16-vuotias tyttö Interrail kesällä 2012

millllaammooi

Olen kesällä 16-täyttävä tyttö ja haluaisin kovasti lähteä reilaamaan. Haluaisin saada kokemuksia muilta jotka on ollut reilaamassa iässäni. Olen paljon matkustanut ja kielipäätä löytyy. Haluaisin erityisesti tietää kuinka paljon rahaa menee tämän ikäisellä suurinpiirteen ? Ja mikä olisi sopiva matkan kesto ?

12

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milllllaaammmooiiii

      Sekä millaisia reittejä kannattaisi käyttää ja onko jotai kohdetta tai nähtävyyttä joka ehdottomasti kannattaisi nähdä?

    • matkusteluonvaanniin

      Olet tosi nuori vielä yksinään menemään, tiedän tätimäistä :) Etkö saa matka seuraa kenestäkään? Pariisi kannattaa nähdä. Ainoa paikka tähän mennessä mikä ei kovinkaan säväyttänyt oli Salzburg. Omituinen kaupunki ja paljon töykeitä ihmisiä. Tai sitten meillä oli vaan huono tuuri.
      Rahaa menee enemmän jos matkustaa junilla joihin pakollinen paikkavaraus. Itse olen yöpynyt vain hotelleissa (halvoissa) kun en näin vanhempana yhteishuoneisiin halunnut, niin sekin budjetissa ratkaisee. Kivempi matkustaa jos ei joka senttiä tarvitse laskea.

    • 96ForTheWin

      Haluisin itekin samanlaista infoa, tosin mä olen lähdössä vaan kiertämään skandinaviaa :D

      Mutta aiheesta toiseen; Miten pääsee esim. tukholmaan / göteborgiin menemättä jollain helvetin risteilijällä tms?

    • reilaajaksi

      hei, minä olen 17 ja lähdössä kesällä eurooppaan reilaamaan kavereitteni kanssa. Budjettimme on henkilöä kohden noin 2000 euroa ja tarkoitus olisi kuukauden päivät olla reissussa. Osaisiko kukaan sanoa että onko alaikäisyys ongelmana majapaikan löytämisessä? (Hotellit ja Hostellit) netin kautta näyttää aina olevan 18 raja, että voisi varata? ollaanko paikan päällä "löysempiä" asian suhteen?

    • Metropolitaine

      Hei, itse olin viime kesänä ensimmäistä kertaa reilaamassa, 16-vuotiaana (yksin). Rahanmeno riippuu tosiaan siitä, kuinka kauan matkalla tulet olemaan. Veikkaan, että kyllä se 1500-2000 euroa olisi kuukauden reilille ainakin hyvä olla varattuna (tosin itselläni sama summa meni vajaassa kahdessa viikossa, mutta shoppailinkin ihan kiitettävästi ja nukuin välillä hotellissa). Matkan kestoa kannattaa miettiä, uskotko että kestät olla sen koko kuukauden poissa kotoa? Jos ei mitään ongelmaa, niin mikäs siinä :) Ja hyvä että kielipäätä löytyy, sitä tarvitaan!

      "Hyvistä" reiteistä on paha mennä sanomaan, jokainen kun tykkää eri paikoista. Ei kannata suunnitella liikaa etukäteen, vaan lähteä liikkeelle ennakkoluulottomasti ja antaa flown viedä.

      Sitten jälkimmäisille kirjoittajille: Tukholmaan tai muualle Ruotsin eteläosiin mennessä on helpointa käyttää risteilijää, mikä siinä on vikana? Voihan toki mennä lentokoneellakin tai kiertää Pohjois-Suomen kautta junalla.

      Alaikäisenä ei oikeastaan voi varata mitään etukäteen netistä. Hostelleihin pääsee yleensä paikan päällä iästä riippumatta. Myös joihinkin hotelleihin kuten Scandiciin pääsee jos on yli 13. Suurempiin kaupunkeihin mennessä voi kysellä rautatieaseman matkailuinfosta, siellä osaavat auttaa. Itsekin Pariisissa menin ja siitä soittelivat muutamaan hostelliin ja löytyi vapaa huone.

