Yksin Lontooseen päiväksi??? BUDJETTI

londongirlmaeby

Hei Olen 19v. ja ajattelin heti kesä loman alkaessa matkata lontooseen päiväksi miksi päiväksi??siksi kun ei ole varaa kun tätä lukioo käy :) eli jos miinustan budjetista lennon hotellin jää noin 200e jäljelle en tiedä paljonko taksi Heathrown lentokentästä keskustaan maksaa eli tietääkö kukaan??

pitäskö ostaa Oysterin vai travelcardin saisko semmosta päivälipun??paljonko semonnen maksaa euroina eikä puntana kiitos. Suurin kiinnostuksen kohteeni on teatteri joten kiinnostais käydä katsoa yksi Play ;)

6

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GGGGGGGGGGGGGGGG

Kannattaa vähän lukaista palstaa ennen kuin aloittaa uuden otsikon alla...
      esim. muutama otsikko alempana on tämä ketju, lue vaikka se ensin

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10476065

Oysteristakin löytyy ketju suoraan etusivulta...

• GGGGGGGGGGG

Sen verran vielä, ettei Lontooseen todellakaan kannata matkustaa päiväksi. Sä kerkiät keskustaan ja takaisin etkä näe mitään. Säästä mieluummin, ja tee pidempi reissu kun on rahaa.

• Kysynpä vaan

Miksi pitäisi kulkea taksilla heathrowlta hotellille? Sieltähän pääsee vallan mainiosti kulkemaan niin junalla, maanalaisella kuin bussillakin.

• londongirlmaeby

no jos sitten lähtis junalla niin mikä juna vie keskustaan??

• Jepssan

Lontoo on hauska paikka. Tulin sieltä itse juuri 3 päivää sitten, mutten ymmärrä mitä järkeä sinne on mennä yhdeksi päiväksi. Et pahemmin kerkiä näkemään siellä mitään. Kannattaa säästää vaikka se 50 extra euroa ja olla pari yötä (jos sinulla kerran on varaa sinne lentää). Heathrown kentältä on kaikkein helpointa ottaa maanalainen/metro (underground). Yhdensuuntainen lippu Heathrowlta tai Heathrowlle maksaa reilut 5 puntaa (tarkkaa kurssia en tiedä ja sekin muuttuu koko ajan, mutta kun vaihdoin vajaan tuhat euroa punniksi viime viikolla, sain vajaa 800 puntaa).

Oyster on sellainen mihin lataat joko käteisellä tai kortilla luottoa, mutta muista ottaa myös huomioon että siihen tarvitsee 10 punnan pantin. Päivälipun hintaa en huomannut katsoa koska ystäväni hankki minulle Oysterin. Ei se montaa puntaa ole, mutta tietenkin riippuu kuinka pitkälle aiot sillä matkustaa, eli kuinka monen "zonen" (eli vyöhykkeen) sisällä käytät sitä. Mutta helpointa on mielestäni että ostat ihan päivälipun. Taksillakin pääsee tottakai, mutta on sitten todella kallista. Teatteritkaan eivät ole halpoja. Joten ihmettelen että miten sinulla on varaa ylipäänsä mennä Lontooseen vain päiväksi.

• londongirlmaeby

no laskelmien mukaan mun rahat rittää vain päiväksi (valitettavasti) minun teatteri lippu maksaa netin kautta 10 puntaa.Säästän koko ajan matkaa varten ja tulen olemaan vain lontoon keskustassa tahtoisin vain sen näytelmän katsoa (tiedän hullua :)) ja muulla ajalla kävellä ympäri keskustaa ja tutustua sitten vaikka tulevaisuudessa kun on enemmän rahaa säästetty niin käyn vaikka viikoiks :)

nyt pitää vain päivällä nauttia niin paljon kuin vain sitä voi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1214
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      804
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      750
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      659
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      652
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      652
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      617
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50