Sain yliopisto-tasoisen idean pitkälle lennolle valmistautumisesta: Valvoo yön jotta olisi mahdollisimman väsynyt oneeseen mentäessä ja näin ollen voi nukkua suurimman osan matkasta!
Väsyneenä pitkälle lennolle parempi?
14
288
Vastaukset
- uygfjgfkgk
No onneksi olkoon! Oletkin ensimmäinen, joka tuon on keksinyt.
Itse harrastin tuota lentäessäni viimeeksi Kaliforniaan, mutta en tarkoituksellisesti... jouduin työn vuoksi valvomaan pitkään yöhön juuri ennen lähtöaamua.
Oli ihan perseestä tokkurassa tehdä matkaa Helsingistä New Yorkiin. Jatkolento Losiin sitten jo sujuikin untenmailla ja uni maitti heti lennon perään hotellissa, koska tulin paikallista aikaa keskiyöllä perille ja seuraava päivä normalin jetlagin vallitessa. - Leijona
Mistä lähdet lentämään, minne olet menosssa,mihin aikaan lentosi lähtee, välilaskee ja on perillä? Millä yhtiöllää lennät, economy, ecoonmy plus, business vai first?
- Takuu juttu
ei lentokoneessa voi oikeasti nukkua. Pitää olla kyllä hyvä uninen jos nukkua aikoo. Harvoissa koneissa edes busines puolella on voi tuolia käänt¨ää makuuasentoon ja economi puolella tuolissa nukkuminen on mahdotonta.
Lentokone ei ole hotelli eikä ravintola.Ottaa kunnon kännit omasta pullosta, sammuneena saa retkotettua melkein millaisessa asennossa tahansa, joten turistipuolen ahtaat penkitkään eivät häiritse. Lentopelko ei vaivaa ja aika kuluu joutuisasti kuolan valuessa leukaa pitkin kauluksesta sitään.
- levännytmatkustaja
Minä taas teen niin, että muutamat viimeiset yöt ennen Australia-Suomi -matkaa nukun todella hyvin, otan lämpimiä kylpyjä, rentoudun, en juo kahvia, syön paljon nesteitä, keittoja, kartan lihaa ja vatsavaivoja aiheuttavia ruokia. Kun olen nukkunut hyvin, lennon kestää paljon paremmin. Ei siinä koneessa juuri voi nukkua. Ikkunan vieressä hiukan paremmin, ja jos on iso tyyny mukana tai paksu päällysvaate, josta voi taitella tyynyn siihen ikkunan mutkaan. Ei kahvia lennollakaan, ei alkoholia, ei sokeripitoisia ruokia. Korvatulpat ovat välttämättömät. Lämpimät pehmoiset villasukat, puristamattomat vaatteet, lämmin villapaita.
Matkan jälkeen sitten nukun tunnin torkut, jos mahdollista, ja olen taas toimintavalmis. - tsiisuskraist
Eurokossu naamaan, poltat kunnon savut, muutama diapam, ja pienet
liimanhaistelut kentän vessassa, kyllä nukuttaa! - Parempi idea
Se olisi parempi idea, että pitkille lennoille koneisiin tehtäisiin MAKUUPAIKAT, eli penkkien sijaan olisikin poikittain esim kaksi tai kolmekerroksiest kapselit, joissa olisi kunnon, pakta, sänky, ehkä voisi olla myös esim jokin koskeutusnäytöllinen mediakone, koska miksi ihmeessä lentokoneessa pitäisi olla niitä penkkejä pitkien matkojen lennoilla (vastaus on, koska niitä on aina ennenkin ollut)
Koska oikeastihan jos penkit muutettaisiin monikerroksisiksi kapseleiksi, ei montakaan matkustajapaikkaa katosiai, vaikka matkustusmukavuus kasvaisi oleellisesti- tiukassa kotelossa?
Piirräpä kuva sellaisesta ja laita kiertoon. Minulle tulee mieleen ahtaan paikan kammoa aiheuttava kapseli CAT-kuvauksessa. Ai niin, se kapseli voisi olla sivulta avoin. Siinä ei sitten juuri voisi ruokailla. Ja minne mahtuisivat tavarat?
- Parempi idea
tiukassa kotelossa? kirjoitti:
Piirräpä kuva sellaisesta ja laita kiertoon. Minulle tulee mieleen ahtaan paikan kammoa aiheuttava kapseli CAT-kuvauksessa. Ai niin, se kapseli voisi olla sivulta avoin. Siinä ei sitten juuri voisi ruokailla. Ja minne mahtuisivat tavarat?
Kapselin tulisi olla juurikin poikittain, ja niin että mennään päädystä sisään, ja nämä olisi luonnollisesti kolmessa kerroksessa nämä sängyt, ja tilaa voisi olla ihan reilusti niissä, ja ehkä myös kahden maattavia, jos haluaa sellaisen.
Matkatavarat menisit ruumaan, kuten ennenkin, ja sitten koneeseen sisälle jotkut pienet tavarat.
Mutta ei tällaista konetta voi tehdä, koska ei niitä ennekään ole ollut.
Ja tässä on juurikin se hyvä puoli, että tämä ei veisi montaakaan istumapaikkaa pois, koska kapselit olisi monessa kerroksessa ja poikittain.
Ja yöllä usein nukutaan, mutta mikseipä vessojen läheisyydessä voisi olla joku "standing market" tyylinen pieni ravintola, josta saa siteen kahvia, sämpylöitä yms pientä - tiukassa kotelossa?
Parempi idea kirjoitti:
Kapselin tulisi olla juurikin poikittain, ja niin että mennään päädystä sisään, ja nämä olisi luonnollisesti kolmessa kerroksessa nämä sängyt, ja tilaa voisi olla ihan reilusti niissä, ja ehkä myös kahden maattavia, jos haluaa sellaisen.
Matkatavarat menisit ruumaan, kuten ennenkin, ja sitten koneeseen sisälle jotkut pienet tavarat.
Mutta ei tällaista konetta voi tehdä, koska ei niitä ennekään ole ollut.
Ja tässä on juurikin se hyvä puoli, että tämä ei veisi montaakaan istumapaikkaa pois, koska kapselit olisi monessa kerroksessa ja poikittain.
Ja yöllä usein nukutaan, mutta mikseipä vessojen läheisyydessä voisi olla joku "standing market" tyylinen pieni ravintola, josta saa siteen kahvia, sämpylöitä yms pientäEt ilmeisesti ole insinööri. Piirtelepä ihan mittakaavassa omaksi huviksesi ja mieti, paljonko tilaa tarvitaan minnekin suuntaan. Ehkä huomaat jotain, jolla ideaa voisi parantaa tai tajuat, miksei se toimi.
- unimaistui
itse koin hyväksi olla väsynyt tosin oli 5h lento..valvottiin yö olen kiukkuinen väsyneenä.. kone lähti 5ltä ja nukahdin ennen kuin kone edes nousi heräsin kun kone liikahti ja luulin sitä jo nousuksi. sitten heräsin kun tuli ruokaa söin piirakan ja jatkoin unia. heräsin 15min ennen hesaa.. korvatulpat korviin, niskatyyny, iso kaulahuivi villasukat jalassa ettei oo kylmä ja sitten käärin huivia silmille en nähnyt saati kuullut mitään. seur reissulle otan sellaiset silmälaput
- ei missään nimessä
En suosittele tahallaan olemaan nukkumatta. Ainakaan itse en pysty kunnolla lentokoneessa nukkumaan (varsinkaan turistissa, mutta busineksessakin tuottaa kyllä välillä vaikeuksia), joten on parempi kun on sitten kunnolla pirteä ettei edes tarvitse yrittää. Jos lennolle mennessä on hirveän väsynyt, eikä koko pitkän lennon aikana saa nukuttua, on täyttä tuskaa koittaa kohteessa päästä kentän muodollisuuksista läpi ja hotellille asti nukahtamatta...
- koita ite
Molempia olen kokeillut - nukkumatta ja ilman. Yleensä on käynyt niin, että unettoman yön jälkeen koneessa ei saa nukahdettua millään. On vain epämukavaa ja aivan poikki. Kohteeseen päästyä ei jaksa kiinnostua mistään, kun aivot lyö tyhjää.
Yöunet alla koneessa ei välttämättä saa silloinkaan nukuttua. Mahtaa olla aika yksilöllistä tuo. Olen erään matkan nukkunut alusta loppuun, vaikka lähtiessä ei nukuttanut, mitä nyt vaihdot kentillä menivät nopeasti välissä jossain tokkurassa. Niistä en vieläkään muista mitään. Tämän matkan aikana nukutti aivan yhtä hyvin turistiluokassa kuin businessissäkin. On myös niitä kertoja, kun pirteänä on ollut hauskaa katsella ikkunasta, katsoa leffoja ja kuunnella musiikkia. Harvoin sitä on kotona monta tuntia aikaa vain olla.
Ei kai se selviä kuin kokeilemalla. Mitään alkoholia ja muita pillereitä nyt en suosittele jo ihan sen vuoksi, että niiden alaisena ei välttämättä edes päästetä koneeseen. Paljon alkoholia juoneen vieressä/lähettyvillä on myös melko tuskaista muiden olla...- klevör
Sulla nyt lyö aivot muutenkin tyhjää 24/7
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1082278
- 661415
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2321198Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971145- 111108
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671055Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91952IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56949Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175948Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸43908