Tupakka

Tytti88

Terve, Tietääkö joku kertoa, että on hurghadasta ostettu tupakka(marlboro) ihan poltettavaa vai kannattaako ostaa lentokentältä ja minkä hintaista? Myös kiinnostaisi viinojen juomakelpous ja hinta siis kaupoista? Kiitos.

8

1828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EgyptFun

      Hurghadan kentokentältä, tuloaulan Tax Free-myymälästä jo voi ostaa original-savukkeita ja original alkoholeja helpoiten.
      Myös Tax Free'stä (taxit tuntee Free Shop) läheltä Egypt Air'in valkoista toimitaloa 48h sisällä saapumisesta.
      Tax Free- shopissa savukkeita ja original alkoholeja myydään $-hinnoilla, vain ulkomaan valuutalla tai luottokorteilla. Edullista!! 3 ploa/passi.
      Hurghadan kaupoissa myytävä esim- Marlboro on Egyptissä lisenssillä valmistettua. Aivan laatukelpoista. n 15 Puntaa/aski = alle 2€.
      Kaikkia muitakin maailman merkkejä löytyy ruokakaupoista. Edullisemmin.
      Katujen varsilla myydään myös Kiinassa valmistettuja feikkejä n 5€/krt!
      Egyptiläinen brandy (Vintage 20) on toooosi edullista ja hyvää ja saa ostaa ravintoloista mukaan tai tilata esim 3dl pulloissa määrättyjen terassien pöytiin...Ainakin Sakkalassa!
      Hotelleissa kaikki 2-3 x kalliimpaa.
      All Inc juomat ovat Made in Egypt. Tuontialkoholit ovat tooosi kalliita ravintoloissa ja hotelleissa.
      -
      Kaupoissa ei myydä alkoholia. Ravintolat myyvät ulos kyllä, eri hintaisesti. Valmistettu Egyptissä. Pystyy juomaan, kunhan blandaa hyvin.

      • Tytti88

        Moi EgyptFun,

        Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Siis voiko tästä tax-free myymästä kentältä käydä ostoksilla laukkujen haun jälkeen?
        Missähän mahtaisi sijaita tämä Egypt Air'in valkoista toimitalo, olemme itse hotelli Mina Markissa Sakkalassa?
        Meillä on kyllä allinclusive, mutta illalla sängyssä kirjaa lukiessa olisi kiva drinkki ottaa:) Kiitos vielä vastauksista.


      • EgyptFun
        Tytti88 kirjoitti:

        Moi EgyptFun,

        Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Siis voiko tästä tax-free myymästä kentältä käydä ostoksilla laukkujen haun jälkeen?
        Missähän mahtaisi sijaita tämä Egypt Air'in valkoista toimitalo, olemme itse hotelli Mina Markissa Sakkalassa?
        Meillä on kyllä allinclusive, mutta illalla sängyssä kirjaa lukiessa olisi kiva drinkki ottaa:) Kiitos vielä vastauksista.

        Juu, siitä laukkujen haun jälkeen Tax Free-myymälä näkyy kyllä. Passiin tulee merkinnät paljonko ostit...Kysy max määrät. Itse en oo käyttänyt enää moneen vuoteen, kun tulen aina pitemmäksi aikaan Cairon kautta. Nytkin talvea viettämässä 3kk 2 2 vkoa Cairossa mennen tullen.
        Se parempi Free Shop on Royal Palace Hotellin jälkeen, Village Road'lla. Viistosti Egypt Air'in toimitaloa vastapäätä.
        http://www.hurghada-information.com/map/FullScreenMap-2.html

        Tinkikää taxi 15 Puntaan/suunta (alle 2€) ennen taxiin nousemista. Tasaraha mukaan. Jos ei ensimmäinen sillä lähde, toinen lähtee :)
        Minä maksan tuosta matkasta kympin kun olen "paikallinen"...tai menen punnalla minibussilla.

        Mina Mark hotelli on kyllä loistopaikalla, keskellä pääkatu Sheraton Roadilla.
        Enpä olisi tuohon All Inc ottanut. Olen kuullut että ruoka ei ole kummoistakaan eikä naisihminen jaksa juodakaan koko maksetun summan edestä.
        AllInc juomat eivät ole originaaleja, eikä sis hyvää Stella-pulloolutta. Terasseilla hinta 7-10 Puntaa 1 tippiä.
        Mina Markin edessä olevat Style ja Spaicy -terassit ovat hyvin suosittuja
        Sheraton Road ja New Marina täynnä ihania, erilaisia ravintoloita, terasseja....


    • laura

      Paikalliset viinat saa ehkä juotua, mutta todella tietää seuraavana päivänä juoneensa :)
      Kokeiltiin paikallista tupakkamerkkiä Cleopatraa, oli todella hyvää ja edullista, muistaakseni 6,5e/ kartonki. Ostettiin myös LM:ää paikallisesta kaupasta, oli ihan hyvää sekin.

      • Tytti88

        Moi, muiststko minkä hintaista oli LM paikallisessa kaupassa?


      • EgyptFun
        Tytti88 kirjoitti:

        Moi, muiststko minkä hintaista oli LM paikallisessa kaupassa?

        Tupakoiden hinnat ovat tässä alkuvuodessa taas olleet nousussa.
        Rothmans -savukkeet ovat hyvin suosittuja ja maksavat tällä hetkellä 100 Puntaa/krt (13€) tai 1 kpl 10.
        T Sininen on pun Marlboron veroista. On myös kevyt versioita..
        Älkää ostako kadulta! Ne on kiinalaisia kopioita 5€/krt, mutta pyytävät tietysti enemmän. Ruokakaupoista ostaminen ok.
        Tuota Cleopatraa polttaa suuri osa paikallisista ja on jotenkin venäläisen mahorkan tasoa, sis mm puunpalasia! Mut kokeiltaa vaikka 1'llä askilla?
        Sitä on ollut myös Super Cleopatraa, siis pitkää. En tiedä onko enää myynnissä Hurghadassa...


    • Tupakkia Egyptistä

      Tammikuussa maksoi LM 115 puntaa, mutta taisin saada 2 kartonkia 200 punnalla eli tupakoistakin voi ja kannattaa tinkiä. Jossakin liikkeessa ensimmäisenä päivänä kyselin hintoja niin joku pyysi 150 puntaa/kartonki, mutta sitten hinta tippui 115 puntaan kun olin ostamassa kahta.

    • ainainn reissaaja

      Hei onko kukaan käynyt v.2014 lopulla Marsa Alamissa Egyptissä.Millainen paikka se oli ja oliko hyvät ilmat? Onkohan siellä TaxFree kauppaa josta saisi juomia vähän edullisemmin.kun ne nostaa sitä alkoholijuomien veroa.Mistä kannattaa ostaa tupakat ja mitä siellä ne ovat maksaneet.(esim Marlbaro tai LM)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe