Eli.. Oon käyttäny e-pillereitä jo pari vuotta ja on toiminu ihan moitteettomasti, ei oo ollu mitää valittamista, kunnes nyt.
Mulla alkoikin kuukautiset ennen aikojaan, normaalist ollu ihan säännölliset tullu silloin ku pitääki tai jopa ihan viime tipas.
No nyt alko reilun viikon aikasemmin ja on jatkunut vaikka kuinka, normaalisti mulla kestää kuukautiset vain noin 3 päivää, mutta nyt jo yli viikon.
Mikä syynä siis?
Nii ja pakko vielä lisätä, oon 17-vuotias enkä seksiä harrasta.
Pitkät kuukautiset e-pillerien aikana.
6
4218
Vastaukset
- Klover
Ite oon syöny nyt n. 5 vuotta pillereitä ja kuukautiskierto on kyllä tosi säännöllinen. Tiedän tarkalleen päivän ja kellonajankin millon menkkani aina alkavat. Joskus on voinut kuitenkin vaihdella, että menkat alkavat myöhässä, mutta ikinä ei mulla oo kyllä etuajassa alkaneet :o
- dadam
No mulla on yleensä sama, että aina alkaa just samaan aikaan ja sillee ihan viimisenä päivänä ku vois, mut nyt ku tulikii yht'äkkii etuajas ni tuli kyllä pien paniikki...
- ujl
Periaatteessa kehossa voi koska tahansa tapahtua sellaisia muutoksia, joiden jälkeen pillerit eivät enää yhtäkkiä sovikaan. Matalahormonisten pillereiden kanssa ehkä näitä vuotohäiriöitä saattaa enemmänkin tulla, mutta toki myös "vahvemmillakin" pillereillä. Sillä ei oikeastaan ole väliä kauanko pillereitä on käyttänyt, haittavaikutuksia voi tulla koska tahansa.
Mutta tuota nyt kannattaa katsella ainakin parin liuskan verran, että toistuuko ongelma vai ei. Joskus voi jäädä ihan yksittäiseksi erikoisuudeksi. Mutta jos tuo alkaa toistumaan, niin sitten ei kun lääkäriin.- dadam
Joo emmä vielä ainakaan aatellu lääkäriin lähtee, yleensäkkään en siel tykkää käydä muuta kun pakon edessä.
Mutta kiitos tosta infosta, ite kun en oo perehtyny ihan täysil näihin pillereihin..
Voi kai sit olla vaihtaminen edessä, ku näistä on ollu vähän muutakin haittoja, vaikka pitäis estää kuukautiskipuja.
Oon myös miettiny et jos kropassa on tapahtunu jotain erikoista ni tietyst se sitte reagoikii ihan eri tavalla ku normaalisti, mutta täytyy nyt katella tilannetta.
- kukkuluuruu
Hei! Itselläniki on pillerien aikaan vuotoa,välillä enempi ja välillä vähempi,toka liuska menossa ja joka päivä tiputtelu vuotoa,syön Femilar pillereitä runsaisiin kuukautisiin,kauankohan menee ku tasottuu tiputtelu ? Meinaan syyä viel yhden liuskan ja kattoa sit tiputtaako senki liuskan ajan,Onko muilla minkälaisia kokemuksia femilareista,vuotoa ja muita sivuvaukutuksia? Minulla ei muita vaikutuksia ole ku noi tiputtelut,toivottavasti loppuu neki piakkoin:)
- dadam
Mulla itsellähän on silleen, että vaikka e-pillerien pitäis poistaa kuukatiskipuja ja harventaa vuotoa..
Nojoo vuotoo tulee tosi vähän, mutta sitte muuten on kivut aika hurjat kuitenkin.. mm. selkäkipuja, niskat menevät ihan jumiin, kovia päänsärkyjä, joskus pyörtyilyä ja sitte alavatsa on kuitenkin kipeä.
Tosin en oo ikinä edes kuullu femiliareista, kun itelläni on Yaz merkkiset pillerit.
Ja mulle sanottiin että kuukautiset tulee noin 3kk päästä vasta suht säännöllisiksi, eli viel menis siis hetki jos oot vasta alottanu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2132772
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521936Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4411611Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531513Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3661432Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641298Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251286Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141236- 621103
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23958