Kuukautisten siirto..

Laura......

Hei! Mulla ois pikkunen propleema.. Mun poikaystävä on armeijassa, eikä olla nähty 5 viikkoon!! :`( nyt hän pääsee viikoksi lomille ja tarkotus ois tehä kaikkee mahollista, myös aika varmasti harrastaisimme seksiä.... Mutta mulla on silloon menkat!!! ja mun menkat kestää sen 5 päivää!! meidän ois tarkotus mennä kylpylälomalle silloin, enkä haluaisi pilata lomaa menkoilla... näimpä olen miettinyt, että kuinka voin siirtää niitä... en käytä e-pillereitä, enkä oikein haluaisikkaan.. en haluaisi hakea reseptiä lääkäristä, jotta saisin keltarauhashormonivalmistetta..en tiedä miksi, minua kai ahdistaa lääkärissä. mitä mä teen!! kui mä voin siirtää niitä tai voinko tehä jotai muuta ettei niitä olis silloon??? autakaa mua hyvät chatti-ihmiset!!! iso kiitos!!

25

9155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhij

      Chatti-ihmiset? Mistä lähtien tää on ollut chatti?

      Jos et halua lääkkeitä käyttää niin sitten ainoa mitä voit tehdä, on toivoa parasta. Ei ole olemassa mitään niksejä menkkojen siirtämiseen.

    • Laura........

      hupsista, ollu liikaa chatissa ja ajatukset muualla:D

      kyllä voin käyttää lääkkeitä, mut onko mitään lääkkeitä mitä voisi saada ilman lääkärin myöntämää reseptiä??? help!!

    • resepti tarvitaan

      Ilman lääkäriä et saa reseptiä kuukautisten siirtoon.

      Kuukautiset eivät ole este seksille, mutta toki nuori mies voi kavahtaa verta. Sänky kannattaa suojata pyyhkeellä, koska se on helpompi pestä.
      Suihku on kiva paikka seksille...

    • joku nolo.. -.-

      voiko menkkoja siirtää jollain muulla lääkkeellä kuin tuolla keltarauhashormonivalmistetta???

    • egdsxhrcf

      Menkkoja voi siirtää vain ja ainoastaan e-pillereillä (eikä niilläkään kaikilla) tai keltarauhashormonivalmisteella. Molemmat ovat reseptilääkkeitä eikä niitä voi saada muuten kuin lääkärin kautta.

    • ujous...

      KUinka paljon maksaa lääkärin myöntämä keltarauhashormonivalmiste??? tai millä e-pillereille voi siirtää mekkoja??? Jos menen lääkäriin "hakemaan" reseptiä keltarauhashormonivalmistetta varten, niin pitääkö mun mennä perhesuunnitteluneuvolaan vai minne??? mitä kaikkia se lääkäri sitte kysyy ja tutkiiko se "paikkoja".....??????

      • sehrd

        KUinka paljon maksaa lääkärin myöntämä keltarauhashormonivalmiste???
        -alle 20€

        tai millä e-pillereille voi siirtää mekkoja???
        -vain yhdistelmäpillereillä, mutta niitä on sitten montaa merkkiä. E-pillereitä ei kannata aloittaa vain siirtämisen vuoksi

        Jos menen lääkäriin "hakemaan" reseptiä keltarauhashormonivalmistetta varten, niin pitääkö mun mennä perhesuunnitteluneuvolaan vai minne???
        -Jos siirtopillerit (keltarauhashormoni) haluat, mene ihan terveyskeskuksen omalääkärille. Ei se ole perhesuunnittelua/ehkäisyä, jos kuukautisia siirrät.

        mitä kaikkia se lääkäri sitte kysyy ja tutkiiko se "paikkoja".....??????
        -Eilöhän tuo halua kuukautisista jutella ja siitä miten sitten tuota lääkettä käytetään. Toki lääkäri myös kyselee mahdollisista sairauksista tai muista asioista, jotka voivat estää lääkkeen käytön. Millekään sen kummallisemmalle tutkimiselle ei ole tarvetta.


