Mitä mieltä olette Raleigh skootterista?

tietämätönhörhö

Ensinnäkin onko se kiinalainen netistä ei löytynyt ja se olisi tarjouksessa https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Revenger-skootteri-musta-harmaa/309142/92426?cm_vc=campaign_224505&salesCampaignId=224505
tuolla ja kertokaa nyt mielipidettänne te enemmän jotka tunnette oon kato tälläne tietämätön mutta voisiko joku myös listata kiinalaisia mopomerkkejä just sen varal et saan tietää en meinaa suosi niitä kun netistäkään ei löytynyt.

Kiitos etukäteen

24

6443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuksa

Kakkuset kuseksivat, linnut perseilevät!

• dfg4

Täyttä kiinanrautaa. Hinnastakin näkee. Lähes kaikki alle 1800e uutena maksavat mopot ja skootterit on kiinalaisia.
      Näitä on esim. Baotian, Raleigh, Skyteam, Jincheng, Hyena evo, Masai, Solifer, Kymco, Daelim, GlansPowerit ym.

• dfg4

ja Helkamat. Hinnastakin voi päätellä valmistusmaan ja valmistusmaan voi todeta googlettamalla valmistajan nimen ja myös laittamalla sen Wikipediaan.
        Wikipedia luultavasti sanoo että esim Soliferit ja Helkamat ovat suomalaisia, mutta todellisuudessa niissä ei ole mitään muuta suomalaista kuin nimi. Monet jingjongzuncheng skootterit ovat aivan samoja kuin Helkamat ja Soliferit, ainoa ero näillä vain on nimi ja tarrat.

• mopoilija

Peugeot tehdään myös Kiinassa nykyään ihan muuten samalla tehtaalla kun nuo muutkin toisesksi esim Solifer teki jo mopoja -60 luvulla milloinkas Peugeot aloitti?
        ei sillä merkillä ole väliä vaan mitenkä pidät huolta siitä,korjaat jos tulee vikaa etkä odottele että viat suurenevat mulla on ollut kolme mopoa Peugeot,Solifer.ja Keeway
        ihme kyllä Solifer kesti parhaiten joten tästä vois päätellä että tuossa on pelkkä nimi joka maksaa tuo Raleigh kestää siinä missä muutkin ja tässä olen sen veraan asiantuntija kun olen töissä firmassa mikä korjaa mopoja ja mootoripyörijä

• grs3
        mopoilija kirjoitti:

Peugeot tehdään myös Kiinassa nykyään ihan muuten samalla tehtaalla kun nuo muutkin toisesksi esim Solifer teki jo mopoja -60 luvulla milloinkas Peugeot aloitti?
        ei sillä merkillä ole väliä vaan mitenkä pidät huolta siitä,korjaat jos tulee vikaa etkä odottele että viat suurenevat mulla on ollut kolme mopoa Peugeot,Solifer.ja Keeway
        ihme kyllä Solifer kesti parhaiten joten tästä vois päätellä että tuossa on pelkkä nimi joka maksaa tuo Raleigh kestää siinä missä muutkin ja tässä olen sen veraan asiantuntija kun olen töissä firmassa mikä korjaa mopoja ja mootoripyörijä

Annappas lähteitä siihen että pösöt mukamas tehdään samalla tehtaalla kuin nuo kaikki kiinanskobat?
        Se fakta että duunaat jotain mp-liikkeessä ei tee sun argumenteista yhtään sen luotettavampia.

• mopoilija
        grs3 kirjoitti:

Annappas lähteitä siihen että pösöt mukamas tehdään samalla tehtaalla kuin nuo kaikki kiinanskobat?
        Se fakta että duunaat jotain mp-liikkeessä ei tee sun argumenteista yhtään sen luotettavampia.

tässä: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/peugeot-skoottereiden-valmistus-ja-myynti-kaynnistyy-kiinassa
        näin se menee "nappula" meikä korjas mopoja/prätkiä kun sä olt kiimanen kiilto isäs silmissä, hups näin käynistyi H-D hinta päälle 30000

• ssssssssssssssssssss

hyena evo on parassssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

• dfg4
        mopoilija kirjoitti:

tässä: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/peugeot-skoottereiden-valmistus-ja-myynti-kaynnistyy-kiinassa
        näin se menee "nappula" meikä korjas mopoja/prätkiä kun sä olt kiimanen kiilto isäs silmissä, hups näin käynistyi H-D hinta päälle 30000

Missään ei lukenut että tehdään samalla tehtaalla kuin soliferit ym. täysveriset kiinalaiset.
        Kyllä mä nyt sen arvasinkin että suuri osa niiden valmistusprosessista on kiinassa, muttei samalla tehtaalla kuin nuo muut p*skat.
        Opetteleppa lukemahan ennen kuin kirjoittelet..

• nokiinamoponokiina

Selvä kiitos tiedosta =) katselen sitten eteenpäin niitä menopelejä.

• Janne.

Eihän tämän palstan pikkupojilla ole edes rahaa ostaa 1000e skootteriakaan xD

Kermap*rsepiltit vaan pelleilee isin hankkimilla kermaostoksilla.

• dfg4

Katos kun kyllä täältä joukosta löytyy niitä muutamia, jotka on ostanut reilun tonnin mopon täysin omilla rahoillaan, kun on sattunut saamaan kesätöitä. n.3 euron tuntipalkalla, mutta pakko oli jos halus mopon.

• aika asiallinen

älä ny saatana tuu tänneki oon saanu sust tarpeeks jo muil palstoil

• aika asialllinen
        aika asiallinen kirjoitti:

älä ny saatana tuu tänneki oon saanu sust tarpeeks jo muil palstoil

siis tarkotin tota helevetin jannee

• aika asiallinen

heitä sä ne kermat mutsis päälle vitun janne

• janneonjanne

Janne mistä vitusta tiedämme et enks sul ees mopoo ja tiedäks ees mikä se on ? Katsos sitä ei koskaan tiedä kyl siel ruudun takaa vittuillaa ku sielu sietää mut entä kasvotuste no tietty kuset housuis

• maasikakiljuu

Kyllähän se raleigh kivasti kulkee (kaks päällä n 170kg) nii mentii 55km/h, hyvä menopeli kuha pidät kunnos.

• Ei skoottereita

Älä nyt hemmetti mene mitään kiinalaista pölynimuria ostamaan, osta mopo

• kiinalai

melkein kaikki mopot hajoo yhtä helposti ni miks ei kiinalaist

• -skh

Ite just tilasin tuommosen Raleigh Revengerin. Mä oon sitä mieltä, että melkeen mikä vaan mopo KESTÄÄ oli se tehty missä vaan, kun sitä vaan ei rupee virittelemään tai muuta värkkäämään ja huoltaa sen säännöllisesti. En mä usko että mopo itekseen nii helposti hajoaa käsiin, ellei siihen oo ite vaikuttanu.
      Ja eikö aika kaikki jutut tehä nykyään Kiinassa... Mainostetaan että on esim. nii hieno suomalainen juttu ja totuus voi olla se, että Suomessa siihen on vaan lyöty pari tarraa ku muut hommat tehty Kiinassa/tms maassa.

• jjj8

mulla on raleigt skootteri hyvin on kestänyht ei kertaakaaan huollettu paremmin kulkee kuin esim. peugeot kannattta ostaa hyvin kestää ja paljon hienonpia kuin esim. rumat peugeotit

• JuuelikkäS

Juu minullakin on raleigh virtuality skootteri. Hyvin on kestänyt ja kun otin rajoittimen pois (liilajohto) niin kulkee sen 63 huiput. Hieman on tehoja lähtenyt mutta saattoi johtua siitä kun oli öljyjärjestelmän syötössä vika josta aiheutui männän halkeaminen. Parin viikon päästä pääsee taas ajelemaan kunnolla, jospa silloin toimisi paremmin. Hyvä skootteri. Alkuperäinen nimi Jiajeu matador 50cc 2 stroke. Eli kiinanrautaa.

• th4th4th

aika laiska vakiona kannnattaa karsia katteita pois ja katkasta rajottimen johto (liila), ja ottaa prikka poies

• Virittäisin

Missä rajotin johto on?

• Anonyymi

Oon vähä urpo mut mistä se johto löytyy ja se prikka. Itellä kans raleigh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      377
      5098
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      358
      2918
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2571
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      95
      2213
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      481
      1933
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      36
      1633
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1466
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1419
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      35
      1363
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1253
    Aihe