Olen kesällä 16-täyttävä tyttö ja haluaisin kovasti lähteä reilaamaan. Haluaisin saada kokemuksia muilta jotka on ollut reilaamassa iässäni. Olen paljon matkustanut ja kielipäätä löytyy. Haluaisin erityisesti tietää kuinka paljon rahaa menee tämän ikäisellä suurinpiirteen ? Ja mikä olisi sopiva matkan kesto ?
16-vuotias tyttö Interrail kesällä 2012
12
829
Vastaukset
- milllllaaammmooiiii
Sekä millaisia reittejä kannattaisi käyttää ja onko jotai kohdetta tai nähtävyyttä joka ehdottomasti kannattaisi nähdä?
- matkusteluonvaanniin
Olet tosi nuori vielä yksinään menemään, tiedän tätimäistä :) Etkö saa matka seuraa kenestäkään? Pariisi kannattaa nähdä. Ainoa paikka tähän mennessä mikä ei kovinkaan säväyttänyt oli Salzburg. Omituinen kaupunki ja paljon töykeitä ihmisiä. Tai sitten meillä oli vaan huono tuuri.
Rahaa menee enemmän jos matkustaa junilla joihin pakollinen paikkavaraus. Itse olen yöpynyt vain hotelleissa (halvoissa) kun en näin vanhempana yhteishuoneisiin halunnut, niin sekin budjetissa ratkaisee. Kivempi matkustaa jos ei joka senttiä tarvitse laskea. - 96ForTheWin
Haluisin itekin samanlaista infoa, tosin mä olen lähdössä vaan kiertämään skandinaviaa :D
Mutta aiheesta toiseen; Miten pääsee esim. tukholmaan / göteborgiin menemättä jollain helvetin risteilijällä tms? - reilaajaksi
hei, minä olen 17 ja lähdössä kesällä eurooppaan reilaamaan kavereitteni kanssa. Budjettimme on henkilöä kohden noin 2000 euroa ja tarkoitus olisi kuukauden päivät olla reissussa. Osaisiko kukaan sanoa että onko alaikäisyys ongelmana majapaikan löytämisessä? (Hotellit ja Hostellit) netin kautta näyttää aina olevan 18 raja, että voisi varata? ollaanko paikan päällä "löysempiä" asian suhteen?
- Metropolitaine
Hei, itse olin viime kesänä ensimmäistä kertaa reilaamassa, 16-vuotiaana (yksin). Rahanmeno riippuu tosiaan siitä, kuinka kauan matkalla tulet olemaan. Veikkaan, että kyllä se 1500-2000 euroa olisi kuukauden reilille ainakin hyvä olla varattuna (tosin itselläni sama summa meni vajaassa kahdessa viikossa, mutta shoppailinkin ihan kiitettävästi ja nukuin välillä hotellissa). Matkan kestoa kannattaa miettiä, uskotko että kestät olla sen koko kuukauden poissa kotoa? Jos ei mitään ongelmaa, niin mikäs siinä :) Ja hyvä että kielipäätä löytyy, sitä tarvitaan!
"Hyvistä" reiteistä on paha mennä sanomaan, jokainen kun tykkää eri paikoista. Ei kannata suunnitella liikaa etukäteen, vaan lähteä liikkeelle ennakkoluulottomasti ja antaa flown viedä.
Sitten jälkimmäisille kirjoittajille: Tukholmaan tai muualle Ruotsin eteläosiin mennessä on helpointa käyttää risteilijää, mikä siinä on vikana? Voihan toki mennä lentokoneellakin tai kiertää Pohjois-Suomen kautta junalla.
Alaikäisenä ei oikeastaan voi varata mitään etukäteen netistä. Hostelleihin pääsee yleensä paikan päällä iästä riippumatta. Myös joihinkin hotelleihin kuten Scandiciin pääsee jos on yli 13. Suurempiin kaupunkeihin mennessä voi kysellä rautatieaseman matkailuinfosta, siellä osaavat auttaa. Itsekin Pariisissa menin ja siitä soittelivat muutamaan hostelliin ja löytyi vapaa huone.
Onnea matkaan vaan, jos nyt päätätte lähteä! Ottakaa kaikki irti matkastanne, mutta pitäkää järki päässä, sillä Euroopassa liikkuu kaikenlaista kansalaista, eikä kaikkiin kannata luottaa.- reilaajaksi
kiitos vinkistä, helpottaa tosiaan tietää, ettei joudu taivasalle nukkumaan. Reililippu on jo osteetu, joten eikun matkaa odottamaan.
- 123Mieeeee
Moi! Oon 18-vuotias tyttö Kotkasta ja haluisin niiiin kovasti reilaamaan kesällä, mutta kavereista ei ole lähtijöiksi.. Oisko siis ollu ketään kenen seuraan lyöttäytyä? Oon rento, ihan hauska ja seikkailunhalunen!
- Imimerkki
Hei me mennän kaverin kaa reilaamaan kotkasta 27.7 -14.8 milloin siä oot menossa?
- ...
Näin jälkeenpäin heitän tähän anonyymisti, että suuressa osassa hostelleista ikäraja pätee myös paikan päällä. Hostelleihin majoittuu yleensä backpackereita, jotka bilettävät melko rankalla kädellä, eivätkä hostellejen pitäjät halua makuusaleihinsa alaikäisiä juurikin tämän takia.
Itse olen työskennellyt parissa hostellissa, ja ainakin niissä vaadittiin vähintään yhdeltä seurueen jäseneltä täysi-ikäisyys, ja sittenkin alaikäisten kanssa pääsi vain yksityishuoneeseen.
Toki löytyy paljon paikkoja, minne pääsee 16-vuotiaanakin, mutta jos haluaa reissustaan kaiken irti (HALVALLA!) kannattaa ehdottomasti odottaa vielä se pari vuotta.- Pötypuhetta
Asiantuntija asialla slvästi. Kohtuu paljon hostelleita ja hotelleita käyttäneenä (ala-ikäisen kaverin kanssa matkustaessa) ei ole ikinä ole kysytty ikää. Uskomattomia bilepaikkojakin ollut osa. Kokemusta löytyy Kööpenhaminasta, Amsterdamista, Lillestä, Pariisista, Lontoosta, Nizzasta, Giglion saarelta, Pisasta, Wienistä, Splitistä, Sarajevosta, Budapestistä, Prahasta, Berliinistä... Kaikki ilman täysi ikäistä seuralaista.
Ainiin, juuri tuli 17v täyteen. - Lisäyksenä...
Pötypuhetta kirjoitti:
Asiantuntija asialla slvästi. Kohtuu paljon hostelleita ja hotelleita käyttäneenä (ala-ikäisen kaverin kanssa matkustaessa) ei ole ikinä ole kysytty ikää. Uskomattomia bilepaikkojakin ollut osa. Kokemusta löytyy Kööpenhaminasta, Amsterdamista, Lillestä, Pariisista, Lontoosta, Nizzasta, Giglion saarelta, Pisasta, Wienistä, Splitistä, Sarajevosta, Budapestistä, Prahasta, Berliinistä... Kaikki ilman täysi ikäistä seuralaista.
Ainiin, juuri tuli 17v täyteen.Senverran vielä lisään edelliseen viestiini, että dormeissa (kimppahuoneissa) nukuttiin useimmiten ja HALVALLA. Matkaan vaan, vaikka ei olisi 18 vielä täynnä.
- innokas reilaaja 13
tässä vähän jälessä. itte oon myös 16 ja aion kesällä lähtee reilaamaan. Niin kysymys teille jotka nyt olitte ollut reilaamassa, niin kuinka te hoiditte rahat? oliko teillä siis kaikki käteisenä mukana? vai mitä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822