Worksheet_Change kummallisuus

15+4

Taulukosta käytetetään kulloinkin merkityn sarakkeen (C - K) tietoja. Käytettävä sarake merkitään x:llä riville 7 ja tieto merkitystä sarakkeesta on solussa B7 =MATCH("x";A7:K7). Oheisen makron pitäisi pitää huoli siitä, että vain yksi sarake voi olla kerrallan merkittynä. Ennen tämä on toiminutkin, mutta nyt se antaa Circular Reference -virheilmoituksia.

Virheilmoitus poistuu, kun muutan solun C7 kaavan =MATCH("x";C7:K7) 2 (tai poistan sen kokonaan), mutta sen jälkeen makron toiminta muuttuu: Se poistaa vanhan merkinnän vasta toisella yrittämällä. Jos painan tyhjässä solussa Del-näppiä, solu tulee merkityksi.

Makro toimii tyhjään pohjaan kopioituna oikein.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

  Application.Calculation = xlManual
  Application.EnableEvents = False

  If Target.Row = 7 And Target.Column > 2 And Target.Column < 12 Then
    For i = 3 To 11
      Cells(7, i) = ""
    Next i
    Target.Value = "x"
  End If

  Application.EnableEvents = True
  Application.Calculation = xlAutomatic
End Sub

5

210

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta kaavasi =MATCH("x";C7:K7)

    • 15+4

      Kuten mainitsin, tämä poistaa kyllä virheilmoituksen, mutta makro toimii sen jälkeen väärin. En keksi tälle mitään järjellistä syytä.

      • ei se noin voikaan toimia, kun ei mikään muutu
        vaihda tapahtuma

        Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
        If Not Intersect(Range("C7:K7"), Target) Is Nothing Then
        Range("C7:K7") = ""
        Target = "x"
        Range("B7") = Target.Column
        End If
        End Sub

        Keep EXCELing
        @Kunde


    • 15+4

      Esittämäsi makro näyttää paljon fiksummalta, mutta toimii minulla tasan samalla tavalla väärin kuin omanikin:

      Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa. Kun toistan saman uudelleen saan ruksin jäämään vain sarakkeeseen D. Jos en yritä toista keraa samaa, vaan siirryn E:hen, ruksi poistuu C:stä, mutta jää D:hen. Edellinen paikka jää siis jostain kumman syystä muistiin. Saan ruksin heti ensimmäisellä kerralla pelkästään haluttuun sarakkeeseen vain, jos painan Del-nappia tässä sarakkeessa.

      Jos makro toimii tyhjässä pohjassa, miksi se ei toimi tässä vanhassa ja miksi se on ennen toiminut. Kyseisen sivun modulissa ei ole muuta koodia. Office versio on 2007.

      • tapanani ei ole lähetellä "ei toimivia" ratkaisuja...

        "Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa"

        paljastaa sen, ettei lähettämääni koodia suoriteta, koska koodihan reagoi valinnan muutokseen eli esimerkissäsi siirryt sarakkeeseen D, jolloin koodi suoritetaan ja se laittaa X ko.soluun jos se on alueella C7:K7 sekä laittaa B7 ko. solun sarakenumeron. Nyt sanoit " Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D..". eli joku muu koodi häslää taustalla ...

        siis lähettämässäni koodissa vain valitset solun alueelta C7:K7 jase on siinä.

        voit kokeilla koodia askel askeleelta kisäämällä VBA editorin puolella BEBUG/Toggle Break Point koodini ekalle riville tai valitse koodissa eka rivi ja klikkaa sitä vasemmalla olevaa harmaaata palkkia ja sitten kokeilet valita soluja ja katsot mitä koodisi todella tekee...

        Keep EXCELing
        @Kunde


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe