onko parempaa kuin esim perfect fit tai bilanx - nämä kaikkihan markettimerkkejä
onko purina one laaturuokaa,raksuja? siis markettiraksuksi?
13
5057
Vastaukset
- isi-kisu
On niitä parempia, tosin eläinkaupasta alkaa jo saa
kilpailupysyistä tuotetta edullisesti (Applaws) .- isikisu
Siis "perfect fit tai bilanx" ovat niitä parempia merkkejä.
- Vilkkuleena
one ei ole hyvää ruokaa, Zooplus.fi saat sieltä esim Acana,orijen ja applaws jotka ovat oikeasti laaturuokia
Bilanx on noista parhainta ,itse suosin kyllä eläinkauppojen ruokaa. Markettejen suurin liha prossa on 30%bEläinkaupan murkinassa voi olla huimat 80% Lihaa ja pitää muistaa että kissat on lihansyöjiä,kun markettejen ruuissa yleisesti on väriaineita,viljoja ja sokeria. Itse en kovin hyvin tiedä markettimössöistä ,mutta kitekat,whiskas ,latzikatsit ja onet jättää hyllyy. Perfekt fit on iha kelpo markettiruokaa ja bilanx
- lyllerökissa
Ostan itse eläinkaupasta Royal Canin ruokaa.
Jos joskus annan markettiraksuja, ne on Purina One.- Eimarkettimössöille!
Huonoa ruokaa syötätä kissaparallesi ;(
Miksi ette ihmiset viitsi opetella lukemaan kissanruokien tuoteselosteita!?
Luulo ei ole tiedon väärti!
- noora-2
Royal Canin on aikalailla samanlaista kukkua on markettiruuat, kalliimpaa vain.
Purina ei ole mitenkään hyvää ruokaa. - 7+4
Royal Can on nappuloiksi varsin hyvää ruokaa, samoin Purin One. Harhaluulo tiettyjen merkkien ylivertaisuudesta elää tietämättömissä sitkeässä, vaikka asia on kumottu. Kannattaa etsiä muutaman vuoden takainen Kuluttajalehti, jossa oli asia selvitetty. Useat marketmerkit osoittautuivat yhtä hyviksi ja jopa paremmiksi kuin ylihintaiset eläinkaupan tuotteet.
- Deuce3
Millä perustelet niiden olevan hyvää ruokaa? Tuoteselosteita katsomatta voin sanoa että molemmat koostuvat enimmäkseen viljoista ja niissä on hyvin vähän lihaa. Kissa kuitenkin lihansyöjänä ei pysty niitä viljoja hyödyntämään joten viljapitoiset ruuat aiheuttavat lähinnä ongelmia, virtsakiviä ja ientulehduksia.
Tottakai eläinkaupassakin on huonoja ruokia, kuten mainittu Royal Canin ja siksi onkin tärkeää opetella lukeamaan pakkausselosteet ja opiskella kissan oikeanlaisesta ruokinnasta. Raksut eivät ole mitenkään pakollinen osa kissan ruokintaa, ne voi kyllä hyvin jättää kokonaan pois.- 7+4
Johan sen tuossa mainitsin. asiaa on tutkittu ihan tieteellisin metodein. ei kaikki ole mutu-luulojen pohjalla kuten sinä näytät olevan.
Se on totta, ettei kissalle raksut ole mitenkään välttämätön ravinnonlähde. Parasta olisi kun kissa saisi itse saalistaa pääosan ravinnostaan ja siihen lisänä voi sitten antaa muuta.
- Deuce3
Ei tarvita mututuntumaa kun lukee pakkausselosteen. Jos pääsääntöisenä raaka-aineena on vilja niin se ei mitenkään voi olla lihansyöjälle sopivaa ruokaa. Vaikka siinä olisi rasvaa ja vitamiineja.
Kuten sanottu, eläinkaupastakin löytyy huonoja ja kalliita ruokia kuten RC. Tärkeintä on opetella lukemaan pakkauseloste ja perehtymään kissan oikeaan ruokintaa. Kuluttajalehden tutkimus voi näyttää mitä näyttää mutta jokainen pikkuisenkin asiaan perehtynyt tietää ettei mikään viljamoska ole hyvää ruokaa kissalle.
Kissan pitäminen vapaana valvomatta on taas laitonta joten barffaus on hyvä vaihtoehto tai vähintään laadukas märkäruoka.- 7+4
No kerro sitten tuoteselosteen lukija, paljonko on viljan osuus Purina Onessa ja Royal Canin nappuloissa?
Kuten sanottu, et näytä oikeasti tietävän asiasta juuri mitään. Vaahtoat vain omien ennakkoluulojesi perusteella.
Oli laitonta tai ei, parasta ravintoa kissa saa kun saalistaa ravintonsa itse. Näin meillä.
- Deuce3
Esim. Purina One Neutered Cat näyttää sisältävän 16% vehnää ja sen lisäksi tuntemattoman määrän mm. maissigluteenijauhoa,soijajauhoa ja maissia.
Royal Canin Feline Sensible 33 ensimmäinen ainesosa on riisi. Lisäksi sisällysluettelo sanoo mm. maissi, maissigluteeni, kasviproteiini ja kasvikuidut.
Kun taas Power Of Nature Natural Cat Meadowland on viljaton ja proteiinistä 95% on peräisin kanan,kalkkunan ja lohen lihasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283151Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän352874- 1502358
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261970Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3961778Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1101723- 3231630
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151492- 1351489