Missä vika?
Pentax MX:n peili jää ylös.
4
247
Vastaukset
- hwefwbe
Pentakseissa on ollut "piilopeilinnosto". Laukaisinta näpäyttämällä on saanut peilin ylös kameraa laukaisematta. Jos peilin virekynnys on kulunut lämpsäshtää peili ylös viritettäessä ja jää sinne.
Joskus likaantuminen aiheuttaa peilin ylösjäämisen laukaisun jälkeen, mutta se palautuu uudelleen viritettäessä.
Minulla jäi pakkasessa, kun öljyt kangistuivat. Lämpimällä säällä toimi hyvin.- kemikaalik.
tässä se jää laukaisun jälkeen.
- Whit to my sin
kemikaalik. kirjoitti:
Peilimekanismi kuiva eli tarvitsee huoltoa.
- hyvä kamera muuten
kemikaalik. kirjoitti:
Solumuovista tehty peilin vaimennin saattaa olla pehmennyt ja tahmeutunut niin, että peili tarttuu siihen kiinni. Tällaisen "vian" näin kerran Pentax K1000 -kamerassa.
Näppärä pystyy tuon vaimentimen itsekin vaihtamaan, peiliä ja tähyslasia erityisesti on varottava.
Tietenkin lisäksi peilikoneisto voi olla kuiva ja pikeentynyt, kuten alempana kirjoitetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392427
- 581412
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381323- 841313
- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40939Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122818- 31761
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23616Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586