Suurin turhake

Lökäpöksy porvari

Mielestäni Suomen suurin turhake on moottorikelkkareitit. En millään voi käsittää sitä, että maassamme ylläpidetään julkisinvaroin pienelle harastajaryhmälle polkuja. Siellä he voivat elvistellä ja kehua. Moottoripyöräilijät ajavat yleisilläteillä , ralliautoilijat suljetuilla, itse maanomistajien kanssa sovituilla reitelilä. Mutta tälle, haalarijoukolle pitää jokaisen kunnan ylläpitää kelkkareittejä. Jos itse haluan mennä paikasta A paikkaan B, valitsen mieluummin auton tai jonkun muun kulkuneuvon. Vain hätätilassa moottorikelkan. Olen itse ajanut moottorikelkalla n. 100 H, ja nykyisillä nopeuksilla se ei tuota edes kuntoilun kannalta merkittäävää kuormitusta. Entäs kesäisin kelkkareittien puunjuuret. Täysin kaluttu paljaaksi, tuskin sitä voi selittää sillä että se on vain näin. Ehdotankin: Moottorikelkailu luvanvaraiseks. Ammatissaan kyseistä kulukuvälinettä tarvitsevat saavat luvan ilman muuta. (Kuten esim. poromiehet) Muut vapaa-ajankelklkkailijat siirrettäisiin suljetuillealueille, kelkkailijoiden itse sopimille maa-alueille. Höpöstelkööt siellä. Ei yhteiskunnan ylläpitämille kelkkateiteille. Myös poliisin voimavaroja voitaisiin ohjata muuhun, kuin kellkkkareittien puhallusratsioihin. Reittien ylläpitjä huolehtisi päihteetömyydestä.

1

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mökki maalla

Minusta suurin turhake - ehkäpä moottorikelkkareittien veroinen - on moottoriradat.
      Kun asuu moottoriradan kuuluvuusalueella saa kuunnella infernaalista moottorimelua päivät pitkät. Kisat ovat silloin tällöin, mutta vapaa-aikoina radalle pääsee harjoittelemaan kuka tahansa. Rata on auki joka päivä 8-9 tuntia kesäisin.

Ratoja ei toki voi rakentaa minnekään kauas, koska sinne on oltava hyvät kulkuyhteydet. Esim. keskellä savolaista maalaismaisemaa Pieksämäellä on rata, jonka aiheuttama melusaaste vie hermot lähiympäristöltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5081
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      3733
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      101
      1292
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      903
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      773
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      759
    Aihe