Raiskaukset ja pedofiilien tekemät seksuaalirikokset lisääntyvät koko ajan, eikä niitä saada hallintaan lainsäätäjien nykyisillä keinoilla.
Miksi ei myös näistä rikoksista tuomittujen nimiä ja kuvia voisi julkaista mediassa?
Vai suojellaanko näitä siltä, etteivät oikeat miehet pääse opettamaan näitä roistoja tavoille?
Seksuaalirikokset kuriin
50
135
Vastaukset
- Kyllä vaan
Suomessa jotenkin kummallisesti hyysätään rikollisia (tarkoitan tässä tuomittuja rikollisia!) esim seksuaalirikoksita ei tuomitusta kyllä löydä kuvaa mistään. Kannatan kyllä jossain määrin joissakin Yhdysvaltojen osavaltiossa olevaa avointa rekisteriä seksuaalirikoksista tuomituista henkilöistä. Pääasia tässä varmaan on kuitenkin lasten suojeleminen! Tosiasia on kuitenkin se, että pedofiilit ym. eivät tapojaan muuta vaikka istuvat vankilassa tuomiotaan.. ts. vapauduttuaan sama meno jatkuu todennäköisesti....
- tomppa2006
Niin jatkuu rikollisilla sama meno, mutta naapurit ja työkaverit voisivat halutessaan olla todella ilkeitä tällaisia rottia kohtaan. Vähän niin kuin sellainen lopullinen tuomio elävässä elämässä.
- äiti ja mummo
Pedofiilien kuvat julkisiksi, kannatan. Monessa tapauksessa ovat ns "tavallisia perheen isiä". Millainen on todella isä joka pystyy raiskaamaan ja käyttämään hyväkseen omien tyttärienrä tai lastensa tyttärien ikäisiä lapsia?
- tomppa2006
Ja vieläpä hyvin usein ihan tavallisia suomalaisia miehiä, joille toinen suomalainen mies voisi olla se pahin vastustaja. En oikein luota suomaliseen oikeusjärjestelmään. Tuntuu kummallisen alhaisilta esim. raiskauksista saadut tuomiot ja pitääkö pedofiilin olla "Jammu-sedän" -tasoinen ennen kuin kuva julkaistaan?
- Maassa maan
tomppa2006 kirjoitti:
Ja vieläpä hyvin usein ihan tavallisia suomalaisia miehiä, joille toinen suomalainen mies voisi olla se pahin vastustaja. En oikein luota suomaliseen oikeusjärjestelmään. Tuntuu kummallisen alhaisilta esim. raiskauksista saadut tuomiot ja pitääkö pedofiilin olla "Jammu-sedän" -tasoinen ennen kuin kuva julkaistaan?
Paljon raiskaavat täällä Suomessa etelä-eurooppalaiset ja venäläiset myös, eikä vaan muslimit. Mutta kyllä näistä pedofiileista Suomessa suurin osa on suomalaisia. Myös raiskaajia löytyy kuule ihan Suomalaisista miehistä paljon enemmän kuin ulkomaalaisista, tosin suhteellisesti ulkomaalaiset tekee aika paljon seksuaalirikoksia. Esim pääkaupunkiseudulla oliko se nyt 30-35% ilmotetuista raiskauksista oli ulkomaalaisen tekemä. Mut uskon et näitä ´´ei ilmotettuja´´ on todella paljon etenkin ihan suomalaisten tekemiä..
- tomppa2006
Maassa maan kirjoitti:
Paljon raiskaavat täällä Suomessa etelä-eurooppalaiset ja venäläiset myös, eikä vaan muslimit. Mutta kyllä näistä pedofiileista Suomessa suurin osa on suomalaisia. Myös raiskaajia löytyy kuule ihan Suomalaisista miehistä paljon enemmän kuin ulkomaalaisista, tosin suhteellisesti ulkomaalaiset tekee aika paljon seksuaalirikoksia. Esim pääkaupunkiseudulla oliko se nyt 30-35% ilmotetuista raiskauksista oli ulkomaalaisen tekemä. Mut uskon et näitä ´´ei ilmotettuja´´ on todella paljon etenkin ihan suomalaisten tekemiä..
Ihan varmasti vielä on enemmistö suomalaisten tekemiä, tosin olen myös huolissani ulkomaalaisten tekemistä seksuaalirikoksista.
Ehkä siinä suojellaan myös koko perhettä.
Useilla pedofiileilla on perhe, jos nämä miehet tuotaisiin julki siinä kärsisi huomattavan usea sivullinen.
Heillä on omaisia ja ystäviä.
En kuitenkaan puolusta, mutta tuon asian toisen puolen keskusteluun.- tomppa2006
Erittäin hyvän näkökulman tuot esiin. Mutta minä en tunne armoa, vaan näen rikoksesta tuomitulle tämän ikään kuin lisärangaistuksena ja varoituksena muille. Ja onko yleensä oikein, että pedofiili kasvattaa kaikessa rauhassa omia lapsiaan ja raiskaa naapureitten kakaroita? Vähän kärjistettynä.
tomppa2006 kirjoitti:
Erittäin hyvän näkökulman tuot esiin. Mutta minä en tunne armoa, vaan näen rikoksesta tuomitulle tämän ikään kuin lisärangaistuksena ja varoituksena muille. Ja onko yleensä oikein, että pedofiili kasvattaa kaikessa rauhassa omia lapsiaan ja raiskaa naapureitten kakaroita? Vähän kärjistettynä.
Oikein ja oikein. Tää maailma ei vaan pyöri niin että asiat olis oikein missään.
Ja toisaalta juuri tuo armottomuus joka kohtaisi pedofiileja on varmasti yksi syy miksi heidän kuviaan ei julkaista.
Eihän välttämättä vankilassakaan laiteta muiden vankien joukkoon.
Äkkiä olis hakattu nää miehet joko sairaalaan tai hautaan jos kuvat julkistettaisiin.- tomppa2006
tulisilla kirjoitti:
Oikein ja oikein. Tää maailma ei vaan pyöri niin että asiat olis oikein missään.
Ja toisaalta juuri tuo armottomuus joka kohtaisi pedofiileja on varmasti yksi syy miksi heidän kuviaan ei julkaista.
Eihän välttämättä vankilassakaan laiteta muiden vankien joukkoon.
Äkkiä olis hakattu nää miehet joko sairaalaan tai hautaan jos kuvat julkistettaisiin.Ehkä minä sitten olen julma ja raaka ihminen, mutta katsellessani jotain amerikkalaista tositarina juttua, jossa tuomittu raiskaaja sai osakseen vankilassa kunnon pahoinpitelyn, niin minä tunsin tyytyväisyyttä ja aitoa vahingoniloa.
tomppa2006 kirjoitti:
Ehkä minä sitten olen julma ja raaka ihminen, mutta katsellessani jotain amerikkalaista tositarina juttua, jossa tuomittu raiskaaja sai osakseen vankilassa kunnon pahoinpitelyn, niin minä tunsin tyytyväisyyttä ja aitoa vahingoniloa.
Mun vastauksissa ei olekaan kysymys siitä mikä mun mielestä olis oikein.
Vaan lähinnä siitä miksi yleensä pedofiileja suojellaan.
En vaan viittinyt lähteä tuolle tielle että joo kaikki vaan kuvat esiin ja munista roikkumaan jne.
Niitä vastauksia varmasti tulet saamaan paljon.- tomppa2006
tulisilla kirjoitti:
Mun vastauksissa ei olekaan kysymys siitä mikä mun mielestä olis oikein.
Vaan lähinnä siitä miksi yleensä pedofiileja suojellaan.
En vaan viittinyt lähteä tuolle tielle että joo kaikki vaan kuvat esiin ja munista roikkumaan jne.
Niitä vastauksia varmasti tulet saamaan paljon.Joo, kyl mä tiedän myös nämä oikeusvaltion periaatteet, jonka mukaan tuomion kärsimisen jälkeen oikeus on toteutunut. Aivan selvästi jotkut käyttävät hyödyksi tätä lepsuilua esim. rattijuopumuksista. Raiskaus ja lapsiin sekaantuminen ovat rikoksina mielestäni niitä pahimpia, joten tuomion pitäisi olla sen mukainen.
- valamies.
tomppa2006 kirjoitti:
Joo, kyl mä tiedän myös nämä oikeusvaltion periaatteet, jonka mukaan tuomion kärsimisen jälkeen oikeus on toteutunut. Aivan selvästi jotkut käyttävät hyödyksi tätä lepsuilua esim. rattijuopumuksista. Raiskaus ja lapsiin sekaantuminen ovat rikoksina mielestäni niitä pahimpia, joten tuomion pitäisi olla sen mukainen.
Se on vähän sama asia kuin lasten kuritus.
Meillä on sitä pidetty tavallaan sallittuna, vaik-
ka meidän perustuslakimme( v.1919 )sen jo kiel-
si. E.U vaati sen noudattamista.
Sitten tuo raiskaus. Lainsäädännonhän on seu-
sattava E.U:n suosituksia. Mutta kun tuomiot
vaihtelevat. Itä-Suomessa tuomiot lievempiä.
Siellä voi olla peerustelu vakituinen työpaikka.
Tuomiot ovat kyllin kovia, jos niitä käytetään. - tomppa2006
valamies. kirjoitti:
Se on vähän sama asia kuin lasten kuritus.
Meillä on sitä pidetty tavallaan sallittuna, vaik-
ka meidän perustuslakimme( v.1919 )sen jo kiel-
si. E.U vaati sen noudattamista.
Sitten tuo raiskaus. Lainsäädännonhän on seu-
sattava E.U:n suosituksia. Mutta kun tuomiot
vaihtelevat. Itä-Suomessa tuomiot lievempiä.
Siellä voi olla peerustelu vakituinen työpaikka.
Tuomiot ovat kyllin kovia, jos niitä käytetään.Olen aina ihmetellyt noita perusteita esim. vetoamalla työpaikkaan. Kyllä sellaisten ihmisten pitäisi olla varovaisempia vielä suuremmalla syyllä, joilla on rikkomuksen tapahtuessa työpaikka vaarassa. Ei sen vuoksi tuomiota tule laskea!
Ehkä siksi ei julkaista, koska raiskaajat ja sellaset ovat yleensä perhetuttuja keskenään, siis ei aina, ja vaarana on että paljastuu myös uhri.
Jammukin muuten kuoli tossa joku aika sitten.
Valamiehelle sen verran, että lasten kuritus muistaakseni kiellettiin lailla vasta 1978 tai sen jälkeen.- tomppa2006
En ole ihan samaa mieltä tuosta raiskaajien suhteesta raiskattuihin. Eiköhän ne useimmiten ole ihan tuntemattomia keskenään, luulisin näin. Ei ole kyllä mitään tutkimus- tai seurantatuloksia, ihan musta tuntuu menetelmällä vetäsin.
Jotenkin ikävää kun Jammunkin kohdalla kuva tuli lehtiin sen jälkeen, kun tytöt olivat jo kuolleita. Siitä Jammusta sain aiheen tähän keskusteluun. tomppa2006 kirjoitti:
En ole ihan samaa mieltä tuosta raiskaajien suhteesta raiskattuihin. Eiköhän ne useimmiten ole ihan tuntemattomia keskenään, luulisin näin. Ei ole kyllä mitään tutkimus- tai seurantatuloksia, ihan musta tuntuu menetelmällä vetäsin.
Jotenkin ikävää kun Jammunkin kohdalla kuva tuli lehtiin sen jälkeen, kun tytöt olivat jo kuolleita. Siitä Jammusta sain aiheen tähän keskusteluun.No noi jotkut puisto- ja ravintolaillan jälkeiset raiskaukset ovat toki tuntemattomien tekemisiä, mutta osa raiskauksista ja pedofiilien tekemiset ovat olleet tuttujen tekemiä. Mutta en rupea siitä kiistelemään.
Ajattelin vain että jos tekijä tiedetään ja kuvat näytetään niin äkkiäkös uhrikin tiedetään koska rosiksissa esiintyy kaikkien nimet kun ne on sinne kutsuttu.
Pitää tietenkin tietää missä sitä tuomiota ensin käydään ja onko kyseessä juuri se oikea syytetty. Suomessa kun on paljon saman nimisiä ihmisiä.- tomppa2006
Nittaminax kirjoitti:
No noi jotkut puisto- ja ravintolaillan jälkeiset raiskaukset ovat toki tuntemattomien tekemisiä, mutta osa raiskauksista ja pedofiilien tekemiset ovat olleet tuttujen tekemiä. Mutta en rupea siitä kiistelemään.
Ajattelin vain että jos tekijä tiedetään ja kuvat näytetään niin äkkiäkös uhrikin tiedetään koska rosiksissa esiintyy kaikkien nimet kun ne on sinne kutsuttu.
Pitää tietenkin tietää missä sitä tuomiota ensin käydään ja onko kyseessä juuri se oikea syytetty. Suomessa kun on paljon saman nimisiä ihmisiä.Jotenkin tuntuisi oikealta, jos sen uhrin nimeä ei tuotaisi esiin missään vaiheessa. Ja miksi pitäisi, sillä on varmasti ihan riittävästi muutenkin kestämistä.
- FF 58
tomppa2006 kirjoitti:
Jotenkin ikävää kun Jammunkin kohdalla kuva tuli lehtiin sen jälkeen, kun tytöt olivat jo kuolleita. Siitä Jammusta sain aiheen tähän keskusteluun.Olenpa katsellut uutisia tänään ja yleisin raiskautapaus on, että joku tuttu tai saman perheen jäsen raiskataan. Lisäksi tapauksia tulee jo enemmän ilmi ja tuomiot ovat koventuneet.
- Tosimies.
Samaa mieltä vaikka en välttämattä usko etta nuo sairaat paskiaiset edes tuntevat häpeää.
Normaalille ihmiselle sellainen julkisuus olisi kovempi tuomio kuin vankila mutta normaali ihminen ei raiskaa.
Minun mielestani seksuaalirikolliset tulisi siruttaa ja lapsille puhelimiin aplikaatio joka varoittaisi heitä tuomitun pedofiilin lähestyessä.- tomppa2006
Jo pelkästään sen, että tulisit leimatuksi loppuelämäsi ajaksi, voisi kuvitella hillitsevän ainakin pienempiä himoja. Ne pahimmat varmaan vaatisivat sitten ihan psykiatrista sairaalahoitoa.
Tuollainen siruttaminen mitä käytetään myös eläimillä olisi hyvä vaihtoehto. Koska melko eläimellistä näitten heppujen touhut useimmiten onkin. - funtsaas vähä
tomppa2006 kirjoitti:
Jo pelkästään sen, että tulisit leimatuksi loppuelämäsi ajaksi, voisi kuvitella hillitsevän ainakin pienempiä himoja. Ne pahimmat varmaan vaatisivat sitten ihan psykiatrista sairaalahoitoa.
Tuollainen siruttaminen mitä käytetään myös eläimillä olisi hyvä vaihtoehto. Koska melko eläimellistä näitten heppujen touhut useimmiten onkin.Onko käynyt lainkaan mielessä mitä näiden ''pedojen'' vaimoille ja lapsille
ym. läheisille tapahtuisi jos kuvat ja nimet julkistettaisiin ?? - tomppa2006
funtsaas vähä kirjoitti:
Onko käynyt lainkaan mielessä mitä näiden ''pedojen'' vaimoille ja lapsille
ym. läheisille tapahtuisi jos kuvat ja nimet julkistettaisiin ??Minun mielestäni he saisivat hirvittävän paljon myötätuntoa. Ainakin tuossa Jammu-sedän tapauksessa tunsin surua näitä lapsia kohtaan ja olisi toivonut, että nimi olisi julkaistu aikaisemmin.
- funtsaas vähä
tomppa2006 kirjoitti:
Minun mielestäni he saisivat hirvittävän paljon myötätuntoa. Ainakin tuossa Jammu-sedän tapauksessa tunsin surua näitä lapsia kohtaan ja olisi toivonut, että nimi olisi julkaistu aikaisemmin.
Sillä lailla, et sitten tajunnut sanaakaan !!!
No, ei mitään uutta, jatka samaan malliin...... - egfszgvn
funtsaas vähä kirjoitti:
Sillä lailla, et sitten tajunnut sanaakaan !!!
No, ei mitään uutta, jatka samaan malliin......Lopeta tuo pashan jauhaminen.=(
- jreiny
tomppa2006 kirjoitti:
Minun mielestäni he saisivat hirvittävän paljon myötätuntoa. Ainakin tuossa Jammu-sedän tapauksessa tunsin surua näitä lapsia kohtaan ja olisi toivonut, että nimi olisi julkaistu aikaisemmin.
Silloin aikoinaan kun "Jammun" nimi julkaistiin lehdissä, kaikki suomen
Jarmo Siltavuori nimiset miehet saivat niin paljon häirintäsoittoja,
tappouhkauksia,ym. että joutuivat vaihtamaan puhelinnumerot. - tomppa2006
jreiny kirjoitti:
Silloin aikoinaan kun "Jammun" nimi julkaistiin lehdissä, kaikki suomen
Jarmo Siltavuori nimiset miehet saivat niin paljon häirintäsoittoja,
tappouhkauksia,ym. että joutuivat vaihtamaan puhelinnumerot.Hei, missä tavallinen heinäntekojärki?
Kuinka todennäköistä on, että sinun nimelläsi ja sinun näköinen pedofiilin tai raiskaajan nimi/kuva tulisi lehteen? Jammun kyllä kerrottiin olevan helsinkiläinen, eikä hesassa ole kovin montaa Jarmo Siltavuori nimistä heppua. - ksinke
tomppa2006 kirjoitti:
Hei, missä tavallinen heinäntekojärki?
Kuinka todennäköistä on, että sinun nimelläsi ja sinun näköinen pedofiilin tai raiskaajan nimi/kuva tulisi lehteen? Jammun kyllä kerrottiin olevan helsinkiläinen, eikä hesassa ole kovin montaa Jarmo Siltavuori nimistä heppua.Sitä järkeä voi kysellä niiltä jotka Siltavuorille soittelivat, ympäri Suomen.
- rygseck
Koska aina on mahdollisuus tulla väärintuomituksi !
Funsis itseäs... sut tuomitaan väärin perustein vaikkapa nyt sitten raiskauksesta - kuvasi koreilee siinä iltalehden sivulla ja otsikot kirkuvat uusimmasta raiskaajasta... samaan aikaan se oikea raiskaaja viheltelee mennessään...
Mikään oikeuslaitos ei ole erehtymätön. Ei edes silloin kun oikeus on omissa käsissä...- tomppa2006
Varmaan aika harvinaista, että tuomitaan väärin perustein.
Useimmiten oikeus kuitenkin toteutuisi, vähän niin kuin sodassa, kun ammutaan kohti vihollista, on mahdollista että osuu myös eturintamassa oleviin omiin miehiin, mutta äärimmäisen harvoin näin käy. - rygseck
tomppa2006 kirjoitti:
Varmaan aika harvinaista, että tuomitaan väärin perustein.
Useimmiten oikeus kuitenkin toteutuisi, vähän niin kuin sodassa, kun ammutaan kohti vihollista, on mahdollista että osuu myös eturintamassa oleviin omiin miehiin, mutta äärimmäisen harvoin näin käy.Mut mahdollisuus on...
Minä oon muutenkin sitä mieltä, että oikeuden valta ei voi olla tavallisella kansalaisella.
Useimmat oikeudenistunnot ovat muuten sellaisia, että niihin on vapaa pääsy... vain tapauksissa, jossa osapuolista toinen on alaikäinen, pidetään suljetuin ovin... eikä niitäkään aina... lisäksi on joitain poikkeustapauksia.
Siitä vaan oikeustalolle kuulemaan ja katsomaan :O - tomppa2006
rygseck kirjoitti:
Mut mahdollisuus on...
Minä oon muutenkin sitä mieltä, että oikeuden valta ei voi olla tavallisella kansalaisella.
Useimmat oikeudenistunnot ovat muuten sellaisia, että niihin on vapaa pääsy... vain tapauksissa, jossa osapuolista toinen on alaikäinen, pidetään suljetuin ovin... eikä niitäkään aina... lisäksi on joitain poikkeustapauksia.
Siitä vaan oikeustalolle kuulemaan ja katsomaan :OJos ihmiset eivät tunne, että oikeuden valta on oikeudenmukaista, niin he ottavat vallan käsiinsä. Melko vaatimattomilla tuomioilla selviää raiskauksesta, jopa ihmisen tappamisesta ei välttämättä tarvitse istua kuin 3-4 vuotta linnaa.
Olen joskus ollut antamassa sakin hivutusta ja tiedän kuinka tehokasta se on.
Mutta loppujen lopuksi nämä kaikki pahat teot ovat lähtöisin ihmisen omasta huonosta moraalista. Siihen en usko etteivät ihmiset mukamas tietäisi mitä saa ja mitä ei saa tehdä.
Jos tarkoitat oikeilla miehillä sitä, että täällä kaikkein intomielisimmät antaa opetusta omin päin. Se ei ole tätä päivää.
Se, jonka pää on vinksallaan, se ei älyä tekevänsä väärin.
Kyllä varmaan törkeissä tapauksissa kastraatio olisi paikallaan.
Ja muutenkin tuomioiden koventaminen, ja siitä näkyvä tiedottaminen.
Kyllä se sillä vähenisi.- tomppa2006
Ehkä näissä surkean alhaisissa tuomioissa on osasyy, että osa on palaamassa oman käden oikeuteen, itseni mukaanlukien. Sitä paitsi haluaisin tietää, jos naapurini mukava setä olisikin jotain muuta kuin mukava.
tomppa2006 kirjoitti:
Ehkä näissä surkean alhaisissa tuomioissa on osasyy, että osa on palaamassa oman käden oikeuteen, itseni mukaanlukien. Sitä paitsi haluaisin tietää, jos naapurini mukava setä olisikin jotain muuta kuin mukava.
Lainsäätäjän ajatus näyttää nyt olevan, että mistä saadaan valtiolle helposti tuloja, niin siellä onkovat rangaistukset.
Ylinopeutta myötämäessä jonkin verran, niin sakot on satoja euroja.
Jos vakaasti harkittu seksuaalirikos, jonka jälkeen uhri tekee itsemurhan, niin tekijä saa kuusi vuotta linnaa, selviää kolmella vuodella, onko ne sitten balanssissa.- tomppa2006
k-kotton kirjoitti:
Lainsäätäjän ajatus näyttää nyt olevan, että mistä saadaan valtiolle helposti tuloja, niin siellä onkovat rangaistukset.
Ylinopeutta myötämäessä jonkin verran, niin sakot on satoja euroja.
Jos vakaasti harkittu seksuaalirikos, jonka jälkeen uhri tekee itsemurhan, niin tekijä saa kuusi vuotta linnaa, selviää kolmella vuodella, onko ne sitten balanssissa.No eihän ne tuomiot ole balanssissa. Sain peltipoliisilta ylinopeussakkoa melkein tonnin ja naapurin sälli, joka ajaa katsastamattomalla autolla ja joka on tuomittu yli 20 kertaa ajokortitta ajamisesta, saa alle sadan euron rapsuja oikeudessa ja jatkaa leikkiään vuodesta toiseen.
Sen kolmen vuoden tuomion jälkeen, se seksuaalirikollinen jatkaa niitä rikoksiaan. Poliiseille on helppoa löytää, kun ne on useimmiten rikoksen uusijoita, mutta meikäläisen mielestä ne pitäsi saada pois tuolta kaduilta tai ainakin naisten ja lasten pitäisi tunnistaa ne.
- turhaa kuntousta
Ehkä Tanskan malli asiassa on toiminut parhaiten.Joko valvottu jatkuva lääke "hoito"tai peruuttamaton kastraatio.Lapsiinsekaantujista ei käsittääkseni ole minkään-näköistä tutkimusta että kyseiset henkilöt olisivat parantuneet.Sitä ei paranneta millään lääkärikäynneillä koska nämä henkilöt saavat tyydytystä nimenomaan siitä että kyseessä on lapsi,kun taas raiskaajat saavat omansa alistamalla toista henkilöä eli saavat tyydytyksen pakottamalla ja alistamalla uhri,eivätkä saa tyydytystä normaali seksistä.Mielestäni on täysin turhaa puhua että nämä henkilöt parantuisivat joillakin keskusteluryhmillä ex..
- tomppa2006
Hyvin pitkälti samaa mieltä, etteivät nämä tyypit parane koskaan, eikä yhteiskunnan tarvitse tehdä heidän oloaan normaaliksi tai salailla näiden ihmisten taipumuksia. Nimet lehteen ja elämä mahdollisimman hankalaksi.
Eivät hekään antaneet uhreilleen mahdollisuutta, joten miksi näitä surkimuksia tulisi hyysätä?
Näinpä, kun vankiloiden, poliisien määrää karsitaan ja juttuja priorisoidaan jäävien voimavaroilla, niin just näiden 'tabu'-aiheisten rikokset hölvähtävät valloilleen. Kyllähän sitä puhutaan yhteisöllisyydestä ja vahvamoraalinen yhteisöllisyys kyllä pitäisi tälläiset jutut aisoissa edes hiukan, mutta mutta, mutta ... kohteeksi pitäisi kait joutua jonkun sellaisen jälkeläinen, joka pystyisi 'oikeasti' nostamaan ison HALOON asiasta ja valtiovalt joutuisi hätyyttelemään eri prosessointikerroksia ... kukapa avuttomien huolista välittää ...
- tomppa2006
Kyllä minäkin olen ihan aidosti huolissani tästä suunnasta, mihin ollaan menossa seksuaalirikollisten suhteen. Varmaan auttaisi tosiaan, jos jonkun isokenkäisen eukko tai lapset kohtaisivat tällaista perverssiä meininkiä. Salailua ja vaikenemista aiheesta ainakin on, ihan kuin ei edes haluttaisi nostaa kissaa pöydälle.
En tiedä mitä niille pitäisi tehdä :/ Avoimempaa keskustelua? Terapiaa? Mun kokemus on, että ne ei tajua tekevänsä väärin.
- tomppa2006
Kyllä, ilman muuta avoimempaa keskustelua. Vaikeneminen on vain merkki niille, ettei asiasta haluta puhua tai ettei mukamas ole mitään ongelmaa.
Minulle yllättävintä tässä keskustelussa oli, että sukupuolesta riippumatta enemmistö oli sitä mieltä, ettei seksuaalirikoksista tuomittujen nimiä ja kuvia pidä julkaista. Sekin on merkki jostain. - ei koske sinua
tomppa2006 kirjoitti:
Kyllä, ilman muuta avoimempaa keskustelua. Vaikeneminen on vain merkki niille, ettei asiasta haluta puhua tai ettei mukamas ole mitään ongelmaa.
Minulle yllättävintä tässä keskustelussa oli, että sukupuolesta riippumatta enemmistö oli sitä mieltä, ettei seksuaalirikoksista tuomittujen nimiä ja kuvia pidä julkaista. Sekin on merkki jostain."...sitä mieltä, ettei seksuaalirikoksista tuomittujen nimiä ja kuvia pidä julkaista. Sekin on merkki jostain."
Järjenkäytöstä ?? tomppa2006 kirjoitti:
Minulle yllättävintä tässä keskustelussa oli, että sukupuolesta riippumatta enemmistö oli sitä mieltä, ettei seksuaalirikoksista tuomittujen nimiä ja kuvia pidä julkaista. Sekin on merkki jostain.Niin. Aikuisten ihmisten lojaalisuus on joskus kummallinen. Mietin tässä omaa reaktiotani myös. Mikä on tärkeämpää? Suojella mahdollisia väärinleimattuja aikuisia, vai suojella lapsia? Ei tämä ole helppoa siksi, että haluaisi suojella kaikkia.
Mulla on joitakin omia kokemuksia, ei suoranaisesta pedofiliasta, mutta lipoo, ja mulle kesti pari vuosikymmentä toipua siitä. Toipumista, jolloin oma seksuaalisuus meni äärilaidasta toiseen, enkä tiedä tulenko ikinä olemaan sinut sen kanssa ihan täysin. Sekä valtava kolahdus luottamukseen miehiä kohtaan. Häpeässä elämistä, kuin olisit likainen koko ajan.
En halua yhdellekään lapselle edes sitä, saati että joutuisi oikean pedofiilin kohtaamaan. Toisaalta en myöskään hyväksy kuolemantuomioita, ja siihen se kai nopeasti menisi jos kuvia ja nimiä julkaistaisiin. Joku ottaisi oikeuden omiin käsiin.. ja taas kerran toisaalta, ehkä se on poliisin töitä katsoa ettei näin käy. Ei mun.
Ehkä hyväksyisin sellaista, että ne jotka ovat saaneet tuomion lapsiin sekaantumisesta ja päässeet vapaalle, että heidän nimet ja kuvat julkaistaan. Koska taatusti haluaisin tietää jos sellainen asuisi naapurissa. Nyt ei voi kuin suojella lapsia puhumalla. Ja luulen että tässä moni aikuinen tekee väärin, ei puhu. Pelkäävät että tuovat terroria lasten elämään. Mutta joka tapauksessahan se terrrori on jo tuolla, puhumalla siitä, antaa työkaluja lapsille selvitä niistä.- tomppa2006
miss.fire kirjoitti:
Niin. Aikuisten ihmisten lojaalisuus on joskus kummallinen. Mietin tässä omaa reaktiotani myös. Mikä on tärkeämpää? Suojella mahdollisia väärinleimattuja aikuisia, vai suojella lapsia? Ei tämä ole helppoa siksi, että haluaisi suojella kaikkia.
Mulla on joitakin omia kokemuksia, ei suoranaisesta pedofiliasta, mutta lipoo, ja mulle kesti pari vuosikymmentä toipua siitä. Toipumista, jolloin oma seksuaalisuus meni äärilaidasta toiseen, enkä tiedä tulenko ikinä olemaan sinut sen kanssa ihan täysin. Sekä valtava kolahdus luottamukseen miehiä kohtaan. Häpeässä elämistä, kuin olisit likainen koko ajan.
En halua yhdellekään lapselle edes sitä, saati että joutuisi oikean pedofiilin kohtaamaan. Toisaalta en myöskään hyväksy kuolemantuomioita, ja siihen se kai nopeasti menisi jos kuvia ja nimiä julkaistaisiin. Joku ottaisi oikeuden omiin käsiin.. ja taas kerran toisaalta, ehkä se on poliisin töitä katsoa ettei näin käy. Ei mun.
Ehkä hyväksyisin sellaista, että ne jotka ovat saaneet tuomion lapsiin sekaantumisesta ja päässeet vapaalle, että heidän nimet ja kuvat julkaistaan. Koska taatusti haluaisin tietää jos sellainen asuisi naapurissa. Nyt ei voi kuin suojella lapsia puhumalla. Ja luulen että tässä moni aikuinen tekee väärin, ei puhu. Pelkäävät että tuovat terroria lasten elämään. Mutta joka tapauksessahan se terrrori on jo tuolla, puhumalla siitä, antaa työkaluja lapsille selvitä niistä.Voisi kuvitella lasten ja naisten suojelemisen olevan tärkeämpää kuin suvun ja maineen varjeleminen seksuaalirikollisten omaisilla.
Minulla on pedofiiliasta sen verran kokemusta, että alle 10 vuotiaana ollessa pyöräilemässä, eräs mies pyysi autoonsa kertomaan minulle reittiä erääseen paikkaan. Minä menin ja hän lähti saman tien liikkeelle vastusteluistani huolimatta, sanoi vaan että saan opastaa hänet perille. Ei se mihinkään määrättyyn paikkaan ollut menossa, vaan pysähtyi puolessa välissä ja alkoi esitellä miesten lehtiä, tyrkytti karamellia ja alkoi ehdotella kaikenlaista irstasta. Sanoin hyvin napakasti, että nyt lähdetään takaisin, joko minä juoksen tai sinä viet. Hän vei ja pyysi vaikenemaan asiasta. Ja minä vaikenin,
Raiskauksista on kokemusta edellisen naisystävän kautta, hänellä oli nuoruudesta riesana tällainen kokemus, joka aika ajoin vaivasi kovastikin hänen mieltään. En voi kieltää, etteikö se olisi haitannut meidän suhdettamme, joka myöhemmin päättyi muihin vaikeuksiin.
Minä haluaisin, että lapsia varoitettaisiin näistä namusedistä ihan kuvan kanssa, jolloin vanhemmat voisivat kertoa asiasta, eikä lapsen tarvitsisi pelätä tehneensä jotain väärää. - tomppa2006
ei koske sinua kirjoitti:
"...sitä mieltä, ettei seksuaalirikoksista tuomittujen nimiä ja kuvia pidä julkaista. Sekin on merkki jostain."
Järjenkäytöstä ??Sinun mielestäsi siis tilanne on kohdillaan. Voit olla onnellinen eläessäsi järjestelmässä, joka toimii sinun haluamallasi tavalla.
tomppa2006 kirjoitti:
Voisi kuvitella lasten ja naisten suojelemisen olevan tärkeämpää kuin suvun ja maineen varjeleminen seksuaalirikollisten omaisilla.
Minulla on pedofiiliasta sen verran kokemusta, että alle 10 vuotiaana ollessa pyöräilemässä, eräs mies pyysi autoonsa kertomaan minulle reittiä erääseen paikkaan. Minä menin ja hän lähti saman tien liikkeelle vastusteluistani huolimatta, sanoi vaan että saan opastaa hänet perille. Ei se mihinkään määrättyyn paikkaan ollut menossa, vaan pysähtyi puolessa välissä ja alkoi esitellä miesten lehtiä, tyrkytti karamellia ja alkoi ehdotella kaikenlaista irstasta. Sanoin hyvin napakasti, että nyt lähdetään takaisin, joko minä juoksen tai sinä viet. Hän vei ja pyysi vaikenemaan asiasta. Ja minä vaikenin,
Raiskauksista on kokemusta edellisen naisystävän kautta, hänellä oli nuoruudesta riesana tällainen kokemus, joka aika ajoin vaivasi kovastikin hänen mieltään. En voi kieltää, etteikö se olisi haitannut meidän suhdettamme, joka myöhemmin päättyi muihin vaikeuksiin.
Minä haluaisin, että lapsia varoitettaisiin näistä namusedistä ihan kuvan kanssa, jolloin vanhemmat voisivat kertoa asiasta, eikä lapsen tarvitsisi pelätä tehneensä jotain väärää.Miten sun sitten kävi? Kerroitko koskaan kenellekään aikuiselle? Se, kun pitää asiat sisällään, aiheuttaa vain lisää ahdistusta. Saa asiat näyttämään omissa silmissä siltä että olisit itse syypää, ainakin osittain. Olet ollut houkutin tai jotain. Paha, et ansainnut parempaa. Ehkä se tulee siitäkin, koska toiseen sekaantuminen ilman lupaa on sama kuin kunnioituksen puute.
Olen kokenut sen niin, että siihen päivään asti kun pystyt puhumaan asiasta jopa julkisesti, olet uhri. Tai niin se ainakin mulla toimii. Enää en ole uhri, enkä edes sääli itseäni. Se on vain tapahtuma joka on muokkannut mua sellaiseksi kun olen tänään, hyvässä ja pahassa, ja selittää tiettyjä reaktioita.- tomppa2006
miss.fire kirjoitti:
Miten sun sitten kävi? Kerroitko koskaan kenellekään aikuiselle? Se, kun pitää asiat sisällään, aiheuttaa vain lisää ahdistusta. Saa asiat näyttämään omissa silmissä siltä että olisit itse syypää, ainakin osittain. Olet ollut houkutin tai jotain. Paha, et ansainnut parempaa. Ehkä se tulee siitäkin, koska toiseen sekaantuminen ilman lupaa on sama kuin kunnioituksen puute.
Olen kokenut sen niin, että siihen päivään asti kun pystyt puhumaan asiasta jopa julkisesti, olet uhri. Tai niin se ainakin mulla toimii. Enää en ole uhri, enkä edes sääli itseäni. Se on vain tapahtuma joka on muokkannut mua sellaiseksi kun olen tänään, hyvässä ja pahassa, ja selittää tiettyjä reaktioita.En kertonut omille vanhemmilleni, enkä kenellekään aikuiselle. Häpesin koko asiaa just sen vuoksi, että minua oli petetty ja minä menin halpaan. Tiedän kuinka helpolla namusetä saa houkuteluja uhrejaan.
Vasta aikuisena olen puhunut muille tapahtuneesta ja minä ihan tosissani haluaisin pedofiilit sun muut hörhöt kuriin. Ne eivät varsinaisesti minua satuttaneet, mutta sisälleni jäi jotain syyllisyyttä. Ja minä olin aivan viaton pikkupoika.
Ei ole normaalia eikä inhimillistä houkutella pikkulapsia seksileikkeihin tai ottaa naisia väkisin, jos nämä eivät suostu miehen halujen kohteeksi. Mielelläni hiukan kurittaisin ja opastaisin tällaisia perverssejä heppuja.
- motti!
Jos meillä rangaistukset annettais taulukon yläpäästä,
tarvittais 3-4 lisävankilaa.- tomppa2006
Ei välttämättä, koska samat tyypit kiertävät nyt yhä uudestaan tuomion saatuaan vankiloissa. Silloin ne olisivat siellä hieman pidempään, jotkut jopa pysyvästi ja säästyisi oikeudenkäyntikuluja yhteiskunnalta, kun eivät ehtisi tehdä niin paljon rikoksia.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852409Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4782387Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771492Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211491Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101450- 671343
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔351210- 231177
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2701129Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1091112