Osaako joku sanoa, mitä käyttöä olisi verkkomuuntajalla,

aikas murikka

joka ottaa sisään 220VAC ja antaa ulos 190VAC? Tehoakin löytyy tuollainen 1400W ja painaa parisenkymmentä kiloa. Kun siihen kytki nykyisen 230 Voltin verkkojännitteen, mittarini näytti toisiosta peräti 207 VAC kuormittamattomana.

10

193

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luonnon laki

      Juu, sen kautta voisi kytkeä esim. kaikki talon nykyiset hehkulamput. Näin säästyisi vuosia ennen kuin olisi energiansäästölamppuihin siirryttävä. Alempi jännite näet säästää hehkulankoja, mutta valoteho ei pahemmin kärsi.

      • Toisaalta tuonkokoisen muuntajan lepovirta on jo sitä luokkaa että tuskin mitään säästöä syntyy


    • kaikki kotiinpäin

      Kyllä se säästelisi muitakin vehkeitä. Jos ajatellaan esim. pölynimuria, jonka tehoksi mainitaan tuo sama 1400W. Jos ennen kuumeni imuri niin nyt kuumenee vain tuo muuntaja.

      • vionha perä

        Varteenotettava vaihtoehto tuolle olisi myös huoltojen tarvitsema alijännitteellä testaus. Näin saadaan mahdolliset jännitekriittiset viat tulemaan ilmi. on paljon laitteita, jotka menevät "polvilleen" jo tuosta, muttei sitä muuten huomata. Ennenvanhaan, kun naapuri hitsasi verkkojännitteellä, toisen naapurin tv sanoi sopimuksensa irti, kun jännite putosi tuohon 200:aan volttiin. Taisi olla joku Viptronikki.


      • superkondensaattori
        vionha perä kirjoitti:

        Varteenotettava vaihtoehto tuolle olisi myös huoltojen tarvitsema alijännitteellä testaus. Näin saadaan mahdolliset jännitekriittiset viat tulemaan ilmi. on paljon laitteita, jotka menevät "polvilleen" jo tuosta, muttei sitä muuten huomata. Ennenvanhaan, kun naapuri hitsasi verkkojännitteellä, toisen naapurin tv sanoi sopimuksensa irti, kun jännite putosi tuohon 200:aan volttiin. Taisi olla joku Viptronikki.

        Sillä pystyy muuntamaan lahnaverkot muikkuverkoiksi.


    • jjfgjhtyyu676y

      Romukaupaan vain, ei sílle oikeasti mitään järkevää käyttöä löydy.

    • Nublääjä

      Joissain jaappanilaisissa teollisuuskoneissa on on tuo yksivaihe ja 200V AC sisäänmeno. Ei minkäänlaista käsitysta miksi. Yhdessä koneistamossa oli kaksi konetta joissa toisessa oli silloisen jännitteitten mukaan 380V/200V 15kVA muuntaja (ja muom yksivaihe rakenne) ja toisessa 220V/200V 1,5kVA.
      Kyllä näitä romukauppaan vietäviä löytyy.

    • perämela

      onhan isolle verkkomuuntajalle käyttöä mutta vain ammattilaisille ?

      siitä voi rakentaa erotusmuuntajan, pistehitsin, tuulivoimalaan muuntajan eri jännitteille ym ym.

      se saatta olla kopiokoneen liitäntämuuntaja joskus -70 luvulta.

    • Uusio Toisio

      Onko mahdollista käämiä uudelleen - sitä toisiota - vai onko 'tervattu' yhdeksi klimpiksi?

    • perämela

      kaiken voi käämiä uudelleen.

      japsit ei tervaa, venäläiset on eri asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe