Worksheet_Change kummallisuus

15+4

Taulukosta käytetetään kulloinkin merkityn sarakkeen (C - K) tietoja. Käytettävä sarake merkitään x:llä riville 7 ja tieto merkitystä sarakkeesta on solussa B7 =MATCH("x";A7:K7). Oheisen makron pitäisi pitää huoli siitä, että vain yksi sarake voi olla kerrallan merkittynä. Ennen tämä on toiminutkin, mutta nyt se antaa Circular Reference -virheilmoituksia.

Virheilmoitus poistuu, kun muutan solun C7 kaavan =MATCH("x";C7:K7) 2 (tai poistan sen kokonaan), mutta sen jälkeen makron toiminta muuttuu: Se poistaa vanhan merkinnän vasta toisella yrittämällä. Jos painan tyhjässä solussa Del-näppiä, solu tulee merkityksi.

Makro toimii tyhjään pohjaan kopioituna oikein.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

  Application.Calculation = xlManual
  Application.EnableEvents = False

  If Target.Row = 7 And Target.Column > 2 And Target.Column < 12 Then
    For i = 3 To 11
      Cells(7, i) = ""
    Next i
    Target.Value = "x"
  End If

  Application.EnableEvents = True
  Application.Calculation = xlAutomatic
End Sub

5

209

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta kaavasi =MATCH("x";C7:K7)

    • 15+4

      Kuten mainitsin, tämä poistaa kyllä virheilmoituksen, mutta makro toimii sen jälkeen väärin. En keksi tälle mitään järjellistä syytä.

      • ei se noin voikaan toimia, kun ei mikään muutu
        vaihda tapahtuma

        Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
        If Not Intersect(Range("C7:K7"), Target) Is Nothing Then
        Range("C7:K7") = ""
        Target = "x"
        Range("B7") = Target.Column
        End If
        End Sub

        Keep EXCELing
        @Kunde


    • 15+4

      Esittämäsi makro näyttää paljon fiksummalta, mutta toimii minulla tasan samalla tavalla väärin kuin omanikin:

      Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa. Kun toistan saman uudelleen saan ruksin jäämään vain sarakkeeseen D. Jos en yritä toista keraa samaa, vaan siirryn E:hen, ruksi poistuu C:stä, mutta jää D:hen. Edellinen paikka jää siis jostain kumman syystä muistiin. Saan ruksin heti ensimmäisellä kerralla pelkästään haluttuun sarakkeeseen vain, jos painan Del-nappia tässä sarakkeessa.

      Jos makro toimii tyhjässä pohjassa, miksi se ei toimi tässä vanhassa ja miksi se on ennen toiminut. Kyseisen sivun modulissa ei ole muuta koodia. Office versio on 2007.

      • tapanani ei ole lähetellä "ei toimivia" ratkaisuja...

        "Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa"

        paljastaa sen, ettei lähettämääni koodia suoriteta, koska koodihan reagoi valinnan muutokseen eli esimerkissäsi siirryt sarakkeeseen D, jolloin koodi suoritetaan ja se laittaa X ko.soluun jos se on alueella C7:K7 sekä laittaa B7 ko. solun sarakenumeron. Nyt sanoit " Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D..". eli joku muu koodi häslää taustalla ...

        siis lähettämässäni koodissa vain valitset solun alueelta C7:K7 jase on siinä.

        voit kokeilla koodia askel askeleelta kisäämällä VBA editorin puolella BEBUG/Toggle Break Point koodini ekalle riville tai valitse koodissa eka rivi ja klikkaa sitä vasemmalla olevaa harmaaata palkkia ja sitten kokeilet valita soluja ja katsot mitä koodisi todella tekee...

        Keep EXCELing
        @Kunde


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1310
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1137
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      944
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      278
      840
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      721
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      715
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      699
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      647
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      609
    Aihe