Ryanair lopettaa lennot Lappeenrannasta Brysseliin

Halpislentoja

6

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dghfghfhf

      Niin eli tyypilliseen tapaan vaikka reitti on suosittu, ollaan vailla Lappeenrannan verorahoja ja kun niitä ei ole Ryanairin mieleinen määrä tarjolla, niin lopetetaan koko reitti.

      Piruako nuo Ryanairin lennot maksavat yhtään mitään matkustajille, kun oikeasti reitin kannattavuus mitataan kohdekaupungeilta saatavien verorahojen määrällä?!? Tänä vuonna Lappeenrannan kaupunkiyhtiö uittaa verokassasta yli 800 000€ lentoliikenteeseen ja se ei riitä Ryanairille ja kumppaneille.

    • pskaapuhettateiltä

      "Niin eli tyypilliseen tapaan vaikka reitti on suosittu"

      Voihan reitti olla vaikka kuinka suosittu, mutta mikä järkevä yritys tekee bisnestä, josta se ei tee kunnolla voittoa? Miksi Ryanair kuljettaisi asiakkaita vain asiakkaiden iloksi ja keräisi minimivoitot, jos se voi kerätä muualta suuremmat?

      Finavian kannusteohjelma on ensimmäiset vuodet houkutteleva, mutta hintojen noustessa reitit eivät enää samoilla matkustajamäärillä ole kannattavia.

      Kyseessä ei ole nyt pelkästään verorahat, vaan Finavian hinnat. Jos Finavialle ei maksa, niin ei myöskään sen kentille lennä. Ryanair on ennenkin valitellut Suomessa ja muualla lentokenttämaksujen korkeita hintoja. Se on myös ennenkin vetäytynyt kentiltä, joilla se ei ole saanut tahtoaan läpi, jopa suurista solmukohdista. Ryanair myös tietää, että sille on ottajia, joten se voi hyvinkin kiristää.

      Bisnes on bisnestä ihmiset, ei lentoyhtiö lennä sinne siksi, että se tekisi kuntalaisista onnellisia tai matkustajista, vaan siksi että se tienaisi mahdollisimman paljon rahaa.

      • Näin on

        Kukapa meistä pelkkää hyväntekeväisyyttään töitä tekee, vain viivan alle jäävä tulos ratkaisee. Täytyy muistaa, että Raikun hyvästä tuloksesta hyötyy myös tällainen tavallinen kymmenkunta matkaa ulkomaille vuodessa tekevä kansalainen.


      • rteqwyty

        Finavia hintoineen on yksi syy, mutta merkittävin on Lappeenrannan kaupunki, joka satsaa rahojaan, sekä paikallisen elinkeinoelämän rahoja Blue1:een ja Kööpenhaminan reittiin Ryanairin ja Charleroin kustannuksella. Satsaus on ymmärrettävä, koska Star Alliancen merkittävälle solmukentälle saatava suora reitti on paljon merkittävämpi, kuin Ryanairin Charleroin reitti.

        Kööpenhaminan kautta Lappeenrannasta pääsee käytännössä yhdellä Köpiksen vaihdolla laajalle alueelle Maapallolla, esim Pohjois- ja Etelä Amerikkaan, sekä kaukoitään Euroopan kohteiden lisäksi ja parilla vaihdolla mihin tahansa, mihin ylipäätään lennetään lentokoneella. Ryanair ei tällaista mahdollisuutta tarjoa. Siksipä Blue1:n tarjoaman maailmanliikenteen rinnalla Ryanairin Weeze ja Bergamo saavat riittää. Samoin saa riittää myös Air Balticin Riika ja sen tarjoama Euroopan sisäinen jatkoliikenne, mikäli Air Baltic edes pärjää Blue1/Star Alliancelle Euroopan liikenteessä Lappeenrannasta käsin lennettäessä.


    • fgwegerberbhrthrh

      Lappeenrannan kenttää käyttää muistaakseni jotain 80-90% ulkomaalaiset, pääasiassa venäläiset. Jos ja kun kilpailu Venäjälle Euroopasta jossain vaiheessa avautuu, on Lappeenranta taas pohjamudissa.

      • gdsfahgdahsgdahsd

        Aluksi venäläiset muodostivat esim Ryanairin matkustajakannasta 80 - 90%, mutta luku on jo laskenut 50 - 60% ja laskusuunta on edelleen olemassa. Koneet eivät silti ole vajaantuneet, vaan venäläisten tilalle ovat tulleet enenevissä määrin suomalaiset ja eurooppalaiset matkustajat.

        Air Balticilla myös aluksi matkustajista yli puolet oli venäläisiä, mutta nykyään venäläisiä on heidän lennoillaan vain hyvin vähän ja tilaa ovat vallanneet suomalaiset ja eurooppalaiset matkustajat.

        Aloittava Blue1 nojaa myös venäläisiin, mutta luulempa että Blue1:n lennoilla venäläisten osuus on Air Balticin luokkaa ja matkustajakannoista suurin osa on suomalaisia ja muun maalaisia, kuin venäläisiä.

        Tämä positiivinen kehitys takaa sen että lentotoiminta on järkevää myös ilman venäläisiä. Venäläisten varaan ei mitään kannatakkaan rakentaa.

        Tosin kilpailua Venäjälle ei tulla avaamaan, vaan he ajavat omien yhtiöidensä etuja maailman loppuun asti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe