Punkki koiran kulmakarvoissa

Minä

Hei! Huomasin koiralla patin silmäkulmassa ja tarkempi tutkiskelu osoitti sen punkiksi. Apua, ei oo tällaista sattunu aikasemmin kohdalle! Punkki on nyt n. 5-7 mm pitkä ja tuntuu että se paisuu koko ajan. En uskalla yrittää sitä pihdeillä pois, koska silmä on niin lähellä. Koira ei oikein ole paikallaan pysyvää sorttia vaan saa todennäkösesti hepulin, jos pihtien kanssa alan sohimaan.

Onko siitä haittaa, jos antaa punkin olla rauhassa ja irrottautua itse? Tietysti silloin se pääsee munimaan... :( Kauanko se yleensä on kiinnittyneenä? Nyt on mennyt jo ainakin kaksi vuorokautta. Nyt tietysti iski sekin paniikki, että jos koira saa puremasta jonkin taudin, apua! Onko kellään sattunu semmoista, hui? Kiitos vastauksistanne!

9

5783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

...tämä tapaus. En ole aikasemmin punkkeihin törmännyt tällä korkeudella, mutta ovat tainneet levitä jo tännekin. :( Kannattaa tarkkailla sekä itseä että eläimiä.

• Issukka

joten kyllä se on irti otettava! Käy vaikka eläinlääkärillä poistattamassa se!
      Itselläni aika omituinen tapa irroittaa iljettävät punkit, mutta aina olen pois ne saanut. Eli pala veskipaperia, joka laitetaan sopivaan asentoon ikäänkuin punkin ympärille ja sitten sormiote, kieräytysnosto ja hups - kuuluu napsahdus ja punkki on irti!

• Minä

Eli punkki saatiin vihdoin irti pihtejä käyttämällä. Soitin muuten eläinlääkäriin, niin siellä punkin poisto ois maksanu 60-70 euroo, jos koira ois pitäny rauhoittaa siksi ajaksi... Onneksi lähti irti eikä kukkarokaan keventynyt kuin pihtien hinnan verran... =)

• Issukka
        Minä kirjoitti:

Eli punkki saatiin vihdoin irti pihtejä käyttämällä. Soitin muuten eläinlääkäriin, niin siellä punkin poisto ois maksanu 60-70 euroo, jos koira ois pitäny rauhoittaa siksi ajaksi... Onneksi lähti irti eikä kukkarokaan keventynyt kuin pihtien hinnan verran... =)

että niin julmetun paljon olisi maksanut??? Olisin konkurssissa, jos niillä hinnoilla olisin ell. vienyt punkkipoistoon huh-huh!

• Minä
        Issukka kirjoitti:

että niin julmetun paljon olisi maksanut??? Olisin konkurssissa, jos niillä hinnoilla olisin ell. vienyt punkkipoistoon huh-huh!

...pelkkä perusmaksu on jo n. 40 euroa ja rauhottavien ym. lääkkeiden kans hinta nousee jopa 70 euroon. Kaupunginlääkäri on todennäkösesti halvempi, mutta sinne ei välttämättä heti pääse.

• Issukka
        Minä kirjoitti:

...pelkkä perusmaksu on jo n. 40 euroa ja rauhottavien ym. lääkkeiden kans hinta nousee jopa 70 euroon. Kaupunginlääkäri on todennäkösesti halvempi, mutta sinne ei välttämättä heti pääse.

uskomattoman tyyristä! Toisaalta miksiköhän ne rauhoittavat lääkkeet? Eihän niitä nyt punkin poistoon todellakaan tarvita, eihän se edes tee kipeää koiralle ja punkin poisto on muutenkin hyvin yksinkertainen ja nopea toimenpide. Onkohan nyt laskutettu turhaan ihan liikaa?

• Char
        Issukka kirjoitti:

uskomattoman tyyristä! Toisaalta miksiköhän ne rauhoittavat lääkkeet? Eihän niitä nyt punkin poistoon todellakaan tarvita, eihän se edes tee kipeää koiralle ja punkin poisto on muutenkin hyvin yksinkertainen ja nopea toimenpide. Onkohan nyt laskutettu turhaan ihan liikaa?

Että kyseisillä asemilla haluaisivat tehdä mahdollisimman paljon "toimenpiteitä", että hintaa kolahtaisi?

Mutta ei kai kukaan silti lähtisi koiraa rauhoittamaan punkin takia siltikään..? Ei nuo rauhoitukset ikinä hyvästä ole ja jos koira on vihainen tms. niin hoitopanta ja punkki irti, että ei siihen tarvita rauhoittavia..

Samaa mieltä Issukan kanssa tuosta hinnasta. Aivan sairas hinta yhdestä punkista.

Onneksi tämä valittaja osaa nyppästä ne itse pinseteillä ja tämän koirakaan ei niitä tykkää keräillä..Kissa niitä keräsi lähinnä. :)

• Minä
        Char kirjoitti:

Että kyseisillä asemilla haluaisivat tehdä mahdollisimman paljon "toimenpiteitä", että hintaa kolahtaisi?

Mutta ei kai kukaan silti lähtisi koiraa rauhoittamaan punkin takia siltikään..? Ei nuo rauhoitukset ikinä hyvästä ole ja jos koira on vihainen tms. niin hoitopanta ja punkki irti, että ei siihen tarvita rauhoittavia..

Samaa mieltä Issukan kanssa tuosta hinnasta. Aivan sairas hinta yhdestä punkista.

Onneksi tämä valittaja osaa nyppästä ne itse pinseteillä ja tämän koirakaan ei niitä tykkää keräillä..Kissa niitä keräsi lähinnä. :)

...eli kyllä ne tosiaankin osaavat nyhtää rahat pois onnettomilta. Samaisella asemalla kävin viimeksi rokotuksilla ja ne maksoivat yhteensä 52,40 e. Piikkejä oli 2 kpl. Kuulostaako tämä hinta kalliilta, miten muualla hinnat? Seuraavaksi ajattelin kyllä käydä ihan vaan kaupunginlääkärillä... On varmasti halvempi.

• Anonyymi
        Issukka kirjoitti:

Olisiko ihan siksi koska koirat yleensä rimpuilee kun silmien lähettyvillä yrittää ottaa punkin? Vai miten luulet että miten punkin saisi jos koira rimpuilee otteesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      3040
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      300
      1727
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1597
    4. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1417
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1411
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1323
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1169
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1077
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      339
      930
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      267
      909
    Aihe