Miksi kreationistit

Whaaat?

käyttävät tarmonsa todistaakseen että evoluutio ei ole totta(missä eivät ole onnistuneet, sen sijaan että käyttäisivät sen tarmon siihen että etsisivät tieteellisiä todisteita luomisesta(joita ei ole löydetty).

13

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska puolitotuuksia viljelemällä ja esitettäviä näkökohtia sopivasti valitsemalla on suhteellisen helppoa osoittaa evoluutioteoriasta näennäisiä "virheitä" joista kadunmiehelle voi "todistaa" että evoluutio ei voi olla mahdollinen, ja koska evoluutio muka ei voi olla mahdollinen, siitä seuraa kreationistilogiikalla superautomaattisesti että kertaluominen ja puhuva käärme ovat totta.

      Tiedettä tuntevat pystyvät helposti osoittamaan että kyseessä on vääristely ja valehtelu, mutta lukiobiologiansa jo unohtanut tai amiksen käynyt kadunmies on täysin äänekkäällä pastoraalisella paatoksella esitettyjen hömppäväitteiden armoilla.

      Luomisesta sinänsä on kretuilla vain kelvotonta kehäpäätelmänäyttöä, jonka lapsellisuuden tajuaa taviskin. Siksi pitää edetä "ateistisen evo-opin" "murskaamisen" kautta.

      • LaD

        Kretut tuskin pystyvät tuhoamaan itse luomaansa "evo-oppia" evoluutioteoriasta puhumattakaan. heikkoa


      • kreationisti=tollo

        No kretaleiden vääristelyn ja tyhmyyden huomaa, vaikka oliskin vaan se amis käytynä.. Täytyy olla täysin aivoton pelle, jos noi kretaleiden jutut ottaa täytenä totena.


      • kreationisti=tollo kirjoitti:

        No kretaleiden vääristelyn ja tyhmyyden huomaa, vaikka oliskin vaan se amis käytynä.. Täytyy olla täysin aivoton pelle, jos noi kretaleiden jutut ottaa täytenä totena.

        En tarkoittanut halveerata amiksen käyneitä, sitä vaan että siellä ei kai opeteta biologiaa kumminkaan. Ilman amisväkeä ja sen taitoja oltais kyllä kaikki lirissä.:)


    • gfghgfhgfhfgh

      Taisit itse jo vastata kysymykseesi. Eli kun eivät omaa juttuaan voi todeksi todistaa, niin sitten käydään muiden kimppuun.

    • jupukka

      Kreationismi on täysin poliittinen liike. Koska Raamattu on tämän liikkeen ohjenuora ja totuus, on kaikkien tieteellisten faktojen kimppuun käyminen tarkoituksenmukaista mikäli ne ovat vastoin Raamatun tekstiä. Keskivertoihmisillä on yleensäkin puutteelliset tiedot luonnontieteistä joten heidän saaminen epäilijöiksi esim. evoluution faktoista ei ole kovin vaikeaa. Suomessa ja yleensäkin Länsi-Euroopassa jo suuri osa esim. johtavista kirkonmiehistä pitää evoluutiota totena. Entinen kirkon arkkipiispa John Wikström on todennut evoluution olevan totta.

      • >Keskivertoihmisillä on yleensäkin puutteelliset tiedot luonnontieteistä joten heidän saaminen epäilijöiksi esim. evoluution faktoista ei ole kovin vaikeaa.

        Juuri tätä itsekin tarkoitin. Ihmisen tietämättömyyden hyväksikäyttöä paheksutaan yleisesti, mutta kreationistisissa liikkeissä se on korotettu hyveeksi. Yäk.


      • asianharrastaja

        Sanoi muuten tähän liittyen aika napakasti: "Sinähän ovat ateistit ja fundamentalistit samassa ojassa. Joko Raamattu on kirjaimellisesti totta tai siihen ei voi luottaa ollenkaan."


      • asianharrastaja kirjoitti:

        Sanoi muuten tähän liittyen aika napakasti: "Sinähän ovat ateistit ja fundamentalistit samassa ojassa. Joko Raamattu on kirjaimellisesti totta tai siihen ei voi luottaa ollenkaan."

        ""Sinähän ovat ateistit ja fundamentalistit samassa ojassa. Joko Raamattu on kirjaimellisesti totta tai siihen ei voi luottaa ollenkaan."

        Tuohon John Wikströmin sitaattiin on pakko sen verran kommentoida, että ateisteja on kuitenkin erilaisia.

        On ihan eriasia sanoa olevansa "positiivinen" ateisti ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Positiivinen_ja_negatiivinen_ateismi ), kuin olla "negatiivinen" ateisti.

        Itse olen eri ihmisten mielestä tilanteesta riippuen joko negatiivinen ateisti, agnostinen ateisti tai uskonnoton. Olen myös vapaa-ajattelija.

        Mielestäni on väärin niputtaa kaikki ateistit samaan lokeroon, sillä samalla logiikallahan voitaisiin niputtaa kaikki uskovaiset samaan soppaan.

        Tuli tässä mieleen, että oikeustieteilijöissä on ainakin oman kokemukseni mukaan paljon teistejä, niin minkäslaisia kokemuksia muilla eri tieteenaloilla vaikuttavilla ihmisillä on? ( Oikeustiedehän ei edes ole monen mielestä ole tiedettä :) )


      • asianharrastaja
        solon1 kirjoitti:

        ""Sinähän ovat ateistit ja fundamentalistit samassa ojassa. Joko Raamattu on kirjaimellisesti totta tai siihen ei voi luottaa ollenkaan."

        Tuohon John Wikströmin sitaattiin on pakko sen verran kommentoida, että ateisteja on kuitenkin erilaisia.

        On ihan eriasia sanoa olevansa "positiivinen" ateisti ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Positiivinen_ja_negatiivinen_ateismi ), kuin olla "negatiivinen" ateisti.

        Itse olen eri ihmisten mielestä tilanteesta riippuen joko negatiivinen ateisti, agnostinen ateisti tai uskonnoton. Olen myös vapaa-ajattelija.

        Mielestäni on väärin niputtaa kaikki ateistit samaan lokeroon, sillä samalla logiikallahan voitaisiin niputtaa kaikki uskovaiset samaan soppaan.

        Tuli tässä mieleen, että oikeustieteilijöissä on ainakin oman kokemukseni mukaan paljon teistejä, niin minkäslaisia kokemuksia muilla eri tieteenaloilla vaikuttavilla ihmisillä on? ( Oikeustiedehän ei edes ole monen mielestä ole tiedettä :) )

        Laajentaisin vähän Wikipedian sinänsä hyvää pohdintaa:

        "Toisessa määritelmässä ateismi on jonkin yksilön tietoa koskeva käsitys.[1] Koska inhimillinen tieto on eriasteista, voidaan periaatteessa erottaa positiiviset ateistit, jotka kieltävät jumalan olemassaolon, ja negatiiviset ateistit, joilta puuttuu usko jumalan olemassaoloon."

        Wiki keskittyy kysymykseen siitä, missä määrin Jumalan olemassaololle on eri ihmisten mielestä todisteita; täsmentämättä kuitenkaan, millaisia todisteita tarkoitetaan. Jos kyse on tieteen tarvitsemista objektiivisista havainnoista, on mielestäni ilmeistä, että melkoinen osa teisteistäkään ei väitä niitä olevan olemassa (tai jopa uskoo minun laillani niiden olemattomuuteen), vaikka uskookin Jumalaan.

        Ateisteja on todella kahta lajia kuten solon1 toteaa. Minusta selkein peruste näiden lajien erotteluun ei ole Wikin tyylinen todistepainojen arviointi, vaan suhtautuminen uskovien uskomiseen. Positiivinen ateisti vastustaa sitä sinänsä, negatiivinen sietää sen, vaikka voikin vastustaa sen tuottamia vääryyksiä ja epäkohtia.

        Oikeustieteilijöistä ei minulla valitettavasti ole lisätietoa. Arvelisin silti, että ihmistieteen harjoittaminen suojelee luonnontieteitä paremmin väärinkäsitykseltä, että kaikki tärkeä maailmassa on objektiivisesti havainnoitavissa.


      • asianharrastaja kirjoitti:

        Laajentaisin vähän Wikipedian sinänsä hyvää pohdintaa:

        "Toisessa määritelmässä ateismi on jonkin yksilön tietoa koskeva käsitys.[1] Koska inhimillinen tieto on eriasteista, voidaan periaatteessa erottaa positiiviset ateistit, jotka kieltävät jumalan olemassaolon, ja negatiiviset ateistit, joilta puuttuu usko jumalan olemassaoloon."

        Wiki keskittyy kysymykseen siitä, missä määrin Jumalan olemassaololle on eri ihmisten mielestä todisteita; täsmentämättä kuitenkaan, millaisia todisteita tarkoitetaan. Jos kyse on tieteen tarvitsemista objektiivisista havainnoista, on mielestäni ilmeistä, että melkoinen osa teisteistäkään ei väitä niitä olevan olemassa (tai jopa uskoo minun laillani niiden olemattomuuteen), vaikka uskookin Jumalaan.

        Ateisteja on todella kahta lajia kuten solon1 toteaa. Minusta selkein peruste näiden lajien erotteluun ei ole Wikin tyylinen todistepainojen arviointi, vaan suhtautuminen uskovien uskomiseen. Positiivinen ateisti vastustaa sitä sinänsä, negatiivinen sietää sen, vaikka voikin vastustaa sen tuottamia vääryyksiä ja epäkohtia.

        Oikeustieteilijöistä ei minulla valitettavasti ole lisätietoa. Arvelisin silti, että ihmistieteen harjoittaminen suojelee luonnontieteitä paremmin väärinkäsitykseltä, että kaikki tärkeä maailmassa on objektiivisesti havainnoitavissa.

        Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan.

        Tuohon vähän.

        "Oikeustieteilijöistä ei minulla valitettavasti ole lisätietoa. Arvelisin silti, että ihmistieteen harjoittaminen suojelee luonnontieteitä paremmin väärinkäsitykseltä, että kaikki tärkeä maailmassa on objektiivisesti havainnoitavissa."

        Sinulta on ilmeisesti mennyt ohi, mutta olen eri ketjuissa aikoinaan ( lähinnä jb:n mooseksen laki inttämisissä) kertonut olevani juristi ja ajttelin vain yleisesti kysellä muilta eri tieteenaoilla olevilta omia havaintojaan. Luonnontieteilijössä olettaisin Suomessakin uskonnottomien osuuden olevan merkittävä. Osaisiko esim. Tippitapitus kertoa omia havaintojaan?

        Meni kyllä offtopiciksi ja en tällä kysymyksellä hae mitään todistelua, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn.


      • asianharrastaja
        solon1 kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan.

        Tuohon vähän.

        "Oikeustieteilijöistä ei minulla valitettavasti ole lisätietoa. Arvelisin silti, että ihmistieteen harjoittaminen suojelee luonnontieteitä paremmin väärinkäsitykseltä, että kaikki tärkeä maailmassa on objektiivisesti havainnoitavissa."

        Sinulta on ilmeisesti mennyt ohi, mutta olen eri ketjuissa aikoinaan ( lähinnä jb:n mooseksen laki inttämisissä) kertonut olevani juristi ja ajttelin vain yleisesti kysellä muilta eri tieteenaoilla olevilta omia havaintojaan. Luonnontieteilijössä olettaisin Suomessakin uskonnottomien osuuden olevan merkittävä. Osaisiko esim. Tippitapitus kertoa omia havaintojaan?

        Meni kyllä offtopiciksi ja en tällä kysymyksellä hae mitään todistelua, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn.

        Kiinnostaisi minuakin tuo sama asia, erityisesti tekniikkakoulutettujen osalta. Sehän on melkein luonnontiedettä, mutta ei ihan. Toivotaan, että jollakin on tilastoja takataskussa.


    • jupukka

      Ateisti on mielestäni sellainen henkilö joka kieltää jumalan/jumalien olemassaolon eri syihin vedoten. Sitä voidaan aivan hyvin käyttää yleissanana kansankielessä. Onhan veturinkuljettajakin henkilö joka ajaa veturia oli se sitten sähkö- tai dieselsellainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe