tarantelloista, moskiitoista...

Anteeksi jos tulin pahoittaneeksi (ahtaan?) mielesi!

Matka oli kaikkineen niin antoisa, että sopii kai tuota kehaistakin. Suosittelen lämpimästi noita seutuja matkakohteeksi ja toivon pääseväni sinne eläessäni vielä toistekin!

• Zepe
        Matkaltaja kirjoitti:

Gekko ei kuulu mielestäni torakoihin eikä edes russakoihin. Jos keskustelunavaus sattuu olemaan torakoista, niin kai tämän teeman puitteissa sopii sentään kertoa kokemuksiaan muistakin örniäisistä! Tarantelloista, moskiitoista...

Anteeksi jos tulin pahoittaneeksi (ahtaan?) mielesi!

Matka oli kaikkineen niin antoisa, että sopii kai tuota kehaistakin. Suosittelen lämpimästi noita seutuja matkakohteeksi ja toivon pääseväni sinne eläessäni vielä toistekin!

Ole huoletta, et pahoittanut mieltäni. Olen pikemminkin huvittunut kuin pahoilla mielin.
        Hyönteisistä puhumisen vielä torakkakeskustelussa ymmärtäisinkin, mutta liskot menevät jo vähän kauas. Oletkos koskaan ratsastanut norsulla?

• niitä on
        Zepe kirjoitti:

Ole huoletta, et pahoittanut mieltäni. Olen pikemminkin huvittunut kuin pahoilla mielin.
        Hyönteisistä puhumisen vielä torakkakeskustelussa ymmärtäisinkin, mutta liskot menevät jo vähän kauas. Oletkos koskaan ratsastanut norsulla?

Lähes joka kanarianreissulla törmää hotellihuoneessa torakoihin. Ei riipu tähtiluokituksista juurikaan, nehän kiipeilee seinissä ja viemäreissä ja ties missä. Pakoon et niitä pääse. Valot on hyvä vinkki pitää veskissä päällä jos mahdollista, samoin silmiensä ummistaminen eli kun saavut hotellihuoneeseen et välittömästi ryntää ammeeseen kurkistamaan jospa nyt olisi vaan annat niidet itsekseen häipyä. Omaa mielenrauhaa voi myös huojentaa pitämällä kassinsa suljettuina ja olla purkamatta kamojaan vaatekaappeihin. Siis likavaatteet muovipusseihin.
        Ei siis kannata oman mielenrauhansa takia kurkistella joka kaapin taakse.
        Mitähän kanarialaiset ajattelevat Suomen paarmoista, verenhimoisista hyttysistä ym???

• Matkaltaja
        Zepe kirjoitti:

Ei, norsulla en ole ratsastanut.

Elefantofobia (?) menee minun luokituksessani jo eri sfääreihin kuin torakka-, lude-, skorpioni-, hämähäkki- ja hiirikammo. Jotenkin minä olisin taipuvainen pitämään esim. hiirtä ja gekkoa samantasoisina ja hyvinkin tämän teeman puitteisiin mahtuvina otuksina.

Jos joku puhuisi tässä keskustelussa rotta- tai käärmekammostaan, niin en minä sitäkään kovin isoon ääneen ihmettelisi. Itse kukin määritelköön tykönänsä, mihin rajansa vetää.

• Zepe
        Matkaltaja kirjoitti:

Ei, norsulla en ole ratsastanut.

Elefantofobia (?) menee minun luokituksessani jo eri sfääreihin kuin torakka-, lude-, skorpioni-, hämähäkki- ja hiirikammo. Jotenkin minä olisin taipuvainen pitämään esim. hiirtä ja gekkoa samantasoisina ja hyvinkin tämän teeman puitteisiin mahtuvina otuksina.

Jos joku puhuisi tässä keskustelussa rotta- tai käärmekammostaan, niin en minä sitäkään kovin isoon ääneen ihmettelisi. Itse kukin määritelköön tykönänsä, mihin rajansa vetää.

Ymmärsin kirjoituksesi ilmeisesti väärin, jos tarkoituksesi oli puhua gekko-kammostasi. Minä ymmärsin ettet sinä niin hirveästi sitä kuitenkaan säikähtänyt siinä drinkkiä siemaillessasi. Jos kuitenkin oli kysymys oikeasta kammosta, etkä peloltasi pystynyt liikkumaan, pyydän anteeksi hieman nälviviä kirjoituksiani.

• Matkaltaja
        Zepe kirjoitti:

Ymmärsin kirjoituksesi ilmeisesti väärin, jos tarkoituksesi oli puhua gekko-kammostasi. Minä ymmärsin ettet sinä niin hirveästi sitä kuitenkaan säikähtänyt siinä drinkkiä siemaillessasi. Jos kuitenkin oli kysymys oikeasta kammosta, etkä peloltasi pystynyt liikkumaan, pyydän anteeksi hieman nälviviä kirjoituksiani.