      Onnea matkaan vaan, jos nyt päätätte lähteä! Ottakaa kaikki irti matkastanne, mutta pitäkää järki päässä, sillä Euroopassa liikkuu kaikenlaista kansalaista, eikä kaikkiin kannata luottaa.

      • reilaajaksi

        kiitos vinkistä, helpottaa tosiaan tietää, ettei joudu taivasalle nukkumaan. Reililippu on jo osteetu, joten eikun matkaa odottamaan.


    • 123Mieeeee

      Moi! Oon 18-vuotias tyttö Kotkasta ja haluisin niiiin kovasti reilaamaan kesällä, mutta kavereista ei ole lähtijöiksi.. Oisko siis ollu ketään kenen seuraan lyöttäytyä? Oon rento, ihan hauska ja seikkailunhalunen!

    • Imimerkki

      Hei me mennän kaverin kaa reilaamaan kotkasta 27.7 -14.8 milloin siä oot menossa?

    • ...

      Näin jälkeenpäin heitän tähän anonyymisti, että suuressa osassa hostelleista ikäraja pätee myös paikan päällä. Hostelleihin majoittuu yleensä backpackereita, jotka bilettävät melko rankalla kädellä, eivätkä hostellejen pitäjät halua makuusaleihinsa alaikäisiä juurikin tämän takia.

      Itse olen työskennellyt parissa hostellissa, ja ainakin niissä vaadittiin vähintään yhdeltä seurueen jäseneltä täysi-ikäisyys, ja sittenkin alaikäisten kanssa pääsi vain yksityishuoneeseen.

      Toki löytyy paljon paikkoja, minne pääsee 16-vuotiaanakin, mutta jos haluaa reissustaan kaiken irti (HALVALLA!) kannattaa ehdottomasti odottaa vielä se pari vuotta.

      • Pötypuhetta

        Asiantuntija asialla slvästi. Kohtuu paljon hostelleita ja hotelleita käyttäneenä (ala-ikäisen kaverin kanssa matkustaessa) ei ole ikinä ole kysytty ikää. Uskomattomia bilepaikkojakin ollut osa. Kokemusta löytyy Kööpenhaminasta, Amsterdamista, Lillestä, Pariisista, Lontoosta, Nizzasta, Giglion saarelta, Pisasta, Wienistä, Splitistä, Sarajevosta, Budapestistä, Prahasta, Berliinistä... Kaikki ilman täysi ikäistä seuralaista.

        Ainiin, juuri tuli 17v täyteen.


      • Lisäyksenä...
        Pötypuhetta kirjoitti:

        Asiantuntija asialla slvästi. Kohtuu paljon hostelleita ja hotelleita käyttäneenä (ala-ikäisen kaverin kanssa matkustaessa) ei ole ikinä ole kysytty ikää. Uskomattomia bilepaikkojakin ollut osa. Kokemusta löytyy Kööpenhaminasta, Amsterdamista, Lillestä, Pariisista, Lontoosta, Nizzasta, Giglion saarelta, Pisasta, Wienistä, Splitistä, Sarajevosta, Budapestistä, Prahasta, Berliinistä... Kaikki ilman täysi ikäistä seuralaista.

        Ainiin, juuri tuli 17v täyteen.

        Senverran vielä lisään edelliseen viestiini, että dormeissa (kimppahuoneissa) nukuttiin useimmiten ja HALVALLA. Matkaan vaan, vaikka ei olisi 18 vielä täynnä.


    • innokas reilaaja 13

      tässä vähän jälessä. itte oon myös 16 ja aion kesällä lähtee reilaamaan. Niin kysymys teille jotka nyt olitte ollut reilaamassa, niin kuinka te hoiditte rahat? oliko teillä siis kaikki käteisenä mukana? vai mitä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2094
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      171
      1893
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      171
      1692
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      36
      1374
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      15
      1184
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    Aihe