Mikä kokeessa yl menee pieleen, jos menee? Paikkamakuu? Kaupunkiosio?
BH
3
111
Vastaukset
Tuohon on täysin mahdotonta antaa vastausta, mitään tiettyä "yleensä" pieleen menevää syytä kun ei ole, jokainen tilanne on erilainen.
Näppituntumalla lukuisia BH-kokeita seuranneena sanoisin, että yleensä kaupunkiosuudelle pääseet koirakot selvittävät myös kaupunkiosuuden. Itse en ole ikinä mukana BHssa, jossa joku ei olisi kaupunkiosuutta selvittänyt. MUTTA varmaankin niinkin käy ajoittain. Ehkä suurimmat ongelmat ovat tottiksessa seuraamisessa, koira ei siis ole ihan hallinnassa, haahuilee omiaan eikä oikeasti seuraa. Samoin paikallaanmakuusta moni koira päättää lähteä omine lupineen. Samoin jäävissä liikkeissä on aika usein sanottavaa.
Kun kokeeseen valmistautuu hyvin, niin kyllähän sen monet koirat selvittävät ihan hyvin. Kisajännitys tietenkin tuo ohjaajalle oman paineensa, mutta sitten on vaan tsempattava.- Tunnarikapula
Paikkamakuu on yleensä se, mikä tökkii. Seuraaminen ja jättävät liikkeet ovat hiottu viimeiseen asti, mutta tämä osio jätetty vähemmälle. =( Tämä väite sen perusteella, mitä olin itse kokeessa koirieni kanssa ja talkoolaisena. Esim. 6 koirasta 3 selvitti tottiksen, lopuilla oli paikkamakuun kanssa ongelmia.
Nyt BH-säännöt uusiutuneet, joten kannattaa lukea SPL:n sivuilta koemuutokset.
Kaupunkiosuutta ei kannata jännittää, jos koiraa on sosiaalistettu tarpeeksi.
Treeniä, treeniä etenkin paikallaoloon. Ja hyvä mittari osaamistasoon on mm. tokon alo-luokan kokeet. =) Tsemppiä omaan suoritukseesi ja koekauteen! - alkup. kysyjä
Jos rottis lähtee paikkamakuusta, niin meneekö se vuoroaan suorittavan koiran luo, omistajan luo, minne? Antaako ottaa kiinni, pysähtyykö käskystä?
Jos irtoaa seuraamisesta, lähteekö paikkamakuuta tekevän vieraan luo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446