Upeaa matkaanihan minä tietenkin halusin kehua retostella!

Muuten: kaveri, joka toimi purkkarimme kipparina noilla Bora Boran vesillä, oli kertomansa mukaan ollut kyseisellä veneyksilöllä liikkeellä vain kerran aiemmin, ja silloinkin oli kyydittävänä ollut suomalaispariskunta.

Venetyyppi olikin vuokraamon pienin (32') ja halvin...

Bora Boran hotellit (bungalow-tyyppiset resortit) ovat häijyn kalliita. Tahitinkin vastaavat hotellit ovat tuntuvasti edullisempia. Paljon halvemmalla tuon maailman kauneimmaksikin mainitun pikku korallisaaren laguunin alueella lomaileekin, kun vuokraa kohtuullisen kokoisen purjeveneen (ja vielä vaikka kipparinkin siihen). Venevuokraamon kaupasta hankittujen safkojen valmistus veneen pentterissä omatoimisesti kokkisota-periaatteella, joten gourmetkaan ei tullut ylettömiin hintoihin! Pari ateriaa piti tietenkin käydä syömässä rantaravintoloissakin.

Raiatean saarella toimii kaksikin venevuokraamoa. Sieltä muutaman tunnin purjehdus Bora Boralle. Raiatean ja Tahaan yhteinen laguuni on hienoa purjehdusaluetta sekin, ja rantautuja löytää sielläkin kaikenmoista nähtävää. Me vietimme Raiatean/Tahaan laguunissa neljä ja Bora Boralla kolme yötä.

Gekkolla ja keskustelun teemalla (torakoilla) on yhteyttä toisiinsa ainakin sikäli, että gekko pistelee torakoita poskeensa ja on siksi arvostettu vieras tuonlämpöisillä leveysasteilla.

En muista, että olisimme tavanneet veneestämme yhtään torakkaa. Tahitilla olisimmekohan nähneet yhden tai pari? Siinäkin mielessä suositeltavaa seutua.

• Pommi
        Matkaltaja kirjoitti:

Upeaa matkaanihan minä tietenkin halusin kehua retostella!

Muuten: kaveri, joka toimi purkkarimme kipparina noilla Bora Boran vesillä, oli kertomansa mukaan ollut kyseisellä veneyksilöllä liikkeellä vain kerran aiemmin, ja silloinkin oli kyydittävänä ollut suomalaispariskunta.

Venetyyppi olikin vuokraamon pienin (32') ja halvin...

Bora Boran hotellit (bungalow-tyyppiset resortit) ovat häijyn kalliita. Tahitinkin vastaavat hotellit ovat tuntuvasti edullisempia. Paljon halvemmalla tuon maailman kauneimmaksikin mainitun pikku korallisaaren laguunin alueella lomaileekin, kun vuokraa kohtuullisen kokoisen purjeveneen (ja vielä vaikka kipparinkin siihen). Venevuokraamon kaupasta hankittujen safkojen valmistus veneen pentterissä omatoimisesti kokkisota-periaatteella, joten gourmetkaan ei tullut ylettömiin hintoihin! Pari ateriaa piti tietenkin käydä syömässä rantaravintoloissakin.

Raiatean saarella toimii kaksikin venevuokraamoa. Sieltä muutaman tunnin purjehdus Bora Boralle. Raiatean ja Tahaan yhteinen laguuni on hienoa purjehdusaluetta sekin, ja rantautuja löytää sielläkin kaikenmoista nähtävää. Me vietimme Raiatean/Tahaan laguunissa neljä ja Bora Boralla kolme yötä.

Gekkolla ja keskustelun teemalla (torakoilla) on yhteyttä toisiinsa ainakin sikäli, että gekko pistelee torakoita poskeensa ja on siksi arvostettu vieras tuonlämpöisillä leveysasteilla.

En muista, että olisimme tavanneet veneestämme yhtään torakkaa. Tahitilla olisimmekohan nähneet yhden tai pari? Siinäkin mielessä suositeltavaa seutua.

kuolleita kaloja ja muita mereneläviä,,,antaa ranskalaisten ampua ydinlatauksiaan Etelämeren saaristossa,,,ja mitä seuraa torakoistakaan enää on kun on saanut vähän säteilyä.

• Matkaltaja
        Pommi kirjoitti:

kuolleita kaloja ja muita mereneläviä,,,antaa ranskalaisten ampua ydinlatauksiaan Etelämeren saaristossa,,,ja mitä seuraa torakoistakaan enää on kun on saanut vähän säteilyä.

Kiitos kysymästä!

Elävien kalojen syöttäminen oli ohjelmanumerona aina ruokailun päätteeksi. Patongin- ym. jämät tekivät kauppansa kiihkeään tahtiin. Pari-kolmekiloisiakin vonkaleita oli niistä tappelemassa!

Tahaan ja Bora Boran välisellä purjehduksella bongasimme delfiinejä (hyppivät aivan veneemme vieressä) ja lentokaloja. Valaita emme päässeet näkemään, vaikka sekään ei kuulemma ole harvinaista.

Tahitin pääsaarella laskeuduimme vedenalaiseen lasiseinäiseen akvaariokäytävään, josta oli suora näköyhteys ympäröivissä verkkoaltaissa (siis meressä, laguunin matalahkossa vedessä) uiskenteleviin haikaloihin, tonnikaloihin ja rauskuihin. Puolikesyjä isoja rauskuja piti näkymän usein tietyssä kohdassa Bora Boran laguuniakin, mutta meidän snorklailumme aikana ne olivat poissa.

Kaikenmoisia erivärisiä ja -muotoisia "akvaariokaloja" snorklaillessa toki pääsi näkemään, eräitä hyvinkin läheltä.

Kuolleita kaloja jos vaikka minkälaisia näkyi Papeeten kauppahallissa. Myyjillä oli pitkät, kapeat saunavihdantapaiset kärpästen häätämistä varten.

Omalla lautasella näimme myös tosiherkullista mahi mahia (dolfiinikala, dorado, kultamakrilli, lampuga...) pariinkin kertaan. Mahi mahi vaniljakastikkeessa, nam nam!

Mitä erilaisiin pikku rotohaisiin ja örniäisiin tulee, niin korallihiekkarannat olivat täynnään jos jonkinnäköistä sellaista elukkaa. Monilla lajeilla oli koti mukanaan (kotilot). Oma lukunsa olivat maaravut (aika isotkin!). Ne kylläkin kiirehtivät koloihinsa, kun niitä oli päässyt lähestymään muutaman metrin päähän.

Ydinkokeissa aikoinaan käytetty Bikini-atolli on melkoisen kaukana Tahitin pääsaaresta ja sen luoteispuolisista Seurasaarten Leeward-saarista, missä liikuimme. Emme nähneet yhtään ainutta atomia! Muusta säteilystä en tiedä, mutta aurinkovoiteessa sai olla korkea suojakerroin.

• fobia

Gekko-liskot ovat ihan "kivoja ja sympaattisia" koska ne juuri syövät mm.juuri näitä iljettäviä torakoita. Kaukomaissa pitäisikin jokaisessa hotellihuoneessa olla gekko tai pari niin ne pitäisivät huolen ,ettei hyönteiset häiritse sinua. Suurimmat gekot jopa ääntelevät,ne sanovat nasaaliäänellä "gek-ko",josta siis nimensäkin ovat saaneet. Balilla gekko-lisko äänteli meidät joka aamu hereille auringon nousun aikaan.

• ässä

En ole kuin 1 kerran nähnyt torakan hotellissa,se oli Brasiliassa Iguassulla 5 tähden hotellissa.. Kanarialla Teneriffalla AM hotelleissa en koskaan enkä Italiassa tai Kreikassa. Mistä nää jutut tulee? Buukkaa hotelli AM kautta,tosin sekään ei ole mikään takuu,jos niitä alueella on. Huone yläkerroksissa,valot aina veskissä ja kaikki"syötävä" pusseihin tai jääkaappiin tiukasti. Kylppärin tulpat kiinni "hajustettuina" hiuslakalla tms.yöksi.
      Ihmiselle torakat eivät ole vaarallisia esim.puremalla tai pistämällä,mutta saattavat levittää pöpöjä kun viemäreissä koluavat jne. Joten pitäkää syötävänne pois torakoilta,huom.avonaiset sipsipussit jääkaappiin tai suljettuun muovipussiin.
      (minigrippejä suomesta mukaan,isoja).
      Jos oikein tarkka haluaa olla: pöpöjä on kaikkialla(kaupoissa,ravintoloissa,liikennevälineissä jne),eikä niiltä voi välttyä. Mutta älä panikoi:
      vältä kuitenkin jäitä ja sottaisia ruokapaikkoja!
      T. paljon reissannut

• Hah:`D

Pakko sanoa, ettei mikään tollanen hiuslakkapullolla suihkuttelu tehoa torakoihin. Kokeiltu on ja mukavan kiiltävä pinta vaan torakalle tuli c:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe