Ikäero 30 vuotta

Sophia

Olen oikeasti ihastunut n. 30 vuotta vanhempaan mieheen. Silmiin katsoessa tuntuu, kuin aika ja paikka katoaisi. Hänen äänensä kuulosta tutulle (ihanalle), kuin muistaisin sen jostain.

Mies on seurassani kohtelias, hieman hermostuneen oloinen, ääni värisee, välillä punastuu, joskus taas on hyvinkin välinpitämättömän oloinen

Nyt tarvitsen apua teiltä ihanat miehet.
Onko mies käytöksen perusteella kiinnostunut vai vaivaantunut?
Välillä mietityttää tämä välinpitämätön käyttäytyminen?
Miten 50 mies osoittaa ihastusta/kiinnostusta? Oikeaa ihastusta on varmaan vaikea peittää.

Kiitos jo etukäteen.

59

3963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verditti

Sinun puoleltasi on kyseessä aito tunne. Voit olla siitä varma.
      Tunteesihan ovat pysyneet samoina jo vuosikausia.
      Mies vaikuttaa avuttomalta, koska ei ole pystynyt etenemään
      ilmeiseltä hermoilultaan näiden vuosien aikana..
      Nynny mikä nynny!

• Sophia

Meillä on ikäeroa n. 30 vuotta.

• Hei kun keikuskelen

No jos olet tällä palstalla, täytyy sinun olla 50 ihminen.
      Eli mun laskujeni mukaan tää mies on sit 80 .

En tietenkään ole varma, enkä voi sanoa tietäväni, mutta arvelun voin kaiketi tähän tällätä.

Ehkä hänen äänensä tutajaa ihan vaan sen takia, että on jo niin iäkäs.
      Välinpitämättömyyden tunne voi kenties johtua siitä, että hän ei aina muista missä on. Hermostuneisuus ehkä voi johtua siitä, että hän tietää, että jotain naisen kanssa pitäisi Tehdä, ei vain muista Mitä se oli.

• verditti

Naulan kantaan! Noinhan se tietenkin on.
        Eipä tullut mieleeni.
        Kuvittelin tämän Sohvin parikymppiseksi tytönhuitukaksi.

• pukumies.
        verditti kirjoitti:

Naulan kantaan! Noinhan se tietenkin on.
        Eipä tullut mieleeni.
        Kuvittelin tämän Sohvin parikymppiseksi tytönhuitukaksi.

Meillä on ikäero peräti 37v.
        Minä olen vanhempi, mies.
        Siis olen 72v. mutta itses-
        täni huolehtiva, sharmantti
        yksilö. Kiharatukkainen, ja
        puoleensa veträvä.

• Sophia

Tarkoitukseni oli kysyä 50 miehiltä mielipidettä asiaan.
      Itse olen kolmekymppinen. Ajattelin, että tältä palstalta saisin paremmin kommentteja asiaan, kun tämä on 50 palsta.

Kiitos ja anteeksi.

• jorma-orvokki

Kuule Seppo, kerro ihastuksellesi tunteistasi ihan reilusti.

Tyhjää saa pyytämättäkin.

• Elmeri,-

50 mieheni voin todeta, että jos olisin vapaa ja ihastunut, tarttuisin kyllä toimeen. Jos taas olisin varattu, niin kuin olen, ja olisin ihastunut niin olisin vain ihastunut. Ihastuksia tulee ja menee.

Ja pitää vielä todeta, että kyllä parikymppisiä ihan mielellään katselee mutta harvoin heissä on mitään sellaista, että ihastuisi oikeasti, saatikka rakastuisi.

• .,,.

Mitä väliä, vaikka ihastuu 100 vuotta vanhempaan mieheen, ihmiseen?

Rakkaus ei ole ikävuosista kiinni, jos nyt ihan aikuisten oikeasti kirjoitat.

• Rakastunut

Onko normaalia rakastua 20 v naiseen itse 52mies onko se epänormaalia kysyn mitä mieltä olette

• Minunneuvo
        Rakastunut kirjoitti:

Onko normaalia rakastua 20 v naiseen itse 52mies onko se epänormaalia kysyn mitä mieltä olette

Rakastuminen on normaalia, moraalinen puoli on eri juttu. ei sekoiteta niitä rakastumisiin.
        On vaikea uskoa että tuollainen ikäjakauma toimisi pitkän päälle. Vaan sinähän se tiedät mitä teet.
        On kuitenkin laillisuus asia kunnossa jos yli 18v. Ei kukaan voi taata onnea oli minkäikäisiä hyvänsä, mutta ongelmia voi se tuoda mukanaan jos julkinen moraali sotii vastaan.
        Kysy itseltäsi oletko valmis siihen kaikkeen, jos olet niin onnea matkaan, toivottovasti se on läsnä.

• Mythoughts
        Rakastunut kirjoitti:

On tietysti normaalia, ja suhde voi toimia. Ei se ole iästä kiinni.

• 3+18

Elä rupia. Minua ainakin ahdistaisi kun suhteella ei ole tulevaisuutta.
      Eihän samanikäistenkään suhde välttämättä kestä, mutta siinä on kuitenkin se mahdollisuus.

• Ihanminusta

Älkää ajatelko onko suhteella mahdollisuutta, ajatelkaa haluatteko sen suhteen vai ette.
        Jos ahdistaa niin älkää suhteilko. Eläkää suhteessa läsnä ei poissaolevana. Jättäkää tulevaisuus muille ottakaa vastaan nykyisyys.
        Muiden suhteiden arvostelu on turhaa, omassakin riittää ihmeteltävää ja jos omaa ei ole hankkikaa se.

• Sophia

Huomaan hieman sarkasmia kommenteissa.
      Ajattelin ensin, että saan ihanan asiallisia kommentteja. Olen monesti ihaillut 50 miehiä. Olen pitänyt heitä charmikkaina ja kohteliaina. Oman ikäisistä harvemmin löytyy kohteliaita ja avuliaita miehiä. Itse pyrin olemaan kohtelias ja asiallinen. On ihanaa olla avuksi muille ja saada joskus hymy takaisin.

"Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt
      elämään; valitse se jota ilman et voi elää."

• mummix

Rohkenen osallistua keskusteluun, vaikka olenkin 50 nainen.
        Luulisin lähes jokaisen vanhemman miehen olevan imarreltu nuoren naisen huomiosta ja kiinnostuksesta, mutta ehkä tämä mies onkin fiksu ja miettii mitä suhde noin paljon nuoremman naisen kanssa oikeasti merkitsee. Eri asia on, jos tarkoitus on vain tapailla toisinaan ilman sitoumuksia.
        Toivon, että mietit myös itse mitä haluat, yhteinen elämä noin suurella ikäerolla on melkoinen haaste. Esim. jos haluat lapsia, mies ehkä pystyy fyysisesti sen toteuttamaan, mutta mieti mitä on elämä pienen lapsen ja vanhan miehen kanssa.
        Lapsesi olessa murrosikäinen on isä melkoisen iäkäs. Kymmenen vuoden kuluttua olet 40, siis nainen parhaimmillaan ja miehesi 70.
        Mitä vanhemmaksi me kaikki tulemme, sitä suuremi mahdollisuus on myös iän mukanaan tuomiin sairauksiin, työkyvyttömyyteen,, ym. Tosin tuo on mahdollista minkä ikäisenä tahansa, mutta vanhetessa riski kasvaa.
        Ihastuminen ja rakastuminen on eri asia kuin rakastaminen ja yhteinen elämä.
        On todella sääli, jos kolmekymppisistä aikuisista miehistä ei nykyäään löydy kuvailemiasi piirteitä.

• harkitsisin

Juu ota ihmeessä 30 vuotta vanhempi mies. Ennekuin huomaatkaan, sinulla on kotona vessanpytyn reunoille kuseksiva hoidettava riesana. Mies on 80 ja sinä nainen parhassa iässä. Hohhoijaa....äly hoi älä jätä

• kkkkjjjjj

Hohhoijaa...äly hoi älä jätä , kerro nyt kun olet älykäs miten saan avovaimoni uskomaan että minut kannattaa heittää pihalle?

• Lähdekäppänä

Eiköhän se avovaimokulta huomannut/tiedä jo itsekin. Sinä vaan et tajua.

• Sophia

Jatkan vielä tästä aiheesta. Tämä tunne on todellakin erilainen. En ole koskaan tuntenut mitään vastaavaa.

Minusta tuntuu, kuin olisin tuntenut hänet aina. On todella uskomatonta, kuinka hänen äänensä kuulostaa tutulle, ihanalle, kuin ihanaa musiikkia korville. Sydän myös hyppää voltin, kun kuulen hänen äänensä.

Hän muistuttaa minua monessa asiassa. Meillä on samoja kiinnostuksen kohteita. Minusta hän on todella komea, täydellinen minulle. Silmiin katsoessa aika ja paikka häviää, oikeasti. Kerran välillämme oli valtava energiakenttä, molemmat vaan hymyilimme.

Tunne tuntuu ikuiselta. Tunteen voimakkuus ehkä pelottaa. Miltä kuulostaa? Olenko kohdannut sielunkumppanin?

• ♥ ♥

Miksi muilta lupaa kysyt?
        Tee kuin ♥ sanoo.

Vai oletko runoilemassa novellia?

• Tiedätkös Sophia, kaikki suhteet on erilaisia.
        Tai ainakin niiden minusta pitäisi olla.
        Itse en ole koskaan kokenut kahta samanlaista, silti on ollut kaikki Rakkaita aikansa.
        Sillä hetkellä kun ollut ihastunut/ rakastunut, tuntuu ettei koskaan voi kokea mitään vastavaa.
        Ei ehkä vastaavaa mutta kyllä yhtä vahvaa.

• Sophia
        tulisilla kirjoitti:

Tiedätkös Sophia, kaikki suhteet on erilaisia.
        Tai ainakin niiden minusta pitäisi olla.
        Itse en ole koskaan kokenut kahta samanlaista, silti on ollut kaikki Rakkaita aikansa.
        Sillä hetkellä kun ollut ihastunut/ rakastunut, tuntuu ettei koskaan voi kokea mitään vastavaa.
        Ei ehkä vastaavaa mutta kyllä yhtä vahvaa.

Tottakai suhteet ovat erilaisia. Ihmiset ja elämäntilanteet ovat myös erilaisia. En tarkoita tällä tunteella sitä, kun ollaan ihastuneita ja nähdään toisessa enimmäkseen hyviä puolia.

Hyväksyn häneltä jotenkin automaattisesti hänen sellaiset tavat, jotka normaalisti miehessä ärsyttäisi. Toivon hänelle vain hyvää ja että hän olisi onnellinen. En odota häneltä mitään.

Olen jo pitkään odottanut, että tunne vain häviäisi/laimenisi, mutta täytyy varmaan tottua elämään tämän kanssa.

Johanna Kurkela - Ehkä ensi elämässä

"Ehkä ensi elämässä
        kaksin olemme taas tässä
        aivan hiljaa, juuri näin
        lähekkäin
        Ehkä ensi elämässä
        hetkessä niin kiitävässä
        voimme olla jälleen näin
        sylikkäin"

"Älä piittaa kyyneleistä
        ole kuin et huomaiskaan
        en vain vielä pysty meistä
        ihan täysin luopumaan
        sinä pysyt mielessäni
        vaikka nyt sä lähdet pois
        ehkä joskus kaikki toisin olla vois"

• isän ikävä
        Sophia kirjoitti:

Tottakai suhteet ovat erilaisia. Ihmiset ja elämäntilanteet ovat myös erilaisia. En tarkoita tällä tunteella sitä, kun ollaan ihastuneita ja nähdään toisessa enimmäkseen hyviä puolia.

Hyväksyn häneltä jotenkin automaattisesti hänen sellaiset tavat, jotka normaalisti miehessä ärsyttäisi. Toivon hänelle vain hyvää ja että hän olisi onnellinen. En odota häneltä mitään.

Olen jo pitkään odottanut, että tunne vain häviäisi/laimenisi, mutta täytyy varmaan tottua elämään tämän kanssa.

Johanna Kurkela - Ehkä ensi elämässä

"Ehkä ensi elämässä
        kaksin olemme taas tässä
        aivan hiljaa, juuri näin
        lähekkäin
        Ehkä ensi elämässä
        hetkessä niin kiitävässä
        voimme olla jälleen näin
        sylikkäin"

"Älä piittaa kyyneleistä
        ole kuin et huomaiskaan
        en vain vielä pysty meistä
        ihan täysin luopumaan
        sinä pysyt mielessäni
        vaikka nyt sä lähdet pois
        ehkä joskus kaikki toisin olla vois"

Valotanpa vähän miltä tuntui kymmenvuotiaasta lapsesta kun isä oli lähemmäksi 80 vuotias. Kärsimätön vanhus joka ei kestänyt lapsen naurua ja ilakointia. Minusta tuntuu ettei minulla ole koskaan ollut oikeasti isää, sitä sellaista joka olisi puuhastellut kanssani ja osallistunut elämääni. Kun olin 16 vuotias hän nukkui pois. Ihan oikeasti jos aiotte hankkia lapsia niin miettikää kaksi kertaa.

• kilkutteloija

Mietitäänpäs asiaa näin päin. Mies olisi vaikkapa 25 ja nainen 55. Kuinka kauan luulisi pojun jaksavan "mummon" kanssa. Veikkaan että suhde kaatuisi kavereiden ilveilyyn, pojan vanhempien painostukseen tms. asioihin. Kuinka moni äiti tahtoisi pojalleen 30 v vanhemman vaimon? Ei toki tyttärelleenkään itsensä ikäistä miestä:)

Miksi, oi miksi, nuoret naiset ottavat näitä pappoja hoivaan. Hyvänen aika, johan luonnonlaki sanoo että kolmekymppinen nainen tahtoo varmaan muksuja. Kauanko kuusikymppinen ukko niitä muksuja jaksais hoitaa? Ja oisko siitä ukosta aikoinaan lapsenlapsien vaariksikaan enään.

• tuhkaaja.

-kilkutteloija-
        Etpä tunnu ymmärtävän, kuinka
        hyvässä kunnossa voi 50-kymp-
        pisen tuhkaluukku olla?

• Tunteet ovat kummallisia, ne voivat sekoittua. Oletko varma, ettei osa ihastuksestasi ole tunteita, joita voi tuntea isähahmoa kohtaan? Olet pariin otteeseen painottanut, että hänen äänensä tuntuu tutulta... Olisiko kaikuja jostain aikaisemmasta?

• - elettyON -

Elämä opettaa, mutkia on matkalla koluttava. Olen aikoinani ollut lähes samanlaisessa tilanteessa, umpirakastunut... Mies oli ihana, ymmärsi ja kohteli kuin kukkaa kämmenellä. Jossain tilanteissa sain olla "pikkutyttö", ihanaa.
      Eli ymmärrän sinua oikein hyvin.

Mutta voi voi, miten paljon teidän nuorempien on koettava ja opittava, kun se vaan kuuluu elämään.

Erosimme jo ajat sitten, koska huomasin että oma elämäni jää elämätä.
      Ja ajat sitten luin hänen kuolinilmoituksensa lehdestä.

• Herttasarjanen

Etkö sää tätä ole jo kysynyt? Tuommosta miestä ei ole olemassakaan.

• fghhjjkklhlöhklö

Onhan tuollaisia suhteita ollut kautta aikojen! Nuorempi nainen ei löydä sielun kumppania ikäisistään, vaan ajautuu hakemaan seuraa isänsä ikäisistä miehistä.

Nainen arvostaa että vanhempi mies osaa keskustella asiasta kuin asiasta ja ennen kaikkea osaa ottaa naisen huomioon ja osaa kuunnella tätä. Monetkaan nuoremmat miehet eivät kykene edellä mainittuihin.

Miehet arvostavat naisessa kauneutta, niin sisäistä kuin ulkoistakin. Kun nuorempi nainen osoittaa miehelle kiinnostusta ollen samalla viehättävän näköinen, moni mies alkaa miettiä millaista olisi seurustella tämän naisen kanssa. Siis jos olosuhteet ovat suotuisat, ollaan vapaita tai jos ollaan muuten vaan valmiita suhteeseen.

Itseään reilusti nuorempi nainen kiinnostaa tottakai jokaista miestä. Oman ikäisiin naisiin verrattuna näillä nuoremmilla on takamus vielä seksikäs, eivätkä reidet hankaa yhteen.

Se miehen punastuminen viittaa ajatuksiin mahdollisesta seksistä kanssasi, ei siinä sen kummempaa!

• AKITV

Ooon sitä mieltä, et ikäero ei ole se erottava tekijä. Jos elämänkatsomus on suht koht samanlainen ei ole ongelmaa. Itse olen 56 vuotias nainen ja valitettavasti täytyy todeta että vähän itseäni nuorempien miesten ajatukset ovat lähempänä omiani kuin samanikäisten. Ikäiseni miehet ovat yleensä jotenkin elämään pettyneitä tai kyllästyneitä tai tuntevat tullensa päähän potkituiksi tai jotain muuta vastaavaa. En jaksa sellaista. On mukavampi keskustella positiivisemmista asioista ja flirttailla vaikkei se mihinkään johtaisikaan.

• xalantas

Minun tuttavapiirissäni oli samanlainen tapaus. Mies oli naisen pomo. heillä myös 30 vuotta ikäeroa, mies palvoi kaunista naista. Nainen oli ihan fiksu. He menivät naimisiin, mieheltä kysyttiin, mitäs sitten, kun nainen jättää sinut, kun tulet liian vanhaksi. Mies vastasi: "minulle riittää, kun saisin pitää hänet edes kaksi vuotta". Sai pitää jopa 6 vuotta. Siinä oli niitä ristiriitaisuuksia, kaveriporukka olivat eri-ikäiset, nainen halusi harrastaa sellaisia lajeja, joista mies ei välittänyt jne.

Kuitenkin suhde/avioliitto kesti 6 v., joka on jo hyvä saavutus. Muutkin eroavat. Suhde voi olla onnellinen ja hyvä, vaikka kestäisi lyhyenkin ajan.

Esim Niinistö ja Haukio, sama ikäero. Sinä olet kypsä ja mies ehkä vähän poikamainen?

Aina kannattaa kokeilla, ei siinä mitään häviä.

• Vaipanvaihtajaksiko?

Paitsi että voi joutua omaishoitajaksi ja hoitosuhdetta voi jatkua jopa 25 vuotta:(
        Ei ole Timo T.A. Mikkosenkaan vaimolla varmaan hääppöiset oltavat.

• se siitä ja sen...

edes viis-kuuskymppisenä, en haluaisi vanhempaa miestä, sillä en vaan jaksas enää kun itsekin jo iäkäs, kokeluun jäi ja huomasin et vanhempana mies on aika itsekeskeinen, eipä juuri jousta missään vaikka alussa piti kuin kukkaa kämmenellä...

• open.

Täytyy muistaa, että eniten onnettomia
      avioliittoja löytyy juuri toisilleen sopivan
      ikäisten ihmisten liitoista.

• "Open".
        Samaa mieltä! Kuinka moni perhe eroaa, vaikka lapset ovat reilusti alle kouluikäisiä!
        Ensimmäinen "ikäiseni" kanssa solmittu liitto kariutui, kun lähdin ekaluokkalaiseni ja koirani kanssa pois uppoavasta (isännän velkoihin) laivasta.
        Moni ikätoverini on "toisella kierroksellaan" ja onnistunut paljon paremmin.

Itsellänikin nelikymppisenä oli 15 v poika ja 25 v poikaystävä, joka on ollut aviomieheni jo yli kaksitoista vuotta. En oles rikas enkä terve, eikä mieheni hae äitihahmoa - vanhempansa asuvat ihan lähellä.

Miksi aina oletetaan, että ison ikäeron suhteissa on jotakin epänormaalia tai laskelmoitua takana?

Meille riittää rakkaus ja luottamus!

• 54v+17v = 37 ikäero

Sir Charles Chaplinin ollessa yli 50 vuotias, hän meni neljännen kerran naimisiin n.17 vuotiaan tytön kanssa ja eli onnellisena elämänsä loppuun asti tämän kanssa lähes 40-vuoden ajan. Harvan saman täsmälleen saman ikäisenkään avioliitto kestää niin kauan. He saivat useita yhteisiä lapsia.

Eikä kukaan tuomitse Chaplinia "pedofiiliksi" tai "lapseen sekaantujaksi" tai edes lapsen hyväksikäyttäjäksi, vaan päin vastoin, Chaplin sai Sir arvonimen.

Miksei yhtä hyvin kenen tahansa muun parisuhde jossa on ikäeroa, voisi toimia?

• Chapella oli muistaakseni lapsivaimo jo silloinkin kun itsekin oli hyvin nuori.

• ihan miten vaan

Kuka mitäkin suhteistaan odottaa. Teinilikat ihastuu monesti vähän vanhempiin kavereihin kun nuoret kollit ajattelee sataprosenttisesti pelkällä jalkovälillään. Voi leikkiä hianoo naista jakkupuvussa vähän kallimman auton kyydissä. Vanhan korollan ja finninaamajannun kanssa se ei oikein onnistu. Jos on itsellä varaa omiin ylellisyystarpeisiin ja itseluottamus tulee omakustanteisena niin kolmekymppiselle terveelle naiselle passais paremmin tollanen parinkympin hujakoilla oleva panomies. Olis noi hormonitasotkin samassa kategoriassa.

• ??

Jokin aika sitten sattui silmiini ilmoitus päivälehdestä:

30v nainen haluaa tutustua 60-70 v mieheen. ??

• niin no

Aika helppoa päätellä mistä tuossa on kyse... Tuskin tuo 30v. nainen elämänsä rakkautta on hakemassa?

• Essi

Käytännössä ihan ok, siis jos sinä tarvitset taloudellista tukea ja hän lähihoitajaa.

• Íkaeroa on

Taitaa aika moni ´palstalla olla vain kateellinen aloittajalle. Go for it!

• Niet boni mai

miksi olisin kateellinen? siksikö että Sophie on ihastunut isänsä ikäluokkaan kuuluvaan mieheen vai siksikö ettei mies ole vastannut hänen tunteisiinsa?

• kiva juttu

Sophia, älä välitä sellaisten naisten kommenteista jotka pitävät sinua kilpailijoinaan ja jopa parempana vaihtoehtona miehelleen mitä he itse voivat olla. Tuollaisesta kuviosta tulee kyynisyys ja negatiiviset kommentit.

• jrjsmjr22

Olen itse väh yli parikymppinen ja seurustelen itseäni 31 vuotta vanhemman miehen kanssa.eli hän on jtn 53.siis kuinka voi olla mahdollista että minäkin tunnen vetovoimaa noin vanhaan mieheen.Tunnetko sinä sophie tähän mieheen seksuaalista vetovoimaa?Millainen tämä sinun viiskymppinen mies on?onko hän nuorekkaan oloinen?Entä oletko itse sitten varmaan ikäistäsi kypsempi?

• täälläkans

Jos antaa vaan ajan näyttää mitä suhteesta tulee. Minnekäänhän tässä elämässä ei ole kiire. Itse olen kans parikymppinen ja seurustelen 31 vuotta vanhemman miehen kanssa. Suuri ikäero vaikuttaa yhteiseen elämään, mutta ei se välttämättä sitä estä.

• jrjsmjr

minä olen nimimerkki "jrjsmjr" elikkä tuo edellinen viesti.Kysyn sinulta nimimerkki "täälläkans" ,että siis tuo miehesi on siis 50? Olemme siis aika samoilla linjoilla?Oletan että olet tyttö? Olisi kiva jutella sinun kanssasi ja toivottavasti vastaat virestiini :) Saaneen kysyä että miksi olet tämän miehen kanssa?Tunnet todennäköisesti vetovoimaa häneen?

• täälläkans
        jrjsmjr kirjoitti:

minä olen nimimerkki "jrjsmjr" elikkä tuo edellinen viesti.Kysyn sinulta nimimerkki "täälläkans" ,että siis tuo miehesi on siis 50? Olemme siis aika samoilla linjoilla?Oletan että olet tyttö? Olisi kiva jutella sinun kanssasi ja toivottavasti vastaat virestiini :) Saaneen kysyä että miksi olet tämän miehen kanssa?Tunnet todennäköisesti vetovoimaa häneen?

Kyllä, mieheni täytti juuri 50v. , että aika samoilla linjoilla mennään : ). Ja tyttö olen.
        Mitähän minä osaisin vastata sun kysymykseen miksi olen tämän miehen kanssa. Hänen kanssaan on mukava olla. Hän on ehkä ainut ihminen, jolle olen voinut puhua kaikista asioista, sellaisena kuin ne ovat, kaunistelematta totuutta. Hänen kanssaan voi oikeasti olla oma itsensä. Ja onhan se hyvä, että hänellä on sitä elämänkokemusta, ja ne nuoruuden hölmöilyt ovat menneitä. Tarkoitan, että esimerkiksi tuossa iässä kännääminen ei ole enää se perjantai-illan juttu, niin kuin se on monille oman ikäisille pojille. Itse kun en välitä juomisesta yhtään. Tuossa on nyt vähän jotain mitä tuli mieleen. Ja kyllä, tunnen vetovoimaa häneen : ).
        Mites sinulla? Miksi sinä olet juuri tämän miehen kanssa? Tietääkö monikin teiän suhteesta, ja miten ihmiset ovat suhtautuneet teihin?
        Itse olen kohta seurustellut mieheni kanssa vuoden. Alku oli tosi rankkaa, sillä ei uskaltanut kertoa oikein kenellekkään suhteesta, sillä läheisten suhtauminen tilanteeseen arvelutti. Itse olen kertonut tällä hetkellä suhteestani vaan muutamalle kaverille, ja ajan mittaan he ovat sopeutuneet tilanteeseen. Perheestäni vain pari sisarusta tietää asiasta ja toinen tais vähän järkyttyä uutisesta. Kaikilla asenne on aika lailla sama. Yritetään puhua järkeä, pelotella tulevaisuudesta jne. Kun huomataan, että puhuminen ei tehoa, yritetään sopeutua. Tällä hetkellä tilanne on se, että haluaisin vain puhua tästä suhteestani ja kertoa siitä. Kertoa että seurustelen ja olla avoimesti onnellinen. Se on oikeasti vaan niin helpottavaa, kun tää salaaminen pikkuhiljaa voi loppua. Suhteen salaaminen, ainakin mulla, johtu pääasiassa siitä, että ei halunnut vielä kertoa siitä, koska ei voinut olla varma jatkuuko tämä suhde miten. Ja jos ei ois jatkunut, niin en haluisi, että monet olisivat tietäneet suhteesta, koska suhde noin paljon vanhemman miehen kanssa voi olla leimaava. Haluisinkin kysyä, oletko itse kokenut suhteet välillä jotenkin rankkana? Oletko joutunut salaamaan suhdettanne? Toivottavasti teksti ei ollut kovin sekava : )

• akkkkkka.....
        täälläkans kirjoitti:

Kyllä, mieheni täytti juuri 50v. , että aika samoilla linjoilla mennään : ). Ja tyttö olen.
        Mitähän minä osaisin vastata sun kysymykseen miksi olen tämän miehen kanssa. Hänen kanssaan on mukava olla. Hän on ehkä ainut ihminen, jolle olen voinut puhua kaikista asioista, sellaisena kuin ne ovat, kaunistelematta totuutta. Hänen kanssaan voi oikeasti olla oma itsensä. Ja onhan se hyvä, että hänellä on sitä elämänkokemusta, ja ne nuoruuden hölmöilyt ovat menneitä. Tarkoitan, että esimerkiksi tuossa iässä kännääminen ei ole enää se perjantai-illan juttu, niin kuin se on monille oman ikäisille pojille. Itse kun en välitä juomisesta yhtään. Tuossa on nyt vähän jotain mitä tuli mieleen. Ja kyllä, tunnen vetovoimaa häneen : ).
        Mites sinulla? Miksi sinä olet juuri tämän miehen kanssa? Tietääkö monikin teiän suhteesta, ja miten ihmiset ovat suhtautuneet teihin?
        Itse olen kohta seurustellut mieheni kanssa vuoden. Alku oli tosi rankkaa, sillä ei uskaltanut kertoa oikein kenellekkään suhteesta, sillä läheisten suhtauminen tilanteeseen arvelutti. Itse olen kertonut tällä hetkellä suhteestani vaan muutamalle kaverille, ja ajan mittaan he ovat sopeutuneet tilanteeseen. Perheestäni vain pari sisarusta tietää asiasta ja toinen tais vähän järkyttyä uutisesta. Kaikilla asenne on aika lailla sama. Yritetään puhua järkeä, pelotella tulevaisuudesta jne. Kun huomataan, että puhuminen ei tehoa, yritetään sopeutua. Tällä hetkellä tilanne on se, että haluaisin vain puhua tästä suhteestani ja kertoa siitä. Kertoa että seurustelen ja olla avoimesti onnellinen. Se on oikeasti vaan niin helpottavaa, kun tää salaaminen pikkuhiljaa voi loppua. Suhteen salaaminen, ainakin mulla, johtu pääasiassa siitä, että ei halunnut vielä kertoa siitä, koska ei voinut olla varma jatkuuko tämä suhde miten. Ja jos ei ois jatkunut, niin en haluisi, että monet olisivat tietäneet suhteesta, koska suhde noin paljon vanhemman miehen kanssa voi olla leimaava. Haluisinkin kysyä, oletko itse kokenut suhteet välillä jotenkin rankkana? Oletko joutunut salaamaan suhdettanne? Toivottavasti teksti ei ollut kovin sekava : )

elikkä minä vastaan vastaukseesi taas.siis kyllä mun perheenjäsenet tietää ja kummatkin vanhemmat oudoksuvat asiaa!kyllä kuulemma meistä puhutaan.itse olen tunnettu täällä.mutta kyllä olemme melko kaikki sujut asian kanssa.Aluksi mulla oli hämärää olla yhdessä varsinkin kun minä näytän ulkoisesti nuoremmalta.Me molemmat ollaan hyvin totuttu asiaan eikä enää yhtään puhuta ikäerosta ja uskon että kaikki muutkin sopeutunu.ei oo enää kummallists :Ddd

• täällä kans
        akkkkkka..... kirjoitti:

elikkä minä vastaan vastaukseesi taas.siis kyllä mun perheenjäsenet tietää ja kummatkin vanhemmat oudoksuvat asiaa!kyllä kuulemma meistä puhutaan.itse olen tunnettu täällä.mutta kyllä olemme melko kaikki sujut asian kanssa.Aluksi mulla oli hämärää olla yhdessä varsinkin kun minä näytän ulkoisesti nuoremmalta.Me molemmat ollaan hyvin totuttu asiaan eikä enää yhtään puhuta ikäerosta ja uskon että kaikki muutkin sopeutunu.ei oo enää kummallists :Ddd

Vastailen taas : ) Miten teiän vanhemmat sitten ovat suhtautuneet asiaan? Tai että, mikä niitä ehkä suhteessa eniten oudoksuttaa ja millaisia reaktiota kohtasitte kun kerroitte suhteestanne. Meillä kummankaan vanhemmat eivät vielä tiedä asiasta, mutta voishan tuota kertoa jos tulee puheeksi : )). Kysyin tätä jo aikaisemmassa viestissä ja kysyit sitä minultakin, mutta kysyn vielä uudelleen; eli miksi sinä olet juuri tämän miehen kanssa? Miksi juuri hän, eikä joku nuorempi?

• Hömönassu

Mikäs siinä jos itsestä oikealta tuntuu, ihan turha pyytää kyynikoilta neuvoa, jos uskossa on, niin raamattu sano "kaiken se kestää, kaiken se kärsii", ihan se pitää itse päättää.

• Järkikäteen

Haloo. Vanha kysymys, jota kysyjä yhteen aikaan tunki joka väliin vähän eri muodoissa. Heikko provo vaan. Älkää nyt vaan jatkako tätä "go for it" -linjaa! Eikä tässä kukaan kateellinen eikä kyyninen ole.
        Jos kysymys olisi oikeista ihmisistä, vastaisin, että todennäköisesti naista alkaa pian ällöttää, jos ei itse ole todella vanhoihin varsiin tehty.

• hevat

Iällä ei ole väliä,huomaatko kuinka julkkiksetkin 30v nuorempaa kaipaavat ja vihille vievät.Tuntuu näkyy olevat tosi onnellisia.

• HyväSophia

Hyvä Sophia Olen lukenut kommentteja ja kovin tuomitsevia ovat olleet. Se on oikeasti sääli, koska tämä maailma ansaitsisi paljon enemmän rakkautta ja uskoa siihen. Aina halutaan uskoa huonoon kun se ei satuta niin paljon kuin hyvä.
      Kaikki pelkää tulevansa satutetuksi ja siksi on parempi heistä valita se normaali. Normaalin jälkeen saa aina toisen, paremman jälkeen on vaikea päästä edes ylös.
      Ajatellaan että rakkaus perustuu ulkonäköön, niinkuin se monesti sitä onkin. Sellainen on helppo unohtaa, vaan kuinka vaikea onkaan unohtaa sellainen mikä on syvältä koskettanut. Ei sitä unohda vaikka muuttuukin rusinaksi ajan kuluessa. Jos suhteet olisi pelkästään käytännöllisiä rakastan tänään huomenna ei sovi tyyliin nämä annetut ohjeet ovat jopa hyviä.
      Se joka uskaltaa tuntea saa taivaan ja se joka ei uskalla jää maahan rypemään.
      Taivaalta putoaa kovaa, mutta ei edes se riitä kumoamaan sitä tuskaa jonka rakkaan menetyksessä voi tuntea. Silti se kaikki on sen arvoista, jos sen niin tuntee.

Sophia tee juuri niinkuin sinusta tuntuu parhaalta äläkä mieti muuta. Ota ohjeista hyöty silti ne on tarpeen kun mietit tunteidesi tilaa

• niinmakaakuinpetaa

50 kymppinen mies voi ulkonaisesti olla vielä hyvinkin vetävä, hyvännäköinen ja haluttava mut kun ajattelee ikäeroa 30 v jälkeen tämä mies on 80 kymppinen vanhus, on hyvä muistaa kun heittäytyy suhteeseen että siihen pitäisi sitoutua eikä leikkiä toisen tunteilla.
      Minun ystäväni mies joka oli ystävääni parikymmentävuotta vanhempi (tuolloin viisikymppinen) joutui nuoren 20v naisen pauloihin ja erosi onnensa huumassa, tuo huuma kesti vain vajaat 10 vuotta, ( nuori nainen rakastui nuorenpaan) nyt tämä mies piirittää taas ystävääni joka elää vakisuhteessa eikä todellakaan aio langeta enää tähän ruikuttajaan jonka elämä on nyt todella surkeeta.

• exdoctor

Aloitus on hieman vanha, mutta olettaisin aloituksentekijän jo olevan nykyään asianmukaisessa hoidossa esim. niuvanniemessä.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      27
      1807
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      105
      1468
    3. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      77
      1401
    4. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      67
      1036
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      61
      892
    6. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      47
      876
    7. Tiedän että käyt täällä

Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      64
      853
    8. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      27
      810
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      62
      787
    10. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      127