Synttäreille Pariisiin

Paris on my mind

Suunnitelmissa on lähteä viettämään pyöreitä syksyllä Pariisiin. Mieli tekisi käydä samalla reissulla myös Normandian maihinnousupaikoilla. Onko olemassa jotain matkanjärjestäjää, jolta voi varata ko. yhdistelmäreissun vai pitääkö se buukata itse? Kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Lisäksi otetaan vastaan hotellisuosituksia ravintolasuosituksia. Mihin kannattaa mennä syömään pyöreiden vuosien kunniaksi? Matkaan lähdössä vanhemmat kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Matkalla tarkoitus olla 4 - 5 yötä ja käydä ainakin Eiffel-tornissa ja Louvressa. Mikä on sopiva matka-aika, jos aikoo käydä vielä Normandiassakin?

7

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrs matkaaja

      Matkatoimistot kyllä räätälöivät sinulle tuollaisen paketin - pyydä tarjous! Esim. Aurinkomatkat, Helin Matkat, Kaleva Travel ja näitä on vaikka kuinka.

    • Olli

      Normandiassa vierähtää pari kolme päivää helposti. Oma auto olisi fiksuin koska paikkoja hajallaan ympäri Normandiaa tarkoitan enempi museoita ja haustausmaita. Caen ja Le havre tulisi katsoa ja lukuisat linnat. Loistavaa aluetta koko Normandia.

      • Paris on my mind

        Ehkä tällä reissulla pitää tyytyä tutustumaan vain Pariisiin, sillä ainakin yhden matkanjärjestäjän antama tarjous yhdistelmäreissusta oli turhan kallis. Eikä tosin muutenkaan täyttänyt toiveitani. Olen katsonut lento/majoitus-pakettia esim. E-bookersin kautta, mutta epäselväksi on jäänyt, että sisältääkö nuo paketit yleensä Pariisissa aamiaisen vai pitääkö se ostaa erikseen? Olen tulkinnut, että eivät sisältäisi, koska niistä ei ollut hinnassa mitään mainintaa.


      • Pariisin matkaaja
        Paris on my mind kirjoitti:

        Ehkä tällä reissulla pitää tyytyä tutustumaan vain Pariisiin, sillä ainakin yhden matkanjärjestäjän antama tarjous yhdistelmäreissusta oli turhan kallis. Eikä tosin muutenkaan täyttänyt toiveitani. Olen katsonut lento/majoitus-pakettia esim. E-bookersin kautta, mutta epäselväksi on jäänyt, että sisältääkö nuo paketit yleensä Pariisissa aamiaisen vai pitääkö se ostaa erikseen? Olen tulkinnut, että eivät sisältäisi, koska niistä ei ollut hinnassa mitään mainintaa.

        Oletko katsonut Lehtimäen liikenteen vaihtoehdot? Se on ainakin ollut paras Normandian matkojen järjestäjä. Heillä on ollut mm. oppaana aikaisemmin Sampo Ahto, suomalaisen sotahistorian tutkmuksen grand old man.

        Jos ette vuokraa autoa, niin junalla pääsee helposti päiväksi tai kahdeksi pois Pariisista. Toki liikkuminen kohteessa on paljon rajoitetumpaa, mutta saa jonkinlaisen kuvan alueesta.

        Nettivarauksissa ei yleensä ole ollut aamiaista mukana, vaan se pitää ostaa erikseen. Toinen juttu on, kannattaako ostaa, vai käydä jossain kahvilassa tai leipomossa aamulla.

        Hotellia kannattaa katsoa vasemmalta rannalta eikä perinteisemmiltä turistiseuduilta Hausmanin kupeesta. Pariisin keskusta on kompakti ja kaikki keskeeiset kohteet savuttaa helposti kävellen.


      • 66574
        Paris on my mind kirjoitti:

        Ehkä tällä reissulla pitää tyytyä tutustumaan vain Pariisiin, sillä ainakin yhden matkanjärjestäjän antama tarjous yhdistelmäreissusta oli turhan kallis. Eikä tosin muutenkaan täyttänyt toiveitani. Olen katsonut lento/majoitus-pakettia esim. E-bookersin kautta, mutta epäselväksi on jäänyt, että sisältääkö nuo paketit yleensä Pariisissa aamiaisen vai pitääkö se ostaa erikseen? Olen tulkinnut, että eivät sisältäisi, koska niistä ei ollut hinnassa mitään mainintaa.

        Pariisissa on myös kaupallista retkitarjontaa. Esimerkiksi tällainen:
        http://www.paris-tours-service.com/tours-around-paris-3/normandy-d-day-beaches-tour-185-e-30.html

        Mutta kun teitä on noinkin monta, niin tulee aika arvokkaaksi.


    • 9+11

      Osta lennot Norweigianin kautta suht edullista ja sit hotelli booking.com

    • mene.autolla

      Vuokrasin auton ja ajoin Normandiaan 3 tuntia.
      Sieltä Cherbourgiin ja Mont St Michel ( Unescon kohde ).
      Upea jenkkisotilaiden hautausmaa 9000 isoa marmoriristiä Normandian must!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe