Kalluppi Maspalomsin nakurannasta.

Nakuna on ihanaa

Kun tuo Inglesin ja Maspalomasin nakuranta tuntuu niin monelle aiheuttavan monenlaisia tuntemuksia,niin kertokaapa moniko on siellä nakuna oleillut ja keitä tämä asia puistattaa?Ja kysymys on nimenomaa rantaalueesta,ei siitä puska alueesta dyynin sisällä joka on oma maailmansa.

115

11309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finnmatkojen Fani

      Olimme muutama vuosi sitten kyseisellä nakurannalla ja alasti, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Kävmme uimassa ja rantabaarissa oluella, toki minulla oli silloin alaosa biksuista päällä. Mutta kun makoilimme ja otimme aurinkoa, niin alasti.

    • Niin........

      En ole nakuna faron ja inglesin väliä kulkenut, muuten kyllä. Ihmettelen vain muutamien nakuilijoiden tarkoitusperiä.

      Ne nakuilut vois jättää sinne dyynien suojaan, eikä per*e paljaana esiintyä rantaviivalla kaikelle kansalle. Vai saako naturistit siitä jotain nautintoa, kun ulkopuoliset, myös lapset katselevat naturistien perseitä? Onko tuo inglesin ranta itsensäpaljastajien onnen täyttymys?

      Tuo Faron majakan ja Inglesin välillä oleva ranta on upea, mutta kun vastaan kävelee dyynien kohdalla kaksi miestä nakuna, joiden kaluja koristaa vaaleanpunainen rusetti, niin eipä voi hetero muuta ajatella kuin että sairasta!

      Nakurannat ovat ihan jees, mutta kyllä naturistien täytyisi hieman ajatella, jos nakuranta on kuitenkin osa yleistä rantaa. Nakuna voi pysyä dyynien suojassa, vai onko itsensäpaljastajilla pakko tulla näytille?

      Itse otan mielellään nakuna aurinkoa, mutta minua ei kiinnosta se, että toiset siitä kiinnostuu.

      • 13+12

        "myös lapset katselevat naturistien perseitä?"

        Mites teillä kotona, vaatteet päälläkö saunassa, eikös teidän lapset ole ikinä nähneet persettä?


      • Ovat toki.......
        13+12 kirjoitti:

        "myös lapset katselevat naturistien perseitä?"

        Mites teillä kotona, vaatteet päälläkö saunassa, eikös teidän lapset ole ikinä nähneet persettä?

        Kyllä lapset kotona näkevät perseitä, ja se riittää. Naturistien ja itsensäpaljastajien perseitä ei tarvitse enää esitellä.

        Täytyy tässä hieman tarkentaa, naturistit ja itsensä paljastajat ovat eri porukkaa. Naturistit ymmärtävät sen, että ottavat huomioon myös toiset ihmiset. Itsensäpaljastajat eivät välitä, onko rannoillalapsia.

        Sinun mielestäsikö lapsille täytyy kertoa, että tuo homogeeninen rusettikullipariskunta, joiden etuveitikoiden eteenottovieteri on hieman virittäytynyt, on täysin normaalia uimarannoilla ja joku saattaa jopa kätellä etuveitikkaansa ja hymyillä sinulle.

        Valitettavasti naturistien sekaan soluttautuu myös näitä pervoja itsensäpaljastajia. Naturistit osaavat pitää paikkansa.


      • joopa joo
        Ovat toki....... kirjoitti:

        Kyllä lapset kotona näkevät perseitä, ja se riittää. Naturistien ja itsensäpaljastajien perseitä ei tarvitse enää esitellä.

        Täytyy tässä hieman tarkentaa, naturistit ja itsensä paljastajat ovat eri porukkaa. Naturistit ymmärtävät sen, että ottavat huomioon myös toiset ihmiset. Itsensäpaljastajat eivät välitä, onko rannoillalapsia.

        Sinun mielestäsikö lapsille täytyy kertoa, että tuo homogeeninen rusettikullipariskunta, joiden etuveitikoiden eteenottovieteri on hieman virittäytynyt, on täysin normaalia uimarannoilla ja joku saattaa jopa kätellä etuveitikkaansa ja hymyillä sinulle.

        Valitettavasti naturistien sekaan soluttautuu myös näitä pervoja itsensäpaljastajia. Naturistit osaavat pitää paikkansa.

        Minusta pervo on kyllä se, joka vie lapsensa sellaiseen paikkaan, jota ei pidä lapsille sopivana. Nakurannoilla uikkareissa kulkevat tirkistelijät niitä varsinaisia pervoja sitten ovatkin. Miksi mennä nakurannalle katselemaan, jos ei pidä näkemästään. Tilaa on kyllä muuallakin ihan riittävästi.


      • pers.arska
        joopa joo kirjoitti:

        Minusta pervo on kyllä se, joka vie lapsensa sellaiseen paikkaan, jota ei pidä lapsille sopivana. Nakurannoilla uikkareissa kulkevat tirkistelijät niitä varsinaisia pervoja sitten ovatkin. Miksi mennä nakurannalle katselemaan, jos ei pidä näkemästään. Tilaa on kyllä muuallakin ihan riittävästi.

        Kyllä on ihanaa Maspalomasin rannoilla mennä letkajenkkaa kundiporukalla,hiekka pölisee ja peppu lätisee etelän kuumassa yössä.Vielä kun pääsis sammunutta heteroa pukkaamaan dyynien katveessa.


      • ...

        Näitä pervoja nyt on aina ollut, eikä ekshibitionistit ole homoja kummempi ilmestys Inglesissä.

        Itsensäpaljastelusta vaan saa Suomessa sakot, siinä se pieni ero.


      • hoh hoh
        Ovat toki....... kirjoitti:

        Kyllä lapset kotona näkevät perseitä, ja se riittää. Naturistien ja itsensäpaljastajien perseitä ei tarvitse enää esitellä.

        Täytyy tässä hieman tarkentaa, naturistit ja itsensä paljastajat ovat eri porukkaa. Naturistit ymmärtävät sen, että ottavat huomioon myös toiset ihmiset. Itsensäpaljastajat eivät välitä, onko rannoillalapsia.

        Sinun mielestäsikö lapsille täytyy kertoa, että tuo homogeeninen rusettikullipariskunta, joiden etuveitikoiden eteenottovieteri on hieman virittäytynyt, on täysin normaalia uimarannoilla ja joku saattaa jopa kätellä etuveitikkaansa ja hymyillä sinulle.

        Valitettavasti naturistien sekaan soluttautuu myös näitä pervoja itsensäpaljastajia. Naturistit osaavat pitää paikkansa.

        elkää sitte menkö semmoselle rannalle!! jokaisella on vapausvalita


    • Naku pariskunta

      Olemme vähän yli nelikymppinen aviopari ja käyneet niin Gran Ganarialla kuin Fuerteventurallakin useita kertoja ja aina viettäneet loman jossain nakurannalla.Pidämme siitä ettei tarvitse käyttää kiristäviä uimaasuja ja muutoinkin on ihanaa olla naturellina.Inglesin ja Maspalomasin dyynit ovat meilestämme parhaat,koska siellä on tilaa olla omissa oloissa jos haluaa.Varsinkin alkuaikoina ujostelin alastomuuttani muiden kanssa,mutta nykyään olemme mieheni kanssa rannan läheisyydessä ja mielellään käydään uimassa nakuna.

    • lovisa-muori

      Olisihan se kiva nakuna ottaa aurinkoa,mutta ikää on jo sen verran että ei viitsi enää kaikkia kurttuja näyttää.Nuorempana kyllä ja alasti uiminen on ihan toinen tunne kuin uikkarit päällä.Eikä minua toisten nakuilut vaivaa yhtään,sillähän se nakuranta on että saa ihan luvan kanssa olla alasti.Ei ole pakko mennä nakurannalle jos ei kestä katsoa sitä touhua,onhan sitä rantaa kilometritolkulla muutenkin.

    • Nakupari ;)

      Olemme noin viiskymppinen pariskunta ja valitsemme kohteen jossa voi nakuilla. Eli Maspalomasin dyynit ja Fuerteventura ovat tuttuja paikkoja. On tosi rentouttavaa heittää kaikki vaatteet pois. Kuljemme myös rannalla alasti ja uimme.
      Lovisa-muori tervetuloa vain vapautuneeseen joukkoomme, kyllä siellä on kaiken ikäsiä ja kokoisia ihmisiä.
      Eikä meitä homot häiritse, päinvastoin he ovat rentoa porukkaa.
      Kannattaa tiukkapipojenkin kokeilla, jos vaikka lakkaisi kiristämästä...

      • uikkarinen

        Olkaa nakuna siellä dyyneillä. ei paljon uima-asu paina jos menette rannalle ja uimaan. Vai saatteko siitä jonkinlaisen seksuaalisen tyydytyksen, kun saatte näytellä itseänne muille turisteille?


      • lovisa-muori

        Nakuparille:Ai kun kiva kun on tämmöisiäkin ihmisiä tällä palstalla!Tulen mielelläni joukkoonne jos kelpaan,tällä palstalla ei noita hengenheimolaisia liikaa ole näkynyt.


      • nakuilijapariskunta
        uikkarinen kirjoitti:

        Olkaa nakuna siellä dyyneillä. ei paljon uima-asu paina jos menette rannalle ja uimaan. Vai saatteko siitä jonkinlaisen seksuaalisen tyydytyksen, kun saatte näytellä itseänne muille turisteille?

        Uikkarisen asialliseen kysymykseen tällaisen amatööripsykologin vastaus: kai siinä jonkinlaista piiloekshibitionismia on. Puistoissa itseään esittelijät ovat asia erikseen, sairaita.
        Mutta ennen kaikkea . Olemme huomanneet , että näin kypsässä keski-iässä nakuilu tuo potkua petiin. En tiedä mistä se johtuu. Siellä Inglesin nakurannalla käytyämme hotellin sänky on kovalla koetuksella.


    • lerppa ku...

      "niin kertokaapa moniko on siellä nakuna oleillut "
      Vastaus lienee tuhansissa, tuskin kenelläkään on ihan tarkkaa kirjanpitoa.

    • Pietu 38v.

      Kyllä minä ainakin olen ylpeänä kävellyt ja loikoillut nakuna kun on sen verran koko "pikkuveljessä".
      Tummien lasien takaa kiva katsella miten katseet kääntyy kohti ja onpa tullut jopa ehdotuksia. No, myönnän että muutaman naisen kanssa on tuttavuutta sitten hierottu loman aikana. Miehille olen kohteliaasti kieltävästi vastannut, paitsi yhdelle kun halusi antaa naiselleen vierasta:=))

      • Herää!

        ja päästä kissa ulos!!!


      • Marica susirajalta

        Moi Pietu! OOtko se sama Pietu (Tuusulasta) jonka kanssa "mentiin odottamaan sateen loppumista";))
        Jos numba tallessa niin laita viestiä, mulla hävis num puhelimen mukana:(


    • J&T

      Muutamia vuosia sitten lähdimme siskoni kanssa äkkilähdöllä viikoksi Inglesiin.En ollut ennen käynyt siellä,joten minulle tuli yllätyksenä että siellä on nakuranta.Olin nimittäin hyvin ujo enkä tätä ennen ollut edes yläosattomissa yleisillä rannalla.Loman alkupuolella kävelimme pari kertaa rannan päästäpäähän ja ensimmäisellä kerralla olin melko järkyttynyt näkemästä miten ihmiset olivat alasti rannalla.Lomaviikon puolivälissä isosiskoni sai puhuttua minut ympäri ja vei minut dyyneille ja siellä olevien kivirakennelmien suojaan jossa olisimme voineet myös ottaa aurinkoa nakuna.Sopiva suojaisa paikka löytyi ja eikun vaatteet pois.Ensi jännityksestä päästyäni aloin jo pitää siitä kun mikään ei purista ja kuuma aurinko paistaa paljaalle iholle.Loppu lomasta uskaltauduimme jopa uimaan nakuna,vaikka ensin se tuntui kamalalta ajatukselta.Harmi etten ole päässyt käymään Inglesiin uudestaan,menisin varmasti testaamaan nakurannan jälleen.

    • Niin se vain on...

      Kyllä me vaimon kanssa käydään joka kerta dyyneillä ilmakylpyjä ottamassa kun siihen on mahdollisuus.Mikä sen mukavampaa kun aurinko paistaa ,on lämmintä ja vaatteet ei purista.Ja onhan se normaali ihmiselle (tiukka pipot huom.)kiva kattella alastomia vartaloita.Vaimokin tykkää kattella komeita uroksia.:)

    • ellinkendo

      Maspalomasin rannalla öisin tapahtuvaa toimintaa:
      naurunappula.com/575927/juna-kulkee-vaan

      • ellinkendo

        Linkki ei näköjään toimi, mutta Kari Tapion biisin tahdissa kyseisellä pätkällä lykitään. Kyse on suklaajunasta, useampi jätkä painaa menemään.


      • pers.arska
        ellinkendo kirjoitti:

        Linkki ei näköjään toimi, mutta Kari Tapion biisin tahdissa kyseisellä pätkällä lykitään. Kyse on suklaajunasta, useampi jätkä painaa menemään.

        Kyllä suklaajuna maistuu makialta.


      • ellinkendo
        pers.arska kirjoitti:

        Kyllä suklaajuna maistuu makialta.

        Mites on pers.arska, järjestetäänkö meating ensi Inglesin reissulla? Itsellä propellissa pituutta levossakin 15 cm ja juhlakunnossa lähemmäs 25 cm. Olet ehkä nähnytkin minut kopteroimassa beachilla..


      • sukuruntsari
        ellinkendo kirjoitti:

        Mites on pers.arska, järjestetäänkö meating ensi Inglesin reissulla? Itsellä propellissa pituutta levossakin 15 cm ja juhlakunnossa lähemmäs 25 cm. Olet ehkä nähnytkin minut kopteroimassa beachilla..

        Ei varmasti ole 25 senttimetriä pitkä jöllikkä kundilla? Haluaisin nähdä kuvamateriaalia sinusta pyörittämässä mulkkua nakurannalla :). Mutta pelkkä ajatus sai veren virtaamaan jortikkaani, hieron sitä nyt tämä mielikuva mielessäni.


      • kertolaskuja kehiin
        sukuruntsari kirjoitti:

        Ei varmasti ole 25 senttimetriä pitkä jöllikkä kundilla? Haluaisin nähdä kuvamateriaalia sinusta pyörittämässä mulkkua nakurannalla :). Mutta pelkkä ajatus sai veren virtaamaan jortikkaani, hieron sitä nyt tämä mielikuva mielessäni.

        Kyllä pitäis vaikeempia laskutoimituksia laittaa tällekin palstalle kun eskarilaiset pystyy muka "hauskuuttamaan" toisiaan.Kyllä ne teidän 3cm pikku veitikat vielä joskus voivat kasvaa.


      • barbar
        kertolaskuja kehiin kirjoitti:

        Kyllä pitäis vaikeempia laskutoimituksia laittaa tällekin palstalle kun eskarilaiset pystyy muka "hauskuuttamaan" toisiaan.Kyllä ne teidän 3cm pikku veitikat vielä joskus voivat kasvaa.

        Turha tulla vinkumaan, kun kerrankin kiinnostava puheenaihe tällä palstalla.

        Samaan topiciin voidaan laittaa toinen erinomainen kysely, kuinka moni on harrastanut seksiä Maspalomasin hietikolla? Itse en vielä.


      • ellinkendo
        kertolaskuja kehiin kirjoitti:

        Kyllä pitäis vaikeempia laskutoimituksia laittaa tällekin palstalle kun eskarilaiset pystyy muka "hauskuuttamaan" toisiaan.Kyllä ne teidän 3cm pikku veitikat vielä joskus voivat kasvaa.

        heitä homo voltti


      • Vai mitä?
        ellinkendo kirjoitti:

        heitä homo voltti

        Kyl tälläkin palstalla pitäis olla sheriffi,joka pistäis noi eskari ikäiset ruotuun.


      • ellinkendo
        Vai mitä? kirjoitti:

        Kyl tälläkin palstalla pitäis olla sheriffi,joka pistäis noi eskari ikäiset ruotuun.

        Taitaa olla janarilla melkoisen pieni patukka housuissa, kun katkeroituneena pitää täällä ulvoa. Ei mitään seksuaalisia kokeuksia?


      • ellinkendo
        ellinkendo kirjoitti:

        Taitaa olla janarilla melkoisen pieni patukka housuissa, kun katkeroituneena pitää täällä ulvoa. Ei mitään seksuaalisia kokeuksia?

        Korjaan kokemuksia.
        mitä nuorempi, sen paremmin pää pelaa. Aivojen rapautuminen taitaa alkaa jo pari kymppisenä ja lukion jälkeen ihminen on parhaassa tikissä aivotoiminnan osalta!


      • sukanvarsi
        ellinkendo kirjoitti:

        Korjaan kokemuksia.
        mitä nuorempi, sen paremmin pää pelaa. Aivojen rapautuminen taitaa alkaa jo pari kymppisenä ja lukion jälkeen ihminen on parhaassa tikissä aivotoiminnan osalta!

        No niin Ellinkendo. Valot päälle nyt! Lopeta täällä turha spämmääminen! Me haluamme lukea täällä kanarian saariin liittyvistä asioista, ei sinun munan kertolaskuilla saaduista pituusennätyksistä yms.


      • ellinkendo
        sukanvarsi kirjoitti:

        No niin Ellinkendo. Valot päälle nyt! Lopeta täällä turha spämmääminen! Me haluamme lukea täällä kanarian saariin liittyvistä asioista, ei sinun munan kertolaskuilla saaduista pituusennätyksistä yms.

        ;) Kateus paistaa jutustasi sukanvarsi! Mulla on vähän enemmän tavaraa housun lahkeessa. Ja turha epäillä, että oon joku finninaamainen, yläastejannu. Tarvitsisit vähän patukkaa hanuriin, kiinnostaako?


      • adjgccvvv
        ellinkendo kirjoitti:

        ;) Kateus paistaa jutustasi sukanvarsi! Mulla on vähän enemmän tavaraa housun lahkeessa. Ja turha epäillä, että oon joku finninaamainen, yläastejannu. Tarvitsisit vähän patukkaa hanuriin, kiinnostaako?

        Kiessus, sano eräs brittinäyttelijä usein! Ihan kahelia tulla kehumaan Kanariansaarten matkailupalstalle kyseenalaisia avujaan suuntautumistaan, varsinkin jos se poikkeaa luonnollisesta. Vai tarvitseeko itsetunnon pönkitystä?


      • Kuules nyt kloppi
        adjgccvvv kirjoitti:

        Kiessus, sano eräs brittinäyttelijä usein! Ihan kahelia tulla kehumaan Kanariansaarten matkailupalstalle kyseenalaisia avujaan suuntautumistaan, varsinkin jos se poikkeaa luonnollisesta. Vai tarvitseeko itsetunnon pönkitystä?

        Laittakaahan Moderaattorit penalltia tolle ellinkendo klopille.Meneppä tutkimaan pikkupiliäs mamman kanssa.Tämä ketju on yli 18v. vaikka täällä ei sitä aina huomaakaan.


      • pers.arska
        barbar kirjoitti:

        Turha tulla vinkumaan, kun kerrankin kiinnostava puheenaihe tällä palstalla.

        Samaan topiciin voidaan laittaa toinen erinomainen kysely, kuinka moni on harrastanut seksiä Maspalomasin hietikolla? Itse en vielä.

        Olin kerran kuuden vaunun suklaajunassa kolmas vaunu.


      • meesinne
        ellinkendo kirjoitti:

        Mites on pers.arska, järjestetäänkö meating ensi Inglesin reissulla? Itsellä propellissa pituutta levossakin 15 cm ja juhlakunnossa lähemmäs 25 cm. Olet ehkä nähnytkin minut kopteroimassa beachilla..

        Et oo käyny Inglesissä.
        jätkää vituttaa kun fyrkat ei riitä matkusteluun, vain lähipubiin


    • lahilainen

      Haluaisin Vilperin mielipiteen tähän asiaan?

      • vilperi571

        En yleensä puutu "lieviin" henkilökohtaisuuksiin, mutta tuosta lähtee ilmoitus jo ylläpidolle. Samalla tiedustelen mahdollisen nikin uudelleenrekisteröimistä, jos sitä voi kuka tahansa käyttää ilman estoa.

        En ole osallistunut koko keskusteluun koska harvemmin olen "siellä" rannalla kävellyt, joten tietämykseni ei riitä vastaamaan että miten siellä käyttäydytään.

        Nudismi on ihan ok ja minua ei millääntavoin häiritse nähdä alastomia vartaloita jossain rantsussa ja jos muutkin on ilman uikkareita, niin myös minä voin ne uikkarit ottaa pois muita häiritsemästä. , vaikka mitään näytettävää ei olekaan.

        T. Alkuperäinen Vilperi


      • Vilperi 57

        Ihania rupeleita, mutta ei pystykorvan veroisia.


    • ellinkendo

      Jaahas, linkki varustukseeni poistettiin.. Miksi?! Taisi iskeä peniskateus?

    • Nakuna rannalla

      Eilen tanne inglesiin ja tanaan heti nakurannalle.Mukavan lamminta vaikka aurinko paistaa pilviharson takaa.Eipa se oikeastaan haittaa ettei kriittiset paikat paase heti palamaan, miehella kun on toi ulkoneva elin kokoajan auringossa. :)) Hih

    • laskeuma

      Ette oo kuitenkaan rakastellut siellä rannalla? Tänään caliman lämmössä kyl tarkenisi ;)

    • siitin22

      Itse heilutin eilen näyttävästi kopteriani Maspalomasissa, 30 kyllä kelpasi.

    • cm22

      Ylös

    • cm-5

      Penikseni kasvaa sisäänpäin :/

    • puska.justiina

      Syy miksi aina muutamana lomapäivänä oleskelen dyyneillä on vain ja ainoastaan rajattoman rusketuksen saaminen. Enkä pällistele nakusillani rantakaistalla missä ihmiset vauvasta vaariin vaeltavat, vähintään uikkarin alaosan pistän päälle kun käyn uimassa.

      Siellä vähän kauempana voi sitten nakuna paistatella päivää, liikuskella, nostella "kivipainoja", lueskella sun muuta lomalaiskaa hommaa. Sen olen huomannut että oma "turvavartija" on syytä olla följyssä, sen verran omituistakin porukkaa siellä pyörii. Tämä todettu myös yksin alueella olleena, jostain aina pyörähti lähelle joku pölvästi... usein silloin jouduin kamat keräämään ja vaihtamaan paikkaa.

      Niin, ja tämä ketju todistaa että näissä pölvästeissä on suomalaisiakin mukana.

      • Kuteita sopivasti

        Itse taidat olle se pölvästi, kuvittelet ilmeisesti että kroppasi on kaikkien ihastelun arvoinen. Luultavasti olet tavallinen suomalaismuija jonka kannattaisi pitää joitakin vaatteita päällään että katselijat saisivat käyttää mielikuvitustaan.
        Kenelle näyttelet sitä rajatonta rusketustasi? Ai niin, sille turvavartijalle.
        Katselen mieluummin siististi pukeutuneita naisia, sopivasti valittu uimapuku/bikinit korjaavat aika hyvin luojan standardiluomusta.


      • vilperi571

        Kato: sensuuri pyyhkäisi "vanhan" hyvin ruskettuneen ihmisen oikean nimen!! :):)
        On tämä nykyinen politiikka mielenkiintoista kun nk. vahat sanonnat pitää modifoida jo ylläpitäjän toimesta.
        No, näin meitä ohjataan "oikealle" tielle valtiovallan toimesta vaikka kansa kuinka haraisi vastaan!! :)


      • vilperi571

        Joku fiksu oli näköjään saanut aikaiseksi mun viestini tuhoamisen johtuen ehkä väärästä sananvalinnasta!?? :)
        Kuitenkin se totuus ei muutu mihinkään; alastomat vartalot ovat tabuja ja jos viittaat homofobiaan tai et itse tykkää homoista, niin nämä mielipiteet tyrmätään!
        Kuten siinä hävitetyssä viestissäni kerroin, niin olen kylpenyt sekapareissa monituiset kerrat ja se ei ole aiheuttanut minkäänlaisia reaktioita kylpijöiden osalta. Aivan samoin naturismi on mielestäni aivan luonnollista niille varatuilla alueilla. Olkoot nyt mitä mieltä tahansa mutta jos kesäkuumalla haluan käydä uimassa ja uikkarit ei satu olemaan mukana, niin en anna sen häiritä tilannetta mitenkään; menen munasillani uimaan välittämättä muiden mielipiteistä. Ei ne simmarit millään tavalla estä joidenkin ihmisten mielikuvitusta ja jos joku haluaa mua syyttää itsensä paljastamisesta niin hävetköön sisäisesti.
        Miten tämä nykyinen maailmakuva on voinut vääristyä näin paljon; ilman vaatteita oleva ihminen on jotenkin moraaliton, mutta toisiaan nuoleskelevat homot tai lesbot ovat hyväksyttäviä nyky-yhteiskunnan mittapuun mukaan!?? :(


    • nakuna oon

      Olet sitä tuulipukumassaa, anna meidän parempien ihmisten tehdä olla miten halutaan.

    • Rajaton pari

      Pari viime viikkoa Inglesin ja Maspalomasin rannoilla viettäneenä,ei ole paikka muuttunut vuosien varrella kuin positiiviseen suuntaan.Ennen siellä kierteli vaikka millaisia vehkeiden esittelijöitä ,mutta ainaakaan meille ei tällaisia vastaan tullut.Parina päivänä kävimme syvemmälläkin dyynien alueella,ja sielläkin saimme aivan rauhassa nakuna olla.Maspalomasin puolella huomion arvoinen seikka oli,että nuorempia pareja ja aivan yksinäisiä nuoria auringopalvojia oli enemmän kuin aikaisempina vuosina.Suomen kieltäkin siellä kuului aiempaa enemmän.Kivaa oli,ja ensi vuonna uudestaan.

