Ryanair lopettaa lennot Lappeenrannasta Brysseliin

Halpislentoja

6

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dghfghfhf

      Niin eli tyypilliseen tapaan vaikka reitti on suosittu, ollaan vailla Lappeenrannan verorahoja ja kun niitä ei ole Ryanairin mieleinen määrä tarjolla, niin lopetetaan koko reitti.

      Piruako nuo Ryanairin lennot maksavat yhtään mitään matkustajille, kun oikeasti reitin kannattavuus mitataan kohdekaupungeilta saatavien verorahojen määrällä?!? Tänä vuonna Lappeenrannan kaupunkiyhtiö uittaa verokassasta yli 800 000€ lentoliikenteeseen ja se ei riitä Ryanairille ja kumppaneille.

    • pskaapuhettateiltä

      "Niin eli tyypilliseen tapaan vaikka reitti on suosittu"

      Voihan reitti olla vaikka kuinka suosittu, mutta mikä järkevä yritys tekee bisnestä, josta se ei tee kunnolla voittoa? Miksi Ryanair kuljettaisi asiakkaita vain asiakkaiden iloksi ja keräisi minimivoitot, jos se voi kerätä muualta suuremmat?

      Finavian kannusteohjelma on ensimmäiset vuodet houkutteleva, mutta hintojen noustessa reitit eivät enää samoilla matkustajamäärillä ole kannattavia.

      Kyseessä ei ole nyt pelkästään verorahat, vaan Finavian hinnat. Jos Finavialle ei maksa, niin ei myöskään sen kentille lennä. Ryanair on ennenkin valitellut Suomessa ja muualla lentokenttämaksujen korkeita hintoja. Se on myös ennenkin vetäytynyt kentiltä, joilla se ei ole saanut tahtoaan läpi, jopa suurista solmukohdista. Ryanair myös tietää, että sille on ottajia, joten se voi hyvinkin kiristää.

      Bisnes on bisnestä ihmiset, ei lentoyhtiö lennä sinne siksi, että se tekisi kuntalaisista onnellisia tai matkustajista, vaan siksi että se tienaisi mahdollisimman paljon rahaa.

      • Näin on

        Kukapa meistä pelkkää hyväntekeväisyyttään töitä tekee, vain viivan alle jäävä tulos ratkaisee. Täytyy muistaa, että Raikun hyvästä tuloksesta hyötyy myös tällainen tavallinen kymmenkunta matkaa ulkomaille vuodessa tekevä kansalainen.


      • rteqwyty

        Finavia hintoineen on yksi syy, mutta merkittävin on Lappeenrannan kaupunki, joka satsaa rahojaan, sekä paikallisen elinkeinoelämän rahoja Blue1:een ja Kööpenhaminan reittiin Ryanairin ja Charleroin kustannuksella. Satsaus on ymmärrettävä, koska Star Alliancen merkittävälle solmukentälle saatava suora reitti on paljon merkittävämpi, kuin Ryanairin Charleroin reitti.

        Kööpenhaminan kautta Lappeenrannasta pääsee käytännössä yhdellä Köpiksen vaihdolla laajalle alueelle Maapallolla, esim Pohjois- ja Etelä Amerikkaan, sekä kaukoitään Euroopan kohteiden lisäksi ja parilla vaihdolla mihin tahansa, mihin ylipäätään lennetään lentokoneella. Ryanair ei tällaista mahdollisuutta tarjoa. Siksipä Blue1:n tarjoaman maailmanliikenteen rinnalla Ryanairin Weeze ja Bergamo saavat riittää. Samoin saa riittää myös Air Balticin Riika ja sen tarjoama Euroopan sisäinen jatkoliikenne, mikäli Air Baltic edes pärjää Blue1/Star Alliancelle Euroopan liikenteessä Lappeenrannasta käsin lennettäessä.


    • fgwegerberbhrthrh

      Lappeenrannan kenttää käyttää muistaakseni jotain 80-90% ulkomaalaiset, pääasiassa venäläiset. Jos ja kun kilpailu Venäjälle Euroopasta jossain vaiheessa avautuu, on Lappeenranta taas pohjamudissa.

      • gdsfahgdahsgdahsd

        Aluksi venäläiset muodostivat esim Ryanairin matkustajakannasta 80 - 90%, mutta luku on jo laskenut 50 - 60% ja laskusuunta on edelleen olemassa. Koneet eivät silti ole vajaantuneet, vaan venäläisten tilalle ovat tulleet enenevissä määrin suomalaiset ja eurooppalaiset matkustajat.

        Air Balticilla myös aluksi matkustajista yli puolet oli venäläisiä, mutta nykyään venäläisiä on heidän lennoillaan vain hyvin vähän ja tilaa ovat vallanneet suomalaiset ja eurooppalaiset matkustajat.

        Aloittava Blue1 nojaa myös venäläisiin, mutta luulempa että Blue1:n lennoilla venäläisten osuus on Air Balticin luokkaa ja matkustajakannoista suurin osa on suomalaisia ja muun maalaisia, kuin venäläisiä.

        Tämä positiivinen kehitys takaa sen että lentotoiminta on järkevää myös ilman venäläisiä. Venäläisten varaan ei mitään kannatakkaan rakentaa.

        Tosin kilpailua Venäjälle ei tulla avaamaan, vaan he ajavat omien yhtiöidensä etuja maailman loppuun asti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe