Synttäreille Pariisiin

Paris on my mind

Suunnitelmissa on lähteä viettämään pyöreitä syksyllä Pariisiin. Mieli tekisi käydä samalla reissulla myös Normandian maihinnousupaikoilla. Onko olemassa jotain matkanjärjestäjää, jolta voi varata ko. yhdistelmäreissun vai pitääkö se buukata itse? Kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Lisäksi otetaan vastaan hotellisuosituksia ravintolasuosituksia. Mihin kannattaa mennä syömään pyöreiden vuosien kunniaksi? Matkaan lähdössä vanhemmat kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Matkalla tarkoitus olla 4 - 5 yötä ja käydä ainakin Eiffel-tornissa ja Louvressa. Mikä on sopiva matka-aika, jos aikoo käydä vielä Normandiassakin?

7

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrs matkaaja

Matkatoimistot kyllä räätälöivät sinulle tuollaisen paketin - pyydä tarjous! Esim. Aurinkomatkat, Helin Matkat, Kaleva Travel ja näitä on vaikka kuinka.

• Olli

Normandiassa vierähtää pari kolme päivää helposti. Oma auto olisi fiksuin koska paikkoja hajallaan ympäri Normandiaa tarkoitan enempi museoita ja haustausmaita. Caen ja Le havre tulisi katsoa ja lukuisat linnat. Loistavaa aluetta koko Normandia.

• Paris on my mind

Ehkä tällä reissulla pitää tyytyä tutustumaan vain Pariisiin, sillä ainakin yhden matkanjärjestäjän antama tarjous yhdistelmäreissusta oli turhan kallis. Eikä tosin muutenkaan täyttänyt toiveitani. Olen katsonut lento/majoitus-pakettia esim. E-bookersin kautta, mutta epäselväksi on jäänyt, että sisältääkö nuo paketit yleensä Pariisissa aamiaisen vai pitääkö se ostaa erikseen? Olen tulkinnut, että eivät sisältäisi, koska niistä ei ollut hinnassa mitään mainintaa.

• Pariisin matkaaja
        Paris on my mind kirjoitti:

Ehkä tällä reissulla pitää tyytyä tutustumaan vain Pariisiin, sillä ainakin yhden matkanjärjestäjän antama tarjous yhdistelmäreissusta oli turhan kallis. Eikä tosin muutenkaan täyttänyt toiveitani. Olen katsonut lento/majoitus-pakettia esim. E-bookersin kautta, mutta epäselväksi on jäänyt, että sisältääkö nuo paketit yleensä Pariisissa aamiaisen vai pitääkö se ostaa erikseen? Olen tulkinnut, että eivät sisältäisi, koska niistä ei ollut hinnassa mitään mainintaa.

Oletko katsonut Lehtimäen liikenteen vaihtoehdot? Se on ainakin ollut paras Normandian matkojen järjestäjä. Heillä on ollut mm. oppaana aikaisemmin Sampo Ahto, suomalaisen sotahistorian tutkmuksen grand old man.

Jos ette vuokraa autoa, niin junalla pääsee helposti päiväksi tai kahdeksi pois Pariisista. Toki liikkuminen kohteessa on paljon rajoitetumpaa, mutta saa jonkinlaisen kuvan alueesta.

Nettivarauksissa ei yleensä ole ollut aamiaista mukana, vaan se pitää ostaa erikseen. Toinen juttu on, kannattaako ostaa, vai käydä jossain kahvilassa tai leipomossa aamulla.

Hotellia kannattaa katsoa vasemmalta rannalta eikä perinteisemmiltä turistiseuduilta Hausmanin kupeesta. Pariisin keskusta on kompakti ja kaikki keskeeiset kohteet savuttaa helposti kävellen.

• 66574
        Paris on my mind kirjoitti:

Pariisissa on myös kaupallista retkitarjontaa. Esimerkiksi tällainen:
        http://www.paris-tours-service.com/tours-around-paris-3/normandy-d-day-beaches-tour-185-e-30.html

Mutta kun teitä on noinkin monta, niin tulee aika arvokkaaksi.

• 9+11

Osta lennot Norweigianin kautta suht edullista ja sit hotelli booking.com

• mene.autolla

Vuokrasin auton ja ajoin Normandiaan 3 tuntia.
      Sieltä Cherbourgiin ja Mont St Michel ( Unescon kohde ).
      Upea jenkkisotilaiden hautausmaa 9000 isoa marmoriristiä Normandian must!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      295
      2336
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1740
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      218
      1380
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      87
      1284
    5. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      61
      1208
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1165
    7. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      983
    8. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      972
    9. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      967
    10. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      160
      892
    Aihe