Audi A3 sammuu kesken ajon, missä vika?

Tere! Saksanseisojan (= Audi A3 1.6, 2001, bensa) kans on nyt ollut sen verran päänvaivaa, että kyselisin vinkkejä myös täältäpäin. Näsäviisastelijat älkööt vaivautuko!

Asiaan - nyt talven aikana Audini on sammunut 5-6 kertaa kesken ajon. Käytännössä kierrokset tippuvat nollille, mittaristo näyttää akkuvaloa ja autosta katoaa virrat. Auto on tilanteen mukaan starttailtu sitten vauhdissa uudestaan tai vaihtoehtoisesti ohjattu tien sivuun käynnistettäväksi. Molemmissa tapauksissa auto on pienen köhimisen jälkeen lähtenyt heti käyntiin, käynnistymistä ei ole siis tarvinnut odotella sen kummemmin.

Auton kierrokset myös heittelevät välillä, ja moottori tuntuu katkovan. Auto muutenkin kaiken kaikkiaan tuntuu aika jähmeältä ja raskaammalta aiempaan sujuvaan tatsiin verrattuna.

Auton akku on vaihdettu 1,5kk sitten, joten vika ei ole vanhassa akussa. Auto myös vietiin huoltoon ko. ongelman vuoksi (kaasuläpän puhdistus ja sopeutus öljynsuodattimen vaihto) viikko sitten, mutta diagnostiikan ja käsin kopeloinninkaan jälkeen ongelman aiheuttajaa ei löytynyt - vika on ilmennyt taas huollon jälkeen. Kuulin toisesta paikkaa, että käyntinopeusanturin uusiminen voisi tepsiä asiaan mutta yhtä lailla vika voi johtua jostakin aivan muusta.

Auton kierroslukemat maantiellä ja motarilla ajettaessa ovat nyt talven aikana nousseet aiempaa korkeammiksi, ja esim. 100 km/h ajettaessa kierrokset näyttää 3000 (aiemmin kierrokset olleet sen 2300-2500 vastaavassa vauhdissa). Kytkin ei ainakaan toistaiseksi luista, mutta sen uusiminen voi tulla pian ajankohtaiseksi. Oiskohan tällä yhteyttä em. sammumisongelmaan?

Mistäs viat vois johtua? Onko kellään mahdollisesti kokemuksia vastaavasta ja kuinka ongelma ratkesi?

6

3407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyypillistä vag:t

      myy saksanseisojan paska pois ja osta auto etkä mitään va giinan paskaa!!!!!!

    • Sytyksenohjausyksikkö viestittelisi leviämisen merkkejä. Sopsi tuo sammuminen kesken ajon. Myös virtalukon pohja voisi olla roolissa kun ajatellaan ajosta aiheutuvan tärinän vaikutusta.

    • turpo2

      Omasta Audista putsattiin kaasari, sammuminen hävisi: kyseessä vm 1999, a3 1.8 t

      • kuse kaasariin

        Kiitos pirusti, vaikka jouduinkin odattamaan tuota suurta viisasta vinkkiä, niin kyllä se kannatti. Varsinkin kun kummassakaan ei ole kaasaria.


    • henrik ijäs72

      osta akkulaturi lataa 18h

    • Sillisalaatti

      Nyt autoni toimii taas. Käänsi autostani aina vahigossa virrat pois, kun polveni osui virta-avaimeen. Hih, ihme kun kukaan ei keksinyt tuota vikaa, olette aika urpoja ainakin mun mielestäni. Siis oikein typeriä, kun ette osaa neuvoa auto asioissa. Fuck you teille arvoisat tietäjät!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe