Näin jotain selittämätöntä.

YmmälläänVsa

Halusin nyt tänne kirjoittaa eilisen kokemukseni (12.3. klo. 00.15) sillä täällä varmasti on ihmisiä, jotka ovat perehtyneet näihin asioihin enemmän kuin minä.

Asun suht pienessä kylässä Pohjanmaalla. Eilen illalla katselin telkkaria muun perheen mentyä nukkumaan. Pötköttelin sohvalla, josta oli suora näköyhteys yölliselle kirkkaalle tähtitaivaalle.
Aivan sattumalta katsoin suoraan taivaalle, kun silmieni edessä turkoosin sininen outo valoilmiö liikkui itä-länsi suunnassa hyvin matalalla hiljaisen nukkuvan kylän yli. Näin siis lentoradan hyvin sen takia, että pongahdin siinä samassa pystyyn.

Olen koko päivän miettinyt selitystä sille mitä näin, mutten ole mitään järjellistä selitystä keksinyt. Olen sulkenut pois nämä itsestään selvät vaihtoehdot kuten auton ajovalot, revontulet, tähdenlennot, sääpallot, sateliitit jne.
Valo oli tosiaan turkoosihtavan sinistä ja näytti siltä kuin valo olisi ollut jonkin kappaleen ulkokehällä/kehänä. Lisäksi näytti siltä kuin "kappaleella" olisi ollut vierekkäiset "suihkumoottorit" tms. samanlaista sinertävää väriä.

Outoa oli myös, että liike ei ollut nopeaa eikä hidasta. Sitä voisi kuvata esimerkillä, jota kuvaisi virvelin kelaamisen nopeus suhteessa siiman kelautuvuuteen. (toivottavasti saatte edes jotain selvää vartauskuvasta.)
Kappale lensi äänettä arviolta n. max. 20-25m talojen kattojen yläpuolella. Ainakaan en saa mieleeni mitään ihmisen rakentamaa lentoaparaattia, joka lentäisi yöllä pimeässä noin matalalla ilman ääntä.
Olin toki sisätiloissa, joten ihan aukoton ei äänettömyyteen liittyvä havaintoni ole. Toisaalta telkkarikin oli todella hiljisella, joten olisin esim. niin alhaalla lentäneen lentokoneen äänen kuullut sisälle satavarmasti.

Toivottavasti joku osaisi ehkä avartaa ymmärrystäni viime yön tapahtumista ja vaihtoehdoista, mikä kyseinen lentävä valoilmiö voisi mahdollisesti olla.
Tämän kirjoitan kuitenkin ihan tosissani, joten toivon asiallisia vastauksia.

Kiitos jo etukäteen.

20

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sutille ilmoita
    • kouho.

      "Olen sulkenut pois nämä itsestään selvät vaihtoehdot kuten auton ajovalot, revontulet, tähdenlennot, sääpallot, sateliitit jne. "
      Eli olet jo ennakkoon päättänyt että näit ufon?
      "Kappale lensi äänettä arviolta n. max. 20-25m talojen kattojen yläpuolella. Ainakaan en saa mieleeni mitään ihmisen rakentamaa lentoaparaattia, joka lentäisi yöllä pimeässä noin matalalla ilman ääntä. "
      Miten määrittelit korkeuden?
      Etkö ole koskaan kuullut lentokoneista tai helikoptereista?
      Wikistä löytyy kyllä tietoa.
      Tiesitkö että vastatuuleen ei ääni kanna hyvin?

    • sen4543

      Todennäköisesti näit ikkunastasi heijastuvan television.

    • dxthry6

      "eilisen kokemukseni (12.3. klo. 00.15)"
      kirjoitettu 12.3.2012 23:01
      ?

    • YmmälläänVsa

      Kiitos teille kaikille nyt alkuun.

      Määrittelin siinä seistessä ikkunan edessä lentokorkeuden ihan silmämääräisesti. Vertauskohteina alueen puusto. En nyt varsinaisesti ollut ainakaan tietoisesti päättänyt nähdä "ufoa", mutta tunnistamaton lentävä esinehän se toisaalta oli? Heh, ja kyllä olen tietoinen ihmisen keksimistä lentävistä koneista kuten esim. lentokone sekä helikopteri. ;) (Et saa minua provosoitumaan.) Ja kuten sanoin, äänihavaintoni ei ollut aukoton.

      Ikkunasta heijastuva televisio olisi hyvä syy, mutta televisio ei ole paikassa josta heijastuminen ikkunaan olisi mahdollinen. Jopa säähavaintopallo olisi parempi vaihtoehto tai selitys.

      Ilmoitan asiasta eteenpäin, kiitos vielä teille kaikille! :)

      PS. Niin ja kyllä 12.3. klo. 00.15! Nythän on 13.3. klo. 00.16! Tapaus siis oli su 11.3. ja ma 12.3. välisenä yönä juuri puolenyön jälkeen.

      • tiivitaavi8=)

        Kiinnitin huomioni tuohon kuvaukseesi valon liikkumisesta taivaalla. Silminnäkijät ovat verranneet ufon liikkumista useasti putoavan lehden leijailemiseen. Silloin, kun se ei kiihdytä pois.

        Ilmoita toki Sutille. Saattaahan olla, että joku toinenkin on saman sattunut näkemään. Ja aika epätavalliseltahan tuo kuullostaa.

        Ja mitäs kummallista. Tai, sitten hävettävää siinä olisi, että näit ufon?
        Ei mitään. Toivonpa, että minäkin näkisin sellaisen, mutta hieman lähempää toki. Ja niin, että vielä kuvan saisin napattua muistoksi. Vaikka tänne en sitä toisi turhaan, kuitenkin taas väittäisivät lentokoneeksi, helikopteriksi, kiinalaiseksi lyhdyksi tms. :P


      • Anonyymi
        tiivitaavi8=) kirjoitti:

        Kiinnitin huomioni tuohon kuvaukseesi valon liikkumisesta taivaalla. Silminnäkijät ovat verranneet ufon liikkumista useasti putoavan lehden leijailemiseen. Silloin, kun se ei kiihdytä pois.

        Ilmoita toki Sutille. Saattaahan olla, että joku toinenkin on saman sattunut näkemään. Ja aika epätavalliseltahan tuo kuullostaa.

        Ja mitäs kummallista. Tai, sitten hävettävää siinä olisi, että näit ufon?
        Ei mitään. Toivonpa, että minäkin näkisin sellaisen, mutta hieman lähempää toki. Ja niin, että vielä kuvan saisin napattua muistoksi. Vaikka tänne en sitä toisi turhaan, kuitenkin taas väittäisivät lentokoneeksi, helikopteriksi, kiinalaiseksi lyhdyksi tms. :P

        Löytyihän se vanha aloitukseni vielä, melkein yhdeksän vuoden takaa. :)

        En sitten koskaan tästä minnekään ilmoittanut enkä ole kenellekään asiasta kertonut, mutta joskus kun joku on aiheeseen liittyvää pohtinut, olen hymyillen todennut, että maailmassa on paljon mielenkiintoisia juttuja ja mysteerejä.

        Asia aikoinaan vaivasi mieltäni aika pitkään ja pohdin sitä paljon. En mitään stressiä asiasta ottanut, mutta olihan kokemus aikamoinen.
        Enää en ole sen kummemmin kaivannut asialle selitystä tai tukea ymmärrykselleni. Olen silloin tällöin tapausta muistellut ja ollut onnellinen, että tämmöisen kokemuksen sain ja olen onnekas siitä mitä näin.

        On maailma muuttunut paljon yhdeksässä vuodessa, mutta sen verran voimakas vaikutus oli tuolla yöllisellä näköhavainnolla ja kokemuksella, että sen muistan selkeästi kuin eilisen päivän.

        Hyvää ja parempaa vuotta 2021 kaikille ja katsotaan miten maailma jatkaa muuttumistaan ...

        Terveisin YmmälläänVsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyihän se vanha aloitukseni vielä, melkein yhdeksän vuoden takaa. :)

        En sitten koskaan tästä minnekään ilmoittanut enkä ole kenellekään asiasta kertonut, mutta joskus kun joku on aiheeseen liittyvää pohtinut, olen hymyillen todennut, että maailmassa on paljon mielenkiintoisia juttuja ja mysteerejä.

        Asia aikoinaan vaivasi mieltäni aika pitkään ja pohdin sitä paljon. En mitään stressiä asiasta ottanut, mutta olihan kokemus aikamoinen.
        Enää en ole sen kummemmin kaivannut asialle selitystä tai tukea ymmärrykselleni. Olen silloin tällöin tapausta muistellut ja ollut onnellinen, että tämmöisen kokemuksen sain ja olen onnekas siitä mitä näin.

        On maailma muuttunut paljon yhdeksässä vuodessa, mutta sen verran voimakas vaikutus oli tuolla yöllisellä näköhavainnolla ja kokemuksella, että sen muistan selkeästi kuin eilisen päivän.

        Hyvää ja parempaa vuotta 2021 kaikille ja katsotaan miten maailma jatkaa muuttumistaan ...

        Terveisin YmmälläänVsa

        Ufon näkeminen voi olla tarkoituksella ihmiselle järjestetty kokemus. Sen on tarkoitus vaikuttaa ihmisen mieleen, muuttaa joitakin käsityksiä tai ohjata elämää uuteen suuntaan.

        Havaintoa voi uumoilla järjestetyksi jos sen vaikutus ihmiseen on kuten edellä kirjoitín, tai jos ihminen teki ennen havaintoa jotain epätavallista ilman ilmeistä syytä, jonka seurauksena ufo havainto oli mahdollista tehdä.

        Minä olen nähnyt ufon pari kertaa, ja minun suhtautumiseni asiaan oli neutraali "kappas vaan, se taisi olla ufo", ja sen jälkeen minä jatkoin mitä olinkaan ollut tekemässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ufon näkeminen voi olla tarkoituksella ihmiselle järjestetty kokemus. Sen on tarkoitus vaikuttaa ihmisen mieleen, muuttaa joitakin käsityksiä tai ohjata elämää uuteen suuntaan.

        Havaintoa voi uumoilla järjestetyksi jos sen vaikutus ihmiseen on kuten edellä kirjoitín, tai jos ihminen teki ennen havaintoa jotain epätavallista ilman ilmeistä syytä, jonka seurauksena ufo havainto oli mahdollista tehdä.

        Minä olen nähnyt ufon pari kertaa, ja minun suhtautumiseni asiaan oli neutraali "kappas vaan, se taisi olla ufo", ja sen jälkeen minä jatkoin mitä olinkaan ollut tekemässä

        Olettaisin että vain abduktoituja ja abduktoiduiksi aiottuja seurataan ja niille näyttäydytään pelon hälventämiseksi. Kukaan ei muuten ole mikään erikoisyksilö joka ainoana ihmisenä maailmassa näkee esimerkiksi auringonpimennyksen merkkinä vain itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olettaisin että vain abduktoituja ja abduktoiduiksi aiottuja seurataan ja niille näyttäydytään pelon hälventämiseksi. Kukaan ei muuten ole mikään erikoisyksilö joka ainoana ihmisenä maailmassa näkee esimerkiksi auringonpimennyksen merkkinä vain itselleen.

        Eiköhän mahdollisia syitä ole paljonkin abduktion lisäksi.

        Ufoja näkevät aivan tavalliset ihmiset.


    • trololo1

      suosittelen ettet ota liikaa buranaa! ainakaan burana-800!!

      • 65 neitsyt

        Burana-800 on tarkoitettu naisten kuukautisvaivoihin.


    • poissulkeminen.

      Satelliitit:

      Ylisynkroninen kiertorata: Kiertorata vähän yli geosynkronisen kiertoradan, jossa satelliitit ajautuvat Maasta katsoen länteen.

      Alisynkroninen kiertorata: Kiertorata vähän alle geosynkronisen kiertoradan, jossa satelliitit ajautuvat Maasta katsoen itään

      ISS ylittää Maan päiväntasaajan noin 90 minuutin välein 22,5 astetta lännempänä verrattuna edelliseen kierrokseen. Lisäksi maapallon litistyneisyyteen liittyvän gravitaatiovaihtelun takia ISS:n rata siirtyy vuorokaudessa noin 6 astetta lännemmäksi.[12]

      Avaruusaseman voi nähdä Etelä-Suomessa kuukauden välein. Yksi näkymisjakso kestää puolitoista viikkoa. Avaruusasema näkyy matalalla etelässä noin kymmenen minuutin ajan vuoroin aamu- ja iltataivaalla.
      (Tosin tuona ajankohtana sitä ei voinut havaita Suomesta)

      Eli sanoisin että kyseessä oli sateelliitti sen tasaisen liikkumisen, suunnan ja nopeuden puolesta. Erilaiset ilmakehän, säiden ja lämpötilojen vaihtelut aiheuttaa värimuutoksia havainnointiin.

      Mainittakoon vielä tämä: (jota lapsena itse luulin ufoksi)
      Sirius sijaitsee Ison koiran tähdistössä, Orionin itäpuolella eli pohjoiselta pallon­puoliskolta katsottuna sen vasemmalla puolella siten, että Orionin vyön kolmen tähden kautta kulkeva suora kulkee liki­pitäen myös Siriuksen kautta. Suomessa Sirius näkyy talvitaivaalla matalalla etelässä. Pienen horisonttikorkeuden vuoksi tähti tuikkii voimakkaasti ja näyttää koko ajan vaihtavan väriään. Korkeimmillaan ja suoraan etelässä se on joka yö noin neljä minuuttia aikaisemmin kuin edellisenä yönä, ja uuden­vuoden­yönä tämä tapahtuu suunnilleen keski­yön aikoihin.
      Kaukoputki ei paljasta mitään uusia yksityiskohtia, tosin seuralaistähti on havaittavissa noin 30 cm:n kaukoputkella. Tulevaisuudessa tähdet näyttävät vielä lähentyvän toisiaan ja valkoisen kääpiön havaitseminen vaikeutuu entisestään. Sirius on aiheuttanut vilkkumisensa ja kirkkautensa johdosta monta turhaa ufohavaintoa.

      • impossible.

        Itse kerran penskana tähdenlento tuli niin lähelle maan pintaa lähettyvillämme että kuulimme ja näimme sen suhahtavan ylitsemme.
        Ääni oli kova ja menimme etsimään siitä suunnasta mihin se meni. Noh sellainen hippunen oli palanut pois tai sitten lensi kymmenien kilometrien päähän meistä vaikka havainnointipaikassa äänen kuulimme lähes samanaikaisesti välähdyksen kanssa.
        Kerrottuamme asian opettajallemme hän sanoi: "Mahdotonta"


    • outo valoilmiö

      Joo, älä masennu "YmmälläänVsa". Varmasti mietit, mitä olit nähnyt ja se on ollut tavallisuudesta poikkeava ilmiö.

      Itsekin tulin tälle foorumille taannoin etsimään vastausta kauan sitten näkemälleni ufo-ilmiölle.

      Varmasti saat täälläkin, tai tuolla annetussa SUT (Suomen Ufo tutkijat) -osoitteessa asiallistakin tietoa ja selvyyttä ilmiöön.

    • niin se menee

      Oikea lähestymistapa havainnon arviointiin on kuitenkin sulkea ensin pois luonnolliset vaihtoehdot ja sitten todeta havainoitsija luotettavaksi ja mielellään etsiä joku toinenkin kuka on nähnyt ja sitten tapahtuma voidaan kirjata ja dokumentoida havainnoiksi.

      Mitäpä se SUT tässä asiassa voi tehdä? Ei se objekti enää siellä ole ja kuvamateriaaliakaan kaiketi ei ollut.

      "Virallisesti" luotettavinta materiaalia tulee ilmavoimilta, lentäjiltä ja avaruuslentäjiltä.

      Mielenkiintoisimpia tapauksia mielestäni ovat nuo "Foo Fightersit" joista tuo eräs bändikin on nimensä ottanut. Toisen maailmansodan aikaa kaikki osapuolet ja ilmavoimat tekivät havaintoja ja ottivat kuvamateriaalia noista kolmesta kirkkaasta valopallosta jotka pystyivät leikittelemään lentokoneiden ympärillä miten halusivat kunnes poistuivat paikalta. Samankaltaisia valopalloja nähdään edelleen jatkuvasti ympäri maailman. Lienevät samasta mestasta kotoisin.

