Onko kiinalaisissa Monkey-kopioissa minkälaisia laatueroja?
Joudun kaiketi ostamaan lapselle sellaisen kun ei kaupan tunnu olevan aitoja Honda merkkisiä kuin ihan järkyttäviksi raadoiksi viritettynä.
Kiinan Monkeyden laatu?
18
3595
Vastaukset
- Mopon pojalle ostin
Joo, tilannehan on todella sellainen, että kiinalaiseksi menee, jos haluaa jälkikasvulleen monkey-mopon ostaa ja parhaan kaupan kokemukseni perusteella tekee, kun ostaa Sky Team Monkeyn, hinta alle 1000€!!!
Paljon täällä palstalla keskenkasvuiset haukkuu kiinalaisia mopoja, huonojakin on toki markkinoilla, mutta ne ovat niitä "halpahalli-mopoja", joita myydään harjoitteluun taikka mökkitielle, maksaa muutaman satasen. Jo painorajoitus puhuu puolestaan näissä vimputtimissa, niillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä näiden tieliikenteeseen myytävien mopojen kanssa, ellei venttiilinneulaa ja hattua oteta lukuun.
Kiinalainen mopo on pitkälti vielä imagokysymys, kavereiden mielipide painaa valtavan paljon tuossa iässä ja siksi monelle nuorelle ei kelpaa kiinalainen mopo tai sitä haukutaan ilman omia kokemuksia.- Apina-isä
Äkkisiltään tutkittuna kaksi kiinalais-mankia, niin Jinchengissä takuuta 2 vuotta ja SkyTeamissa 1 vuosi.
Mitä noissa on arkoja paikkoja hajoamaan? Sähköt? Jarrut? Vaihteet? Moottori? - 12000rpm
Osta pois, jälleenmyyjä kertoi jo kauan sitten, että viimeiset suomeen tuodut Monkeyt (4-vaihteiset) oli alunperin nekin taottu Kiinan puolella. Se siitä.
- 1231244445562344
ei varaosii saa tommosiin paskoihin mistään
- Apina-isä
Kiitos muuten tuosta varaosahuomiosta tuoden sen keskusteluun. Oma käsitykseni on että aidon Honda Monkeyn varaosia on saatavilla hyvinkin, mutta käykö nämä Hondan osat Skyteamiin ja Jinchengiin?
- fashejuesrkire
Menit sitten ostamaan aikapommin pojalles. Onneksi olkoon!
- Apina-isä
Kiitos huolestuneisuudestasi. Niin kuin aloitusviestissäni mainitsin, niin Honda on etusijalla, mutta tarjolla olevat on tuunattu suoraan sanoen peräsuolen tuotteeksi
Mutta nyt on niin, että olemme ostamassa Monkey-mopoa ja kun Hondaa ei enää tuoda maahan joten joudumme varmaankin ostamaan kiinalaisen Monkey-jäljitelmän, sikäli surullista.
Mopoa ei ole vielä ostettu, vaan niitä ollaan ostamassa kaksi kaksostytöille!
.
- Kustannukset alas
On ihan kelvollisisia,sanokoon nyt kukin mitä sanoo.Suurin osa nykyisistä ns "laatumerkeistäkin"on jollainlailla yhteydessä Kiinaan.Joko kootaan ihan alusta loppuun tai teetetään osat osakokoonpanoa.Tämänhän nyt tietää kaikki autojen,mopojen,elektroniikan tai vaikka moottoripyörien kanssa tekemisissä olevat että varaosista lähtien valmistusmaa on Kiina tai joku Indonesisia,Pakistan,Turkki,Romania,Unkari...Onko niillä sitten laatueroa,enpä tiedä riippuu kait mitä tavaran tuottajalla laatuvaatimuksena.
imagokysymyksethän ne on millä myydään,siis Volvo,Saab=Ruotsalainen,Chevrolet=USA,Opel=Saksa tms ja elektroniikassa joku Sony,Akai,Kenwood,Marantz...=Japani tai Philips=Hollanti ja näillähän ei ole enää mitään tekemistä todellisten valmistusmaiden kanssa.
Samoilta jättimäisiltä alihankkijoiden hihnoilta tulee osat niin Bemariin kuin Fiiattiin...tai Krupsiin kuin Lidlin halpis keittimeen.
Uskokoon kukin miten vain ja omat rahat vaikka polttaa,kannattaa kuitenkin miettiä ja ottaa selvää.
Osia noihin Kiinanmopoihin saa ihan hyvin ja normaalikäytöllä kestävät niinkuin nyt ne "laatupelit"jotka tuplahintaisia samoista osista mutta jonkinverran muutettuina ettei ihan sekoita rinnakkain...
Vanha Japanin Monkey edustaa kuitenkin ihan eri aikaa eli silloin tehtiin vielä LAATUA ja valmistajat valmistusmaatkin aivan erimoiset kuten kapitalistien yltynyt ahneus tuottaa nykypäivän kertakäyttöroskaa jossa paljon muoviosia ynnä hyvin kyseenalainen kestoikä.
Vanha on kuitenkin vanha ja kait se originaali neitseellinen Honda Monkey olisi lottovoitto mutta niitäpä ei kohtuuhintaan mistään löydy kuten ei muitakaan laatupelejä.
Vaihtoehdoiksi jää Kiinalainen mopo ilman imagoa mikä Suomessa paha juttu.- Apina-isä
http://www.honda.co.jp/Monkey/color/
Siinähän niitä olisi neitseellisiä hintaan 2500€ ja rapiat, mutta hieman kaukana!
- Suomi-Siperia
Juu,mutta nykyään on mahdollista kyllä ostaa ulkomailtakin netin välityksellä eli Ruotsista,Saksasta;englannista ym ja mikä estää tiedustelemasta tuosta laittamastasi osoitteesta toimitusta Suomeen vaikka ilmarahtina kun tuo ei paljon tilaa vie.
Toki tässä vaivaa on ja rahaa palaa mutta jos tosissaan moista haluaa ja täällä Siperiassa asuu niin tämmöistä tämä on.
Itelle vanha 500 ykspyttyinen tulossa Saksasta ja harrasteauto tuli 20v sitten Oregonista,eikä silloin mitään nettiä ollut...
Osiahan tulee kuten Countrymusaakin kätevästi tämän tästä Jenkeistä nykyäänkin.
Riippuu ihan mitä haluaa mutta JOS nyt olisin harrastusta aloittelemassa ja töissäolevana nuorena miehenä niin, wau, mitkä mahdollisuudet ostaa niitä vanhoja unelma autoja pyöriä joista itse kiinnostunut eikä jotain hikistä Audia/Bemaria neljällä ovella tolpan kera tai muovista kyykkypyörää...
Silloin joskus ei ollut valinnanvaraa kunnossa,merkissä tai ovimäärässä USA autopuolella köyhällä eikä prätkäpuolella kuin CB tai jotain muuta tylsää....
Suomesta on ihan turha etsiä ehjää hyvää aitoa Apinain Kuningasta!
Vetävät välistä isot rahat romusta ja viiteen kertaan puretusta ja viritetystä pas..sta.
Kuule!Otappa netistä:Mikko Hamusen tuontipyörät ja kysy jos Mikko toisi Saksasta kun siellä usein hakee MP ja sijainti hällä Mansessa. - Vanhempi äijä
Tyttärelle tuli ostettua Jincheng Knight käytettynä vm vissiin 2004
Menee nyt kevään tullen korttia ajelemaan.
En moittisi työn laatua huonoksi huonolla käytöllä ja räystään alla pitämällä romuksi muuttuu mikä vain.Ja usein noita kiinalaisia pidetään huonosti,kun ne ovat "vain" kiinalaisia.
Hinnathan noissa jos uuden ostaa romahtaa äkkiä,että jonkun ajamatta jääneen saattaa saada miltei ilman.
DAX-kopiota piti alun perin ostaa kun oli kaupan johonkin 995 € hintaan mutta viime vuonna pyydetty n.1250 € oli mielestäni liikaa ja näin jälkeenpäin olisi ollut turhan pieni,tyttö kun on jo melko pitkän oloinen.- Apina-isä
Joo, paljon mahdollista että halpaa kiinalaista pidetään huonosti. Se mitä nyt olen tässä kysellessä kuullut,että noihin mopoihin kannattaa tehdä pari ylimääräistä oljynvaihtoa heti kättelyssä, niin käyttöikä pitenee kummasti. Sähköpuoli hieman arvelluttaa onko toimivaa, itse kun en sille puolelle osaa mitään tehdä kuitenkaan.
Paljonko sitten aidossa Japanin Monkeyssa on tällä hetkellä kiinalaisia alihankintaosia? Luulen että paljon,kaikki kun nykyään tuppaa olemaan Kiinasta. - Mopon pojalle ostin
Apina-isä kirjoitti:
Joo, paljon mahdollista että halpaa kiinalaista pidetään huonosti. Se mitä nyt olen tässä kysellessä kuullut,että noihin mopoihin kannattaa tehdä pari ylimääräistä oljynvaihtoa heti kättelyssä, niin käyttöikä pitenee kummasti. Sähköpuoli hieman arvelluttaa onko toimivaa, itse kun en sille puolelle osaa mitään tehdä kuitenkaan.
Paljonko sitten aidossa Japanin Monkeyssa on tällä hetkellä kiinalaisia alihankintaosia? Luulen että paljon,kaikki kun nykyään tuppaa olemaan Kiinasta.No joo, me tehtiin huollot ihan maahantuojan ohjeiden mukaan, eli ensimmäisen 100km:n jälkeen öljynvaihto, sen jälkeen 1000km:n jälkeen öljynvaihdot, venttiilien säädöt tuli sitten jossain huollossa.
Ketjut vaihdettiin 700km:n ajon jälkeen, kun alkuperäiset ketjut venyivät ja ketjuja sai kiristää tämän tästä, lisäksi lajitoverit neuvoivat vaihtaman HETI näihin kiinalaisiin mopoihin järempiin. Ostettiin maahantuojalta ns. kevariketjut, aavistuksen järeämmät, maksoi n. 30€ ja sen jälkeen ei ketjujen kanssa ollut mitään ongelmia.
Takapyörästä meni laakeri jossain 6000km ajettuna, siihen maahantuoja antoi takuuseen osia, kun piti uusia muutakin, kun se laakeri, takuu tosin oli juuri mennyt umpeen, mutta maahantuoja ei tuosta tehnyt numeroa ja homma toimi.
Sähköpuolella ei ole ollut vikoja suuremmin, takavalon polttimo on palanut pari kertaa. Sähköstartti ei jaksa enään pyörittää, kun akku on mennyt neljän vuoden aikana huonoksi, mutta jalkastartilla mopo lähtee hyvin käyntiin. Kaikki muuten toimii ihan hyvin.
Kromiosat ovat säilyneet yllättävän hyvin, vaikka mopo on nytkin kylmässä varastossa ja kahtena talvena vain autokatoksessa, johon pyrytti hieman luntakin talvella.
Renkaat on kestäneet hyvin, alkuperäiset on vielä alla, jossain vaiheessa niihin ajateltiin laittaa ruuvinastat talviajoon, mutta talvella on on ollut niin vähän käyttöä viime aikoina.,( pojalla on nyt jo autoon ajokortti).
Varaosien saatavuudesta meillä ei ole muuta tietoa, kuin tuohon takapyöränlaakeriin liittyen. Sytytystulppia on ostettu ihan tuosta huollosta, jossa on käytetty mopoa huollossa ja öljyt on ihan tarvikeöljyjä.
Jos nyt pitäisi ostaa uudelleen uutta mopoa, niin samaan päätyisin näillä kokemuksilla.
- 4fqgqeqgqg
Osta ihan vaan suosiolla se käytetty ja viritetty aito Honda. Laita vakioksi, jos virit haittaa. Kiinamankin ostamalla hankit vain suurta harmia itsellesi ja lapsellesi.
- mopopoika
osta kuule zusuki pv ei mitään sähkövikoja(ainakaan itselläni ollut) -20 pakkasta nii ensimmäisestä käymää,KAIKKI pvn vara osat saa suomesta..
- mopopoika
osta kuule zusuki pv ei mitään sähkövikoja(ainakaan itselläni ollut) -20 pakkasta nii ensimmäisestä käymää,KAIKKI pvn vara osat saa suomesta..
- Anonyymi
Ihme paskoja nämä kiinalaiset. Ei ole koskaan ennen tarvinnut edes vilkaista venttiilejä päin. Näissä kiinanvituissa venttiilit pitää säätää kerran kuussa.
- Anonyymi
Hieman myöhässä mutta kiinasta ei koskaan tiedä, joko saa mopon joka kestää 800 metriä kunnes räjähtää tai sitten saa luottovehkeen joka ei hajoa tai leivo millään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692723
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 441216
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197