Kannattaako valmennuskurssilla käyminen tai itseopiskelumateriaalin tilaaminen, vai ajaako yksin tehokkaasti pänttääminen saman asian?
Valmennuskurssi???
4
72
Vastaukset
- rfarm
En tiedä miten yleensä, mutta kun itse kävin 90-luvun lopussa valtiotieteellisen pääsykokeeseen valmentavan kurssin niin eipä siitä kovin paljon lisähyötyä saanut siihen verrattuna että olisi vain itse lukenut.
- Ich will studieren!
Okei, kiitti paljon vastauksesta. Valtsikkaan oon itekin hakemassa.
- juu ja ei
Tämä on ikuisuuskysymys, että kannattaako mennä valmennuskurssille. Jotkut ovat pettyneitä kun kurssin ja pääsykokeen jälkeen toteavat, että olisivat päässeet ilman kurssiakin sisään. Sitten on monia jotka sanovat, etteivät olisi päässeet ilman kurssia sisään tai vähintään että siitä oli valtavasti hyötyä. Harva nyt suoraan sanoo, että kurssista olisi ollut haittaa. Silloin täytyy olla jo tosi paska kurssi kyseessä.
Kaikki on suhteellista. Jollekin 1000 euroa on elämää suurempi maksu kurssista. Toisaalta voidaan esittää laskelmia, että välivuosi maksaa menetettyinä tuloina tuhansia euroja kun ei pääse tekemään kuin hanttihommia verrattuna siihen että valmistuisi vuotta nopeammin ja pääsisi oman alan hommiin. - Ich will studieren!
Mmm, puolensa tuossakin kommentissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532