      Ihmisen nykytieteelle tähtienvälinen matkailu on mahdotonta käytännössä sekä teoriassa. Ufo- havaintojen määrä ja valtava määrä kuva muuta materiaalia todistavat mielestäni jo olemassaolollaan selkeästi sen että meidän käsitys universumista on erittäin puutteellinen ja fysiikan lakimme ovat jokseenkin pahasti pielessä.

      Jokainen Finnairinkin lentäjä on tehnyt havaintoja ja jokikinen astronautti, kosmonautti sun muut.

    • Anonyymi

      Eihän tuohon aikaan ollut vielä telkkareitakaan.

    • Anonyymi

      Kuvauksen perusteella otaksuisin, että kyseessä on melko varmasti ollut rakettikoe. Pimeän aikaan havaittavat rakettikokeet näkyvät taivaalla usein juurikin vaihdellen turkoosista kirkkaan sävyyn, ja niissä on ympärillä ikään kuin kehä. Suomessa näkyviä rakettikokeita laukaistaan enimmäkseen Venäjältä Kuolan niemimaalta tai Plesetskistä. Joskus Pohjois-Ruotsistakin, ja näkyihän se vuosi tai pari sitten loppukesällä yksi Yhdysvalloistakin laukaistu rakettikoe.

    • Anonyymi

      Siitä on aikaa, mutta näin vieraiden aluksen.
      Niitä taisi olla kaksi, sitä toista en muistaakseni siis tainnut nähdä mutta jotenkin tiesin että se oli siellä.
      Toinen oli äänetön ja valkoinen ja se liikkui todella hitaasti, enkä edes katsellut sitä niin kauan. se oli päivällä kun ne näin.
      Toinen oli takanani taivaalla sitä en nähnyt mutta se oli siellä.

      Kun nämä tuli, niin silloin se tuli myös tietoisuuteen että ne oli siellä, koska ne jotenkin ohjasivat minut katsomaan sitä toista valkoista, jotain telepatian tapaista ajatuksia ne antoi.

      Eli tuli vain ajatus katsoa juuri sinne taivaalle siihen kohtaan taikka se jopa ohjasi tekemään niin ja siellä se oli, se oli juuri lähdössä tai menossa, se leijui äänettömästi eikä siitä tullut mitään savua taikka vanaa, se liikkui tasaisella hitaalla nopeudella viivasuoraan, siihen ei siis mikään tuuli vaikuta.
      Sitten samalla tiesin että takana oli toinen taivaalla ja katsoin sinne tai ohjattiin katsomaan sinne, se oli toisenlainen alus, en nähnyt sitä mutta tiesin että se oli siellä ja tiesin millainen se oli, sain siis siitä kuvan mieleeni.
      Siinä hetkessä olin kuin kahdessa ulottuvuudessa, olin siinä ja katselin enkä nähnyt sitä mutta samalla olin siinä kuin henki taikka ajatusruumiissa ja näin sen.
      Olin siis kahdessa ulottuvuudessa samaan aikaan, mutta samassa paikassa.
      Kahdessa ulottuvuudessa yhtä aikaa.
      Se oli siis kuin emo, pää- tai ohjausalus, se minkä näin fyysisesti taisi olla tiedustelu alus tms. observing.

      Silloin kun ne tuli, oli auton radio temppuillut vähän sitä ennen.
      Eli näyttöön tuli kuin hieroglyfejä taikka jotain egyptiläis tyylistä kuviota tai symboleja ja tuulilasiinkin silloin lensi sopivasti sellainen scarabi, se tuli siihen katselemaan, auto oli siis pysähdyksissä.

      Kyllä niitä siis on ja ne voivat ilmoittaa olemassaolostaan.

      Silloin joskus siinä lähiaikoina sain jopa unen jostain hieman erilaisesta aluksesta, näin sen miehistönkin.
      Se ei tainnut olla niin ystävällinen aluksi, mutta lopuksi olivat neutraaleja, saivat siis käskyn jostain jättää minut rauhaan.
      Ne taisi olla siis jotain sotilaita ja alus oli sota-alus.

      Mutta niitä on, se on varma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe