Mistä saan palautettua macin

Kiroava omena.

tehdasasetuksille?
Tuli hommattua Mac Book Core i5 13.3" läppäri viime elokuussa ja otin käyttöön. Kone kai kysyi salasanaa, pistin kai jonkun? Oli työkiireitä yms "stressiä", en ajatellut asiaa. Koska tarkoitus oli rekisteröidä se. Asia kuitenkin jäi kiireiden vuoksi enkä käyttänyt macia paljon ollenkaan.
Nyt tänä vuonna kun olen yrittänyt asentaa Opera selainta tai tekstinkäsittelyohjelmaa tai ladata netistä jotain, läppäri kysyy koko ajan salasanaa. Koneen voi laittaa päälle ja netti aukeaa safarista ja toimii ok muuten.
Joo oma tyhmyys, etten käuyttänyt jotain tuttua salasanaa, vai keksikö kone sen itse?

Masinassa on ohjeita salasanan palauttamiseksi, vaan ei se toimi. Olen rekisteröitynyt Applen sivuille, ja antanut koneen sarjanumeronkin sinne sekä tein käyttäjätunnuksen ja salasanan. Ne toimii siellä, ei mun macissa.

Windowsissa ja PC:ssä saa palautettua koneen tehdasasetuksille. Tuossa Macissa en löydä sellaista toimintaa. Kuinka pitäisi toimia että saisin siitä salasanat ja muut estot v i t t u u n. Roskakoriinkin on kertynyt 1665 "tapausta" - sekään ei tyhjene ollenkaan. Heitänkö seinään. Minulle tuo on tarpeeton laite loppujen lopuksi.

6

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Joo, on se Mac ihan kamala kun se vaatii käyttäjää muistamaan itse asettamansa salasanan...

      AppleID, se jonka rekisteröit sinne Applen nettisivuille ei ole sama kuin koneen pääkäyttäjän salasana.

      Älä kuitenkaan heitä seinään, myy se Hopeisen Omenan kautta. Saat Windows-PC:n hinnan...

    • ei vaan toimii

      "Kone kai kysyi salasanaa, pistin kai jonkun?"


      Siltä varalta, ettet pistänyt mitään, kokeile vielä eteneekö ilman salasanaa, siis pelkällä enterillä eteenpäin.

    • no joo.

      No käynnistä asennus-DVD:ltä niin saat nollattua salasanan.

      • Kiroava omena.

        Kiitos vastauksistanne. Minulla ei ole asennusDVD levyjä. Tämä kone tuli raakana.
        Ihan mainio laite, pesee mennen tullen windows pc sydeemit. Vaikka toisena koneena minulla onkin windows 7:lla varustettu 21" pöytäkone, kosketus näyttöpäätteen sisälle rakennettu PC.

        Sain muuten tyhjennettyä roskakorin. Eli minulla oli auki Finderi kun painoin taas tuhannennen kerran tyhjennä roskakori turvallisesti. En tiedä oliko Finderillä vaikutusta, mutta roskakori läksi tyhjentymään.

        Täytyy myös muistaa, että olen "vanha, juu iäkäs" jäärä. Omassa nuoruudessani tämä tietokonemaailma oli kaukana vielä. Silloin veisteltiin puukolla kirveiden varsia ja kaikki lelutkin olivat koivu halosta.


    • ffffffffffffffffffff

      vie se mäkkiin ja pyydä mäk ronalts juttelee sille mukavia eka,sit mäk ronalts tuuppaa sen mädän omenan mikroon 20 minuutiksi

      mäkkärillä ajat sen mäkin ylitse,ei huolen häivää kun ajaa mäkiautoa=mäkkäriä

    • -aloittaja-

      Asia on nyt kunnossa. Pientä perehtyneisyyttä ja palautin macin alkuasetelmiin. Ei ollut vaikea. Laitoin uudet sydeemit (nimet) ja salasanan. Simpsala pim - kaikki toimii.

      Kiitos keskusteluun osallistuneille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4829
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1459
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1316
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1208
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe