Taulukosta käytetetään kulloinkin merkityn sarakkeen (C - K) tietoja. Käytettävä sarake merkitään x:llä riville 7 ja tieto merkitystä sarakkeesta on solussa B7 =MATCH("x";A7:K7). Oheisen makron pitäisi pitää huoli siitä, että vain yksi sarake voi olla kerrallan merkittynä. Ennen tämä on toiminutkin, mutta nyt se antaa Circular Reference -virheilmoituksia.
Virheilmoitus poistuu, kun muutan solun C7 kaavan =MATCH("x";C7:K7) 2 (tai poistan sen kokonaan), mutta sen jälkeen makron toiminta muuttuu: Se poistaa vanhan merkinnän vasta toisella yrittämällä. Jos painan tyhjässä solussa Del-näppiä, solu tulee merkityksi.
Makro toimii tyhjään pohjaan kopioituna oikein.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.Calculation = xlManual
Application.EnableEvents = False
If Target.Row = 7 And Target.Column > 2 And Target.Column < 12 Then
For i = 3 To 11
Cells(7, i) = ""
Next i
Target.Value = "x"
End If
Application.EnableEvents = True
Application.Calculation = xlAutomatic
End Sub
Worksheet_Change kummallisuus
5
210
Vastaukset
muuta kaavasi =MATCH("x";C7:K7)
- 15+4
Kuten mainitsin, tämä poistaa kyllä virheilmoituksen, mutta makro toimii sen jälkeen väärin. En keksi tälle mitään järjellistä syytä.
ei se noin voikaan toimia, kun ei mikään muutu
vaihda tapahtuma
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Range("C7:K7"), Target) Is Nothing Then
Range("C7:K7") = ""
Target = "x"
Range("B7") = Target.Column
End If
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde
- 15+4
Esittämäsi makro näyttää paljon fiksummalta, mutta toimii minulla tasan samalla tavalla väärin kuin omanikin:
Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa. Kun toistan saman uudelleen saan ruksin jäämään vain sarakkeeseen D. Jos en yritä toista keraa samaa, vaan siirryn E:hen, ruksi poistuu C:stä, mutta jää D:hen. Edellinen paikka jää siis jostain kumman syystä muistiin. Saan ruksin heti ensimmäisellä kerralla pelkästään haluttuun sarakkeeseen vain, jos painan Del-nappia tässä sarakkeessa.
Jos makro toimii tyhjässä pohjassa, miksi se ei toimi tässä vanhassa ja miksi se on ennen toiminut. Kyseisen sivun modulissa ei ole muuta koodia. Office versio on 2007.tapanani ei ole lähetellä "ei toimivia" ratkaisuja...
"Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D, on ruksit ensin molemmissa sarakkeissa"
paljastaa sen, ettei lähettämääni koodia suoriteta, koska koodihan reagoi valinnan muutokseen eli esimerkissäsi siirryt sarakkeeseen D, jolloin koodi suoritetaan ja se laittaa X ko.soluun jos se on alueella C7:K7 sekä laittaa B7 ko. solun sarakenumeron. Nyt sanoit " Ruksi on lähtötilanteessa vaikka sarakkeessa C. Kun merkkaan sen sarakkeeseen D..". eli joku muu koodi häslää taustalla ...
siis lähettämässäni koodissa vain valitset solun alueelta C7:K7 jase on siinä.
voit kokeilla koodia askel askeleelta kisäämällä VBA editorin puolella BEBUG/Toggle Break Point koodini ekalle riville tai valitse koodissa eka rivi ja klikkaa sitä vasemmalla olevaa harmaaata palkkia ja sitten kokeilet valita soluja ja katsot mitä koodisi todella tekee...
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä782287Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1361464- 1331452
- 1521169
- 1081003
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten372921Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683