    • cm 20

      Taisitte olla se seksikäs pari, joiden lähistöllä runkkasin useina päivinä mennä viikkoina Maspalomasin dyyneillä. Muhkeat muodot naisella ja miehen varustus oli vaikuttava sekin.

      • Pahoittelen

        Joo sama pari.Sinähan olit se jolta putos uikkareista 20cm patonki ja lähdit juoksee äitis luokse itkien.


    • Nudepari

      Sunnuntaina palattiin lomamatkalta Playa del Inglesisitä ja mahtava loma jälleen kerran.Mikä onkaan mukavampaa kuin ilman rihman kiertämää loikoilla rannalla ja käydä uimassa ilman kiristäviä uikkareita.Maspalomasin rannalla aallot vain olivat turhan kovat uimiseen,mutta inglesin rannassa aallot olivat matalammat ja merivesikin tuntui lämpimämmältä.Kävimme uimassa joka päivä,ja tietysti nakuna.Mukavasti oli meidänkin ikäisiä (alle 40),ettei tarvinnut silmätikkuna olla.Vaimolla kun on vielä kurvit kohdallaan.Vaimokin innostui alun ensi häpeilyn jälkeen kävelemään dyyneillä nakuna ja kamera ikuisti mukavat matkamuistot.

      • Ei hienopieru

        Hienoa muistella vuosien jälkeen. Hyvää jatkoa, teemme samoin.


    • ison omaava

      Näkikö kukaan minua vemputtamassa pääsiäisenä Maspalomasin nakurannalla? Minut tunnistaa harvinaisen isosta varustuksesta. Levossa arteellani on mittaa noin 15 senttiä. Erektiossa se onkin sitten lähempänä 30 senttinen kanki. Huomiota tuntui herättävän ympäristössä ja useita ehdotuksia seksistä tuli. Hotellihuoneessa astutinkin sitten kahta saksalaista ja yhtä Brittiä lomaviikon aikana. Jäikö palstalaisilta huomaamatta suomalainen uros?

      • Ei hyvä

        Voi voi näitä avohoito potilaita.Sinullapa taitaa olla näin loppukuusta taas lääkkeet loppu.Meneppä pikaisesti omalääkärin luo TK:een ja pyydä tupla annos,ettei tarvi elää mielikuvitus maailmassa.Toivottavasti saat nopeasti vakkaripaikan hoitolaitokseen,ettet tee mitään pahempaa.


      • AVO-hoidokki
        Ei hyvä kirjoitti:

        Voi voi näitä avohoito potilaita.Sinullapa taitaa olla näin loppukuusta taas lääkkeet loppu.Meneppä pikaisesti omalääkärin luo TK:een ja pyydä tupla annos,ettei tarvi elää mielikuvitus maailmassa.Toivottavasti saat nopeasti vakkaripaikan hoitolaitokseen,ettet tee mitään pahempaa.

        Seksuaaliset fantasiat toimivat jonkilaisena elämänlankana. Parempi, että rustaa niitä tänne kuin toimii kuten Varkaudessa.


      • Vai astutit?

        Kuka ne itse aktiivihommat hoiti, jos sinä toimit 0,30€:n vehkeesi kanssa vain astuttajana. Onko koulutuksesi mahdollisesti seminologi? kiilapoikanakin voi tietysti olla riittävän kivaa, jos ei paremmasta tiedä :)


    • penistutka

      Huomiota herättävän kokoinen kulli oli todistetusti Maspalomasin rannalla. Komea mies olet. Runkkasin salaa pyyhkeen alla useita kertoja rannalla Pääsiäisen aikaan, kun näin jöllisi. Harmittaa, etten uskaltanut tulla sanomaan sinulle mitään. Oletko poikiin päin? Itse olen homo ja omistan vain 17 cm pitkän patukan.

      Laukesin juuri mahtikullisi mielessäni.

      • Auttakaa potilasta

        Voi hel...tti,mene nyt hakemaan lääkkeesi VÄLITTÖMÄSTI,ettei tosiaan käy niinkuin Varkaudessa.


      • peppuun
        Auttakaa potilasta kirjoitti:

        Voi hel...tti,mene nyt hakemaan lääkkeesi VÄLITTÖMÄSTI,ettei tosiaan käy niinkuin Varkaudessa.

        Äläs nyt. Itse ainakin kiihotuin nimimerkkien penistutka ja ison omaava viesteistä. Lisää tällaista, muuten niin tylsälle forumille. Topic koskee kuitenkin nakurantaa, jossa kaiken pitäisi olla sallittua.


    • Rysäkarin Linnake
    • hiekanmurunenko

      Fiksua on pukea uikkarit päälle kun ko rannalla menee uimaan. Porukkaa vaeltaa aika paljon koska nakuranta sijaitsee Faaron majakan, ja Inglesin rannan välissä. Ei se suuri vaiva ole pukeentua, mutta toisaaalta jos joku naku-uimareista pahoittaa mielensä, on silloin eksynyt väärään paikkaan. Ja kyllä siellä kahvilarakennuksen takana kaikkea tapahtuu ihan päiväsaikaan. Eniten häiritsevät ne joilla vähintäänkin shortsit tms yllä ja esim kamera. Viimeksi keväällä nakurannan kohdalla dyyneiltä sai kyytiä pariskunta jotka zoomasivat pitkällä objektiivilla porukkaa. Pari kertaa pariskunta on harrastanut seksiä dyynien takana, mutta enpä usko että siitä kukaan nauttii lopulta, sillä välittömästi molemmilla kerroilla näiden pariskuntien viereen tuli miehiä masturboimaan. Eka tapauksessa pariskunnan mies joutui tiukasti puuttumaan näiden ns runkkareiden toimintaan kun eivät pysytelleet tarpeeksi kaukana, eli yrittivät, tai koskettivat pariskunnan naista. Tavallaan kaikki jotka nakurannalle menevät ns alistuvat johonkin kirjoittamaan nakuranta sääntöön. Sellainen on ainakin tullut selväksi, ettei sitä voi pahastua tai suuttua jos joku masturboi katsomalla sua tai sun kumppania, kunhan ko henkilö tai henkilöt pysyttelevät kauempana. On tekopyhää väittää, ettei voi olla rauhassa kun joku katselee intiimisti. Tuolla Inglesin nakurannalla liikkuu päivittäin tuhansia ihmisiä ohitse, ja jotkut pysähtyvätkin siihen. Aika epärealistista ajatella, että hmmm mä voin olla tässä rauhassa, eli please antakaa tilaa.
      No sopu sijaa antaa, ja näidenkin kirjoittajien kannattaa paikalla käydä jotka eivät siellä ole olleet, mutta fantasioivat juttuja. Ei se suomalaisille ole mikään ihme juttu.

    • hyvältä tuntui

      Oltiin tässä taannoin kolme kertaa Maspalomasin nakurannalla mieheni kanssa...vähän vinkkua, olutta, hedelmiä ja hierontaöljyä ... hyvä fiilis, toisiamme siinä kosketellen fiilisteltiin ja pari kolme eri tyyppiä aina eri aikaan otettiin välillä mukaan, välillä vain yleisöksi ... ihanaa oli ja lopulta kunnon aktit ja kunnon orgasmit, se oli tosi kiihottavaa ja ei häirinnyt ketään, ei oltu ihan rannalla kuluväylillä, mutta ei toisaalta myöskään puskissa piilossa ... taidetaan taas seuraavalla reissulla mennä uudelleen, suosittelemme

    • nakuavopari

      Minunkin mielestä meno nakurannalla rauhoittuu kun ns. amatöörit poistuu saarelta. Ongelmia ollut koko kevään, ja kesän aikana tosi vähän. Suurimmat ongelmat tulee kameroiden kanssa liikkuvista, ei nakuilijoista. Toki mikään pakko ei ole nakurannalla alasti olla, mutta aika hinttimäinen käytös kieltämättä on, jos vaatteet päällä siellä liikkuu, etenkin dyynien takana. Seksin harrastajiin törmää poikkeuksetta. Jos ei nyt suoraa panemista, niin itsetyydyttäjiä sitäkin enemmän. Kun tietää, että suurin osa alan miehistä on Mas Palomasin puolella dyynejä. Itse kysyimme avovaimon kanssa kolmi-nelikymppiseltä pariskunnalta onko ok, jos majoitumme heidän viereen. Pari tuli Hollanista, ja sanoi ok. Joimme viiniä, ja nautimme eväistämme ja lämpimästä ilmasta. Pariskunta oli koko ajan käyttäytynyt moitteetta, mutta sitten tällä hollantilaismiehellä alkoi seisomaan. Ensiksi se yritti peitellä sitä, mutta kun sen vaimo kehoitti sitä olemaan rennosti, niin se paljasti koko komeuden. Noin varttia myöhemmin tilanne oli mennyt siihen, että parin vaimo runkkasi miestä rauhallisesti jutellen koko ajan meidän kaa. Minun rooliksi jäi aluksi hätistää liian innokkaita runkkareita kauemmaksi. Puolen tunnin kuluttua siitä kun miehellä oli stondis sen vaimo pyysi mun avovaimoa kokeilemaan miehen jättimelaa. Tai ei se pitkä ollut, mutta järkyn paksu. Anoin avovaimolle merkin että ok. Se oli aika softia pornoa vielä reilun tunninkin päästä. Minä sormetin parin vaimoa, mutta rannalla oli niin paljon porukkaa liikkeellä, että tämä sormetus ei oikein edennyt, kun toi nainen ei oikein rentoutunut, johtuen juuri siitä että porukat hiippailee liian lähelle. Vasta kahdeksan aikaan illalla, kun aurinko laski, porukkaa häipyi pois, ja suoritimme kyllä sellaisen pikapanon ettei paremmasta väliä. Vaihdoime paria, ja kun toiset pani, toiset vahti.
      Eli kortsut mukaan, silloinkin kun ei ole mitään suunnitellut.

      • A. Gotler

        Mukavaa, että on mukavaa. Mutta mikä vtu se on, että noita stn runkkareita pitäis muka sietää ihan ringiksi ympärille ihan vaan kun niitä sattuu huvittaan. Ei kuulu normaaliin menoon missään eikä koskaan.


      • A. Gotler kirjoitti:

        Mukavaa, että on mukavaa. Mutta mikä vtu se on, että noita stn runkkareita pitäis muka sietää ihan ringiksi ympärille ihan vaan kun niitä sattuu huvittaan. Ei kuulu normaaliin menoon missään eikä koskaan.

        Onkohan niinkuin entinen pupujussi. Että kun pää on piilossa luule olevan kokonaan piilossa. Ihmettelen sitä, miksi ihmiset menevät sinne puska-alueelle provosoimaan pervoja. Onko siksi ettei tiedä vai haluaa pervoilla.
        En ole edellä kerrottuja orgioita tavannut Inglesin puoleisella nakurannalla.


      • Melonta on hauskaa

        Tule avomuijasi kanssa tänne Nilsiään!
        Ota yhteyttä Tahkossa, siinä venäläisten kylpylässä. Kysy respasta Urpoa tai Maijaa.
        Melatakoot voidaan pitää. kanootit on lähellä.


    • nakufani

      Kyllä meitä on moneksi. Alastomuus saa monenlaista tunnetta heräämään.
      Kai se johtuu kasvatuksesta ja kasvuympäristöstä. Alastomana on hienoa olla auringossa kun tarkenee. Hienoa on myös se, että on järjestetty alueita, jossa voi olla. Ei ole tullut mieleenkään laittaa uimahousuja jalkaan uimaan mennessä nakurannalla. Uiminen vaatteet päällä on kuin kortsun kanssa naiminen.
      Taulut Maspalomasin/Inglesin rannalla kertovat alueelle tuleville, että se on naturistialuetta. Joidenkin mielestä pitäisi siis sielläkin olla uimapuku päällä.
      Jotenkin tuntuu, että alastomuuden paheksijoilla on likaisempi mielikuvitus.
      Minä näen alastoman ihmisen aitona ja kauniina ja olen taas lähdössä nauttimaan siellä olosta. Toivoisin myös rantaa kävelevien kunnioittavan naturistirantaa siten, että alueelle tultaessa ottaisivat vaatteensa päältä.

    • joopa77

      Enimmäkseen Saksalaisia vanhempia ihmisiä. Ei mitään pahaa kun siellä ottavat aurinkoa ja käyvät uimassa. Mut kyllä se hieman risoo ku tullaan rannalle `seisokissa`kuitenkin lapsia aina liikkeellä

      • nakufani

        Joopa, ei lapset luonnostaan pelkää seisokkeja. Ainakin minun lapsenlapset leikkivät alastikin ja ovat kiinnostuneita toistensa pippeleistä ja pimpoista.
        Johan pikkupojillakin seisoo luonnostaan, eikä siitä numeroa pitäisi tehdä.
        Aikuisten suhtautuminen se ratkaisee. On siellä nakurannalla joskus ollut perheitäkin ja niin pitäisi mielestäni ollakin.


    • ladyvita

      Luettuani tämän viestiketjun on todettava raadollinen totuus; näyttää olevan alastomuuden paheksijoilla pohjaton mielikuvuits!
      Ranta on aivan asiallinen, vanhempia pariskuntia suurin osa. Maksullista rannalla on, aurinkotuolit ja-varjot. Dyynien takana pensaikossa meno onkin jo toisenlaista, joten jos kaipaa sitä mistä täällä ns. alastomuuden paheksujat kirjoittavat, niin tervemenoa sinne. Se ei kyllä enää ole ranta-aluetta.

      Rantaviivaa pitkin kulkee ihmisiä naturistirannan ohi, joten en kerronpa kuulemani viimetalvelta. Suomalainen perhe meni ohi, isi huputti lapsiaan reippaaseen menoon, koska "tässä on ne pervot". Mistä tämä kertoo? Isä, aikuinen mies käyttää sanaa "pervo" lapsilleen.

      • dhfgfrfksd

        Onko siellä selkeät kyltit missä nakualue alkaa/päättyy?

        Saako olla päähinettä/jalkineita?


      • dhfgfrfksd:)
        dhfgfrfksd kirjoitti:

        Onko siellä selkeät kyltit missä nakualue alkaa/päättyy?

        Saako olla päähinettä/jalkineita?

        Kyllä/EI


      • juuri tulin
        dhfgfrfksd:) kirjoitti:

        Kyllä/EI

        Valitettavan vähän oli nuorempaa porukkaa. Paljolti saksalaispapparaisia ja mummoja. Muutama nuorempi, alle 50v nainen oli Maspalomaksen päässä. Pukkas kyllä komean erektion kun näin sen isot tissit :) Itse dyyneillä nakuilijat olivat vähemmistö :( Eikä yhtään rakastelijaakaan näkynyt. Pikkaisen pettynyt olen, olin odottanut enemmän irstasta menoa ja nuoria naisia.


      • Nuoripari
        juuri tulin kirjoitti:

        Valitettavan vähän oli nuorempaa porukkaa. Paljolti saksalaispapparaisia ja mummoja. Muutama nuorempi, alle 50v nainen oli Maspalomaksen päässä. Pukkas kyllä komean erektion kun näin sen isot tissit :) Itse dyyneillä nakuilijat olivat vähemmistö :( Eikä yhtään rakastelijaakaan näkynyt. Pikkaisen pettynyt olen, olin odottanut enemmän irstasta menoa ja nuoria naisia.

        Olemme vaimon kanssa menossa palomalsen nakurannalle tammikuussa:) olis kiva löytää juttuseuraa pareista


      • Pari -50
        Nuoripari kirjoitti:

        Olemme vaimon kanssa menossa palomalsen nakurannalle tammikuussa:) olis kiva löytää juttuseuraa pareista

        Olemme myös vailla juttuseuraa,mutta olemme menossa vasta huhtikuun alussa.Olemme käyneet monena vuotena mieheni kanssa Maspalomasin ja Playa del Inglesin nakurannoilla ja olisi välillä kiva löytää jutustelu seuraa .Emme kuitenkaan halua mitään parinvaihtoa harrastaa,vaan mukavaa löhöilyä ja vaikka petankkia pelailla dyynillä.Toivottavasti kelit vain olisivat suotuisat eikä tuulisi aivan mahdottomasti.Ihania kanarian matkoja kaikille,vuodelle 2015.;)


    • Nakuna on ihanaa

      Oli pakko nostaa tämä ketju jälleen ylös,koska tuli taas käytyä kyseisellä rannalla viikon verran ja edelleen ihanaa oli.Huomion arvoinen asia oli,että suomalaisia oli enemmän kun koskaan aikaisemmin kun olemme siellä aikaa viettäneet.Ihmisiä oli mielestämme enemmän muutoinkin nakuna ja petipaikat olivat aina lähes täynnä varmaan kertoo että Maspalomasin ja Inglesin nakurannat ovat suositumpia kuin muutamia vuosia sitten.Sääkin oli mitä mainioin,tuuli oli vähäista ja pilviäkin vain parina päivänä.Merivesikin oli riittävän lämpöistä uimiseen oli lomamme oli todella onnistunut.

    • xxxx

      Suomalaisiin emme ole juurikaan nakurannalla törmänneet lukuunottamatta yhtä suomalaisperhettä jotka tulivat lasten kanssa dyyneille leikkimään. Aika lähellä olisi lastensuojeluilmoitus viranomaisille. Vieläpä kyseisellä kerralla pariskunta sekstaili estoitta, tai siihen saakka kunnnes pariskunnan mies huomasi kyseisen perheen. En tiedä olisiko rikos ottaa dyyneillä liikuskelevilta runkkareilta objektiivein varustetut kamerat vex, mieli ainakin tekisi.

      • onnetontunari

        Vanha ketju, mutta toivottavasti joku tämän vielä eksyisi lukemaan... Matka varattu Maspalomasiin maaliskuulle, ja kovasti meidän perheen lapset ovat hiekkadyyneistä innoissaan, koska niitä kovasti matkaesitteessä mainostettiin. Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei dyyneille voi lasten kanssa mennä? Uskallammeko esimerkiksi kävellä rantaa pitkin perheeni kanssa Maspalomasista Inglesiin?


      • lomailija27
        onnetontunari kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta toivottavasti joku tämän vielä eksyisi lukemaan... Matka varattu Maspalomasiin maaliskuulle, ja kovasti meidän perheen lapset ovat hiekkadyyneistä innoissaan, koska niitä kovasti matkaesitteessä mainostettiin. Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei dyyneille voi lasten kanssa mennä? Uskallammeko esimerkiksi kävellä rantaa pitkin perheeni kanssa Maspalomasista Inglesiin?

        Me ainakin käveltiin majakalta Inglesiin yks aamupäivä lasten 12,14 kanssa eikä siinä mitään järkyttävää näkyny. Muutama käveli kelteisillään vastaan mutta ei järkytytty eikä tarvittu ammatti apua.
        Olen siellä aikaisemmin kävelly yksinkin enkä mitään hämmästyttävää ole sattunut näkemään, siis rantaviivan läheisyydessä, dyynien kätköissä voi tapahtua mitä tahansa.
        Ammattimielensäpahoittajien ei tietenkään kannata mennä. Marraskuun 2014 lopussa oltiin tuolla


      • Ohjetta
        onnetontunari kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta toivottavasti joku tämän vielä eksyisi lukemaan... Matka varattu Maspalomasiin maaliskuulle, ja kovasti meidän perheen lapset ovat hiekkadyyneistä innoissaan, koska niitä kovasti matkaesitteessä mainostettiin. Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei dyyneille voi lasten kanssa mennä? Uskallammeko esimerkiksi kävellä rantaa pitkin perheeni kanssa Maspalomasista Inglesiin?

        Joudutte kävelemään Maspalomasin rannan puolelta homokeskittymän ohi, joka on aivan rannassa myös. En veisi lapsia alastomien homojen sekaan. Dyyneille voitte mennä Inglesin puolelta rantaa ja olla sillä puolen. Ei ole juurikaan vielä siellä outoa porukkaa.


      • Homo sapiens
        Ohjetta kirjoitti:

        Joudutte kävelemään Maspalomasin rannan puolelta homokeskittymän ohi, joka on aivan rannassa myös. En veisi lapsia alastomien homojen sekaan. Dyyneille voitte mennä Inglesin puolelta rantaa ja olla sillä puolen. Ei ole juurikaan vielä siellä outoa porukkaa.

        Älkää kävelkö rannalla missään tapauksessa,näin kerran kun yks homo juoksi veteen siellä homo rannalla ja jos en olisi kiikareilla katsellu noin 100m päästä se olis voinu tehdä vaikka mitä... Ei kai joku ihan oikeesti kysele et voisko lasten kanssa kävellä rannalla missä voi näkyä alastomia ihmisiä?Millä vuosikymmenellä te elätte?Kolmas ja viimeinen kysymys ,mitä ne alastomat ihmiset teille tekevät?


      • Ohjetta
        Homo sapiens kirjoitti:

        Älkää kävelkö rannalla missään tapauksessa,näin kerran kun yks homo juoksi veteen siellä homo rannalla ja jos en olisi kiikareilla katsellu noin 100m päästä se olis voinu tehdä vaikka mitä... Ei kai joku ihan oikeesti kysele et voisko lasten kanssa kävellä rannalla missä voi näkyä alastomia ihmisiä?Millä vuosikymmenellä te elätte?Kolmas ja viimeinen kysymys ,mitä ne alastomat ihmiset teille tekevät?

        Taas on työsalkussa yhden ansioituneen homon vajaavaltaiseen kohdistuvaa hyväksikäyttöaineistoa kuusikymmentä sivua. Näitä on valitettavasti ollut aivan riittävästi. Ehkä en vie lapsiani todellakaan homojen sekaan.


      • R ja E
        Ohjetta kirjoitti:

        Taas on työsalkussa yhden ansioituneen homon vajaavaltaiseen kohdistuvaa hyväksikäyttöaineistoa kuusikymmentä sivua. Näitä on valitettavasti ollut aivan riittävästi. Ehkä en vie lapsiani todellakaan homojen sekaan.

        Et ole ilmeisesti koskaan Inglesissä ollutkaan ,koska et tiedä että siellä on vain yksi pieni ranta alue missä homot oleskelevat,muu ranta on ihan heterojen valtaama.Voihan toki niistäikin ihmisistä joku olla homo tai jopa bi,mutta ei se yleensä niistä vaarallista tee.Itse olen vaimoni kanssa oleskellut monia kertoja dyyni alueella eikä koskaan ole vielä vaaralliselta tuntunut,mukavaa on ollut ja maaliskuussa taas uudelleen.Aikusillahan ne ennakkoluulot on ei lapsilla.


      • Ohjetta
        R ja E kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti koskaan Inglesissä ollutkaan ,koska et tiedä että siellä on vain yksi pieni ranta alue missä homot oleskelevat,muu ranta on ihan heterojen valtaama.Voihan toki niistäikin ihmisistä joku olla homo tai jopa bi,mutta ei se yleensä niistä vaarallista tee.Itse olen vaimoni kanssa oleskellut monia kertoja dyyni alueella eikä koskaan ole vielä vaaralliselta tuntunut,mukavaa on ollut ja maaliskuussa taas uudelleen.Aikusillahan ne ennakkoluulot on ei lapsilla.

        Minähän kirjoitin homokeskittymästä, jonka ohi on käveltävä. Siellä on se heidän sateenkaarilippu sen pikkutönön katolla. Nämä ovat kyllä tiiviissä kasassa ja levittäytyneet sitten hieman molemmille sivuille. Olen ollut lasten kanssa Inglesissä ja on voitu olla rauhassa dyyneillä tällä Inglesin puolella, josta kirjoitin. Homot ovat n. 0,5 km Maspaloman rannan alusta. Tämä on asiallinen vinkki, tuskin kukaan vastuullinen vie lapsiaan keskelle homoja. Aikuiset kävelevät usein aivan rantaa pitkin Inglesin ja Maspalomasin väliä.


      • Homo sapiens
        Ohjetta kirjoitti:

        Minähän kirjoitin homokeskittymästä, jonka ohi on käveltävä. Siellä on se heidän sateenkaarilippu sen pikkutönön katolla. Nämä ovat kyllä tiiviissä kasassa ja levittäytyneet sitten hieman molemmille sivuille. Olen ollut lasten kanssa Inglesissä ja on voitu olla rauhassa dyyneillä tällä Inglesin puolella, josta kirjoitin. Homot ovat n. 0,5 km Maspaloman rannan alusta. Tämä on asiallinen vinkki, tuskin kukaan vastuullinen vie lapsiaan keskelle homoja. Aikuiset kävelevät usein aivan rantaa pitkin Inglesin ja Maspalomasin väliä.

        "Tämä on asiallinen vinkki, tuskin kukaan vastuullinen vie lapsiaan keskelle homoja." Ootko tosissasi vai onko provo?Kerroppa minkä ikäisiä lapsesi ovat ja mitä pelkäät että heille tapahtuu jos he näkevät homoja?


      • miksieiajatellamuita
        Homo sapiens kirjoitti:

        "Tämä on asiallinen vinkki, tuskin kukaan vastuullinen vie lapsiaan keskelle homoja." Ootko tosissasi vai onko provo?Kerroppa minkä ikäisiä lapsesi ovat ja mitä pelkäät että heille tapahtuu jos he näkevät homoja?

        Varmaan kyseessä ei ole niinkään se mitä homot, tai nudistit yleensä voisivat tehdä lapsille, vaan se mitä he tämän keskustelun mukaan siellä rannalla tekevät keskenään... Itse ainakin miettisin kahdesti veisinkö lapsiani dyynialueelle, vaikka kieltämättä kävely vedenrajassa maspalomasista inglesiin kuulostaa hienolta.


      • Sapiens
        miksieiajatellamuita kirjoitti:

        Varmaan kyseessä ei ole niinkään se mitä homot, tai nudistit yleensä voisivat tehdä lapsille, vaan se mitä he tämän keskustelun mukaan siellä rannalla tekevät keskenään... Itse ainakin miettisin kahdesti veisinkö lapsiani dyynialueelle, vaikka kieltämättä kävely vedenrajassa maspalomasista inglesiin kuulostaa hienolta.

        Ollaan vaimoni kanssa käyty Inglesissä ja Maspalomasissa yhteensä yli 20 kertaa myös lasten kanssa kun olivat pieniä eikä olla koskaan nähty mitään epänormaalia rannan läheisyydessä jos ei aurinkorasvan hieromista saman sukupuolen edustajaan pidä epänormaalina.Kerran tuulisella säällä menimme dyyneillä hieman kauemmaksi,sinne missä alkaa pensaita enemmälti kasvaa,niin siellä meno on toisenlaista eikä liiemmin sinne enää ole tullut mentyä,mutta eihän sinne kannata lapsia viedäkään.Tietenkin jos haluaa varjella lapsiaan alastomuudelta niin kannattaa pysyä kotona ja hävittää tv ja tietokone ja käydä suihkussa vaatteet päällä.


      • 1+14
        Sapiens kirjoitti:

        Ollaan vaimoni kanssa käyty Inglesissä ja Maspalomasissa yhteensä yli 20 kertaa myös lasten kanssa kun olivat pieniä eikä olla koskaan nähty mitään epänormaalia rannan läheisyydessä jos ei aurinkorasvan hieromista saman sukupuolen edustajaan pidä epänormaalina.Kerran tuulisella säällä menimme dyyneillä hieman kauemmaksi,sinne missä alkaa pensaita enemmälti kasvaa,niin siellä meno on toisenlaista eikä liiemmin sinne enää ole tullut mentyä,mutta eihän sinne kannata lapsia viedäkään.Tietenkin jos haluaa varjella lapsiaan alastomuudelta niin kannattaa pysyä kotona ja hävittää tv ja tietokone ja käydä suihkussa vaatteet päällä.

        ".Tietenkin jos haluaa varjella lapsiaan alastomuudelta niin kannattaa pysyä kotona ja hävittää tv ja tietokone ja käydä suihkussa vaatteet päällä. "

        Myöskin pesukone pitää vaihtaa päältä täytettävään


    • Lomaa odotellessa

      ÖÖÖ, siis oliko kyseessä perhe, jonka aikuiset sekstaili vai ulkopuolinen pariskunta? kun kirjoitat näin: " vieläpä kyseisellä kerralla sekstaili estoitta, tai siihen saakka kunnes pariskunnan mies huomasi ksyseisen perheen." Ja miten liikkuvien "runkkarien" kamerat liittyy tähän???

      • ä ja ö

        Joku peräkammarin poika haaveilee nakurannalle pääsystä.Kirjoittelee mielikuvitus juttujaan,ei sen vakavampaa,joten jatkakaa.


      • Pieni mies
        ä ja ö kirjoitti:

        Joku peräkammarin poika haaveilee nakurannalle pääsystä.Kirjoittelee mielikuvitus juttujaan,ei sen vakavampaa,joten jatkakaa.

        Mulla on niin pieni, etten uskalla olla alasti. Toisaalta, jos olisin housuitta siellä nakurannalla ja saisin erektion, niin kukaan ei sitä huomaisi.


    • 'Muutama vuosi sitten kävelin sen nakurannan ohitse...eipä siinä mun mielestä mitään sen kummempaa ollut. Sen verran ujo olin, etten viitsinyt kauheasti sinne päin katsella, mutta pääsosin porukka näytti olevan vähän iäkkäämpää porukkaa. Varmaan nuorempia ujostuttaa tuo alastomana oleminen sen verran, etteivät tuolle rannalle uskalla. Ingelin hiekkadyyneillä oli muutamia roikkumunia, mutta ne lähinnä naurattivat... Vaikutti siltä, että jotkut ovat rakentaneet ihan oman "pesän" sinne dyyneille. Varmaankin näkösuojaksi, mutta myös lentävän hiekan takia. Jos tuo touhu närkästyttää, ei sinne ole pakko mennä, tai voi kävellä ohi katsomatta sen kummemmin ketään.

      • Ryysyä päälle

        No helevetin huvittavaltahan tuo näyttää, kun ruskeiksi paahtuneet, ryppyiset mummot ja papat roikuttavat sakslaisia ja englantilaisia nahkojaan auringon paahteessa kivistä kasattujen leikkikehiensä keskellä. Tulee mieleen ne Avaran luonnon siiselit, joista aina joku seisoo takajaloillaan ja päivystää olisiko petolintuja näkyvissä. Sekin hyvä puoli Inglesin nakurannalla on, että kävellessään simmarit jalassa ohi voi tuntea itsensä todella normaaliksi.
        Pitäähän noilla hörhöillä olla jotain vialla.


      • naku pari
        Ryysyä päälle kirjoitti:

        No helevetin huvittavaltahan tuo näyttää, kun ruskeiksi paahtuneet, ryppyiset mummot ja papat roikuttavat sakslaisia ja englantilaisia nahkojaan auringon paahteessa kivistä kasattujen leikkikehiensä keskellä. Tulee mieleen ne Avaran luonnon siiselit, joista aina joku seisoo takajaloillaan ja päivystää olisiko petolintuja näkyvissä. Sekin hyvä puoli Inglesin nakurannalla on, että kävellessään simmarit jalassa ohi voi tuntea itsensä todella normaaliksi.
        Pitäähän noilla hörhöillä olla jotain vialla.

        Uteliaana sinäkin siellä nakurannalla olet käynyt tirkistelemässä, kun niin hyvin tiedät jopa kansallisuudet.Ota reilusti uikkarit pois vain ,niin tiedät miksi ne hörhöt siellä ovat.Enää runsas kuukausi niin taas saa tuntea vapauden tunteen ja voi kuljeskella pitkin dyynejä nakuna sellaisena kun olet.Siellä näet ei väliä minkä näköinen tai kokoinen olet.


    • Ujo sisko

      Hei kaikille.Tällaista kyselisin ,että saako nakurannalla olla bikinit päällä,vai onko siellä pakko olla alasti.Kyselin siksi ,että olan lupautunut lähteä keväällä siskoni kanssa Playa Del Inglesiin lomalle ja hän haluaa ehdottomasti mennä ottamaan rajatonta rusketusta.Olen todella ujo enkä tiedä kehtaanko näyttää itseäni alastomana.Olen ymmärtänyt että ikäjakauma rannalla on aika vanhaa niin kyttäävätkö vanhat miehet meitä vähän nuorempia.Ollaan kuitenkin vasta vähän yli 30 kymppisiä ja kropatkin vielä aika hyvässä kunnossa.Siskoni kyllä väitti että äkkiä siihen tottuu kun kaikki muutkin ovat siellä nakuna,mutta kuitenkin vähän jänskättää.

      • Ex ujo lady

        Hei vain Ujo sisko.Itse ujostelin samaa runsas 10 vuotta sitten kun ensimmäisen kerran kävin Maspalomasin nakurannalla mieheni kanssa.Olin silloin vajaa 40 vuotias ja ujostelin olla alasti rannalla.Mieheni sai kuitenkin minut puhuttua ympäri ja siitä lähtien kun olemme Inglesin tai Maspalomasin alueella lomailleet se on tuntunut ihan luonnolliselta käydä ottamassa aurinkoa nakuna.Välillä dyyneillä,välillä rantaalueella jossa on rantapedit kun tuo selkä ei oikein enää kestä kovaa alustaa.Rannan läheisyydessä on kiva käydä nakuna uimassakin.Rohkeasti vain vaatteet pois,äkkiä siihen tottuu.Eikä niitä katseita tarvitse pelätä,mukavaahan se on kun joku ihastelee.;)


    • Näinkin

      Menette sieltä Inglesin puolelta ja aluksi voitte mennä 100 - 300 metriä rannasta, jossa on rauhallisia paikkoja siellä kivirinkien sisällä. Ihmisvirta kulkee rantaa pitkin edestakaisin ja jos ette ujostele voitte sitten mennä rannan tuntumaan. Voit olla aivan hyvin myös bikinit päällä. Ei siellä kaikki ole alasti. Olette varmaan kyllä alueen näteimpiä.

    • Lomapariskunta

      Heippa.Nostetaanpa taas viestiketju ylös ja keskustellaan pitkästä aikaa mikä meininki Inglesin nakurannalla on.Olemme lähdössä vaimon kanssa parin viikon päästä Inglesiin ja olisi tarkoitus viettää päivät nakurannalla.Onko kukaan palstalaisista ollut lähiaikoina paikanpäällä,eli kaikki on niinkuin ennenkin?Siis kun ei olla muutamaan vuoteen siellä käyty lomailemassa.

      • dyyneille

        moi marraskuun loppupuolella taas mennään muutamaksi viikoksi.


      • Aikuisia
        dyyneille kirjoitti:

        moi marraskuun loppupuolella taas mennään muutamaksi viikoksi.

        Kyllä vaan vaikka yli 50v!


    • Naku-pari

      Heippa hei kaikille.Terveiset Inglesin matkalta.Pari viikkoa meni taas aivan liian nopeasti varsinkin kun säät suosi koko matkan ajan mahtavasti.Vaikka pari päivää oli pilvisempää niin lämpöä riitti 30 asteeseen ja iltaisin yli 25 astetta.Calimaksi väittivät ja sehän sopi oikein mainiosti nimittäin nakurannalle.Mikä sen mukavampaa on viettää lomaa rannalla kun lämpö hellii alastonta vartaloa ja välillä voi pulahtaa mereen vilvoittelemaan joka sekin oli kohtuu lämmintä n.24 astetta.Se täytyy todeta että vuosien varrella nakuranta on"siistiytynyt" kaikenlaisesta kikkelin heiluttajasta kokonaan,yli parinkymmen vuoden kokemuksella.On todella hienoa kuulla myös suomenkieltä yhä enenevässä määrin.Ainoa miinus oli rantapetien määrän vähyys varsinkin Maspalomasin rannalla.Jos halusi pedin saada sinne piti mennä varaamaan jo heti 9 jälkeen,vaimo kun tykkää maata mielummin pedillä kuin hiekalla.Nyt taas odottamaan seuraavaa matkaa joka onkin jo keväällä.

    • RakastanSpanish

      Maspalomas oli meidän perheen suosikkipaikka vuosia. Kävimme nuorempana tuolla muutaman viikon matkalla varmaan vajaa kymmenen kertaa. Lähes aina lapsemme 1-3 aina mukana.
      Nakurannalla on aika usein lapsiperheitä, siellähän ei mitään ikärajoja ole. Alastomuus ei ole lapsille ongelma, paremminkin se tuntuu olevan hauskaa.
      https://www.purenudism.com/
      Ongelma se enemmältikin on yli 50 v. ikäisille. Johtuu varmaan körttisestä kasvatuksesta, mikä oli ennen ihan normaalia.

      Käymme mieheni kanssa siellä edelleen. Lapsoset ovat jo omillaan ja käymme ihan kahdestaan, tai useimmiten ystävien kanssa.
      Koko päivä vedetään D-vitamiinia koko nahkalla. Vain lakki päässä. Ilkkosillaan myös uidaan, tietenkin. Miksi vetää kylmää, märkää ja hiekkaista uimapukua päälle. Vetäköön he jotka siitä pitävät.

      Tuolla nakualueella on myös muutama olutbaari, jossa tietty myös käydään ilkkosillaan. Ei siellä muutkaan kesken kaiken vedä vaatteita hikiselle iholle oluen ajaksi.

      Nyt on muutaman kerran käyty iltaisin parilla klubilla. Nämä on aika kivoja paikkoja, jossa ainakin me olemme viihtyneet.

      Nämä paikat kannattaa käydä ystävien kanssa katsomassa. Me kyllä olemme tykästyneet näihin. Meno on aika vapautuneen rentoa. Tekee Suomalaiselle todella hyvää.
      http://www.grancanariaswingers.com/index.php?lang=de
      http://spain-swinger.com/2013/02/21/fun4all-swingers-club-in-playa-del-ingles-maspalomas-gran-canaria/

    • parikka

      olin ensimmäistä kertaa inglesissä ranta oli iloinen yllätys heitin heti vaatteet pois ja kuljin nakuna koko päivän. yhtään ei tekstiilit häirinneet. ihana paikka.

    • nudistiranta
    • nakunaonihanaa

      Enää kaksi kuukautta niin päästään taas vaimon kanssa Maspalomasin ja Inglesin rannoille nauttimaan rajattomasta rusketuksesta.Lokakuussa on merivesikin vielä mukavan lämmintä.Ovat kuulemma saaneet uudet oranssiset pedit ja aurinkovarjot rannoille,toivottavasti myös vähän lisää,kun nakurannalla on niistä aina pulaa.

      • viiskyt-v-pari

        Lokakuun alkupuolella mekin olemme mieheni kanssa menossa ja olisi mukava tavata muitakin suomalaisia nakurannalla juttuseuraksi,kun siellä harvoin olemme muita suomalaisia tavanneet ,varsinkin Playa del Inglesin puoleisella rannalla.Toki heitäkin kuulee,mutta harvemmin ,vaikka mekin siellä käymme joka vuosi.Ei muuta kuin rohkeasti sinne vaan ottamaan rajatonta rusketusta ja nauttimaan ihanista hiekka dyyneistä:))


      • nelikymppinenpariskunta
        viiskyt-v-pari kirjoitti:

        Lokakuun alkupuolella mekin olemme mieheni kanssa menossa ja olisi mukava tavata muitakin suomalaisia nakurannalla juttuseuraksi,kun siellä harvoin olemme muita suomalaisia tavanneet ,varsinkin Playa del Inglesin puoleisella rannalla.Toki heitäkin kuulee,mutta harvemmin ,vaikka mekin siellä käymme joka vuosi.Ei muuta kuin rohkeasti sinne vaan ottamaan rajatonta rusketusta ja nauttimaan ihanista hiekka dyyneistä:))

        Me käymme Kanarialla kevätpuolella. Ja paikka on ollut viime vuosina Playa del Ingles kuin itsestään selvästi. Nakuranta on yksi mukavista asioista Inglesissä. Maspalomasin nakurannalla ollaan tepasteltu ilman rihmankiertämää yllä . Alussa se oli jänskää ja erityisesti mereen meno ilkosillaan kun siinä rantaviivalla kulkee edestakaisin yhtenään porukkaa. Naisystäväni ujosteli sitä alussa ja selkä paloi.
        En ymmärrä näitä pervo-satujen kirjoittajia. Likaista mielikuvitusta. Ja peräkamarin tumputtajapojat ovat oma lukunsa.


      • havaintoja

        tuli sitten mieleen klo 4:12


      • viiskyt-v-pari
        nelikymppinenpariskunta kirjoitti:

        Me käymme Kanarialla kevätpuolella. Ja paikka on ollut viime vuosina Playa del Ingles kuin itsestään selvästi. Nakuranta on yksi mukavista asioista Inglesissä. Maspalomasin nakurannalla ollaan tepasteltu ilman rihmankiertämää yllä . Alussa se oli jänskää ja erityisesti mereen meno ilkosillaan kun siinä rantaviivalla kulkee edestakaisin yhtenään porukkaa. Naisystäväni ujosteli sitä alussa ja selkä paloi.
        En ymmärrä näitä pervo-satujen kirjoittajia. Likaista mielikuvitusta. Ja peräkamarin tumputtajapojat ovat oma lukunsa.

        Harmi että menette vasta keväällä.Mekin kavimme aikoinaan keväisin ,mutta säiden epävakaisuuden takia muutimme lomailumme kanarialle syksyisin ,koska meri on lämpimämpää ja sää on ollut muutoinkin yleensä parempaa.Minä kun olen vilukissa ja en tykkää uida kylmässä vedessä ja pidän muutenkin lämpimästä.Muistan kun mekin olimme miheni kanssa ensimmäisen kerran nakurannalla yli 15v. sitten se jännitti,mutta nyt kun ollaan käyty siellä jo kymmeniä kertoja niin siihen on jo tottunut.Kreikassa on myös mukavia rantoja esimerkiksi Kosin saarella ,Tigakin ranta alueen reunamilla on nakuranta jossa olimme alku kesästä nauttimassa auringosta.Enää runsas pari viikkoa ja sitten ollaan taas dyyneillä nauttimassa,au naturel ;)


    • Anonyymi

      Heips
      Kuinka todennäköistä on että uhkea, brune vaimoni saa huomiota muodoilleen siellä rannalla, kun olemme menossa marraskuussa inglesiin ja aikomus myös nakurannalle...vaimoanikin kiehtoo ajatus olla miesten huomionkohteena, vaikkapa pikku bikineissään siellä...T: Pari60

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe