Punkki koiran kulmakarvoissa

Minä

Hei! Huomasin koiralla patin silmäkulmassa ja tarkempi tutkiskelu osoitti sen punkiksi. Apua, ei oo tällaista sattunu aikasemmin kohdalle! Punkki on nyt n. 5-7 mm pitkä ja tuntuu että se paisuu koko ajan. En uskalla yrittää sitä pihdeillä pois, koska silmä on niin lähellä. Koira ei oikein ole paikallaan pysyvää sorttia vaan saa todennäkösesti hepulin, jos pihtien kanssa alan sohimaan.

Onko siitä haittaa, jos antaa punkin olla rauhassa ja irrottautua itse? Tietysti silloin se pääsee munimaan... :( Kauanko se yleensä on kiinnittyneenä? Nyt on mennyt jo ainakin kaksi vuorokautta. Nyt tietysti iski sekin paniikki, että jos koira saa puremasta jonkin taudin, apua! Onko kellään sattunu semmoista, hui? Kiitos vastauksistanne!

9

4779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      ...tämä tapaus. En ole aikasemmin punkkeihin törmännyt tällä korkeudella, mutta ovat tainneet levitä jo tännekin. :( Kannattaa tarkkailla sekä itseä että eläimiä.

    • Issukka

      joten kyllä se on irti otettava! Käy vaikka eläinlääkärillä poistattamassa se!
      Itselläni aika omituinen tapa irroittaa iljettävät punkit, mutta aina olen pois ne saanut. Eli pala veskipaperia, joka laitetaan sopivaan asentoon ikäänkuin punkin ympärille ja sitten sormiote, kieräytysnosto ja hups - kuuluu napsahdus ja punkki on irti!

      • Minä

        Eli punkki saatiin vihdoin irti pihtejä käyttämällä. Soitin muuten eläinlääkäriin, niin siellä punkin poisto ois maksanu 60-70 euroo, jos koira ois pitäny rauhoittaa siksi ajaksi... Onneksi lähti irti eikä kukkarokaan keventynyt kuin pihtien hinnan verran... =)


      • Issukka
        Minä kirjoitti:

        Eli punkki saatiin vihdoin irti pihtejä käyttämällä. Soitin muuten eläinlääkäriin, niin siellä punkin poisto ois maksanu 60-70 euroo, jos koira ois pitäny rauhoittaa siksi ajaksi... Onneksi lähti irti eikä kukkarokaan keventynyt kuin pihtien hinnan verran... =)

        että niin julmetun paljon olisi maksanut??? Olisin konkurssissa, jos niillä hinnoilla olisin ell. vienyt punkkipoistoon huh-huh!


      • Minä
        Issukka kirjoitti:

        että niin julmetun paljon olisi maksanut??? Olisin konkurssissa, jos niillä hinnoilla olisin ell. vienyt punkkipoistoon huh-huh!

        ...pelkkä perusmaksu on jo n. 40 euroa ja rauhottavien ym. lääkkeiden kans hinta nousee jopa 70 euroon. Kaupunginlääkäri on todennäkösesti halvempi, mutta sinne ei välttämättä heti pääse.


      • Issukka
        Minä kirjoitti:

        ...pelkkä perusmaksu on jo n. 40 euroa ja rauhottavien ym. lääkkeiden kans hinta nousee jopa 70 euroon. Kaupunginlääkäri on todennäkösesti halvempi, mutta sinne ei välttämättä heti pääse.

        uskomattoman tyyristä! Toisaalta miksiköhän ne rauhoittavat lääkkeet? Eihän niitä nyt punkin poistoon todellakaan tarvita, eihän se edes tee kipeää koiralle ja punkin poisto on muutenkin hyvin yksinkertainen ja nopea toimenpide. Onkohan nyt laskutettu turhaan ihan liikaa?


      • Char
        Issukka kirjoitti:

        uskomattoman tyyristä! Toisaalta miksiköhän ne rauhoittavat lääkkeet? Eihän niitä nyt punkin poistoon todellakaan tarvita, eihän se edes tee kipeää koiralle ja punkin poisto on muutenkin hyvin yksinkertainen ja nopea toimenpide. Onkohan nyt laskutettu turhaan ihan liikaa?

        Että kyseisillä asemilla haluaisivat tehdä mahdollisimman paljon "toimenpiteitä", että hintaa kolahtaisi?

        Mutta ei kai kukaan silti lähtisi koiraa rauhoittamaan punkin takia siltikään..? Ei nuo rauhoitukset ikinä hyvästä ole ja jos koira on vihainen tms. niin hoitopanta ja punkki irti, että ei siihen tarvita rauhoittavia..

        Samaa mieltä Issukan kanssa tuosta hinnasta. Aivan sairas hinta yhdestä punkista.

        Onneksi tämä valittaja osaa nyppästä ne itse pinseteillä ja tämän koirakaan ei niitä tykkää keräillä..Kissa niitä keräsi lähinnä. :)


      • Minä
        Char kirjoitti:

        Että kyseisillä asemilla haluaisivat tehdä mahdollisimman paljon "toimenpiteitä", että hintaa kolahtaisi?

        Mutta ei kai kukaan silti lähtisi koiraa rauhoittamaan punkin takia siltikään..? Ei nuo rauhoitukset ikinä hyvästä ole ja jos koira on vihainen tms. niin hoitopanta ja punkki irti, että ei siihen tarvita rauhoittavia..

        Samaa mieltä Issukan kanssa tuosta hinnasta. Aivan sairas hinta yhdestä punkista.

        Onneksi tämä valittaja osaa nyppästä ne itse pinseteillä ja tämän koirakaan ei niitä tykkää keräillä..Kissa niitä keräsi lähinnä. :)

        ...eli kyllä ne tosiaankin osaavat nyhtää rahat pois onnettomilta. Samaisella asemalla kävin viimeksi rokotuksilla ja ne maksoivat yhteensä 52,40 e. Piikkejä oli 2 kpl. Kuulostaako tämä hinta kalliilta, miten muualla hinnat? Seuraavaksi ajattelin kyllä käydä ihan vaan kaupunginlääkärillä... On varmasti halvempi.


      • Anonyymi
        Issukka kirjoitti:

        uskomattoman tyyristä! Toisaalta miksiköhän ne rauhoittavat lääkkeet? Eihän niitä nyt punkin poistoon todellakaan tarvita, eihän se edes tee kipeää koiralle ja punkin poisto on muutenkin hyvin yksinkertainen ja nopea toimenpide. Onkohan nyt laskutettu turhaan ihan liikaa?

        Olisiko ihan siksi koska koirat yleensä rimpuilee kun silmien lähettyvillä yrittää ottaa punkin? Vai miten luulet että miten punkin saisi jos koira rimpuilee otteesta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe