vauvakuumeesta miehelle kertominen

jgma

Kysyisin kuinka kertoa miehelle vauvakuumeesta..hänelle kun on muutenkin jotenkin vaikea kertoa "vakavemmista" asioista.."hermostuu" aina jollain tapaa.. hän on kyllä lapsirakas ihminen..

27

2204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäinfoa vailla?

MIten lapsirakkaus ilmenee? Jos hän nyt sukulaislapsille malliksi muutaman sanan vaihtaa, se ei sitä kerro, että hän lapsista yleisesti ottaen pitäisi, vaan hän voi olla vain kohtelias. Tokihan kyps' meis omia lapsia haluaa ja niitä rakastaa, vaikka ei lapsista yeisesti pidäkkään.

Puhut miehestä? Kuinka vanha tämä "mies" on, kuinka kauan olette yhdessä olleet jne jne? - Onko hän siis MIES vai marjanpoimija, vai sanotko mieheksi siksi, koska olette naimisissa? Jos hän on virallinen aviomiehesi, on ymmärrettävää kutsua "mieheksi", mutta jos olette vaikka kihloissa tai asutte vain kimpassa, on kyse avumiehestä.

Miten siis on?

• jgma

tekemisissä sisarustensa lapsien kanssa ja leikkii heidän kanssaan ym.. Ollaan oltu yhdessä lähes neljä vuotta.. Mies on 26v

• jgma
        jgma kirjoitti:

tekemisissä sisarustensa lapsien kanssa ja leikkii heidän kanssaan ym.. Ollaan oltu yhdessä lähes neljä vuotta.. Mies on 26v

oman talon rakentamisesta hän on puhunut ja alkuvaiheessa jo

• wrgfsd

Kai sun ny pitäs omasta miehestäs neljän vuoden yhdessäolon jälkeen IHAN ITSE tietää parhaiten miten hänen kanssaan kannattaa jutella tärkeistä asioista...tsissus! :-O

• äijjä35

Siis VASTA neljä vuotta yhdessä? - Eihän neljässä vuodessa tunne toista yhtään! Ja ikää oli 26-vuotta? - Ei todellakaan kannata vielä lapsia ede unelmoida viiteen vuoteen ainakaan. Ja jätkä puhui talonrakentamisesta jo alkuvaiheessa? - No montas epäoonnistunutta kotiorja-projektia sillä on taustalla eli eroja, ts. monestiko se jätetty vittumaisen luonteen tai muun vajavuuden takia?? - No teitteko talon?

Minä ja avokki ollaan oltu 16 vuotta kimpassa ja nyt kolmivitosena esikoinen tulossa. On ollut tuulta ja tuiskua, eli kiihkoa ja kriisejä, mutta silti ollaan kimpassa, eli eiköhän tässä yksi lapsikin mene, kun tunnetaan toisemme ja osataan ongelmanratkaisutaidot.

Kyllä en sinuna vielä hätiköisi...

• Anonyymi
        äijjä35 kirjoitti:

Siis VASTA neljä vuotta yhdessä? - Eihän neljässä vuodessa tunne toista yhtään! Ja ikää oli 26-vuotta? - Ei todellakaan kannata vielä lapsia ede unelmoida viiteen vuoteen ainakaan. Ja jätkä puhui talonrakentamisesta jo alkuvaiheessa? - No montas epäoonnistunutta kotiorja-projektia sillä on taustalla eli eroja, ts. monestiko se jätetty vittumaisen luonteen tai muun vajavuuden takia?? - No teitteko talon?

Minä ja avokki ollaan oltu 16 vuotta kimpassa ja nyt kolmivitosena esikoinen tulossa. On ollut tuulta ja tuiskua, eli kiihkoa ja kriisejä, mutta silti ollaan kimpassa, eli eiköhän tässä yksi lapsikin mene, kun tunnetaan toisemme ja osataan ongelmanratkaisutaidot.

Kyllä en sinuna vielä hätiköisi...

Minusta 4 vuotta suhteessa on ihan okei jos ovat omasta mielestään vahvoja ja suhde on vahva ja on sitä Kommunikaatiota kumppani kanssa niin helposti minulla on ystävä joka oli 2v suhteessa ja heillä on nyt 2v tyttö ja ovat onnellisesti suhteessa.

• hushyipois

Jos on vaikea puhua, niin älä helkkarissa ajattele niin hassua kuin että lapsen tekoon... ei kuulosta oikein riittävän vahvalta perustalta. Järkeä kehiin, hoi

• tammimamma

Mun mielestä on ihan ok, jos jännittää ottaa tuollainen asia puheeksi, vaikka olisi kuinka kauan ollut yhdessä. Se vaatii vain sen, että uskaltaa avata suunsa.

• meillekkin mukula

Heh,sama tilanne täällä. kovasti kyllä vauvoista puhutaan kun lähipiiri tässä jatkuvasti lisääntyy. nimiä mietitty ja "haaveiltu" omista lapsista. mutta en kuitenkaan ole uskaltanut sanoa, että hankittaisiko mekin? eikä mieskään ole sanonut. monta kertaa vaan aloittaa aina vauva-aiheesta puhumisen... ehkäpä vauvakuume on jo silläkin ;)

• Anonyymi

Meillä on sama mutta olen uskaltanut sanoa siitä olen ollut 3 vuotta yhdessä kohta 2 vuotta kihloissa ja menemme naimisiin 25.05.2025 mutta kumppanin kn sitä mieltä että ei ole vielä hyvä aika haluaa että elämän tilanne olisi tasaisempi ja olisi itse aikuismaisempi kumpani on 22v ja minä 21v

• Ohjenuora onneen

Siis tajutkaa hei naudat tämä fakta, että ei todellakaan kannata ottaa edes puheeksi ennen kuin 5 vuotta kimpassa ja kymmenen vuoden yhteiselon jälkeen aikaisintaan itse toimeen. Ihan normaalia on jännätä asiasta puhua. Muutaman kuukauden seukkaamisiin ei kannata lapsia tehdä, vaikka kuinka olisi kaveripiirissä kaltaisenne luuserit lisääntyneet ja ei haluaisi erottua massasta. Kolmikymppisenä sitten lapsia, jos on suhde kestänyt sen 10 vuotta.

• meillekin mukula

Kukakohan täällä puhui muutaman kuukauden seukkaamisesta ?

Ei ole mihinkään kirjoitettu fakta, että kymmenen vuotta pitäisi yhdessä elää, ennen kuin lapsia voi alkaa tehdä. Ihan normaalia on tehdä lapsia muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen, tai vaikka vähemmänkin.

Nykyään ollaan tosiaan niin uranaista ja -miestä, että tehdään vasta kolmikymppisenä lapsia, mikä on mielestäni aika surullista. Urasta ja rahasta on tullut onnellisuuden päätekijä. Minun unelmani eivät liity millään tavalla uraan ja rahaan, vaikka hyvätuloiseen ja kaikinpuolin mieltymyksiäni vastaavaan ammattiin yliopistossa opiskelen. Tärkeämpää elämässä on saada oma perhe ja olla sen kanssa onnellinen.

Taitaapa olla edellinen kommentti katketran naudan puhetta! miksi selaat tätä palstaa ja kommentoit tuollaista kuraa? Ei taida itselläsi vauvahaaveet toteutua, kun pitää tänne tulla urputtamaan?

• Lapset lapset....

Sinä tässä tyhmä vasta oletkin! Vihan lapsia tehdä, ei se vaadi kuin sen huonon seksinn ovilaation ja pari toimivaa siittiötä, mutta eri asia kannattaako se. Surullista on katsella nuorten perheleikkie jatkuvaa epäonnea. Se ei ole elämää, ei ainakaan aitoa sellaista. Mutta selittäkää te siellä mutä haluatte, me olemme päälle 30v ja onnellisia suhteessa, varsinkin kun saamme lapsen nyt kokeneena ja valmiina:)

• nou hätä

"Kukakohan täällä puhui muutaman kuukauden seukkaamisesta ? "
        -Justiinsa niihinhän pieniin ihastumisiin lapsia tätänykyä tehdään. Hyvä kun on kättäpäivää sanottu, niin kohta on pullat uunissa ja pakko muutta yhteen, kun muutkin kokeilee perhe-elämää.

• vjdjf
        Lapset lapset.... kirjoitti:

Sinä tässä tyhmä vasta oletkin! Vihan lapsia tehdä, ei se vaadi kuin sen huonon seksinn ovilaation ja pari toimivaa siittiötä, mutta eri asia kannattaako se. Surullista on katsella nuorten perheleikkie jatkuvaa epäonnea. Se ei ole elämää, ei ainakaan aitoa sellaista. Mutta selittäkää te siellä mutä haluatte, me olemme päälle 30v ja onnellisia suhteessa, varsinkin kun saamme lapsen nyt kokeneena ja valmiina:)

Jaa, ei se päälle 30v:n ikä näköjään sitä kypsyyttä ole niin paljoa tuonut, mitä tulee argumentointiin ja kirjoittamiseen ;)

En minäkään kannata lapsentekoa parin kuukauden seurustelun jälkeen heti 18-vuotiaana, mutta rajansa tuomitsemisellekin: ei kaikkien tarvitse olla ollut sitä 10v yhdessä ja päälle 30-vuotiaita. Joillakin alkaa jo olla mahdotonta saada päälle 35v lapsia, ( ja joillakin ei, niin yksilöllistä). Sama pätee henkiseen kypsyyteen ja parisuhteeseen, jotkut ovat kypsempiä jo 25v, toiset taas eivät kasva ikinä aikuisiksi. Jotkut havahtuvat vasta 20 vuoden päästä siihen että ovat käyttäneet elämänsä väärän ihmisen kanssa seurusteluun. Jonkun joka kohtelee itseä huonosti, tai ei vain sovi itselle.

Kannattaa joskus muistaa, että suurinta kypsymättömyyttä on kuvitella tietävänsä kaikille juuri sen oikean tavan elää ja tehdä asioita. Eikä ymmärretä, että kellään ei voi ikinä olla täysin samanlainen tilanne kuin toisella, jokaisen elämä on ainutlaatuinen. Näin minä ainakin haluan kasvattaa lapseni, suvaitsevaisiksi ja ymmärtäviksi. Toivon todellakin että heistä kasvaa kanssaeläjiä kunnioittavia ihmisiä, jotka ymmärtävät että toisille on turha ilkeyttään viisastella, kun ei ikinä täysin voi toisen asemaan asettua.

Mutta onnea teille perheenlisäyksestä! Tätä elämää kun voi elää niin monella tavalla, ja mitä vanhemmaksi tulee, sen enemmän saa huomata että kaikki tavat ei sovi kaikille, kullakin on yksi ainutlaatuinen elämäntie ja hyvä niin :) Eletään ja annetaan toisten elää.

• Googletappas kuule...
        vjdjf kirjoitti:

Jaa, ei se päälle 30v:n ikä näköjään sitä kypsyyttä ole niin paljoa tuonut, mitä tulee argumentointiin ja kirjoittamiseen ;)

En minäkään kannata lapsentekoa parin kuukauden seurustelun jälkeen heti 18-vuotiaana, mutta rajansa tuomitsemisellekin: ei kaikkien tarvitse olla ollut sitä 10v yhdessä ja päälle 30-vuotiaita. Joillakin alkaa jo olla mahdotonta saada päälle 35v lapsia, ( ja joillakin ei, niin yksilöllistä). Sama pätee henkiseen kypsyyteen ja parisuhteeseen, jotkut ovat kypsempiä jo 25v, toiset taas eivät kasva ikinä aikuisiksi. Jotkut havahtuvat vasta 20 vuoden päästä siihen että ovat käyttäneet elämänsä väärän ihmisen kanssa seurusteluun. Jonkun joka kohtelee itseä huonosti, tai ei vain sovi itselle.

Kannattaa joskus muistaa, että suurinta kypsymättömyyttä on kuvitella tietävänsä kaikille juuri sen oikean tavan elää ja tehdä asioita. Eikä ymmärretä, että kellään ei voi ikinä olla täysin samanlainen tilanne kuin toisella, jokaisen elämä on ainutlaatuinen. Näin minä ainakin haluan kasvattaa lapseni, suvaitsevaisiksi ja ymmärtäviksi. Toivon todellakin että heistä kasvaa kanssaeläjiä kunnioittavia ihmisiä, jotka ymmärtävät että toisille on turha ilkeyttään viisastella, kun ei ikinä täysin voi toisen asemaan asettua.

Mutta onnea teille perheenlisäyksestä! Tätä elämää kun voi elää niin monella tavalla, ja mitä vanhemmaksi tulee, sen enemmän saa huomata että kaikki tavat ei sovi kaikille, kullakin on yksi ainutlaatuinen elämäntie ja hyvä niin :) Eletään ja annetaan toisten elää.

On tehty tutkimus joka kertoo, että ihminen ei kykene ajattelemaan järkevästi ennen 30-vuoden ikää, kun puhutaan tulevaisuudesta eli: koulutus, perhe, avioliitto
        Johtuu otsalohkojen kehityksestä, koka loppuu vasta aikaisintaan 25-vuotiaana ja keskimäärin kolmikymppisenä. Toimintakyky on kuin aikuisella, mutta järkeviin päätöksiin ei vielä nuorena kyetä.
        Googlaa!!

• vjdjf
        Googletappas kuule... kirjoitti:

On tehty tutkimus joka kertoo, että ihminen ei kykene ajattelemaan järkevästi ennen 30-vuoden ikää, kun puhutaan tulevaisuudesta eli: koulutus, perhe, avioliitto
        Johtuu otsalohkojen kehityksestä, koka loppuu vasta aikaisintaan 25-vuotiaana ja keskimäärin kolmikymppisenä. Toimintakyky on kuin aikuisella, mutta järkeviin päätöksiin ei vielä nuorena kyetä.
        Googlaa!!

Ai googlaa, jospa ihan itse hakisit tutkimuksen ja linkittäisit tänne kun sitä olet tarjoamassa sanomisiesi perusteeksi. Jos sinä olet nyt älyllisen ajattelusi huipulla, niin täytyy kyllä sanoa, ettei sinulle nuorena lapsen teko olisi sopinutkaan.

Jotkut toiset kun saattavat olla jo parikymppisinä sillä tasolla missä sinä nyt, ovatko sitten jotain superälykkäitä vai ihan normaaleja ihmisiä, mene ja tiedä. Sekin että perustat yhteen tutkimukseen mielipiteesi kokonaista ikäluokkaa kohtaan, kertoo jo yksinkertaisuudestasi.

Googletappa sinä naisen hedelmällisyydestä KUULE .Jos näitä elämän realiteetteja vanhemmuuteen haetaan, ilman että edes itse viitsitään linkittää tutkimusta itse. Minulle on yksi lysti milloin ihmiset tekevät lapsensa, miksi otat asian noin henkilökohtaisesti? Onko sinua kohdeltu kaltoin nuorten vanhempiesi toimesta vai mitä ihmettä? En ymmärrä, niin kauan kuin kukaan ei satuta lastaan, pitää hänestä huolta, antaa elämälle kasvuvaraa, niin millä tasolla sinua voi liikuttaa se että joku tekee lapsen nuorempana kuin 30v? Kiinnostaisi todellakin tietää, että mikä on se syy, joka saa sinut kirjoittamaan suomi24 vauvakuume palstalle tällaisia.

Itse asiassa tämä ilmiö on jo niin suuri tällä palstalla, että olen alkanut kehitellä teoriaa lapsettomuudesta kärsivistä yli 30v ihmisistä, jotka kirjoittelevat tälle palstalle koska eivät voi missään nimessä suoda lastensaantia jollekin NULIKALLE joka ei ole näin kypsä ja tarpeeksi vanha vanhemmaksi kuin itse! Herranjumala, jos minä en lasta saa, niin ei varmasti saa saada kukaan nuorempikaan.

• vjdjf
        Googletappas kuule... kirjoitti:

Googlaa!!

Tuli vielä että siinä on kyllä tieteen popularisointia parhaimmillaan. Tutkimus sanoo otsalohkon kehitys jatkuu vähintään 25-vuotiaaksi --> suomi24 käyttäjä: ihminen ei kykene ajattelemaan järkevästi ennen 30 vuoden ikää.

Veikkaan muuten ettei kovin moni saavuttaisi tuota maagista 30v ikää, jos ei osaisi ajatella rationaalisesti.ja tehdä järkeviä päätöksiä.......... Vai mitä tarkoitat järkevyydellä? Sitä että ei tee lapsia alle 30v :D

Sori en osaa lopettaa, totta mooses en osaa tehdä järkeviä päätöksiä, täälläkin kohotan vain verenpainettani :)

• Eipäs kinastella
        vjdjf kirjoitti:

Ai googlaa, jospa ihan itse hakisit tutkimuksen ja linkittäisit tänne kun sitä olet tarjoamassa sanomisiesi perusteeksi. Jos sinä olet nyt älyllisen ajattelusi huipulla, niin täytyy kyllä sanoa, ettei sinulle nuorena lapsen teko olisi sopinutkaan.

Jotkut toiset kun saattavat olla jo parikymppisinä sillä tasolla missä sinä nyt, ovatko sitten jotain superälykkäitä vai ihan normaaleja ihmisiä, mene ja tiedä. Sekin että perustat yhteen tutkimukseen mielipiteesi kokonaista ikäluokkaa kohtaan, kertoo jo yksinkertaisuudestasi.

Googletappa sinä naisen hedelmällisyydestä KUULE .Jos näitä elämän realiteetteja vanhemmuuteen haetaan, ilman että edes itse viitsitään linkittää tutkimusta itse. Minulle on yksi lysti milloin ihmiset tekevät lapsensa, miksi otat asian noin henkilökohtaisesti? Onko sinua kohdeltu kaltoin nuorten vanhempiesi toimesta vai mitä ihmettä? En ymmärrä, niin kauan kuin kukaan ei satuta lastaan, pitää hänestä huolta, antaa elämälle kasvuvaraa, niin millä tasolla sinua voi liikuttaa se että joku tekee lapsen nuorempana kuin 30v? Kiinnostaisi todellakin tietää, että mikä on se syy, joka saa sinut kirjoittamaan suomi24 vauvakuume palstalle tällaisia.

Itse asiassa tämä ilmiö on jo niin suuri tällä palstalla, että olen alkanut kehitellä teoriaa lapsettomuudesta kärsivistä yli 30v ihmisistä, jotka kirjoittelevat tälle palstalle koska eivät voi missään nimessä suoda lastensaantia jollekin NULIKALLE joka ei ole näin kypsä ja tarpeeksi vanha vanhemmaksi kuin itse! Herranjumala, jos minä en lasta saa, niin ei varmasti saa saada kukaan nuorempikaan.

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=75612:aivotutkija-nuori-joutuu-valitsemaan-ammatin-liian-varhain-&catid=39:tiede-paauutinen-stt&Itemid=7

Tuota voi soveltaa. Siellä on perusfakta eli, se, että ihminen ei ole kykenevä ajattelemaan tulevaisuuttaan ennen n. 30-vuoden ikää.

Itsekritiikki ei ole pahasta. On aikusimaista ja kypsää joskus jopa ajatea asiaa laajemmalti kuin itsensä näkökumlasta.

• Aikuinen mies
        vjdjf kirjoitti:

"Itse asiassa tämä ilmiö on jo niin suuri tällä palstalla, että olen alkanut kehitellä teoriaa lapsettomuudesta kärsivistä yli 30v ihmisistä, jotka kirjoittelevat tälle palstalle koska eivät voi missään nimessä suoda lastensaantia jollekin NULIKALLE joka ei ole näin kypsä ja tarpeeksi vanha vanhemmaksi kuin itse! Herranjumala, jos minä en lasta saa, niin ei varmasti saa saada kukaan nuorempikaan."
        -Tuo on kyllä periaatteessa ihan jees vainoharha, mutta jos jollakin olisi lapsettomuuttakin, niin eihän se täällä jaksaisi kirjoittaa, on se varmaankin niin kuluttava lähtotilanne.
        Mutta entäs tämä sitten: Jos tänne kirjoittaa ihmisiä jotka itse hankkineet lapsia kolmikymppisinä aikaisintaan, ja ovat onnellisia, mutta näkevät kuitenkin nuorten epäonnea ja se heikentää heidänkin elämänlaatuaan, kun vaikkapa naapurissa eletään tyypilliseen nuorten "kotisleikkijöiden" tapaan huonosti, muitakin häirien, selkeästikin siksi, että on vain liian nuorena tehty lapsia? Ja nyt tutkimustakin asiasta, niin mielestäni ihan tervettä soveltaa tutkimustietoa ja pohtia asiaa, että voisi vaikka omille lapsilleen tulevaisuudessa neuvon antaa, että lapsia kannattaa hankkia vahnempana, kun äiti ja isikin kerkesi kun meillä hyvät geenit? On myöskin kannustavaa teille nuirille kertoa oma kokemus asiasta, eli ei kiirettä perheenperustamisessa, niin kaikki menee paremmin.
        Myöskin se pitää muistaa, että lapsia ei kaikkien tarvitse hankkia ja itse ainakin perheellisenä kunnioitan ihan suunnattomasti niitä joilla on "munaa" jättää lapset hankkimatta jos he eivät lapsiperheen elämää omakseen koe - vaikkakin paljosta jäävät paitsikin varmaan, niin saavatkin takuulla paljon sitten muuta. Oma valintani oli perhe, koira, eli pallo jalkaan:)
        Ei se siis ihmisestä huonompaa tee vaikka ei lapsia hanki lainkaan, mutta en näe tareelliseksi sitäkään, että parhaassa iässä kun pitäisi olla vapaa, aletaan tekemään kokeiluja ja jopa tehdään ihmislapsia rekvisiitaksi kokeiluihinsa, jotka sitten melkoisella varmuudella kariutuvat tai ellei kariudu, on se elämä itsensä turruttamista perheen ehdoille, eli hemmetin raskasta.
        Ihminen vain tarvitsee sen kehitysvaiheen eli sen, että kun ollan ensin teinejä, sitten parikymppisestä tuonne kolmeenkymmeneen nuoria aikuisia ja sitten vasta aikuisia ja kykeneviä ajattelemaan loogisesti varsinkin tulevaisuutta. Eli ihminen tarvitsee sen kehitysvaiheen ja vapauden, jotta voi nähdä ja kokea tehdäkseen niitä järkeviä tulevaisuudensuunnitelmia. Siispä varhaisaikuus/ nuori aikuisuus on todella tärkeä kehitysvaihe elämässä, ja jos se jää elämättä siinä missä jokin muukin elämänkehitysvaihe tuottaa se ongelmaa. Ihminen ei kehity kuten kuuluu tehdäkseen niitä järkeviä päätöksiä, mm. ongelmanratkaisutaidot jäävät vajavaisiksi, ja siksi meillä Suomessa perheet voivat huonosti ja ovat sosiaali- ja terveystoimen palveluiden puolella enin käyttäjäryhmä kun puhutaan terapioista.

Ihan siis kaikella kunnioituksella moni varmaan asiasta sanoo ja on sitä miettinyt nähdessään ongelmia, etä mikä olisi ratkaisu. Ei siitä kannata itseensä ottaa, mutta voihan sitä asiaa miettiä ihan oman etunsakin takia, vaikka aikookin lapsia hankkia tai odottaa jo, koska tietää sitten varautua.

• sunnnnshiiine
        Aikuinen mies kirjoitti:

"Itse asiassa tämä ilmiö on jo niin suuri tällä palstalla, että olen alkanut kehitellä teoriaa lapsettomuudesta kärsivistä yli 30v ihmisistä, jotka kirjoittelevat tälle palstalle koska eivät voi missään nimessä suoda lastensaantia jollekin NULIKALLE joka ei ole näin kypsä ja tarpeeksi vanha vanhemmaksi kuin itse! Herranjumala, jos minä en lasta saa, niin ei varmasti saa saada kukaan nuorempikaan."
        -Tuo on kyllä periaatteessa ihan jees vainoharha, mutta jos jollakin olisi lapsettomuuttakin, niin eihän se täällä jaksaisi kirjoittaa, on se varmaankin niin kuluttava lähtotilanne.
        Mutta entäs tämä sitten: Jos tänne kirjoittaa ihmisiä jotka itse hankkineet lapsia kolmikymppisinä aikaisintaan, ja ovat onnellisia, mutta näkevät kuitenkin nuorten epäonnea ja se heikentää heidänkin elämänlaatuaan, kun vaikkapa naapurissa eletään tyypilliseen nuorten "kotisleikkijöiden" tapaan huonosti, muitakin häirien, selkeästikin siksi, että on vain liian nuorena tehty lapsia? Ja nyt tutkimustakin asiasta, niin mielestäni ihan tervettä soveltaa tutkimustietoa ja pohtia asiaa, että voisi vaikka omille lapsilleen tulevaisuudessa neuvon antaa, että lapsia kannattaa hankkia vahnempana, kun äiti ja isikin kerkesi kun meillä hyvät geenit? On myöskin kannustavaa teille nuirille kertoa oma kokemus asiasta, eli ei kiirettä perheenperustamisessa, niin kaikki menee paremmin.
        Myöskin se pitää muistaa, että lapsia ei kaikkien tarvitse hankkia ja itse ainakin perheellisenä kunnioitan ihan suunnattomasti niitä joilla on "munaa" jättää lapset hankkimatta jos he eivät lapsiperheen elämää omakseen koe - vaikkakin paljosta jäävät paitsikin varmaan, niin saavatkin takuulla paljon sitten muuta. Oma valintani oli perhe, koira, eli pallo jalkaan:)
        Ei se siis ihmisestä huonompaa tee vaikka ei lapsia hanki lainkaan, mutta en näe tareelliseksi sitäkään, että parhaassa iässä kun pitäisi olla vapaa, aletaan tekemään kokeiluja ja jopa tehdään ihmislapsia rekvisiitaksi kokeiluihinsa, jotka sitten melkoisella varmuudella kariutuvat tai ellei kariudu, on se elämä itsensä turruttamista perheen ehdoille, eli hemmetin raskasta.
        Ihminen vain tarvitsee sen kehitysvaiheen eli sen, että kun ollan ensin teinejä, sitten parikymppisestä tuonne kolmeenkymmeneen nuoria aikuisia ja sitten vasta aikuisia ja kykeneviä ajattelemaan loogisesti varsinkin tulevaisuutta. Eli ihminen tarvitsee sen kehitysvaiheen ja vapauden, jotta voi nähdä ja kokea tehdäkseen niitä järkeviä tulevaisuudensuunnitelmia. Siispä varhaisaikuus/ nuori aikuisuus on todella tärkeä kehitysvaihe elämässä, ja jos se jää elämättä siinä missä jokin muukin elämänkehitysvaihe tuottaa se ongelmaa. Ihminen ei kehity kuten kuuluu tehdäkseen niitä järkeviä päätöksiä, mm. ongelmanratkaisutaidot jäävät vajavaisiksi, ja siksi meillä Suomessa perheet voivat huonosti ja ovat sosiaali- ja terveystoimen palveluiden puolella enin käyttäjäryhmä kun puhutaan terapioista.

Ihan siis kaikella kunnioituksella moni varmaan asiasta sanoo ja on sitä miettinyt nähdessään ongelmia, etä mikä olisi ratkaisu. Ei siitä kannata itseensä ottaa, mutta voihan sitä asiaa miettiä ihan oman etunsakin takia, vaikka aikookin lapsia hankkia tai odottaa jo, koska tietää sitten varautua.

Tuota, käyppä tsekkaan noita keskusteluja. Ei taida olla ihan kyse siitä että vanhemmat hienovaraisesti haluavat neuvoa nuoria, miten itse jälkikäteen ovat ajatelleet että olisi ollut parempi tehdä. Tai siitä että 30v kertoo että moni asia on muuttunut sitten 20v, että joskus on parempi odottaa vuosi jos toinen kun tilanne tuntuu epävarmalta..

Taso on lähinnä tätä:

"Ole viisas ja lykkää häitä lopuksi ikää ja te lapset vasta kun olet aikuinen.
        Eipähän tule tehtyä mitään peruuttamatonta. Kerkeät kyllä."

"sulla jo nimimerkki kertoo ettet ole elämää kokenut. Ota ne pinkit lasit pois päästäsi. Et tiedä elämästä tarpeeksi jotta voisit kyseenalaistaa edellisen kommenttia."

"Kyllähän asia on niin, että jos me täällä sivistysmaissa ei rajoiteta lastentekoa, niin ei ne kehitysmaissakaan rajoita. Meidän tulisi olla esimerkkejä.
        Mutta mit suomessakin on tää elämä? -Noh, kaikki toimettomat tekee lapsia, hampit tekee, rumat tekee, apinat tekee, tytöötmät tekee, kouluttamattomat, tyhmät ja ne tekee tosi nuorina, jotta kerkee sitä ****** geeniään jakaa. - Joku sairaus varmaan? No joka tapauksessa lapsenteko luvanvaraiseksi ja kaksi lasta per pariskunta ja kehitysmaihin ehkäisyvalistusta ja apua rahallisesti, niin loppuu se idioottien sikiäminen pitkin maapalloa."

"Heh. Totta! Nehän tavoittelee myöskin kadonnutta lapsuuttaan ja jotain statusta lapsen kautta. Joku on mennyt lapsena vikaan ja itsetuntokin jäänyt rakentumatta ja siksi ei omaa ajatusmaailmaa, eli toimitaan kuten muutkin tyhmät ja mennään perässä uppoavaan laivaan. Ihminen on hämmästyttävän tyhmä eläin ja varsinkin suomalaiset nostaisin tässä asiassa ykköspaikalle ehdottomasti! Täällä tehdään ja eletään kuiten muutkin, vaikka se ei olisi se omin juttu. ***** vatipäät!

Joku on ehdottanut lapsenteon luvanvaraistamista, joka olisi hyvä juttu. Ja luvan edellytykset sellaisiksi, että luvan saaja on aikuinen, hänellä on annettavaa lapselle - lapsen etu, parisuhde on kunnossa ja kestänyt vähintään 10 vuotta, ikärajaksi naisille 28v ja miehille 32v. Eli näin kun tehtäisiin, niin syntyvyys vähenisi ja saataisiin onnellisia lapsia, eikä itään vauvakuumeisten hourioiden kituvia pentuja."

Minusta tuntuu, että kaikille se ikä ei takaa kypsyyttä. Ja maailmasta löytyy miljoonia parikymppisiä jotka ovat fiksumpia kuin tällä palstalla kommentoivat 30 v keskimäärin... En yhtään ihmettele, että täällä kävisikin vain katkeroituneet lapsettomat. Toki niitä fiksujakin löytyy (muutamia).

• ihme nynnerömiehiä

Ei millään pahalla, mutta kyllä minusta on hiukan oudolla pohjalla seurustelu ja suhteen toimiminen jos täytyy miettiä miten tällaisia elämän perusasioita uskaltaa ottaa edes puheeksi. Kannattaa miettiä, että jos mies kerran hermostuu vakavampien asioiden puhimisesta, oletteko ja onko suhteenne edes valmis vauvaan? Ja kannattaako perhettä perustaa miehen kanssa, joka hermostuu kysymisestä....? Olemme seurustelleet meiheni kanssa 8 vuotta ja vuosi ollaan oltu naimisissa. Eipä ole matkan varrella tullut kertaakaan tilannetta etten olisi uskaltanut kysyä tai että olisi pitänyt jotain taktiikkaa meittiä. Minusta siitä tietää, että suhde on vakaalla ja luotettavalla pohjalla. Lemppaisin miehen jos joutuisin jokaista isompaa päätöstä tai kysymystä miettimään keskustelupalstoilla ja jahkaamaan. mikset vain voi kysyä?! Sillähän se miehen kanta selviää.

• Näin meillä täällä

Ihme nyhveröthän juurikin lapsia tekee jotta naiset pysyy pilttuussaan ja saavat itselleen kotiorhjan siitä. Jos tyttö haluaa lapsen, kannattaa ottaa joko vanhempi mies (joku kolmikymppinen kakskymppiselle naiselle) tai sitten omasta ikäryhmästä joku luuseri jolla paljon epäonnistunutta parisuhdetaustaa menneisyydessä ja varmaan tulevaisuudessakin. Ne on sellaisia jotka alkaa lapsia tekemään nuorille likoille. Terve nuorimies ei ala.

Kunnon mies vetää kovan ja kiihoittavan näköisen mulkun tiskiin, antaa vaimon nuolaista sitä upeeta herkkumansikkaa ja sanoo, että se on nyt akka sellanen homma, että jos ei penikoista puhuminen lopu nyt, niin pidetään tämä ihanuus housuissa, eli enää et saa munaa, vaan sitä saa joku terve nainen. -Tätä linjaa kun vetää muutaman kuukauden eli vetää manuaalisesti tattiin tai sitten käy huorissa/ hankkii tekovitun , niin naisella yleensä menee palikat kohdalleen ja seuraava vauvakuume tuleekin sitten oikealla iällä, eli kolmissakymmenissä, ja se onkin tutkitusti fiksuinta lapsenhankinta-aikaa molemmille se 30 - 40v ikä.

• perheonni kukoistaa

Mulle kans särähti hiukka korvaan ettei uskalla miehelle sanoa tai kysyä. Minkälainen mies ja parisuhde mahtaa olla kyseessä jos näin isoa asiaa ei uskalla edes ottaa puheeksi? Siinä tapauksessa kannattaa varmaan vaihtaa kumppania tai odottaa vielä aikaa, jolloin vauva-asia on molemmille niin luonteva asia suhteessa, että tulee ihan luontevasti ja jännittämättä puheeksi. Luulisi ylipäätään, että omalta mieheltään nyt uskaltaisi kysyä mitä vaan ja että hänen kanssaan uskaltaisi puhua mistä vaan. Miksi ihmeessä te naiset otatte itsellenne miehen jonka kanssa pitää varoa ajatuksiaan? Ainakin minun kaveripiirissäni naiset/tytöt kyllä itseni mukaan lukien ovat voineet ihan avoimesti jutella miestensä kanssa vaikeistakin asioista ja tukea on joka iikka saanut asiaan kuin asiaan. Ihmettelen miten jotkut tyytyvät tuollaisiin miehiin, joiden kanssa ei voi keskustella parisuhteen olennaisimmista asioista edes rennosti! Siitä ne erot juuri johtuvat, kun ei osata, voida tai uskalleta PUHUA!

• dfgrth

Kyllä tämä keskustelu on täyttä kateellisten ja katkerien, elähtäneiden 40v ämmien panettelua. Nuoret likat haluavat lapsia, vaan kun itellä on jo kaikki hedelmät poimittu!

On kyllä todella hyvin osattu onkia olennainen tieto rivien välistä, kun sanotaan ettei lapsia kannata hankkia vasta kun 30v. tämän tutkimuksen mukaan (jossa vain todetaan otsalohkon kehittyvän 25-vuotiaaksi saakka )

Minä hankin lapseni milloin minä haluan, sinä hankit milloin sinä haluat, hän hankkii milloin hän haluaa. Ja kaikki saavat tällä vauvakuume-palstalla näistä haaveistaan keskustella. Sitähän varten tämä on!

Toisten panettelu sen suhteen minkä ikäinen tai kauanko kukakin on seurustellut ei tähän asiaan pitäisi liittyä millään tapaa. Kukin elää tätä elämää omalla tavallaan.

• Kusipäälle tiedoksi

Kuka sullekki tyhmälle olis kateellinen? Hankit jotain hyväksyntää ja elät menetettyä lapsuutta synnyttämällä rumia pentujasi, etkä tajua sitä, että sinun elämäsi menee niistä eewmmän päin vittua ja niiden elämä on tuhoon tuomittu jo kun sinun witustasi ulos konttaavat.
        Ihme johtopäätelmiä teet. Älä ota neuvoista vaarin, oma on häpeäsi.

• mies kommentoi

Vaimoni teki näin.

Lomamatkalla riisuuntui, meni keittiön pöydälle selälleen, veti jalat koukkuun ja sanoi ettei tarvitsee käyttää kumia.

Lapsihan siitä tuli kertalaakista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3975
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      88
      1952
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1841
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      54
      1438
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1432
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      132
      1358
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1302
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1186
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1053
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      115
      1040
    Aihe