      • Anonyymi
        sehrd kirjoitti:

        KUinka paljon maksaa lääkärin myöntämä keltarauhashormonivalmiste???
        -alle 20€

        tai millä e-pillereille voi siirtää mekkoja???
        -vain yhdistelmäpillereillä, mutta niitä on sitten montaa merkkiä. E-pillereitä ei kannata aloittaa vain siirtämisen vuoksi

        Jos menen lääkäriin "hakemaan" reseptiä keltarauhashormonivalmistetta varten, niin pitääkö mun mennä perhesuunnitteluneuvolaan vai minne???
        -Jos siirtopillerit (keltarauhashormoni) haluat, mene ihan terveyskeskuksen omalääkärille. Ei se ole perhesuunnittelua/ehkäisyä, jos kuukautisia siirrät.

        mitä kaikkia se lääkäri sitte kysyy ja tutkiiko se "paikkoja".....??????
        -Eilöhän tuo halua kuukautisista jutella ja siitä miten sitten tuota lääkettä käytetään. Toki lääkäri myös kyselee mahdollisista sairauksista tai muista asioista, jotka voivat estää lääkkeen käytön. Millekään sen kummallisemmalle tutkimiselle ei ole tarvetta.

        Olisit vastannu yhtä hysteerisesti kuin kysymysten esittäjä. Eiku oikeesti ihana, kun joku jaksaa näin selkeästi ja perusteellisesti vastata muille!


    • ujous..

      Voi iso kiitos sulle vastauksista!!!!!:))))))) yks kysymys viel; voinko soittaa tk:hon ja varata ajan vai kannattaako mennä luukulle ja odottaa sielä niin kauan että tulee oma vuoro ilman varan ajausta? olipa huonosti selitetty, no toivottavasti joku ees ymmärsi!

      • mr

        Kyllä mun mielestä sun pitää soittaa ja varata aika, eihän tuo asia ole päivystykseen kuuluva.


    • ujous....

      Selevä!! oon nuori ja tyhmä, mutta näin kun ajattelee niin tietysti se pitää hoitaa näi!! kiitos:)

    • Laura...........

      Sain hommattua keltarauhashormonivalmistetta!!!! :))) kiitoksia vastauksista, niistä oli todella hyötyä::)) soitin aamula klo 8.00 terveysasemalle ja sieltä kysyttiin henkilötunnus, nimi ja puhelin numero.. seuraavaksi minun piti odottaa että lääkäri soittaisi minule 9.30-10.00 välisenä aikana.. hän vain sanoi, että laittaa faxsilla reseptin apteekkiin ja saan hakea lääkkeet sieltä, ei tarvinnut käydä tk:ssa ollenkaan! sain Orgametril nimistä lääkettä, pakkaus sisältää 30 taplettia ja päivässä pitää ottaa 2 taplettia ja tietysti pitää aloittaa 4-5 päivää ennen kuukautisien oletettua alkamis ajan kohtaa. mutta paketti maksoi vain 4 euroa, oli aikasta halpa mielestäni:) mutta nyt oon toosi happy, ja kiitollinen teille vastauksista!!!! :))))

      • Apuaa

        Kuullostaa helpolta! Mut mitä jos kuukautiset ei oo viellä säännölliset joten en osaa sanoa oletettua alkamisaikaa, yleensä menee 26-30 pv kuukautisten ekasta päivästä seuraavien ekaan päivään mutta kerran meni vaan 32 pv. Voiko pillerit silti hankkia?


      • ---
        Apuaa kirjoitti:

        Kuullostaa helpolta! Mut mitä jos kuukautiset ei oo viellä säännölliset joten en osaa sanoa oletettua alkamisaikaa, yleensä menee 26-30 pv kuukautisten ekasta päivästä seuraavien ekaan päivään mutta kerran meni vaan 32 pv. Voiko pillerit silti hankkia?

        Voi hankkia. Siinä on vaan isompi riski, että pillerit tulee aloitettua liian myöhään eikä siirto onnistu.


    • e-pilleritön

      Hiukan myöhässä täällä kommaan mutta kuulosti niin helpolta saaha nuita keltarauhashormonivalmisteita että alkoi kiinnostaa itseäkin siirtää omia menkkoja omien häitteni tieltä :) kauanko menkkasi olivat poissa/siirtyivät? ja alkoiko menkkasi heti kun lääkkeen vaikutus loppui? toivottavasti näkisit tämän vielä nimittäin haluaisin vastauksia..

