Taulukosta käytetetään kulloinkin merkityn sarakkeen (C - K) tietoja. Käytettävä sarake merkitään x:llä riville 7 ja tieto merkitystä sarakkeesta on solussa B7 =MATCH("x";A7:K7). Oheisen makron pitäisi pitää huoli siitä, että vain yksi sarake voi olla kerrallan merkittynä. Ennen tämä on toiminutkin, mutta nyt se antaa Circular Reference -virheilmoituksia.
Virheilmoitus poistuu, kun muutan solun C7 kaavan =MATCH("x";C7:K7) 2 (tai poistan sen kokonaan), mutta sen jälkeen makron toiminta muuttuu: Se poistaa vanhan merkinnän vasta toisella yrittämällä. Jos painan tyhjässä solussa Del-näppiä, solu tulee merkityksi.
Makro toimii tyhjään pohjaan kopioituna oikein.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.Calculation = xlManual
Application.EnableEvents = False
If Target.Row = 7 And Target.Column > 2 And Target.Column < 12 Then
For i = 3 To 11
Cells(7, i) = ""
Next i
Target.Value = "x"
End If
Application.EnableEvents = True
Application.Calculation = xlAutomatic
End Sub
Worksheet_Change kummallisuus
5
209
Vastaukset
muuta kaavasi =MATCH("x";C7:K7)
- 15+4
Kuten mainitsin, tämä poistaa kyllä virheilmoituksen, mutta makro toimii sen jälkeen väärin. En keksi tälle mitään järjellistä syytä.
ei se noin voikaan toimia, kun ei mikään muutu
vaihda tapahtuma
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Range("C7:K7"), Target) Is Nothing Then
Range("C7:K7") = ""
Target = "x"
Range("B7") = Target.Column
End If
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde
- 15+4
Esittämäsi makro näyttää paljon fiksummalta, mutta toimii minulla tasan samalla tavalla väärin kuin omanikin:
Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa. Kun toistan saman uudelleen saan ruksin jäämään vain sarakkeeseen D. Jos en yritä toista keraa samaa, vaan siirryn E:hen, ruksi poistuu C:stä, mutta jää D:hen. Edellinen paikka jää siis jostain kumman syystä muistiin. Saan ruksin heti ensimmäisellä kerralla pelkästään haluttuun sarakkeeseen vain, jos painan Del-nappia tässä sarakkeessa.
Jos makro toimii tyhjässä pohjassa, miksi se ei toimi tässä vanhassa ja miksi se on ennen toiminut. Kyseisen sivun modulissa ei ole muuta koodia. Office versio on 2007.tapanani ei ole lähetellä "ei toimivia" ratkaisuja...
"Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa"
paljastaa sen, ettei lähettämääni koodia suoriteta, koska koodihan reagoi valinnan muutokseen eli esimerkissäsi siirryt sarakkeeseen D, jolloin koodi suoritetaan ja se laittaa X ko.soluun jos se on alueella C7:K7 sekä laittaa B7 ko. solun sarakenumeron. Nyt sanoit " Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D..". eli joku muu koodi häslää taustalla ...
siis lähettämässäni koodissa vain valitset solun alueelta C7:K7 jase on siinä.
voit kokeilla koodia askel askeleelta kisäämällä VBA editorin puolella BEBUG/Toggle Break Point koodini ekalle riville tai valitse koodissa eka rivi ja klikkaa sitä vasemmalla olevaa harmaaata palkkia ja sitten kokeilet valita soluja ja katsot mitä koodisi todella tekee...
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743258
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161182- 891048
- 103971
- 50933
- 96814
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap89698Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27680- 48625