Voitaiskos koota myönteisiä mielipiteitä ja kokemuksia ja kuulumisia Suomeen palanneista suomalaisista? Itse olen palaamassa pian, asuttuani yli kaksikymmentä vuotta kaukana. Palaan hyvillä mielin, ainakin toistaiseksi, muuttoon valmistautuessani. Suomen kevät ja kesä häämöttää edessä kauniina, ja samoin niitä seuraavat ihanat vaihtelevat vuodenajat. Valoisa kesänaika ja ihanan leppoisa hämärä talvehtiminen. Lumi ja sade ja tuuli ja Suomen luonnon tuoksu. Tuntuu mahtavalta olla syntynyt niin kauniiseen maahan. Ja sekin on ollut mahtavaa, että on saanut asua muuallakin ja voi hiukan katsella perspektiivillä omaa maataan ja huomata sen hyvät puolet. Ajatelkaa, miten harvinaista nykymaailmassa on, että on vapaa muuttamaan yhdestä hyvästä maasta toiseen hyvään maahan ja takaisin. Miljoonat elävät todella kurjaa elämää pakolaisina tai köyhyydessä. Minulla ei ole mitään valittamista.
Parasta Suomessa on se, että ihmiset puhuvat suomea, Suomen luonto, ystävät, lyhyt matka moneen Euroopan maahan. Halvat asunnot, halpa ruoka, verrattuna täkäläisiin. Suomalainen suorasukainen kulttuuri.
Vaikeudet esitelkööt itsensä myöhemmin. Minä katson nyt vain myönteisiä seikkoja. Onko täällä muita ruusulasien läpi tirkistelijöitä tai onnellisesti Suomeen palanneita?
iksi Suomeen kannattaa palata?
piantaaskotiin
3
296
Vastaukset
- piantaaskotiin
Tuli kirjoitusvirhe heti ensimmäisessä kirjaimessa, sori. Piti siis kysyä 'Miksi...'
- kjhghjgf
vastaus-- ei miksikään....lue juttuni kanadasta suomeen --ja takaisin
- Harmanneito
Kylla sita muuallakin kuin Suomessa sataa, myos lunta ja tuulee.
Yritin kerran etsimalla etsia syita asua taalla Suomessa, jonne muutin takaisin, ja loysin yhden, yhden ainoan : kirjasto.
ei muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652232Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2152090- 1171418
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj131148- 1031041
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki71913Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933865