Vallilan verhot

huh huh

Ihmettelen miksi Vallila on antanut verhojaan myyntiin joka markettiin ja rautakauppaan, kyllä imago kärsii kun jostain Kärkkäisen massakaupasta saa Vallilaa.
Yksilöllistä ja laadukasta hakeva ei kyllä enää lankea moisiin, saapa niitä jopa osamaksulla Hobby Hallista, voi rahatonkin ostaa.
Ennen minäkin niitä ostin mutta en kyllä enää.

16

3436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai niin

      Onko niiden laatu kärsinyt siitä, että verhoja on saatavilla Kärkkäisen massakaupasta tai osamaksulla Hobby Hallista? Vai oliko se laatu pelkkää imagoa silloin, kun Vallilaa oli vaikeampi hankkia? Mitä erikoista niissä ylipäätään on? Enimmäkseen painokuvia puuvillalla kuten Marimekkokin, hinnassa 50% imagoa.

      • joopajoo

        Laatu tais olla pelkkää imagoa, mulle ainakin satuu erimittaiset valmisverhot muutamia vuosia sitten, kuviotkaan ei täsmänny. Ja ei niis kyl mitään ihmeellistä oo. Osa porukasta vaan vieläkin näyttää ajattelevan et ois jotenki hienoo, heh.


    • KärkkäiselläAsioinut

      Kärkkäiseltä voi ostaa esimerkiksi Lacosten tennareita ja tietty lukuisia muita hintavia "laatumerkkejä". Kuka soittaa Lacostelle - brändi vaarassa?!

    • kokemusta on

      Vallilan valmisverhot on tosiaankin huonosti ommeltuja. Sivut "vetää" ja kuviot ei täsmää.Jos ostaa 2 verhoa,niin voi olla lähes varma, että ne ovat eri mittaiset ja kuviot eivä ole verhoparissa kohdallaan. Ihmetyttää kyllä,missä kyseiset verhot ommellaan.....

    • ........

      Olen ostanut Vallilan kangasta mm. Kodin Ykkösestä, ei se ihan ilmaista ollut. Vallilan omassa myymälässä ei ollut niinkään kivoja kankaita kuin Kodin1 -myymälässä. Valmisverhoja en ole ostanut, vaan aina ommellut itse verhoni. Onhan se noloa, jos valmisverhoissa ei kuviot natsaa, itse veisin takaisin, koska ei ole tarkoitus että valmisverhoja pitää ruveta itse rukkaamaan että kuviot natsaa. Kun itse ompelee joutuu miettimään kuvioiden kohdistamista ja ostamaan kangasta sen verran että voi leikata kuviot kohdalleen.

    • tyytyväinen

      Tilattiin eräästä verkkokaupasta Vallilan kankaasta määrämittaiset verhot purjerenkailla. Ne ainakin oli todella siistiä työtä ja kuviot kohdallaan.

      • myös tyytyväinen

        Ihan mielenkiinnosta oliko kyseessä Jame-system verkkokauppa. http://www.jame-system.fi/verkkokauppa.
        Itse olen sieltä tilaillut jo miltein joka huoneeseen verhot. Tilasin aluksi pari laskaria ja olin erittäin tyytyväinen työnlaatuun ja palveluun. Myöhemmin olen tilannut muutamat sivuverhot ja sisustustyynyjä. Palvelu toimi erittäin hyvin lähetin "haastavimmista" ikkunoista kuvan ja sain hyviä vinkkejä suunnitteluun.


    • Oi oi

      Mäkin ostin Tuurista (siis Vesan kaupasta) Vallilan valmisverhoja 4 kpl, ja kaikissa kuviot täsmälleen kohdallaan ja täysin sama pituus. Tosi tyytyväinen olen, koska ne oli vielä 40 % alennuksessa. Kauniisti laskeutuvat kukalliset kesäverhot ja laadukkaan oloiset ainakin, malli oli muistaakseni Peppi, jos joku haluaa erikseen vielä katsoa, löytyy netistä.

      Aikaisemmin olin ostanut Kärkkäiseltä keittiöön Vallilan kapan, sekin on tosi kaunis ja hyvälaatuinen, muistaakseni hinta oli jotain alle neljäkymppiä.

      Sitä kyllä ihmettelen, miksi ei saisi myydä esim. Kärkkäisellä tai Hobby Hallissa? Jos ihmiset haluaa välttämättä itselleen jotain sellaista, mitä ns. tavalliset ihmiset ei pystyisi ostamaan, eli hankinta tehty niin vaikeaksi ja hinta lyöty sellaiseksi, että massat ei ko. tuotteeseen pääsisi käsiksi, niin uskon, että tällaisiakin tarpeita varten on olemassa omat kanavansa ja kauppansa.

      Ihmisen pitää vain sitten olla riittävän varakas ja aktiivinen. On matkustettava ulkomaille erityisiin kohteisiin hankkimaan se oma spesial-tuote, jota varmasti täältä ei sitten ole mahdollista saada ja jolla siksi on "imago" varmasti tallessa.

      Pienessä Suomen kokoisessa maassa on hyvin vaikea brassailla oikein millään, varsinkaan nyt millään verhoilla, ellei todellakin ole sitä massia ja sitä on oltava aivan valtavasti. Tosin epäilen niitä verhoja vielä sittenkin. Vaikka hakisit ne Saudi-Arabiasta ja maksaisit niistä sata tonnia, ne tuskin näyttäisivät sen kummemmalta.

      Tulee ihan mieleen yksi takavuosien työkaveri, joka käytti vain yhtä tiettyä parfyymia, jota sai vain ulkomailta. Se oli kuulemma niin hyvää ja laadukasta ja juuri hänen habitukselleen tehtyä, joten ei ollut mahdollista käyttää yhtään mitään muuta. Kun sitten tuota samaista parfyymia alettiinkin myymään myös Suomessa, olikin pakko vaihtaa merkkiä, koska ei sitä enää voinut käyttää, kun kaiken maailman köyhimyksetkin nyt siihen pääsivät käsiksi. Enää se ei siis ollutkaan laadukasta eikä hyvää eikä sopinut niin presiis hänen habitukselleen.

    • olitko nuukapussi

      Ap:lle. Olisit ostanut enemmän. Mitäs nuukailit. Sen takia täytyi laittaa verhoja myyntiin muuallekin kuin erityisliikkeisiin. Ei kai se firma pelkällä hengellään elä sekään.

    • V. Allila

      Kyllä täytyy ihmetellä joidenkin ihmisten diivailua. Eivät raukkaparat käsitä, että nolaavat itsensä kun julkaisevat tuon kaltaista ajatusmaailmaa. Kyllä minullakin roikkuu olohuoneen ikkunassa Vallilan verhot, enkä pitänyt itseäni muita parempana ihmisenä ne ostaessani enkä muuten pidä vieläkään. Täytyy ihmisen itsetunnon olla romuna jos verhojen avulla sitä täytyy ylläpitää...

    • miämiämiämiä

      Ihan samaa mieltä :)
      Itse ostan verhot jotka ovat mielestäni kauniit ja kun kyllästyn niihin hankin jotkut uudet. On hyvä elää kun ei tarvitse kilpailla kenekään kanssa vaan voi valita ainoastaan oman maun mukaan.

      • Anonyymi

        Samaistun kahteen edelliseen: On ihmisen eksytystä nämä kalliit brändit kaikki. Turhuutta. On kiva laittaa koti ihan itselle ja läheisilleen, ostaa sitä mikä omasta, ihan omasta - ei vaikutetusta - mielestä on kaunista. Joskus kalliin brändin tietty tuote voi oikeasti ollakin omaan makuun, mutta silloin ollaan pihalla, jos kaikki ko. brändin tuotteet ovat olevinaan kelvollisia vain brändin itsensä takia.
        Paljon on kaikkialla maailmassa vuosisataisesti tehty kaunista käsityötä, jota nykyään ei arvosteta. Mutta luulen, että jokainen Vallila-verhojen keskellä elävä joskus kokee haikean epävarmuuden hetken nähdessään jotakin söpöä ja sievää, joka palauttaa mieleen vaikkapa lapsuuden mummolan suloiset hetket. Sitä tunnetta olisi paikallaan seurata!
        Vielä lopuksi tuttavan viisauden sana omasta nuoruudestani: Ei ole mitään syytä ylpeillä sillä, että on rahaa. Se on ennemminkin häpeä - sitä enemmän on riistänyt muilta. Lisään vielä itse: Ahneus on ruma ja iljettävä asia. Varattomille jakaminen on tosi rikkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaistun kahteen edelliseen: On ihmisen eksytystä nämä kalliit brändit kaikki. Turhuutta. On kiva laittaa koti ihan itselle ja läheisilleen, ostaa sitä mikä omasta, ihan omasta - ei vaikutetusta - mielestä on kaunista. Joskus kalliin brändin tietty tuote voi oikeasti ollakin omaan makuun, mutta silloin ollaan pihalla, jos kaikki ko. brändin tuotteet ovat olevinaan kelvollisia vain brändin itsensä takia.
        Paljon on kaikkialla maailmassa vuosisataisesti tehty kaunista käsityötä, jota nykyään ei arvosteta. Mutta luulen, että jokainen Vallila-verhojen keskellä elävä joskus kokee haikean epävarmuuden hetken nähdessään jotakin söpöä ja sievää, joka palauttaa mieleen vaikkapa lapsuuden mummolan suloiset hetket. Sitä tunnetta olisi paikallaan seurata!
        Vielä lopuksi tuttavan viisauden sana omasta nuoruudestani: Ei ole mitään syytä ylpeillä sillä, että on rahaa. Se on ennemminkin häpeä - sitä enemmän on riistänyt muilta. Lisään vielä itse: Ahneus on ruma ja iljettävä asia. Varattomille jakaminen on tosi rikkautta.

        Nimimerkki jäi: Hentunen


    • pellavalla

      yksiväriset pellavaverhot joka ikkunassa.,,ainoa vika niissä että aurinko haalistaa.. värikkäitä Vallilanverhoja ei tee nyt mieli.

    • TeinRättejä

      Jokainen tietää nykymuodin: VERHOTON KOTI.

    • Vallilan verhoja ei tee mieli, selviin kauniisiin ja helposti omaksuttuun kuosiin kyllästyy hyvin pian.
      Meillä on 1974 ostettuja Finlaysonin verhoja vielä ikkunoissa, niihin ei kyllästy.

      Ei ole talouskysymys, eikä laiskuus. Joka syys vaihdetaan talviverhot, jouluna olohuoneen ruokapöydän ikkunaan ja keittiöön jouluverhot 2 viikoksi. Sen jälkeen kevätverhot ja Vapusta kesäverhot kaikkialle. Kyllä magneettirissat ovat käteviä.

      Verhoja pestään 5-10 v välein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe