Halpalentoyhtiö Ryanair lopettaa lennot Lappeenrannan ja Brysselin Charleroin kentän välillä. Lennot päättyvät 17. huhtikuuta. Aiheesta lisää: http://lennalomalle.com/content/view/2680/1/lang,en/
Ryanair lopettaa lennot Lappeenrannasta Brysseliin
6
322
Vastaukset
- dghfghfhf
Niin eli tyypilliseen tapaan vaikka reitti on suosittu, ollaan vailla Lappeenrannan verorahoja ja kun niitä ei ole Ryanairin mieleinen määrä tarjolla, niin lopetetaan koko reitti.
Piruako nuo Ryanairin lennot maksavat yhtään mitään matkustajille, kun oikeasti reitin kannattavuus mitataan kohdekaupungeilta saatavien verorahojen määrällä?!? Tänä vuonna Lappeenrannan kaupunkiyhtiö uittaa verokassasta yli 800 000€ lentoliikenteeseen ja se ei riitä Ryanairille ja kumppaneille. - pskaapuhettateiltä
"Niin eli tyypilliseen tapaan vaikka reitti on suosittu"
Voihan reitti olla vaikka kuinka suosittu, mutta mikä järkevä yritys tekee bisnestä, josta se ei tee kunnolla voittoa? Miksi Ryanair kuljettaisi asiakkaita vain asiakkaiden iloksi ja keräisi minimivoitot, jos se voi kerätä muualta suuremmat?
Finavian kannusteohjelma on ensimmäiset vuodet houkutteleva, mutta hintojen noustessa reitit eivät enää samoilla matkustajamäärillä ole kannattavia.
Kyseessä ei ole nyt pelkästään verorahat, vaan Finavian hinnat. Jos Finavialle ei maksa, niin ei myöskään sen kentille lennä. Ryanair on ennenkin valitellut Suomessa ja muualla lentokenttämaksujen korkeita hintoja. Se on myös ennenkin vetäytynyt kentiltä, joilla se ei ole saanut tahtoaan läpi, jopa suurista solmukohdista. Ryanair myös tietää, että sille on ottajia, joten se voi hyvinkin kiristää.
Bisnes on bisnestä ihmiset, ei lentoyhtiö lennä sinne siksi, että se tekisi kuntalaisista onnellisia tai matkustajista, vaan siksi että se tienaisi mahdollisimman paljon rahaa.- Näin on
Kukapa meistä pelkkää hyväntekeväisyyttään töitä tekee, vain viivan alle jäävä tulos ratkaisee. Täytyy muistaa, että Raikun hyvästä tuloksesta hyötyy myös tällainen tavallinen kymmenkunta matkaa ulkomaille vuodessa tekevä kansalainen.
- rteqwyty
Finavia hintoineen on yksi syy, mutta merkittävin on Lappeenrannan kaupunki, joka satsaa rahojaan, sekä paikallisen elinkeinoelämän rahoja Blue1:een ja Kööpenhaminan reittiin Ryanairin ja Charleroin kustannuksella. Satsaus on ymmärrettävä, koska Star Alliancen merkittävälle solmukentälle saatava suora reitti on paljon merkittävämpi, kuin Ryanairin Charleroin reitti.
Kööpenhaminan kautta Lappeenrannasta pääsee käytännössä yhdellä Köpiksen vaihdolla laajalle alueelle Maapallolla, esim Pohjois- ja Etelä Amerikkaan, sekä kaukoitään Euroopan kohteiden lisäksi ja parilla vaihdolla mihin tahansa, mihin ylipäätään lennetään lentokoneella. Ryanair ei tällaista mahdollisuutta tarjoa. Siksipä Blue1:n tarjoaman maailmanliikenteen rinnalla Ryanairin Weeze ja Bergamo saavat riittää. Samoin saa riittää myös Air Balticin Riika ja sen tarjoama Euroopan sisäinen jatkoliikenne, mikäli Air Baltic edes pärjää Blue1/Star Alliancelle Euroopan liikenteessä Lappeenrannasta käsin lennettäessä.
- fgwegerberbhrthrh
Lappeenrannan kenttää käyttää muistaakseni jotain 80-90% ulkomaalaiset, pääasiassa venäläiset. Jos ja kun kilpailu Venäjälle Euroopasta jossain vaiheessa avautuu, on Lappeenranta taas pohjamudissa.
- gdsfahgdahsgdahsd
Aluksi venäläiset muodostivat esim Ryanairin matkustajakannasta 80 - 90%, mutta luku on jo laskenut 50 - 60% ja laskusuunta on edelleen olemassa. Koneet eivät silti ole vajaantuneet, vaan venäläisten tilalle ovat tulleet enenevissä määrin suomalaiset ja eurooppalaiset matkustajat.
Air Balticilla myös aluksi matkustajista yli puolet oli venäläisiä, mutta nykyään venäläisiä on heidän lennoillaan vain hyvin vähän ja tilaa ovat vallanneet suomalaiset ja eurooppalaiset matkustajat.
Aloittava Blue1 nojaa myös venäläisiin, mutta luulempa että Blue1:n lennoilla venäläisten osuus on Air Balticin luokkaa ja matkustajakannoista suurin osa on suomalaisia ja muun maalaisia, kuin venäläisiä.
Tämä positiivinen kehitys takaa sen että lentotoiminta on järkevää myös ilman venäläisiä. Venäläisten varaan ei mitään kannatakkaan rakentaa.
Tosin kilpailua Venäjälle ei tulla avaamaan, vaan he ajavat omien yhtiöidensä etuja maailman loppuun asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882