    • että näin

      Keltarauhashormooneilla menkkoja voi siirtää n.10-15 päivää, kuukautiset alkaa parin päivän kuluttua vikasta tabletista. Jos häihin on aikaa voit siirtää myös jo edelliset kuukautiset, kuukautiskierto jatkuu tuosta taas normaalisti (ainakin itselläni)

    • dfghjkljh

      Menkat=niin paskat jutut että morrjentsh!

    • Anonym 1

      Hei, en tiedä näkeekö kukaan tätä/ vastaako, mutta siis jos ei ole täyttänyt vielä 18 vuotta saako itse hankittua tuollaisia keltarauhashormoneja ilman jotain huoltajan suostumusta?
      Arvostaisin vastausta paljon :)

    • miltä tuntuu

      Kyllä. Teini-ikäinen voi hoitaa itse terveysasiansa, eikä kenelläkään ole oikeutta sanoa siitä ulkopuolisille. Sille en mahda mitään, jos naapurin täti sattuu olemaan vastaanotolla samaan aikaan ja tapaatte odotushuoneessa, mutta et ole hänelle tilivelvollinen mistään.
      Ei ole mitään tiettyä ikää, jolloin mennä itsenäisesti lääkärille. Se riippuu aina siitä, pystytkö ymmärtämään terveystilanteesi.

    • Anonym 1

      Okei, kiitos nopeasta vastauksestasi

    • stressaaja

      Hei! Minkä ikäisenä voi käyttää e-pillereitä? Menen kesälomalla tätini luo ja menen sinne 14 päivä kesäkuuta ja mulla menkat alkaa 14-18 (päivien aikana) ja tulen sitten 22 päivä. Miten miun kannattaisi varautua silloin? Voinko käydä uimassa järvessä? Pitäisikö käyttää terveyssidettä vai tamponia? Pitäisikö sanoa sitten tädilleni että mulla alkoin menkat? Olen 11-vuotias (elokuussa 12)... En oikein tiedä mitä minun pitäisi tehdä näiden asioiden kanssa...

    • mukavaa lomaa

      Varaat mukaasi sen verran terveyssiteitä ja tamponeita, mitä arvelet tarvitsevasi. Käytä siteitä, jos et ole tamponeja ennen käyttänyt.
      Järvessä voi uida kuukautisten aikaan, mitään suojaa ei tarvitse. Jos on saunomista ja uimista, niin saunassa on hyvä suojata laude pyyhkeellä, ettei tule verijälkiä siihen.

      Mun mielestä on helpointa, että kerrot tädillesi mahdollisesti vierailun aikana tulevista kuukautisista. Häneen on sitten helpompi turvata, jos ilmenee jotain uutta tai siteet loppuvat tms.

    • stressaaja

      Okei. Sanonko tädilleni et alkoin menkat? Ja miten sanoisin äidilleni asiasta?

    • huolestunuttt

      Hei! Olen 15 vuotias ja haluaisin siirtää menkkojani. On jo vähän kiire kun viikon sisällä pitäisi saada tämä resepti jne. Onko mahdollista? Riittäkö että soitan lääkärille? Minulla ei ole mitään omaa lääkäriä ja en ole käyttänyt mitään tälläisiä pillereitä ennen? Onko resepti mahdollista saada puhelimen välityksellä ja miten käytännössä onnistuu? Onko jotain haittavaikutuksia tai mahdollisuus että menkat alkaisivat kuitenkin pillereistä huolimatta?

      • riippuu terveyskesku

        Todennäköisesti lääkäri haluaa tavata sinut. Kyselemällä se asia kuitenkin hoidetaan. Esimerkiksi ihan eka kuukautisten alkamispäivä, edellisten kuukautisten alkamispäivä, vuodon kesto ja kierron pituus ovat oleellisia tietoja.

        Pillereitä otetaan jo kolme päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää.

        Vuotoa voi tulla siirtopillereistä huolimatta. Yleensä siirto kuitenkin onnistuu, koska noita pillereitä käytetään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe