Minulla on koivuinen vanha kalffilipasto, jossa on kahdenlaisia vetimiä: ulkopuolella laatikoissa isompia nuppeja, joista yksi on halki ja lipaston kannen avatessa lokerikoissa pieniä nuppeja, joista yksi puuttuu.
Missä olisi mahdollista teettää juuri samanlaisia nuppeja kuin lipastossa jo nyt on? En haluaisi vaihtaa kaikkia kerralla, koska silloin osa lipaston aitoudesta katoaa. Tarvitaanko nuppien tekemiseen jotain erikoisvälineitä ja pystyykö tähän jokainen puuseppä? Uusien nuppien hinta on pari euroa kappaleelta, mutta mitä mahtaa tulla teetettyjen nuppien hinnaksi? Uskaltaako itse alkaa poistamaan vanhaa liimattua nuppia ja miten tämä pitäisi tehdä, ettei lipasto halkea tai mene rikki? Onko nupin irrotus ja uuden liimaus tilalle puusepälle 15 min työ, mietin vaan, että mitä sellainen tulisi maksamaan?
Toinen ongelma lipastossa on sisäpuolella oleva kulunut kirjoituspinta. Voisin yrittää itse kunnostaa pinnan, mutta en tiedä miten. Pitääkö pinta hioa hiekkapaperilla ja käykö tasohiemakone vai poistaa vanha lakka jollain aineella? En osaa käyttää sikliä, eikä minulla ole mitään erikoistyökaluja, paitsi tasohiemakone. Mitä lakkaa ja aineita pitäisi käyttää?
Olen myös miettinyt, että onko jostain entisöintikurssista apua näin laajan työn tekemiseen vai voiko siellä entisöidä vain pieniä töitä kuten tuoleja?
Lipaston nuppien teettäminen ja vaihto, lakkapinnan entisöinti
Halua entisöintiin
2
367
Vastaukset
- mulla on sorvi
nuppeja saat jos tunnet jonkun jolla on sorvi, viet mallikpl ja sen jälkeen sulla on nuppei vaikk' muille jakaa.
- hui1
jos olet noin tarkka, että osa nupeista pitää olla alkuperäisiä, niin silloin en suosittelisi, että itse alat lipastoa "entisöimään", sen jälkeen se on pilalla. Parempi, että lähetät kuvan lipastostasi jollekin entisöijälle ja pyydät tarjouksen nuppeineen päivineen. netistä löytyy osoitteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136