Kristallikruunu kattoon ja äkkia! Neuvoja kaivataan.. Yritin jo ystävien kautta fB:n kautta..
Onko jollakulla Markslöjdin kristallikruunua? Ostin sellaisen ja ongelmia on sen kanssa, kuinka saan ylimääräisen johdon vedettyä kuvun sisälle katon rajaan. Pähkäillyt ja yrittänyt etsiä ruuveja tai muita kiristymismekanisemja, jotka pitävät johdon nykyisessä pituudessaan.
Turhauttavaa! En malttaisi odottaa hetkeä, jolloin pääsen valaisinosastolle kysymään.
Terveiset täältä muuton keskeltä. Muutto on sujunut hyvin ja asunto alkaa näyttämään kodilta. Olohuone odottaa kyllä valkoista, uutta sohvaa, kunhan sen hankittua. Samoin eteiseen olisi mukava saada lipasto, huoneisiin uusia mattoja ja ehkä uusi kattovalaisin eteiseen. Eli selvästi kotiutumaan päin.. Kunhan kevät etenee, niin aloittelen parvekkeen sisustamisen.
Kristallikruunu kattoon!
43
1842
Vastaukset
- tiinaex...
ei oo ristalliruunun ristalliruunua eikä oo pienintäkään havaintoo niitten merkeistä eikä laitto ohjeista mutta tosta tuli mieleen että vessaan haluaisin ristalliruunun pitäs olla kyllä aika pieni kun ei oo vessakaan iso mutta toivottavasti joku tietää että saat ruunun kattoon meillä on ollu yhtä järjestelyä jo kuustoista vuotta kun yhdisty kolme huushollia mutta pikkuhiljaa ruvetaan oleen jo voiton puolella ollu aika paljon hävitettävää kaikki ylimääräinen on kyllä myyty mitään ei oo tarvinnu hukkaan heittää välillä oli kaks asuntoakin mutta nyt ei oo kun yks mutta kyllä ne tavarat siitä on paikkansa hakenu jos ei kerralla niin kolmella...
- Rattus sp.
Käväisen Sokoksella, josta ostin valaisimen, niin eiköhän onnistu. Tavallista hankalampi valaisimeksi ja ohjeita ei löydy mistään.
Tuon valaisimen ostin keittiöön, mutta keittiön valaisimen paikka oli liian sivussa, joten valaisin menee olohuoneeseen.
Kyllä niitä löytyy pieniä kristallivalaisimia. Tämäkään ei ole perinteinen ja etsin tätäkin jonkun aikaa.
Kaikki tavarat mahtuvat asunnon kaappeihin, siis kaikki se tavara, mikä on mukana. Vene varusteineen on toisella paikkakunnalla. Muuton yhteydessä selvisi, että jotkut tavarat ovat jääneet tarpeettomaksi, joten menevät kiertoon.
Tämä asunto tuntuu jo todella kodilta. Jopa niin, etten ole malttanut tänään käydä kertaakaan ulkona, kun olen laitellut paikkoja kuntoon :). Nautin kyllä sisustamisesta. Koti on sen verran tärkeä paikka, että haluan viihtyä täällä. Raikasta ja siistiä pitää olla.
Myös ruuan suhteen olen pysynyt terveellisessä linjassa. Heräteostos kaupasta oli kirjolohifile :/. - tiinaex...
Rattus sp. kirjoitti:
Käväisen Sokoksella, josta ostin valaisimen, niin eiköhän onnistu. Tavallista hankalampi valaisimeksi ja ohjeita ei löydy mistään.
Tuon valaisimen ostin keittiöön, mutta keittiön valaisimen paikka oli liian sivussa, joten valaisin menee olohuoneeseen.
Kyllä niitä löytyy pieniä kristallivalaisimia. Tämäkään ei ole perinteinen ja etsin tätäkin jonkun aikaa.
Kaikki tavarat mahtuvat asunnon kaappeihin, siis kaikki se tavara, mikä on mukana. Vene varusteineen on toisella paikkakunnalla. Muuton yhteydessä selvisi, että jotkut tavarat ovat jääneet tarpeettomaksi, joten menevät kiertoon.
Tämä asunto tuntuu jo todella kodilta. Jopa niin, etten ole malttanut tänään käydä kertaakaan ulkona, kun olen laitellut paikkoja kuntoon :). Nautin kyllä sisustamisesta. Koti on sen verran tärkeä paikka, että haluan viihtyä täällä. Raikasta ja siistiä pitää olla.
Myös ruuan suhteen olen pysynyt terveellisessä linjassa. Heräteostos kaupasta oli kirjolohifile :/.se on tärkeetä että koti tuntuu kodilta mutta mulla meni kauan tänne maalle kotiutuessa mutta nyt täytyy sanoo että en lähde pois kun pakon edessä koskaan ei voi sanoa että ei koskaan sisustaminen on tosi kivaa yllättävää kuinka tuoli toisessa nurkassa näyttää ihan erillaiselta ja peili vaakatasossa käy toiseen paikkaan paremmin kun pystyasennossa kevyt linja monet on päätyny tänä viikonloppuna kirjolohifileeseen ;)))))
Ei ole kyseistä kruunua, mutta en välttämättä ymmärrä ongelmaa. Yleensähän noissa jonkinlainen ketju kannattelee valaisinta ja ketjua lyhentämällä valaisinta nostetaan ylemmäs ja johdon pitäisi sitten kulkea ihan vapaasti jonkin putkilon läpi.
Jos siinä jonkinlainen kiristysmekanismi johdolle on, luulisihan sen löytyvän kun aikansa tiirailee.
Jonkinlainen mahdollisuus sekin, että johdon eriste pureutuisi sen putkilon alapään mahdolliseen liian terävään reunaan, eikä siksi tule ylös päin.- Rattus sp.
Normaalisti onnistun ratkaisemaan ongelmat, mutta tämä kapistus on ylivoimainen. Siinä on se vaara, että liikaa kokeilessa, saan jonkin juotoksen irtoamaan.
Minulla on ollut apukeinona taskulamppu ja vaikka mitä. Kiristyssysteemiä ei löydy, ei ainakaan sellaista, johon tehoaisi tavalliset työkalut.
- Uppsalan ekonomi
No pistä vain johdot sokeripalaan ja that´s it. Silleenhän yleensä lamput toimii.
Mutta sulla taitaakin olla rikkaiden lamput. Niiden kanssa menee järki. Kehottaisin
ottamaan 8 cl giniä tonic-veden kanssa ja kutsumaan sähkömiehen. Ne pojat osaa vaikka mitä. Sullahan varmaan rahan törkyä on.- Rattus sp.
Kaiken muun saan toimimaan paitsi tuota johdon vapaata kulkemista putkilossa, jotta saan kuvun toiselle puolelle katonrajaan. Liian pitkä tuollaisena 1,5 metrisenä.. ei oikein toimi normaalissa huonetilassa..
Noloa olisi kutsua apua tämänkaltaisessa ongelmassa. Rahaa ei ole ylen määrin ja sen tähden käytän sen järkevästi. Ei ole edes varaa tuohon giniin tonic-veden kanssa, koska se ei ole tarpeellista.
- rygseck
Löysin tuubilta pari esittelyvideoo lampullesi... niissä oli johto lyhennetty näppärästi laittamalla silmukoille ennen kupua - tämä siis valaisinliikkeesä... ei ihan nätti oikeesti =)
Otat nyt vaan ja nyit sen johdon sieltä yläpäästä esiin - voimalla, jos muu ei auta :O
Ei tossa mallissa mitään vedonpoistajaa tarvita, kun se ketju on niin stydi.- rygseck
Yks juttu tuli mieleen muuten....
Onko siinä putken ala- tai yläpäässä mitään muoviholkkia, joka olis osin siellä putken sisällä ? Se toimii niinkuin painelaakeri ja on samalla vedonpoistaja... jos on, niin se vaan irti hetkeks =) - Rattus sp.
Ei auta voima, siis tosi tiukalla. Jatkan yrittämistä sillä tavalla, jolla aluksi aloitin eli katson kuinka paljon noissa päissä oleva muovinen osa estää liikkumista. Alapäässä ei näyttänyt olevan vaikutusta, mutta kokeillaan tuon yläpään irrottaminen, vaikka väkisin.
Viimeisin keino olisi tuo silmukoille laittaminen. Sitä ennen kyllä veisin sen valaisin- ja sähköliikkeeseen uudistettavaksi.
Täällä on muuten viihtyisää :). Ajattelin kohta aloittaa elokuvaillan. - Rattus sp.
rygseck kirjoitti:
Yks juttu tuli mieleen muuten....
Onko siinä putken ala- tai yläpäässä mitään muoviholkkia, joka olis osin siellä putken sisällä ? Se toimii niinkuin painelaakeri ja on samalla vedonpoistaja... jos on, niin se vaan irti hetkeks =)Tuota muuten epäilin. Irroitin jo aiemmin alapäästä, mutta tuo yläpää lähtee vain väkivalloin eli jatkan sen irroittamista.
On se ny perskale, että et mulle soittanu. Mä oon niitä asentanu vaikka kuinka monta elämäni aikana.:-))
- Rattus sp.
Ei ole puhelinnumeroa :). Luulen, että se on tuo rygseckin mainitsema seikka. Jatkan valaisimen vandalisointia, sillä nuo muoviholkit ovat viheliäisiä.
Tällä viikolla koin kulttuurishokin. Täälläpäin miehet ovat pehmeämpiä ja kun on tottunut toisenlaiseen käytökseen, tuntuvat imeliltä ;). Rattus sp. kirjoitti:
Ei ole puhelinnumeroa :). Luulen, että se on tuo rygseckin mainitsema seikka. Jatkan valaisimen vandalisointia, sillä nuo muoviholkit ovat viheliäisiä.
Tällä viikolla koin kulttuurishokin. Täälläpäin miehet ovat pehmeämpiä ja kun on tottunut toisenlaiseen käytökseen, tuntuvat imeliltä ;).Älä nyt hyvä ihminen kuitenkaan suutuspäissäsi riko sitä valaisinta, ainakaan johtoa, joka on ainoa turvallinen kulkureitti sähkölle.
Pehmeitä ne on täälläkin päin, mutta olisi kannattanut silti muuttaa tänne päin, niin olisi yksi vaivainen kristallikruunuongelma jo hoidettu.- Rattus sp.
mies-vm56 kirjoitti:
Älä nyt hyvä ihminen kuitenkaan suutuspäissäsi riko sitä valaisinta, ainakaan johtoa, joka on ainoa turvallinen kulkureitti sähkölle.
Pehmeitä ne on täälläkin päin, mutta olisi kannattanut silti muuttaa tänne päin, niin olisi yksi vaivainen kristallikruunuongelma jo hoidettu.Käytössä on sekä preparointi- että kulmakarvojen nyppimiseen käytettävät pinsetit. Kyllä se holkki kohta saadaan pois..
Hmm.. Tämä on kyllä ainoa suunta, jossa olen tavannut pehmeitä miehiä..
Paikkakuntaa mainitsematta, sillä työn puolesta joudun olemaan silloin tällöin esillä. Rattus sp. kirjoitti:
Käytössä on sekä preparointi- että kulmakarvojen nyppimiseen käytettävät pinsetit. Kyllä se holkki kohta saadaan pois..
Hmm.. Tämä on kyllä ainoa suunta, jossa olen tavannut pehmeitä miehiä..
Paikkakuntaa mainitsematta, sillä työn puolesta joudun olemaan silloin tällöin esillä.Älä hyvä ihminen nypi niitä kulmakarvoja. Ja liekö noista pinseteistä hyötyä tuon lampunkaan kanssa, vaihda ne vaikka papukaijapihteihin. Niillä ehkä onnistuu paremmin sen kruunun lopullinen tuhoaminen paremmin. Sittenhän ongelmaakaan ei enää ole, kun ei ole valaisintakaan.
Kyllä meitä pehmeitä miehiä löytyy ihan joka puolelta Suomea.Rattus sp. kirjoitti:
Tällä viikolla koin kulttuurishokin. Täälläpäin miehet ovat pehmeämpiä ja kun on tottunut toisenlaiseen käytökseen, tuntuvat imeliltä ;).Täällä päin miehet ovat perinteisesti rautaa.:-D
- Rattus sp.
mies-vm56 kirjoitti:
Älä hyvä ihminen nypi niitä kulmakarvoja. Ja liekö noista pinseteistä hyötyä tuon lampunkaan kanssa, vaihda ne vaikka papukaijapihteihin. Niillä ehkä onnistuu paremmin sen kruunun lopullinen tuhoaminen paremmin. Sittenhän ongelmaakaan ei enää ole, kun ei ole valaisintakaan.
Kyllä meitä pehmeitä miehiä löytyy ihan joka puolelta Suomea.Hmm.. taidan tietää, mitä tarkoitat tuolla kulmakarvojen nyppimisellä. Usein näkee tapauksia, joissa se kulmakarvojen nyppiminen on mennyt överiksi ja kulmakarvat ovat vain viivoina. En pidä siitä tyylistä.
Operaatio jatkuu.. Välillä laitoin mikroaaltouunia paikoilleen.. Viimeisiä laatikoita viedään :).
Täällä nuo pehmeät miehet ovat sääntö eikä poikkeus. Kulttuurishokki siitä syntyi :). - Rattus sp.
Teotwawki kirjoitti:
Täällä päin miehet ovat perinteisesti rautaa.:-D
Kotkalaiset siellä lähistöllä ovat aika jästipäitä :). Tulisilla on ainakin varmasti sen huomannut.
Rattus sp. kirjoitti:
Hmm.. taidan tietää, mitä tarkoitat tuolla kulmakarvojen nyppimisellä. Usein näkee tapauksia, joissa se kulmakarvojen nyppiminen on mennyt överiksi ja kulmakarvat ovat vain viivoina. En pidä siitä tyylistä.
Operaatio jatkuu.. Välillä laitoin mikroaaltouunia paikoilleen.. Viimeisiä laatikoita viedään :).
Täällä nuo pehmeät miehet ovat sääntö eikä poikkeus. Kulttuurishokki siitä syntyi :).Juu, parempi aidot, kuin kynällä piirretyt.
Onkos ne peräti niin pehmeitä, että raskaan muuton ajaksi häipyvät kokonaan maisemista ja jättävät sinut reppanan yksin raskaiden mööpeleidesi ja pottuilevan kristalliskruunusi kanssa. Mitä miehiä ne semmoset.- Rattus sp.
mies-vm56 kirjoitti:
Juu, parempi aidot, kuin kynällä piirretyt.
Onkos ne peräti niin pehmeitä, että raskaan muuton ajaksi häipyvät kokonaan maisemista ja jättävät sinut reppanan yksin raskaiden mööpeleidesi ja pottuilevan kristalliskruunusi kanssa. Mitä miehiä ne semmoset.Hmm.. Ei sitä ketä tahansa kotiinsa kutsuta ja avuttomaksi heittäydytä :). Muuton suorittivat ammattilaiset eli ei se lopulta raskasta ollut. Tämä on tällaista hienosäätöä.
Rattus sp. kirjoitti:
Kotkalaiset siellä lähistöllä ovat aika jästipäitä :). Tulisilla on ainakin varmasti sen huomannut.
Mä en ole kotkalainen enkä ota kantaa tuohon asiaan. Tulisilla on varmasti asiasta omakohtaista kokemusta, mutta mulla ei ole. Vaikka asunkin aivan Kymenlaakson rajoilla, en ole täältä päin syntyisin.:-))
- Rattus sp.
Teotwawki kirjoitti:
Mä en ole kotkalainen enkä ota kantaa tuohon asiaan. Tulisilla on varmasti asiasta omakohtaista kokemusta, mutta mulla ei ole. Vaikka asunkin aivan Kymenlaakson rajoilla, en ole täältä päin syntyisin.:-))
Ok. Minun pitäisi olla omalla alueella, sillä 3/4 perimästäni on tältä heimoalueelta ;). Kymenlaaksolaiset ovat aivan oma rotunsa.
Rattus sp. kirjoitti:
Ok. Minun pitäisi olla omalla alueella, sillä 3/4 perimästäni on tältä heimoalueelta ;). Kymenlaaksolaiset ovat aivan oma rotunsa.
Joo, mulla on rotujuuria vähän kaikkialla, mutta yhden linjan mukaan olen syntypeäinen helsinkiläinen. Stadi on mun henkinen kotini, mutta mä en väheksy tai halveksi mitään osaa tästä maasta. Kaikissa on omat hyvät puolensa, mutta mielenkiinnolla katson uusintana maanantaina tulevat PP Peteliuksen Kymenlaakson laulun. Täällä Loviisan Ruotsinpyhtäällä ollaan kymenlaaksolaisia henkeen ja vereen ja olen asunut täällä pian kymmenen vuotta, joten jotain hajua alkaa siitä olla, miten täällä miehet menevät omia polkujaan ja naiset hoitavat kodin ja lapset.
Meille puoliksi suomenruotsalaiselle tämä on vähän outo maa.:-)- Rattus sp.
Teotwawki kirjoitti:
Joo, mulla on rotujuuria vähän kaikkialla, mutta yhden linjan mukaan olen syntypeäinen helsinkiläinen. Stadi on mun henkinen kotini, mutta mä en väheksy tai halveksi mitään osaa tästä maasta. Kaikissa on omat hyvät puolensa, mutta mielenkiinnolla katson uusintana maanantaina tulevat PP Peteliuksen Kymenlaakson laulun. Täällä Loviisan Ruotsinpyhtäällä ollaan kymenlaaksolaisia henkeen ja vereen ja olen asunut täällä pian kymmenen vuotta, joten jotain hajua alkaa siitä olla, miten täällä miehet menevät omia polkujaan ja naiset hoitavat kodin ja lapset.
Meille puoliksi suomenruotsalaiselle tämä on vähän outo maa.:-)Uskon :). Työmatkalla olin kerran Loviisassa ja kummallisen hiljaista siellä oli helteisenä päivänä, kun luulisi kaikkien olevan liikkeellä.
Rattus sp. kirjoitti:
Uskon :). Työmatkalla olin kerran Loviisassa ja kummallisen hiljaista siellä oli helteisenä päivänä, kun luulisi kaikkien olevan liikkeellä.
Niin, mutta mä asun paikassa, jossa on harjoitettu teollista toimintaa 1600-luvulta alkaen ja tämä on oma lokeronsa Loviisassa ja oli vielä vuonna 2009 itsenäinen kunta nimeltä Ruotsipyhtää. Kymijoen läntinen haara virtaa tuossa aivan kivenheiton päässä ja museoviraston hallinnoima ruukki on idyllissään vertaansa vailla. Meillä on täällä oma taiteilijayhteisö, joka on aivan helposti verrattavissa Fiskarsiin.
- Rattus sp.
Teotwawki kirjoitti:
Niin, mutta mä asun paikassa, jossa on harjoitettu teollista toimintaa 1600-luvulta alkaen ja tämä on oma lokeronsa Loviisassa ja oli vielä vuonna 2009 itsenäinen kunta nimeltä Ruotsipyhtää. Kymijoen läntinen haara virtaa tuossa aivan kivenheiton päässä ja museoviraston hallinnoima ruukki on idyllissään vertaansa vailla. Meillä on täällä oma taiteilijayhteisö, joka on aivan helposti verrattavissa Fiskarsiin.
Eli mukavia naapureita :)? Tämä on tällaista 90-luvun loppupuolen idylliä..
Rattus sp. kirjoitti:
Eli mukavia naapureita :)? Tämä on tällaista 90-luvun loppupuolen idylliä..
Jep, kyllä meillä hauskaa täällä on, jos joku vain viitsii tehdä tikusta asiaa ja bileet järkätä.:-))
Ongelmasta en päässyt perille, mutta ei se haittaa, koska en lähtisi neuvomaan netin kautta muutenkaan sähkökytkentöihin liittyvissä asioissa.
Siinä on vastuussa, ja vakuutusyhtiöt ei katso hyvällä, jos vahinkoja sattuu.
Itsekkin käytän vakuutusten vuoksi näissä asioissa ammattimiehiä, koska heillä on vastuuvakuutukset.- Rattus sp.
Tuo säädettävyys pitäisi olla ihan perusominaisuus eikä mikään sähkömiesten homma valaisimessa siksi kysyin :). Kaikissa valaisimissa on omat kommervenkkinsa.
Rattus sp. kirjoitti:
Tuo säädettävyys pitäisi olla ihan perusominaisuus eikä mikään sähkömiesten homma valaisimessa siksi kysyin :). Kaikissa valaisimissa on omat kommervenkkinsa.
Jos siinä on pistoke, niin sähkömiestä siihen on käytettävä, joka napsaisee ylimääräisen johdon pois, ja liittää pistokkeen uudestaan.
Voi sitä kiertää sen kuvun sisään. Ka siinä kuvussa joku kiristin on.
Jos ei ole, niin jeesusteippi auttaa, ei se kristallikruunuun sovi, mutta ompahan omatekosen näköinen.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Jos siinä on pistoke, niin sähkömiestä siihen on käytettävä, joka napsaisee ylimääräisen johdon pois, ja liittää pistokkeen uudestaan.
Voi sitä kiertää sen kuvun sisään. Ka siinä kuvussa joku kiristin on.
Jos ei ole, niin jeesusteippi auttaa, ei se kristallikruunuun sovi, mutta ompahan omatekosen näköinen.Tuosta kiristimen löytämisestä tässä oli kyse. Saisi ylimääräisen johdon kuvun sisään. Käyn kyllä kysymyssä Sokoksella. Ei se näin vaikeaa pitäisi olla.
Rattus sp. kirjoitti:
Tuosta kiristimen löytämisestä tässä oli kyse. Saisi ylimääräisen johdon kuvun sisään. Käyn kyllä kysymyssä Sokoksella. Ei se näin vaikeaa pitäisi olla.
Että sitä joutuu naisten vuoksi vaikka mihin hommiin :).
Otin tuolin ja kiersin nuo omat valaisimet.
Olohuoneessa ja käytävässä on metalliset kuvut, joissa on pieni metallinen kiristysruuvi.
Makuuhuoneissa on muoviset kuvut, joissa on muovinen ruuvi.
Jos siellä ei kiristysruuvia ole, se on pudonnut, ja pelkkä ruuvinreikä.
Jos ei sitäkään ole, niin sitten on valmistusvirhe. Vai onko kierrettävä kiristin.
Silloin täytyy olla kuvussa jonkinlainen natsa, jonka läpi johto menee, ja kun sitä ruuvataan myötäpäivään kupuun nähden, se kiristyy.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Että sitä joutuu naisten vuoksi vaikka mihin hommiin :).
Otin tuolin ja kiersin nuo omat valaisimet.
Olohuoneessa ja käytävässä on metalliset kuvut, joissa on pieni metallinen kiristysruuvi.
Makuuhuoneissa on muoviset kuvut, joissa on muovinen ruuvi.
Jos siellä ei kiristysruuvia ole, se on pudonnut, ja pelkkä ruuvinreikä.
Jos ei sitäkään ole, niin sitten on valmistusvirhe. Vai onko kierrettävä kiristin.
Silloin täytyy olla kuvussa jonkinlainen natsa, jonka läpi johto menee, ja kun sitä ruuvataan myötäpäivään kupuun nähden, se kiristyy.Kiitos. Voin vielä kokeilla tuota natsasysteemiä. Tein välillä muita hommia, etteivät hermot mene. Ruuvaussysteemi se ei ole. Kaikki ruuvit ovat paikoillaan ja kuvun kiristyssysteemi ei vaikuta tähän.
Yhden älyväläyksenkin koin, kun laitoin toista valaisinta. Koukkusysteemi-kupusysteemi oli liian ahdas eli onnenkauppaa oli kuvun reikään sihtaamisessa. Laitoin asennuksen ajaksi vahvaa nylonlankaa (purjeideden lattapussien korjausta varten hankittu) kierteelle. Helpotti koukun alapään saamisessa reiän läpi ja vastinkappaleen kiinnittämisessa. Näyttää muuten tosi hienolta ja on oikealla korkeudella.
Kunhan saan tuon kristallikruunun, niin sitten näyttää kaikki olevan paikallaan. Sohva vain uupuu..
Pitäiskö minunkin hankkia kristallikruunu... Lapset ovat viimeiset kahden vuoden aikana kuluttaneet kolmet lampunkuvut, noissa kristalleissa niillä olis enemmän haastetta ;D
Saitko kattoon jo?
Meidän ärsyttävin valaisin on keittiössä. Se on sellainen vanhanaikainen kristallilasi-kupu, painaa kuin synti.. tosin mun synti on luokkaa riisipaperikupua :O Se on kiinni kolmella pienellä ruuvilla, joista yksi sutii tyhjää. Kun haluaa vaihtaa lampun, pitää tasapainoitella ruokapyödällä, ruuvata ensin yksi 4 mm ruuvi auki missä on tilaa just tasan 20 mm katon ja kuvun välissä. Yleensä saa tsempata muutaman minuutin kun meisselille syntyy aina tässä vaiheessa oma tahto. Jos ruuvi ja meisseli kumpikin olis magneetti, niin näillä on sama polaarisuus, hylkivät toisiaan. Sitten pitää jättää se painava kupu roikkumaan yhden ruuvin varaan, kiivetä alas ja ylös toiselle puolelle leikkimään sen puolen ruuvin kanssa.
Ja tämä syö lamppuja ihan sikana, vaikka koetan sille laadukkainta ostaa.
Haluaako joku ostaa kauniin ja persoonallisen lampun? Ja persoonallisella tarkoitan nimenomaan sen henkistä luonnetta, en fyysistä olemusta.- Rattus sp.
Katsoin parhaimmaksi käydä ensin liikkeessä. Meni liian rajuksi tuo valaisimen työstäminen.. Muuten täällä onkin jo viihtyisää..
Olivat huolissaan minun turvallisuudesta..kun katselee sinun tapaasi työskennellä, niin saisivat olla huolissaan sinusta :).
Taidan keskittyä tänään lattian ja pintojen pyyhkäisyyn sekä tietysti kokkaamiseen. Seuraava projekti on minidataprojektorin ongelmien ratkominen. - laahustava2
Olisipa hauskaa seurata vierestä touhuasi lampun kanssa.Siinä sitten miettisi itkisikö vai nauraisi.Tietysti turvallisen välimatkan päästä jotta kerkiäisi kadota paikalta hyvän sään aikana.
- Rimmir tänään
Harmittaa kun ostin vaalean kangassohvan. Tähän tarttuu kaikki,jopa väri tummista housuista. Kyllä ne mainostivat että on irtiotettavat pestävät päälliset mutta, mutta en ole saanut niitä vielä irti, ja saanenkohan takaisin pesun jälkeen?
Seuraavalla kerralla ostan vaalean nahkasohvan, sellaisen muhkean mukavan.- Rattus sp.
Hmm.. Ystävälläni on vielä istuinosassa valkoinen irtopäällinen suojaamassa lialta (kangaspäällinen). Kahdella ystävällä on valkoiset nahkasohvat. Ajattelin omalle kohdalle irrotettavaa kangaspäällistä, mutta käsitellä kankaan perusteellisesti likää hylkiväksi ennen käyttöönottoa.
Rimmir, taistelin juuri oman ylensyödyn sohvan pukemisen kanssa. Ihan hyvin menee jos päällinen on vielä kostea!
Nyt tarttee enää mennä leikkaamaan jäljelle jääneet kynnet... :))miss.fire kirjoitti:
Rimmir, taistelin juuri oman ylensyödyn sohvan pukemisen kanssa. Ihan hyvin menee jos päällinen on vielä kostea!
Nyt tarttee enää mennä leikkaamaan jäljelle jääneet kynnet... :))Syödyn... syöty... söinkö mä tuossa äsken sohvan?
- Rattus sp.
miss.fire kirjoitti:
Syödyn... syöty... söinkö mä tuossa äsken sohvan?
Kyllä se siltä kuullosti :).
- Rimmir tänään
miss.fire kirjoitti:
Nyt tarttee enää mennä leikkaamaan jäljelle jääneet kynnet... :))Otanpa vinkistä vaarin :) siitä saakin tulla ensi viikonlopun projekti. Jaa että kynnetkö kannataisi leikata etukäteen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265