Worksheet_Change kummallisuus

15+4

Taulukosta käytetetään kulloinkin merkityn sarakkeen (C - K) tietoja. Käytettävä sarake merkitään x:llä riville 7 ja tieto merkitystä sarakkeesta on solussa B7 =MATCH("x";A7:K7). Oheisen makron pitäisi pitää huoli siitä, että vain yksi sarake voi olla kerrallan merkittynä. Ennen tämä on toiminutkin, mutta nyt se antaa Circular Reference -virheilmoituksia.

Virheilmoitus poistuu, kun muutan solun C7 kaavan =MATCH("x";C7:K7) 2 (tai poistan sen kokonaan), mutta sen jälkeen makron toiminta muuttuu: Se poistaa vanhan merkinnän vasta toisella yrittämällä. Jos painan tyhjässä solussa Del-näppiä, solu tulee merkityksi.

Makro toimii tyhjään pohjaan kopioituna oikein.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

  Application.Calculation = xlManual
  Application.EnableEvents = False

  If Target.Row = 7 And Target.Column > 2 And Target.Column < 12 Then
    For i = 3 To 11
      Cells(7, i) = ""
    Next i
    Target.Value = "x"
  End If

  Application.EnableEvents = True
  Application.Calculation = xlAutomatic
End Sub

5

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta kaavasi =MATCH("x";C7:K7)

    • 15+4

      Kuten mainitsin, tämä poistaa kyllä virheilmoituksen, mutta makro toimii sen jälkeen väärin. En keksi tälle mitään järjellistä syytä.

      • ei se noin voikaan toimia, kun ei mikään muutu
        vaihda tapahtuma

        Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
        If Not Intersect(Range("C7:K7"), Target) Is Nothing Then
        Range("C7:K7") = ""
        Target = "x"
        Range("B7") = Target.Column
        End If
        End Sub

        Keep EXCELing
        @Kunde


    • 15+4

      Esittämäsi makro näyttää paljon fiksummalta, mutta toimii minulla tasan samalla tavalla väärin kuin omanikin:

      Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa. Kun toistan saman uudelleen saan ruksin jäämään vain sarakkeeseen D. Jos en yritä toista keraa samaa, vaan siirryn E:hen, ruksi poistuu C:stä, mutta jää D:hen. Edellinen paikka jää siis jostain kumman syystä muistiin. Saan ruksin heti ensimmäisellä kerralla pelkästään haluttuun sarakkeeseen vain, jos painan Del-nappia tässä sarakkeessa.

      Jos makro toimii tyhjässä pohjassa, miksi se ei toimi tässä vanhassa ja miksi se on ennen toiminut. Kyseisen sivun modulissa ei ole muuta koodia. Office versio on 2007.

      • tapanani ei ole lähetellä "ei toimivia" ratkaisuja...

        "Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa"

        paljastaa sen, ettei lähettämääni koodia suoriteta, koska koodihan reagoi valinnan muutokseen eli esimerkissäsi siirryt sarakkeeseen D, jolloin koodi suoritetaan ja se laittaa X ko.soluun jos se on alueella C7:K7 sekä laittaa B7 ko. solun sarakenumeron. Nyt sanoit " Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D..". eli joku muu koodi häslää taustalla ...

        siis lähettämässäni koodissa vain valitset solun alueelta C7:K7 jase on siinä.

        voit kokeilla koodia askel askeleelta kisäämällä VBA editorin puolella BEBUG/Toggle Break Point koodini ekalle riville tai valitse koodissa eka rivi ja klikkaa sitä vasemmalla olevaa harmaaata palkkia ja sitten kokeilet valita soluja ja katsot mitä koodisi todella tekee...

        Keep EXCELing
        @Kunde


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      161
      3318
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      97
      1745
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1687
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      392
      1556
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      125
      1551
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1375
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1103
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1029
    9. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      218
      940
    10. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      922
    Aihe