Hitasus aggregaatilla

mökkihitsari

Moi!

Osaisiko joku sanoa, millainen aggregaatti pitäisi hommata Kempin Minarc 150:n (valovirtakone) kaveriksi? Kyse on korjaushitsaamisesta noin 2-2,5 mm puikolla.

Muistan jostain lukeneeni, että väärin mitoitettuna jompi kumpi voi vaurioitua. Onko näin, vaiko ei vain toimi?

10

3047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tääl toimii

      Minulla 150 a vanha valovirtakemppiläinen, tasasuuntaajamalli.
      Kokeilin 2500w agrilla, hyvin puikko palaa.
      En tiedä, toimisiko pienemmällä agrilla.
      Kyseessä kiinanihmeagri.

      • Esab toimii

        Tehokertoimen korjaus – PFC
        Caddy® Arc 151i/201i -koneet ovat 230 V:n yksivaiheisia
        virtalähteitä, jotka on varustettu PFC-piirillä. PFC-piirin ansiosta
        näitä koneita on mahdollista käyttää 16 A:n sulakkeella. PFC
        suojaa koneita myös verkkojännitteen vaihteluita vastaan, jonka
        vuoksi niitä on turvallista käyttää generaattorin kanssa. Caddy®
        Arc 151i/201i -koneita voi käyttää erittäin pitkillä, yli 100 metrin
        verkkokaapeleilla, jolloin saavutetaan erittäin laaja
        työskentelyalue.

        Kunnon vehkeet kestää kyllä.


    • mökkihitsari

      Mahtaisiko toimi 2kW salkkuaggregaatin (esim. Honda) kanssa? Olisi mukavan kevyt raahata mukana.

    • .. ipnj p00m€

      Ei kokemusta. Jonkun insinöörin pitäisi voida sanoa paljonko häkää tarvitaan. Täällä ei sellaisia ole, etsi joku muu foorumi ja laita tietoja koneestasi.

      Agregaatin liiasta tehosta ei mun käsityksen mukaan ole mitään haittaa, liian tehoton voi rasittua liikaa ja joku ihmeen lämpörele alkaa pätkimään... Sulla on jokatapauksessa jatkossakin sille käyttöä, kun sähkötön mökki, pian alkaa kiinostamaan sähkövalot jne.

      • tietova...

        Älä edes kokeile alle 5 kW agregaatilla, mieluummin väh. 7 kW. Invertterit on vaativia sähkölle ja agregaatin teho ei ole sama kun verkkovirran. Olen koittanut 2,5 kW agrilla (honda) mutta ei onnistu 1.6 puikolla hitsaus, molemmat uusia ja kunnossa.


      • älkää rikkoko koneit
        tietova... kirjoitti:

        Älä edes kokeile alle 5 kW agregaatilla, mieluummin väh. 7 kW. Invertterit on vaativia sähkölle ja agregaatin teho ei ole sama kun verkkovirran. Olen koittanut 2,5 kW agrilla (honda) mutta ei onnistu 1.6 puikolla hitsaus, molemmat uusia ja kunnossa.

        Tuota mainitsemaasi teholuokkaa agrekaatin pitäisi olla, näin kerrotaan 160 amppeerin invertterhitsauskoneen käyttöohjeissa (230V), lisäksi on maininta, jossa varoitetaan jomman kumman laitteista olevan vaarassa vioittua, jos ohjetta ei noudateta.


      • meni rikki
        älkää rikkoko koneit kirjoitti:

        Tuota mainitsemaasi teholuokkaa agrekaatin pitäisi olla, näin kerrotaan 160 amppeerin invertterhitsauskoneen käyttöohjeissa (230V), lisäksi on maininta, jossa varoitetaan jomman kumman laitteista olevan vaarassa vioittua, jos ohjetta ei noudateta.

        Ja vakuutus ei korvaa jos ei noudata vakuutusehtoja


      • esab kertoo näin
        älkää rikkoko koneit kirjoitti:

        Tuota mainitsemaasi teholuokkaa agrekaatin pitäisi olla, näin kerrotaan 160 amppeerin invertterhitsauskoneen käyttöohjeissa (230V), lisäksi on maininta, jossa varoitetaan jomman kumman laitteista olevan vaarassa vioittua, jos ohjetta ei noudateta.

        Tehokertoimen korjaus – PFC
        Caddy® Arc 151i/201i -koneet ovat 230 V:n yksivaiheisia
        virtalähteitä, jotka on varustettu PFC-piirillä. PFC-piirin ansiosta
        näitä koneita on mahdollista käyttää 16 A:n sulakkeella. PFC
        suojaa koneita myös verkkojännitteen vaihteluita vastaan, jonka
        vuoksi niitä on turvallista käyttää generaattorin kanssa. Caddy®
        Arc 151i/201i -koneita voi käyttää erittäin pitkillä, yli 100 metrin
        verkkokaapeleilla, jolloin saavutetaan erittäin laaja
        työskentelyalue.


    • harrastelua

      Ostin ensin hitsin, joka on tehty heikoille syötöille, genukäyttöön (Kemppi 150 A)
      -Katkaisee pois 190V alittuessa.

      -Kiinan diesel 3kVA 1x 230V
      ilman suojareleitä ( sammutusvaijeri jorpakkoon)
      jaksaa 2,5 puikolla.

      -Melu ja öljyn roiske pakoputkesta tuli kaupan päälle.

    • Anonyymi

      3000w aggregaattia olen käyttänyt ja hyvin palaa 2.5 puikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe