Nokia 5230 Data roaming-esto!!

mangomeloni

Neuvokaa blondia pulassa! Miten siis laitan data roaming-eston päälle puhelimen asetuksista ulkomaa reissun ajaksi. En tajua juurikaan näistä asioista joten mahdollisimman yksityiskohtaisia ohjeita kaipailisin. :) Puhelimessa on DNA:n liittymä ja ole ollut heihin yhteydessä sekä nokiaan mutta ohjeet ovat olleet niin ympäripyöreitä ettei niistä ole mittä hyötyä. Tyyliin " eston saa päälle puhelimen asetuksista"

10

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • mangomeloni

        Pitää tsekata tuo linkki. Kiitti! Tosin mulla on onkin dna pro liittymä, en tiedä vaikuttaako asiaan.


      • mangomeloni

        ilmeisesti ongelma on nyt se että mun liittymä on siis dna pro ei pelkkä dna. Dna prolla ei ole noin kattavaa asiakaspalvelua tai nettisivuja. Olin tosiaan yhteydessä heihin sähköpostilla ja vastaus oli että kysy nokialta. Dna pro ei pysty sulkemaan mun liittymän nettiä määräajaksi. Nokian help chatistä ei myöskään osannut neuvoa roaming estoa tähän puhelinmalliin. Kiva.


    • Esto hoidetaan operaattorin puolelta. Jos alat puhelimesta jotain yrittämään, teet kuitenkin väärin ja sitten olet yksin laskusi kanssa.

      • mangomeloni

        No tämä tilanne on nyt vähintäänkin mielenkiintoinen. Dna pro vastasi sähköpostiini että he eivät voi tehdä roaming-estoa vaan minun tulee tehdä se itse puhelimen asetuksista. Kun kysyin kuinka se tehdään, vastaus oli että he eivät tiedä.
        Mun vaihtoehdot ovat nyt siis että joko jätän puhelimen kotiin kahdeksi viikoksi ja näin suljen itseni tärkeiltä kontakteilta ja lähipiiriltäni tai sitten otan riskin ja maksan reissun jälkeen itseni kipeäksi laskun takia.


    • 5230,. (500)

      5230 on helppo tehdä netittömäksi yhteysasetuksista poistamalla internet(oletus) yhteys osoitteen/osoitteet...sekin voi riittää että muutat oletus yhteyden "kysy aina" asentoon jolloin se ei päästä nettiin ilman lupaa kysymättä...selaimen asetuksista kannattaa laittaa se asentoon "kysy aina" eli se ilmoittaa ensin mikäli nettiin on pyrkyä.

      yhteys os. poisto: asetukset>yhteydet>verkkokohteet>internet(avaa)>valinnat>poista (yhteysosoite)

      oletus yhteyden muutos: asetukset>yhteydet>verkkokohteet>valinnat>Oletusyhteys>Kysy aina

      selaimesta: avaa selain(web)>asetukset>yleiset>yhteysosoite>kysy aina

      eli puhelin vaan mukaan reissulle

      • poikavain1

        Hyvä että jotkut on perillä asioista!


    • mangomeloni

      Kiitos teille vastauksista!

      Thaimaan Khao Lak kutsuu sunnuntaina.

    • Järkyttynyt asiakas

      Hei!
      Pitää vielä tosiaan palata tähän keskusteluun, koska asia tuli itsellenikin ajankohtaiseksi ja käväisin kyselemässä asiaa dna:n liikkeessä kun en netistä löytänyt vastaavaa kohtaa, joka saunalahdella oli (kaksi liittymää, sauniksella on tietenkin dataroaming esto itsepalvelunakin valittavissa*),.
      Dna:n vastaus oli vähintäänkin kyseenalainen. Se nainen sanoi, että onhan heillä esto, 60 euroa, että sehän nyt on pikkusumma, että sen yli ei mene sitten mikään. Että sitä ei voi estää mutta voi ottaa luurin mukaan kun se summa ei pääse isoksi kun se ei toimi enää 60 euron jälkeen. Huokaus. Pitänee vaihtaa operaattoria, kunhan tässä palailen itäblokin reissulta. En ota puhelimia mukaan ollenkaan, otan siis ikivanhan nokian ja siihen sitten vanhan anonyymikortin, joka on huuto.netttiä varten. Mutta. kolmelta virkialijalta olen varmistanut: DNA ei tarjoa lainkaan data roaming estoa, koska heistä tuo 60 euron raja on se esto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe