Tarvitsen APUA!

huolestunut

Eli siis latasin Unibluen Registryboosterin koneelle ja netistä löyty myös ilmatteeks kaikki serial numberit yms ja täten ollen koneella on myös ohjelman SpeedUpMyPc ja Driverscanner. Kaikkiin siis löyty ilmaiseksi sarjanumerot.

En tiedä huolestunko turhasta, mutta kun katsoo Windowsin Tehtävänhallinnasta nii näyttää tältä: http://tinypic.com/r/2wqsvib/5

Ennen esim. tuo sininen viiva ei ollut koskaan noin korkeella vaan niin matalana että hädin tuskin näky. Ja kone pitää nyt normaalia enemmän tällästä ihme ääntä.

Jaja latasin kaikki ohjelmistot mitä Driverscanner esim. sanoi.

Huolestunko turhasta vai onko kaikki kunnossa?

20

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuikkikannossa

      Aivan turhia ohjelmia, joista on korkeintaan haittaa.
      Hyvä tsägä, jos olet oikeat ajurit saanut.
      Käy koneesi jollain haittaskannerilla läpi, kun tunnut olevan noin hyväuskoinen ja helposti vietävissä.

      • huolestunut

        Haittaskanneri? Sori.. :D

        Ehkä olen, mutta kun on lukenut jo jonkin aikaa uutisia netissä ja koko ajan silmään osuu kyseinen mainos niin ei malta olla kokeilematta!


      • kantokuikkassa
        huolestunut kirjoitti:

        Haittaskanneri? Sori.. :D

        Ehkä olen, mutta kun on lukenut jo jonkin aikaa uutisia netissä ja koko ajan silmään osuu kyseinen mainos niin ei malta olla kokeilematta!

        Mainokset saa estettyä, se jopa nopeuttaa selailua toisin kuin valitsemasi tapa.


      • huolestunut
        kantokuikkassa kirjoitti:

        Mainokset saa estettyä, se jopa nopeuttaa selailua toisin kuin valitsemasi tapa.

        Tuntuu oudolta selata nettiä kun blokkaa jokaisen mainoksen adblockilla :)

        Syy miksi myös hurahdan tollasiin mainoksiin on se, että aina koneesta löytyy jotain vikaa vaikka en latailekkaan paljo mitään. Kun tuonkin latasin, moneen kohtaan tuli kriittinen haitallinen saastunut yms yms.


      • ...
        huolestunut kirjoitti:

        Tuntuu oudolta selata nettiä kun blokkaa jokaisen mainoksen adblockilla :)

        Syy miksi myös hurahdan tollasiin mainoksiin on se, että aina koneesta löytyy jotain vikaa vaikka en latailekkaan paljo mitään. Kun tuonkin latasin, moneen kohtaan tuli kriittinen haitallinen saastunut yms yms.

        ei kannattaisi uskoa kaikkia mainosväitteitä. säästyy monelta ongelmalta.

        ei sun koneella mitään ongelmaa ole ollut, noi ohjelmat tekevät itsensä tarpeellisiksi perättömillä väitteillä, joissa pelotellaan koneen olevan vaarassa.


      • huolestunut
        ... kirjoitti:

        ei kannattaisi uskoa kaikkia mainosväitteitä. säästyy monelta ongelmalta.

        ei sun koneella mitään ongelmaa ole ollut, noi ohjelmat tekevät itsensä tarpeellisiksi perättömillä väitteillä, joissa pelotellaan koneen olevan vaarassa.

        Ahaa. Kannattaako nyt minun siis vain uninstallaa kaikki? Entä "vapautuvatko" rekisterivirheet ja lähtevätkö päivitetyt ohjelmistot pois ja vaihtuu vanhoihin versioihin?

        ei mun koneella kyllä juurikaan koskaan ole ollut viruksia mutta rekisterivirheitä kaikkien ohjelmien mielestä kyllä


      • skaittahanneri
        huolestunut kirjoitti:

        Ahaa. Kannattaako nyt minun siis vain uninstallaa kaikki? Entä "vapautuvatko" rekisterivirheet ja lähtevätkö päivitetyt ohjelmistot pois ja vaihtuu vanhoihin versioihin?

        ei mun koneella kyllä juurikaan koskaan ole ollut viruksia mutta rekisterivirheitä kaikkien ohjelmien mielestä kyllä

        Rekisterivirheistä on turha välittää, pari turhaa riviä ehkä muutaman kymmenen megan tiedostossa ei vaikuta mitään.
        Ei ohjelmat, edes päivitetyt, itsekseen katoa.
        Poistaisin sinuna mainitsemasi höpöhöpö-ohjelmat. Yleensäkin, jos joku ohjelma lupaa nopeutusta, kierrä kaukaa.
        Ajurit kannattaa hakea laitteen valmistajalta, ei minkään driverscannerin avulla, jotka voivat antaa aivan vääriä suosituksia.


    • tyypillistä windows käyttäjän toimintaa...

      Selataan nettiä kun ei kaikki ole kondiksessa niin heti kun jokin mainosohjelma "muka" ilmoittaa saastumisesta (siis ei se turvaohjelma joka on koneella!!) niin klikataan sinne ja tänne...

      Seurauksena on koneen kaappaus ja lukitus, haittaohjelmien tarttuminen, virusksien tarttuminen, jne.

      ==> windowskoneiden saastumisen suurin syy on käyttäjä!

      • linux my ass

        Etkö osaa kirjoittaa oikein? Kuulutko matalaotsaisten ryhmään? Teitä on yllättävän paljon pesiytynyt nimenomaan linuxkäyttäjiksi, miksiköhän?

        Ei tuolla ole tekemistä käyttöjärjestelmän kanssa, yhtä tyhmä tuokin käyttäjä on vaikka siirtyiskin linuxkäyttäjäksi. Yhtä tyhmä olet sinäkin, siirryttyäsi linuxkäyttäjäksi myös windowsin käyttäjien keskuudessa nousi keskimääräinen älykkyys.


    • sinuna toimisin näin

      Jos sinulla on koneessasi toimiva palomuuri - Vistan ja 7:n oma riittää mainiosti - sekä toimiva virustorjunta, niin poista ihmeessä nuo asentamasi boosterit ja scannerit.
      Luvattua hyötyä et niillä missää nimessä saa ja ainakin 7 hakee päivityksiä ilman ilmaisohjelmiakin; ohjauspaneeli - laitehallinta.


      Kun kerta huolestuttaa, niin varmista ensin että palomuuri on toiminnassa ja aja virustorjuntaohjelmasi scannaus.

      Aja malwarebytes.
      http://www.malwarebytes.org/

      Siivoa tiedostot ja rekisteri.
      http://download.cnet.com/CCleaner/3000-18512_4-10315544.html




      Suosittelen seiskassa käyttämään järjestelmän omaa palomuuria ja Microsoftin omaa virustorjuntaohjelmaa Microsoft Security Essentials
      http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows/products/security-essentials
      ja huolehtimaan että järjestelmään asennetaan vähintään tärkeät tietoturvaa korjaavat päivitykset.

      • 14+2

        kiitoksia, nyt meni malwarella skannaukseen.

        entä miten toi virustorjunta vaihdetaan? mulla on nyt täl hetkel avira antivir free version.


      • näin tekisin
        14+2 kirjoitti:

        kiitoksia, nyt meni malwarella skannaukseen.

        entä miten toi virustorjunta vaihdetaan? mulla on nyt täl hetkel avira antivir free version.

        Tarkista itse ensin millaisia on Aviran käyttökokemukset, mutta minä(kin) pidän mse:tä suvereenisti parhaimpana jo sen keveyden ja huomaamattomuuden vuoksi..

        Jos poistat, niin lisää/poista laite - poista avira

        itse ajaisin tässä välissä ccleanerilla rekisterin ja tiedostot.

        Lataa ja asenna mse.
        Hyväksy mse:n asennuksessa täppä win:n palomuurin kohdalla, ellei ole jotain supermuuria.


      • edellinen
        näin tekisin kirjoitti:

        Tarkista itse ensin millaisia on Aviran käyttökokemukset, mutta minä(kin) pidän mse:tä suvereenisti parhaimpana jo sen keveyden ja huomaamattomuuden vuoksi..

        Jos poistat, niin lisää/poista laite - poista avira

        itse ajaisin tässä välissä ccleanerilla rekisterin ja tiedostot.

        Lataa ja asenna mse.
        Hyväksy mse:n asennuksessa täppä win:n palomuurin kohdalla, ellei ole jotain supermuuria.

        okei. Mulla on kyllä ollut hieman vastahakosia kokemuksia tosta.. nyt ei kyllä tänään kun skannasin päivällä aviralla nii löytyny viruksia eikä malwarebyteskään löytäny. Mutta ennen sitä kun skannasin, avira antivirus ei löytänyt 23 kohdetta jotka malwarebytes poisti. ne olivat mm. adwareja (ei tosin koskaa tullu mainoksii) ja kaks trojan.vundoa ja muita randomi ohjelmia.

        ja nyt malwarebytes ei löytänyt mitään.

        eli nyt jos aion siis vaihtaa mse:n, nii poistan aviran, sit ajan CCcleaneril rekisterin ja tiedostot, lataan ja asennan mse ja laitan jonkin täpän windowsin palomuurin kohdalle. eli siis noin teen?


      • ..niin,
        edellinen kirjoitti:

        okei. Mulla on kyllä ollut hieman vastahakosia kokemuksia tosta.. nyt ei kyllä tänään kun skannasin päivällä aviralla nii löytyny viruksia eikä malwarebyteskään löytäny. Mutta ennen sitä kun skannasin, avira antivirus ei löytänyt 23 kohdetta jotka malwarebytes poisti. ne olivat mm. adwareja (ei tosin koskaa tullu mainoksii) ja kaks trojan.vundoa ja muita randomi ohjelmia.

        ja nyt malwarebytes ei löytänyt mitään.

        eli nyt jos aion siis vaihtaa mse:n, nii poistan aviran, sit ajan CCcleaneril rekisterin ja tiedostot, lataan ja asennan mse ja laitan jonkin täpän windowsin palomuurin kohdalle. eli siis noin teen?

        käytin tarkoituksella koditionaalia, tosin viimeisestä viestistäsi päättelen että olet onnistunut kuitenkin?


        Kertaus

        -Poistit Unibluen Registryboosterin, SpeedUpMyPc:n, Driverscannerin ja Avira Antivirin.
        -Scannasit järjestelmän Malwarebytesillä ja Ccleanerillä, sekä asensit mse:n.
        Mse:n asennuksessa laitoit rastin ruutuun asennusohjelman kysyessä, käytätäkö Windowsin palomuuria(ja asetetaanko mse luotetuksi ohjelmaksi, muistaakseni).

        Jos näin, niin olet todennäköisesti jo ajanut ensimmäisen tarkistuksen mse:llä ja kiinnostaisi kovasti tietää, että löytyikö sieltä koneesta sitten mitään, vai oliko huoli turhaa?


    • Niin. Poista kaikki virustorjunta ohjelmat koneelta niiden jättämät kansiot. Sen jälkeen asenna MSE.. Se kysyy asennusvaiheessa että laitetaanko Windowsin palomuuri päälle. Ja muitahan palomuuri softia ei tarvitse asentaa... MSE asetuksista sinun kannattaa laittaa että se tarkistaa myös usb tikkujen sisällön, ja että vakavimmat tartunnat menevät suoraan karanteeniin.

    • edellinen

      Kiitoksia vapunen! Nyt on varmaan onnistuneesti roudattu Avira kuuseen ja MSE tilalle. Tosin asetuksista en löytänyt tarkista usb-tikut kohtaa yms. Mutta vakavimmat tartunnat -> laitoin vaihtoehdon että karanteeniin.

      Laitoin myös ajoitettu tarkistus päivittäin, se on varmaa hyvä juttu? :D

      • edellinen

        Eikun oho, nyt löytyikin kohta että mistä tarkistaa usb-tikun..


    • Se on hyvä juttu! Itse laitoin niihin kaikkiin kohtiin "Karanteeniin". Kai muistit poistaa myös Nortonin?

      MSE lisäasetuksissa pitäisi olla nämä kohdat: " Tarkista arkistotiedostot" "Tarkista siirrettävät asemat". Laita näihin ruksi, jos niissä ei ole.

    • edellinen

      joo, nyt on siis vain windowsin oma palomuuri sekä tämä MSE. muita ei ole.

      laitoin myös sit itsekin kaikkiin kohtiin karanteeni

    • Lopuksi voit laittaa täysi tarkistuksne päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe